Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #120 : 27.09.03 - klo: 12.18 »
Bensahan oli Cool Powerin 10% Elikkä unohdampa nuo halpis koneet ja laitan tuon O.S.n tilaukseen.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #121 : 27.09.03 - klo: 12.24 »
No hyvä! Voisit ehkä käyttää aavistuksen verran viileämpää tulppaa niin sitten toimisi hyvin tuon bensan kanssa nykyinen kone. Sitten ajat sen vanhan koneen talvella ihan loppuun. Jäällä on hauska semmoisella ajella.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #122 : 27.09.03 - klo: 12.24 »
jos puristusta on sen verran ettei vauhtipyörä mene ympäri 360 yhdellä sormella, niin ei pitäs olla liian väljä mutta vaikeehan sitä on tätä kautta todeta

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #123 : 27.09.03 - klo: 12.26 »
Mulla se menee melkeen kaks kiekkaa ympäri kun vauhtipyörästä käsin sitä pyörittelee. Kuitenkin käy vielä jotenkin. Ihan hyvä huudatuskone talveksi jäälle...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #124 : 27.09.03 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Siinä on TeMe varmaankin tuo GX12 tai vastaava.. ei GS15R ?
Lainaus


Koneena oli toki uutena ostettuna se GX12cr, mutta vaihdoin koneen GS15r:ään GX:än mentyä väljäksi.

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #125 : 27.09.03 - klo: 16.07 »
Niin, tarkoitinkin tossa Villen kärryssä.. se on Alpha tai Alpha II ? Alpha kolmosessa on .15 kone ?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #126 : 27.09.03 - klo: 16.26 »
Alpha III:ssä on GX15 kone. Se vastaa tehoiltaan suurin piirtein GS11R Moottoria. Eli hieman heikompi mutta aika hyvin vääntävä kone.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #127 : 27.09.03 - klo: 19.07 »
jeez, sitä mä muistelin että siinä olis .15 kone.. okei, se on siis GX15 (ei GS15R). thanks.

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #128 : 27.09.03 - klo: 22.37 »
Moi taas.

Alkaa ongelmat selviämään pikkuhiljaa. purin koko auton atomeiksi ja putsailin osia. Huomasin että se kardaanitanko joka menee etu tasauspyörästölle oli jotenkin kumman raskas pyörittää. Vika löytyi auton vetopyörästä (se iso hammasratas mihin veto välittyy. En tiedä sen oikeaa nimitystä) tai paremminkin sen ympärillä olevasta muovikehikosta. Tämä oli kiristetty jotenkin vedätykseen ja se hammasratas ja kardaaniakseli ei pyörinyt jouhevasti. Kasasin auto puhdituksen jälkeen ja ero on kuin yöllä ja päivällä.

Niin ja kone ei pyörähdä yhdellä sormella 360 astetta. Eli luultavasti se vain lämpeni liikaa johtuen tuosta kardaanin nihkeydestä. Huomenna sen sitten näkee.

Ja tähän samaan läjään voisi kysyä neuvoa tuon ilmanputsarin pesuun. Millä se kannattaa pestä ja öljytä?

Lisäys: Otin tuosta puhdistus operaatiosta kuviakin digikameralla koitan laittaa ne nettiin niin näette kuinka kauheassa kunnossa auto oli kun sen ostin.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #129 : 28.09.03 - klo: 08.43 »
Jess! Tästä ilmanputsariaiheesta on kiistelty laajastikin täällä forumilla. Älä pese millään, vaan laita ihan suosiolla uusi putsari jollet ole aivan mielettömässä pölyssä ajellut. Kyllä sen voi yhden kerran pestä jos et aja pölyssä. Sen jälkeen ehdottomasti uusi putsari.

Ja öljynä voit joko käyttää Kyoshon omaa (kallista) öljyä tai sitten ostaa ihan noihin 1:1 krossimoottoripyöriin (enduroihin) tarkoitettua putsariöljyä. Se on kuulemma hyvää.

