Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 412
121
Semit olivat siinä mielessä tasavertaiset että kuuden sisällä piti olla molemmissa päästäkseen finaaliin.

Myös lähtöruudukko jaettiin järjestykseen

A1.
B1.
A2.
B2.

jne.

Eli tuloksella ei ollut mitään merkitystä. Ainoastaan sijoitus ratkaisi.

Mikäli tulos olisi ratkaissut lähtöruudukon niin esim paalulta startannut Haatanen olisi ollut korkeintaan sijalla kuusi.
Lähes jokainen B semistä jatkoon päässyt ajoi kovemman tuloksen kuin A semin voittaja.

Eli jako meni juuri niinkuin pitää ja tasapuolisesti.
Semistä jatkoon pääsemiselle keli ei aiheuttanut mitään, koska keli oli jokaiselle erän sisällä sama, eli kaikki ajoivat jatkopaikasta keskenään samassa kelissä.

122
Sähköautot / Vs: Toivotonta etsimistä
« : 31.07.16 - klo: 20.05 »
Akkuja on saatavilla vaikka kuinka ja paljon tuohon autoon ihan suoraan suomalaisilta kauppiailta.

Helposti linkittäisin, mutta mainostaminen ei ole mun toimesta hirveän sallittua.

Ps:  ESC ei kulut virtaa nimeksikään.
Moottori on se joka kuluttaa.

123
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 31.07.16 - klo: 20.00 »
Viimeisen kymmenen vuoden aikana ylivoimaisesti eniten polttis autoissa käytössä olevista servoista on SC-1256TG

Hintalaatusuhde aivan ylivoimainen.

124
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 31.07.16 - klo: 19.58 »
Ei kyllä montaa MX-V radiota näy polttis puolella käytössä.

Olisko menny nyt mallit sekasin.
MX-V on sanwan karvalakkimalli

125
Ymmärsin pisteytys touhun heti ensilukemalla.
Toinkin esille että tämäkään ei ole aukoton systeemi.
Mutta pisteytys on parempi tyyli silloin kun rata muuttuu kierrosten välissä.
Mikäli ei muutu niin tilanne on hyvin lähelle sama kuin pisteitä ei jaettaisi ollenkaan, eli pisteytyksestä ei olis haittaakaan.

126
En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...

Jep...
Olen ollut ajamassa sähkökrossia kun ensimmäisellä alkueräkierroksella on iso osa kärkijätkistä tehnyt pahoja virheitä sekä teknisiä ongelmia...
Pohjat ekalla rundilla veti kaveri joka muissa erissä oli selvästi kärkitulosta perässä.
Eli jos kaks rundia pisteytetään niin on mahdollista että selvästi hitaampi voi saada hyvät pisteet joilla on sitten korkealla lähtöruudukossa vaikka kolmen kierroksen ajettu tulos olis sekunnin hitaampi per kierros kuin monella jotka ovat saaneet huonommat pisteet.

Toi pisteytys toimis vain mikäli eriä olisi enemmän.
Kahdella erällä randomfactory on liian suuri.

Ideana kyllä joo siinä mielessä toimiva että molemmat eräkierrokset olis yhtä tärkeitä, mutta sillon se myös käytännössä tarkottaa että molempien erien on onnistuttava hyvin, toisin kuin se että vain parempi tulos ratkaisee, jolloin ei tarvitse onnistua kuin toisessa


Ps: iipolle pointsit.
Tuota olen ihmetellyt minäkin... rento luokka missä kaikilla pitäis olla mahdollisuus tulla ajamaan sillä renkaalla mitä sattuu pakista löytymään. Ei pakotettu ostamaan mitään rengasta.

