Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tomoi

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan *Opas*
« : 07.04.12 - klo: 23.19 »
Alottelijan ei kannata ostaa sitä tai tätä, liika tehoa tai muuten vaikea hallita, höpö höpö kannattaa ostaa jus sellanen laite ko kiinnostaa. Jos tykkää sähköautosta ni osta, jos autosta missä on äänet nii osta, joka vehkeessä on etunsa ja haittansa mutta ajamalla oppii..

2
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 07.04.12 - klo: 23.13 »
Mitään käytettyä ei kannata ostaa, ei ainakaan jos hinta ratkaisee, sellasta ylihintaa pyydetään vanhoista laitteista ettei mitään rajaa, tiedetään tyhmä ei ole joka pyytää..

3
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 07.04.12 - klo: 23.07 »
Kokeilkaa vaan kaikkea putkiviritystä, pelkällä putken viilaamisella ei kastahtisesta paljon lisätehoja revitä, pakovastusta pitää olla. Viilatkaa niitä polttoaineen virtauksia, sinne sylinteriin, kohdistakaa ja keventäkää häh hähää

4
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 07.04.12 - klo: 21.59 »
Laittelin tasauspyörästöihin silikoniöljyjä, eteen, taakse ja keskelle. Uutuuttaan niissä näytti olevan vain hiukan jotain rasvaa, öljyn "jäykkydet" jääköön kokeiluun asti omaksi tiedoksi. Samalla oli hyvä putsata paikat..

5
Muutama kuukausi sitten hankin myös DBX:n ja aluksi en meinannut saada millään käyntiin, jopa käynnistin naru jumittui pitkäksi.  Käynnistinnaru alkoi kelautua normaalisti vetonaru kannen ruuvien ja uudelleen kiristämisen jälkeen. Syy siihen miksi moottori ei itsellä käynnistynyt oli se kun kone ei saanut polttoainetta. Ryypyttäessä letkussa pitää näkyä että polttoainetta on kaasariin tyrkyllä, sen jälkeen on lähtynyt käymään kun lada kammesta.

Lisäksi taisin kääntää tyhjäkäyntiruuvia hieman kiinnipäin, en tosin tiedä onko siitä hyötyä käynnistymiseen.

6
Polttisautot / Vs: HPI vs Losi vs Kyosho polttismonsterit
« : 03.03.12 - klo: 22.26 »
Vetokäynnistin  on vetokäynnistin sillä käynnistyy myös mootttorisahat ja niissä vasta tehoa on.

7
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 03.03.12 - klo: 22.01 »
Muidenkin vehkeet plagaa :grin:

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 03.03.12 - klo: 21.25 »
Pitää tulla paikalle  ensi kesänä uudestaan.

9
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.03.12 - klo: 20.53 »
Empä osaa sanoa kun on niin kovin vähän kokemusta tällaisista moottoreista, itse päätin aloittaa alusta, eli taas säädöt valmistajan antamiin perussäätöihin ja sitä sitä rataa. Kait sitä joskus jotakin oppii kun aikansa päätänsä puuhun hakkaa.

10
Polttisautot / Vs: kit vai rtr?
« : 03.03.12 - klo: 20.45 »
Itse hankin ilmeisesti juurikin kit ratkaisun ensimmäiseksi polttomoottoriautoksi. Ensimmäisten ajopäivien jälkeen pääsin hieman tutustumaan auton osiin koska sähkölaiteet saivat hieman kosteutta, ne on alunperin suunniteltu ilmeisesti vain kuivia olosuhteita varten. No kaikkea voi kokeilla, osia purkaa ja tiivistää. Kyllä kit ratkaisullakin voi harrastukseen ja auton "anatomiaan" oivasti tutustua. Joku mainitsi takuusta, ei näillä vehkeillä mitään sen kummempaa takuuta ole kuin puhtaan järjen takuu, esim jos kampiakseli katekeaa pienen ajon jälkeen varmaan myyjäliike sen korvaa, koska niin ei kuulu käydä, mutta turha mennä peräämään takuuta pienistä ongelmista, ne pitää itse selvittää ja pahimmillaan maksaa.