No hyvä, ettei ollut väljä. Ja hienoa, että nyt toimii ja toivottavasti ylikuumenemisongelmasta on päästy yli.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #130 : 28.09.03 - klo: 09.28 »
Tosi hienoa Ville! kannatti tutkia auto

tsemppiä ajoihin..kerro miten meni

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #131 : 28.09.03 - klo: 13.36 »
Noniin. En ole päässyt vielä kokeilemaan toimiiko auto paremmin mutta tuollapa olisi muutama kuva. Laitan lisää kun kerkeän. Siinä yhdessä lähikuvassa on se teline mikä oli jotenkin väärin kasassa ja jumitti sen kardaanin. Ja tiedän tiedän... alkaa olemaan aika loppu nuo vetohammasrattaat.

http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=VauhtiVille&gid=287

Koneen päälle jäi hieman likaa vaan sehän menee muutenkin vaihtoon heti kun lompakko antaa periksi... ja ehkä myös kuulalaakerit, öljyiskarit... jne jne... nälkä kasvaa syödessä  :lol:
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #132 : 28.09.03 - klo: 17.19 »
Kyllä noissa kaikissa kuvissa tuntuu kaikki osat olevan enemmin tai vähemmin kunnossa.
Eihän nuo vetorattaat vielä vaihtoon ole menossa! Sitten kun niissä on enää 2mm jäljellä niin sitten ruvetaan harkitsemaan  :wink: !

Nuo samat jutut minunkin pitäisi ostella... Muttei ole rahaa...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #133 : 29.09.03 - klo: 21.21 »
muuten voisko joku kertoo et mitä virkaa tuommosella suppilolla on tuosa pakarissa?
mulla saattaa olla viripilli tuosa, en oo varma ku edellinen omistaja sano että on vakio, mut muilla on sellanen lyhyt tynkä se pakoputki, nii mulla on sellanen pitkä! nii siitä putkestako ottaa sen kärjen pois, siinä on ruuvit, nii just ennen sitä pakoputken ulostulo aukkoo on semmonen suppilo?
nii hidastaakoha se sitä pakokaasun ulostuloa, ja auto menee hiljempaa? vai onko siitä jotain hyötyy? ei varmasti kukaan tajunu mun selityksistä mitään, mutta kummiski!
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #134 : 29.09.03 - klo: 21.26 »
No niin. Kävin pari tankillista ajeleen ja toimivuus parantunut huomattavasti. Vielä säädöt vähän hakusessa, mutta hauskaa oli. Muutens blenheim. Onko noista omavalmisteisista lokareista paljon hyötyä? Pitäis alkaa itsellekkin valmistamaan tuommoiset. Samalla tehdä siihen vauhtipyörän ja hammasrattaan reikien kohdalle pohjaan jonkinlaiset suojalevyt.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #135 : 30.09.03 - klo: 07.41 »
Lokasuojista on erittäin paljon hyötyä, varsinkin talvella ja vesikelillä ajettaessa. Eikä hiekkakaan likaa autoa niin pahasti. Kannattaa väsätä siihen jotkut reunat pehmemämmästä kumista, jotta ei koko aikaa telo käsiään/koria niihin. Suojalevyt kannattaa väsätä, ne pidentää huomattavasti hammasrattaiden ikää.

Hyvä, että kulki. Säädöt on lähestulkoon aina tehtävä uudelleen. Riippuen tietenkin säästä ja vastaavasta.

Alpha, se on siinä ihan tarkoituksella luomassa vastapainetta, jotta polttoaineet eivät pääsisi karkaamaan pakoputkeen. Siitä johtuen käynti paranee ja varmistuu. Älä ota sitä pois sillä auto ei toimi, tai siis moottori ei toimi enää niin varmasti jos se on irti, sillä ei ole vastapainetta kunnolla joka estäisi sen polttoaineen valumista pakoputken puolelle.