Pps:Tämä nykyinen sääntö estää myös sen mahdollisuuden että ajelisi rengasta kuluttavalla radalla kahdella hieman kuluneella rengassarjalla läpi koko kisan... eli niillä vanhoilla mitä pakista löytyy.
Nyt joutuu pahimmillaan pakosta ostamaan uudet renkaat juuri kisaa varten ettei tartte sliksillä suditella finaaleissa kun puolikuluneet renkaat kulahti slikseiks ennenaikojaan

127
Team Durango / Vs: DEX8
« : 30.06.16 - klo: 01.29 »
Kannattaa sitten suosiolla vahvistaa tietyt kohdat alustasta, jotka on osoittautuneet heikoiksi DEX8/DNX8:ssa. Etutukivarret, hingipinnien pidikkeet, siipiteline, spurri... mitä niitä olikaan. Samalla kannattaa tsekata että keskidiffien ulostuloissa reikä on suora, muuten tappi syö alla olevan prikan alle aikayksikön ja diffi leipoo.

Spurrit kestää kun välys on asetettu oikein ja ylipäätään osat kiristetty huolella.
Esimerkkinä järeässä DEX8T Truggyssä on aivan sama spurri kuin krossarissakin.
Ajettu lavangossa jo useampi kymmenen akkua alkuperäisellä spurrilla.
Sekä esimerkkinä Jani R SC auto josta on spurri vaihdettu vain pari kertaa ja autolla ajettu todella paljon nyt jo puolitoista vuotta.

Etutukivarret eivät ole heikot.
Eivät sen heikommat kuin muissakaan markkinoilla olevissa pivotti keulaisissa autoissa.
Yhdessä satsissa autojen alkuvaiheissa oli pieniä ongelmia jotka on korjattu jo aikaa sitten.
On myös saatavilla suomesta modifioidut osat joilla tukivarsien kestävyys nousee sille tasolle että jos tukivarren saa rikki niin yleensä samassa rytäkässä menee sitten jo vetoakselia myöden tavaraa mutkalle.

Hingepinnien kiinnikkeet eivät ole nekään heikot.
Kestää ja kestää ja kestää. Etupuskurille vielä edellä mainittu modi joka onnistuu vaikka mattoveitsellä niin silloin edes ne muoviset insertit eivät hajoa vaikka nokka edellä rymisteltäisiinkin.

Siipiteline kestää saman minkä muidenkin valmistajien telineet.
En ole viime syksystä lähtien ajamallani autolla saanut ensimmäistäkään siipitelinettä rikki.
Autossa jo kolmas siipi menossa kun on tullut rymisteltyä pari edellistä jo niin huonoon kuntoon.
Edelleen sama alkuperäinen siipiteline.

Oli valmistaja mikä tahansa jne... Jokainen menee rikki aivan vastaavanlaisista tilanteista.
Itsestään ei yksikään auto hajoa.
Esimerkiksi joka ikinen kevät olen saanut kuulla viimeisen 10 vuoden ajan kuinka siivet ei kestä.
Tämä valitus on tullut joka ikisen merkin siivistä joilla tällä ajanjaksolla on suomessa ajettu.
No ensimmäinen syy on että keväällä on menty ajamaan innoissaan viileässä kelissä jolloin muovi on tottakai hauraampaa... Myös ensimetrit kasi autolla koskaan tai vähintäänkin talven tauon jälkeen.
Radat on huonossa kunnossa jne.
Osat hajoilee ja siivistä esim naristaan miten menny jo 5 siipeä ekan viikon aikana.
Kummallisesti siipien hajoilu loppuu tai vähenee radikaalisti ekan kuukauden tai viikon jälkeen... Kelit lämpenee ja alkaa auto pysymään jopa käsissä.

Ps: Mielestäni on myös mielenkiintoista miten henkilö joka ei tällaista autoa ole hetkeäkään omistanut ja ajaa eri merkin sponsoroimana... On kertomassa mitä kannattaa vaihtaa jne.

128
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 25.05.16 - klo: 16.34 »
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?