11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.03.12 - klo: 20.22 »
No niin, nyt alkaa savageen olla säädöt haettu kohdalleen jo melko hyvin. Ottaa hyvin piikkiä ja kulkee nätisti, mutta vaikka kuinka yritän niin en saa autoa lähtemään puhtaasti liikkeelle. Monasti jo kun ihan pikkuisen on löpöä tankista kulunut, alkaa auto tekemään sitä että kun lämän iskee tiskiin, auto miettii ja mooaa jonkin aikaa ja sitten vasta ampaisee liikkeelle. Mistähän tähän alkaisi korjausta hakea? Ei tunnu auttavan laihemmalle, rikkaammalle tai mikään muukaan säätö... Onko vika polttoaineessa vai enkö vain osaa säätää?

Jokseenkin sama ilmiö täällä, tokko moottori lämpiä tarpeeksi näin kylmässä?

12
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 03.03.12 - klo: 20.17 »
Servot toimi jälleen hienosti kuivuttuaan, kannet irti ja silikonia väliin. Näytti siltä että johdotusten kohdalta kosteutta pääsee helposti sisään, joten siihen kohtaan reilusti silikonia, teippauskin olisi varmaan toiminut. Aikas kuivilta näyttivät servon rattaat, no ne kestävät sen mitä kestävät. Jäisellä pihalla hieno ajella, vaikka pitoa ei ole yhtään.

13
Sähköosat kuivumassa huomenna tiedetään vauriot. :wink:

14
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.03.12 - klo: 00.35 »
kaikki sähköosat pannuhuoneeseen kuivumaan ja kädet ristiin että huomenna taas toimivat :embarrassed:

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 03.03.12 - klo: 00.22 »
Onko Hämeenlinassa RC toiminta autopuolella missä jamassa, itse tuli hankittua juurikin ensimmäinen krossi ja Hirvilammen radalla käyny kerran katteleen ja kovin hiljaiselta näytti (viime kesänä), vaikka ajopäivä piti olla. Olisi hienoa jos harrastelijoita löytyisi. Onko olemassa jotain seuraa vai kuka huolehtii radoista.

16
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 03.03.12 - klo: 00.11 »
Tuli hankittua tollanen DBX:sä ja käyttöönotto keltakorvaltakin onnistui helposti. No oli siinä pieniä haasteita, jonkin kerran nyvittyäni käynnistysnarusta jäi naru täysmittaisena ulos eikä kelautunut sisään. Löysäsin kotelon ruuveja ja naru kelautui normaalisti, uusi hehkutus ja muutama repäisy eteisessä ja moottori käynnistyi. Hyvin hörspötteli tankinlisen tyhjäkäynnillä ja seuraavat kasi tankillista ajelin kävelyvauhtia pihatiellä kelin olessa nollassa. Siitä pikku hiljaa kierrokset moottorissa nousivat ja polttoainetta kului. Useamman tankillisen jälkeen ohjaamiseen hieman tottui ja vauhti sekä koneen kierrokset kasvoi. Kolasin pihamaalle oikein radan missä pääsin harjoittelemaan ajamista. välissä pistin vehkeen pannuhuoneeseen kuivumaan, muutaman päivän ja usean tankillisen jälkeen laite alkoi tekemään omiaan, ei totellut ohjainta ja ihmetelin mitstä on kyse. Ruuvasin esiin "vastaanottimen" mikä oli saanut kosteutta, kuivaus ja taas pelitti hetken, kunnes jälleen kerran ei tapahtunut mitään vaikka mitä ohjaimella teki, moottori kyllä kävi. Irrotin servot ohjaus ja kaasu jotka olivat saaneet kosteutta, sekä vastaanottimen, nyt ne ovat vielä kuivumassa. Huomenna testaan toiminnan ja aion jotenkin ne tiivistää, silikonilla tai teipillä. Seuraavaksi pitää opetella moottorin säätöä, huippua nää ensi kokemukset. :wink:

Sivuja: [1]