Laitas kuvia niin nähdään millainen se on. Todennäköisesti se on viripilli jos se on semmoinen pitkä putkilo siinä auton kyljessä. Se antaa lisää tehoa ja muutenkin parempi.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #136 : 30.09.03 - klo: 12.56 »
Se supistin tuolla putken sisällä on ihan tarpeellinen osa ja luultavasti juuri sen avulla tulee juuri oikea vastapaine moottorille. Mikään kakstahtimoottori ei toimi oikein ilman sopivaa vastapainetta.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #137 : 30.09.03 - klo: 13.29 »
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=4329
Tuossa on juttua juuri tuosta osasta! Tsekkaa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #138 : 30.09.03 - klo: 16.37 »
juu no selvis tuon ''suppilon'' tehtävä!!
voisin kyllä laittaa kuvan tuosta mun kummallisesta putkesta, mutta mihin sen laittasin, ku ei ole omaa netti sivua?
joo se on just semmonen joka on siinä auton kyljessä, ka katoin tuosta kyoshon katalogiista, ja sielä oli just tommonen, ja alla luki että viritys pilli!
semmonen se sitte on!
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
....
« Vastaus #139 : 30.09.03 - klo: 17.49 »
"alpha" tarkoitti sitä "normaalia" teharia mikä tulee kyosho pure tehn alpha2 auton mukana. Ja sitä on edellinen omistaja modannut niin että siittä on otettu je äänenvaimentajasta tuleva pikkuin ulostuloputki pois. Itsellänin oli myös tuollainen pure ten 2 ja sitten kaverit ostivat auton ykkös malliin sellaiset mustat kyoshon tehopillit niin ne antoivat tehoa enemmän kuin tuo "vakio pilli".

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #140 : 01.10.03 - klo: 07.42 »
Niitä kuvia voit laittaa vaikka osoitteeseen blenheim@mbnet.fi. Vielä parempi olisi jos laittaisit ne jani.kleemola@pp.inet.fi laatikkoon.

Jaa se normaali... Se ei ole niin tehokas kuin tuo musta. Onhan niitä halvempina muillakin merkeillä, itse en varmaankaan ostaisi Kyosholta...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #141 : 01.10.03 - klo: 12.09 »
Tulipa hajoitettua tuo auton kori rallin tiimellyksessä. Passaako tuohon pure teniin minkään muun valmistajan korit vai pitääkö se olla just se kyoshon oma kori? Taitaa olla aika vakioita nuo korien hinnat 40-50 euroo?
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #142 : 01.10.03 - klo: 13.56 »
Mites sä sen olet onnistunut hajottamaan? Itselläni on kestänyt vaikka mitä, tosin hieman hajalla "etupuskurista"... Ei tarvi olla Kyoshon kori, saa olla myös vaikkapa HPI:n kori. HPI:n jälleenmyyjänä toimii hienosti Hobbylinna Oy www.hobbylinna.fi voit käydä tsiikailemassa niitä koreja. 200mm leveä kori on passeli tähän autoon.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa jms

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #143 : 01.10.03 - klo: 15.09 »
Morjens,
Kesällä hankitussa Pureten GP-II:ssa on pientä ongelmaa:
Koneen ja pakoputken välinen tiiviste on vuotanut ilmeisesti uudesta asti ja nyt ajelujen jälkeen koko tiiviste oli kadonnut ja putki oli tietysti löysästi kiinni.

Kyselin Atalasta uutta tiivistettä mutta sitäpä ei saakaan yksinään vaan pitäisi ostaa koko putken alkupää! Myyjän mielestä sen voi koota ilman tiivistettä, onko järkeä? Mistähän materiaalista siihen voisi tehdä sopivan tiivisteen? Materiaalin pitäisi olla varmaan aika kuumankestävää.

Onko muilla ollut sellaisia ongelmia että koko koneen vasen kylki on märkänä öljystä ajon jälkeen? Mulla se on ollut tuollainen tosiaan uudesta asti ja Atalan mielestä sekin on normaalia... Öljy on kai tullut tosiaan juuri sieltä pakoputken tiivisteen välistä, parempaakaan syytä en keksi!?

Muuten, odotettavissa enemmän tai vähemmän vauhdikas video kuvattuna Alphan kyydissä olevalla digivideokameralla, pitää nyt katsoa miten se auto jaksaa kulkea kameran kanssa... Onko kokemuksia?

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #144 : 01.10.03 - klo: 15.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jms"
Morjens,
Kesällä hankitussa Pureten GP-II:ssa on pientä ongelmaa:
Koneen ja pakoputken välinen tiiviste on vuotanut ilmeisesti uudesta asti ja nyt ajelujen jälkeen koko tiiviste oli kadonnut ja putki oli tietysti löysästi kiinni.

