Kopiokoneistako täällä puhutaan?
Missä Nikonistit?
Täällähän minä :)
Piti vaan välillä haukkua noita kopiokoneita.
Nikonistina oleminenhan on hienointa mitä voi maailmassa olla. Elämässä on huomattavasti enemmän sisältöä kun canonisteilla. Kamerat ja objektiivit on paljon sielukkaampia nikonilla :)
Ehkä canonin runkojen hienoutta vähentää se että mallit vaihtuu joka vuosi, niin kameroissa kuin putkissakin. 100-sarjalaisia tulee kokoajan uusia, niinkuin myös kymppisarjalaisia. Ykkössarjalaisiin tulee vaan lisää roomalaisia numeroita perään. Putkissakin saattaa olla sama numeroyhdistelmä mutta 5 eri vaihtoehtoa. on pelkkä L, L II (lisätty joku fantsulla nimellä varustettu lasi johonkin väliin), L USM (nopeampi ja hiljaisempi tarkennus), L IS USM (kuvanvakaaja), L IS USM II (tehokkaampi kuvanvakaaja) jne. :D
Maailmasta kun löytyy sen verran mekapikselirunkkareita että kyllähän tuo kanånin kynppisarjan päivittäminen joka vuosi kannattaa. Muutama mekapikkelssi lisää ja uus numero kylkeen niin voidaan taas myydä uusia "edellistä mallia parempia" kameroita.
En ole millään tavalla merkkiuskollinen, mutta niin kauan kun Nikonilla on kameroiden (etenkin semi-pro luokassa) ergonomia ja käyttömukavuus/helppous näin selkeä etumatka kanåniin nähden, niin en ole ainakaan itse vaihtamassa leiriä. Kyllähän 5D II, 50D ja 40D tuntuu ihan hyviltä käteen, mutta d300/700 on mielestäni kuitenkin aivan eri luokkaa. Kanånin kamerathan on pelkkien ominaisuuksien valossa halvempia kuin nikonit, mutta minä arvostan kyllä suuresti käyttömukavuutta ja sitä miltä kamera tuntuu kädessä.
Mutta niinkuin sanoin aikaisemmin; mielipidekysymyksiä.