Vakio palassa olevat reiät ovat F ja C
Ainoastaan optiona saatavassa koneistetussa osassa on vaihtoehto B

129
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 24.05.16 - klo: 22.26 »
Vaihtakaa etuvarret vanhemman mallisiin pinnoitettuihin.

Ero on ainoastaan 1.5mm pituudessa vanhemman mallin ollessa pidempi.
Erotus hoituu ulosjouston rajoittamisella iskarin sisältä.

Kestää isältä pojalle... Kunhan ei tietysti tule niitä isoimpia pommeja suoraan iskariin.

130
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 16.05.16 - klo: 23.51 »
Jos se on sama minkä just näin niin ei kyllä haittais vaikka toteutuiskin.
Sais toki olla lämpösempi.



131
Vastapäivään joo.

132
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen asetukset
« : 25.04.16 - klo: 09.07 »
Mitä muuta lähettimessä ylipäätään edes olisi "kohdallaan" kuin ohjauksen trimmi ja EPA...?
Sähköautoissa ei ole ohjaimelle mitään muuta mikä pitäisi olla jollain tavoin säädetty.
Eli kaikki muu on puhtaasti vain säätöjä mieltymysten jne mukaisesti, eikä niissä ole siis silloin mitään asetusta joka olisi kohdallaan.

133
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 25.04.16 - klo: 09.02 »
Raju on ollu tuo kisatilanne kun on iskari osunut tuohon etudiffin kanteen niin että on jälki jäänyt ja itseasiassa osa on jopa vääntynyt.
Iskarista kadonnut myös alapään korkki.
Onkohan tuo iskarinrunko vielä ihan muodossaan

134
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 24.04.16 - klo: 23.48 »
Pakko kysyä...
Mitä ihmettä  :laugh:

135
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 24.03.16 - klo: 20.27 »
Edellisiin malleihin verrattuna helpompi ja rauhallisempi suoraan paketista.
Jokainen tähänmennessä raportoineet on kertonut että kierrosajat ovat asettuneet heti tasaisemmaksi virheiden vähennyttyä.

136
Tosin... Sen verran kovaa mailan puristamista ja kiukuttelua on näkynyt luokkaan liittyen, tätä touhua ajavilta että enpä tiedä jaksaisko lähteä katsomaan kiukuttelua ihan paikanpäälle vaikka aikataulu sopiskin...
Noh. Aika näyttää

On se Hokekin poistunut paikalta SC-kisoista alkuerien jälkeen kun ei ajot sujunu et sattuu sitä kiukuttelua ja pettymystä joskus kai kaikille...

Kyllä.
Olen häippässyt ja ehdin kotiin täydellisesti seuraamaan formuloiden aika-ajoa ☺
Yksi syy miksi en kyseistä luokkaa sittemmin enää ole ajellut, johtuu lähinnä siitä että tunnen itseni ja tiedän ottavani homman tosissani ja vaikka kuinka rennosti yritin ajella niin ei siitä mitään meinannut tulla.
Eli oli mielestäni parempi pistää kalusto jälkikasvulle.
Eli huomasin että luokka ei ollut minulle silloin.

Se nyt ei sinäänsä kyllä liity mitenkään siihen asiaan onko jotenkin luokan hengen mukaista kieltää ajamasta autolla joka on rampautettu nelivedosta jotta pääsee ajamaan myös tuuppia.

Eniten luokan henkeen kuuluis jopa poistaa säännöistä tuo kaupallinen pykälä.
Se kun on tehty kauan sitten ja tarkoitusperä oli silloin oikea. Nyt kun kalusto on muuttunut jo muutaman sukupolven niin sääntö on käytännössä turha.

Luokan hengen mukaista ei ole tiukentaa sääntöjä jopa tiukemmaksi kuin luokissa joissa mailaa puristetaan totisemmin. Se on mielestäni vain ristiriitaista.