Kyselin Atalasta uutta tiivistettä mutta sitäpä ei saakaan yksinään vaan pitäisi ostaa koko putken alkupää! Myyjän mielestä sen voi koota ilman tiivistettä, onko järkeä? Mistähän materiaalista siihen voisi tehdä sopivan tiivisteen? Materiaalin pitäisi olla varmaan aika kuumankestävää.

Onko muilla ollut sellaisia ongelmia että koko koneen vasen kylki on märkänä öljystä ajon jälkeen? Mulla se on ollut tuollainen tosiaan uudesta asti ja Atalan mielestä sekin on normaalia... Öljy on kai tullut tosiaan juuri sieltä pakoputken tiivisteen välistä, parempaakaan syytä en keksi!?

Muuten, odotettavissa enemmän tai vähemmän vauhdikas video kuvattuna Alphan kyydissä olevalla digivideokameralla, pitää nyt katsoa miten se auto jaksaa kulkea kameran kanssa... Onko kokemuksia?


Unohda paperiset tiivisteet ja osta silikonia (silikonitiivistettä) esim biltemasta ja tiivistä sillä pakokäyrä moottoriin. Tee se huolella ettei silikonia mene moottorin sisään esim niin että löysäät käyrän ruuveja pari milliä, laitat väliin vähän silikonia ja kiristät ruuvit ja lopuksi vedät vielä silikonia ympäri ja annat kuivua.

Silikoni kestää kuumuutta jonnekin 250-300 astetta asti, joten sen suhteen ei huolta.

Sulla on kone liian rikkaalla jos polttoaineessa oleva öljy sotkee paikkoja ylen paljon. Riippuen polttoaineesta kyllä sitä öljyä aina vähän lentää, mutta rissa pohjaiset sotkee yleensä enemmän kuin synteettiset polttoaineet. Ohenna pääneulasta seosta vaikka tossa kyllä pääsyynä lienee tuo puuttuva tiiviste eli homma hoituu sillä.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #145 : 01.10.03 - klo: 15.15 »
Olen käyttänyt korkkia siinä tiivisteenä kun silloin ammoin kun minullakin oli pure ten2. Mutta tuo Mikan silikoni tiiviste kyllä on parempi ehdottomasti.

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #146 : 01.10.03 - klo: 16.46 »
Würth super RTV silikoni toimii ainakin todella hyvin noihin vuotaviin paikkoihin. Sen kyllä voi kasata ilman tiivistettä jos molemmat kontaktipinnat ovan todella suorat ja naarmuttomat. Ja blenheim se kori oli jo aikaisemmin saatu älyttömän huonoon kuntoon edellisen omistajan seurauksesta. Minä vain jatkoin siitä mihin hän oli jäänyt ja seuraksena korista irtosi lähes koko takaosa. Taisi jäädä kiinni johonkin kun rälläsin niin tohkeissani sillä  :D . Tuli tehtyä eilen tuommoinen varikko laukkukin autolle. Hehkuttimen akku ja johdotus kätevästi laukun kyljessä. Laitoin pari kuvaa laukusta jotka löytyy tuosta allekirjoituksen linkistä.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #147 : 01.10.03 - klo: 18.24 »
Mulla on ihan kaupasta hankittuja tiivisteitä, mutta aikomuksena on laittaa tuota Villen Würthin silikoonia.

No huh! Tuohan on kätevä laukku, itselläni on pienehkö Biltemasta ostettu työkalulaukku. Ihan kätevä sekin...

Korista takapää irti! Se on jo kohtalainen ennätys.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #148 : 02.10.03 - klo: 21.11 »
nii käykö tuohon pure teniin nuo hpi:in 190mm leveät korit ollenkaan? ootteko ite käyttänny nuita 200mm leveitä?
nii ja vielä minkäslaiset renkaat tuohon sopii? minkä kokoset? vois ostaa jonkulaiset ralli renkaat tuohon talveks..
käykö hpi:in renkaista mitkään? tai onko mitään sivua mistä sais katottuu renkaita tuohon PureTeniin?
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #149 : 02.10.03 - klo: 21.30 »
käy hpi:n touring ja rally renkaat (ei super koot)
Hpi nitro rs4 3, Micro