137
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Minä en taas ymmärrä mitä ihmiset luulevat siitä hyötyvän, että ajaa 4wd konversiolla (paitsi kestävyys)? Kyllä se yleensä niin on, että kevyempi on nopeampi. Ja jos ei siltä tunnu niin ainahan voi siihen omaan 2wd autoon laittaa niin paljon lyijy puntteja kuin omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Kyllä tästä keskustelusta jää hyvin mieleen kuinka "rento ja aloittelija ystävällinen" luokka on kyseessä  :wink:

Ennen kuin tuomitsee koko keskustelua kannattaa huomata että iso osa ulisijoista ei edes aja tätä luokkaa.

Meni tuo osa kommentista mulla jotenkin ohi...
Ainoat ulisijat on henkilöt jotka haluavat kiellettävän jotain ja he kyllä ajavat kyseistä luokkaa.

Minä esim en aja, mutta kalusto löytyy edelleen ja ilmestyn kisoihin taas kun sattuu aikataulu sopimaan.
Tosin... Sen verran kovaa mailan puristamista ja kiukuttelua on näkynyt luokkaan liittyen, tätä touhua ajavilta että enpä tiedä jaksaisko lähteä katsomaan kiukuttelua ihan paikanpäälle vaikka aikataulu sopiskin...
Noh. Aika näyttää


138
Vaikka miten moneen kertaan tuon luen niin en näe että siinä kiellettäisiin nelivedosta kaksi osaa poistamalla tehty 2wd auto.

139
Miksi kieltäisin:
- Nykyiset 4WD:t perustuvat pitkälti M-8 luokan autoon ja kestävät ihan erilaista pommitusta kuin 2wd corrit jotka on aikas rimpuloita nelkkuihin verrattuna.
- Oma henkilökohtainen pelko että nelkkujen ajotapa tulee tuuppeihin kun ei tarvitse varoa niin paljoa esim tukivarren hajoamista.

Miksi sallisin:
-Jos omistaa 4wd:n voisi halutessaan ajaa myös 2wd luokkaa
-Ehkä muutama kuski lisää 2wd luokkaan

Kopioin tuosta hieman ja vastaan myös samalla.

Tähän mennessä nelkkutuuppia on ajettu lähinnä vanhemman mallin nelkuilla, eli ovat "rimpuloita"
Eikös tuo kolarointi pitäis olla ihan selkeästi kitkettävissä. Eli tuomaristo hoitaa ja taas tämä luokkahan on se herrasmiesluokka jossa kuljettajien pitäis ajella herrasmiesmäisesti... Eli ei siis ongelmaa järeämpien autojen suhteen.

Sallimisessa samoilla linjoilla.

140
Miksi ihmeessä sun pitää tätä jankuttaa? Eikö mene perille että auto on tehty vastaamaan poikkeavia autoja poikkeavalla radalla. Miro on myös sanonut ettei moista enää rakenna. Tuuppiin on ehdotettu vastaavaa muutoskieltoa kuin nelkkuunkin.

Säännöissä vois kieltää myös jankkaamisen ja asenne sanan käyttämisen koska se on menettänyt merkityksensä tässä yhteydessä..
Koska kyseessä on sääntö jonka ainakin tähän asti on valtaosa ymmärtänyt.

Ei tulkinnut noin laajasti kuin nyt.

Eikös säännöistä pitäiskin keskustella jotta kaikki ne ymmärtää eikä tulkinnalle ole varaa?

Olkoot rakennettu vastaamaan mitä tahansa niin yleisen ymmärryksen mukaan säännöt kieltävät kyseisen virityksen.

Mun mielestä kyseisen säännön vois poistaa kokonaan.

141
Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Koska sitä ei erikseen kielletty, kyllähän tuota asiaa vatuloitiin jo tarpeeksi. ja kunet vieläjään ole tajunnut niin minä olin kyllä kieltämässä noi nelkkutuupit ja myös tuon oman konversionkin.  Nelkkutuuppeja ei kielletty ja oma auto kyllä menee sääntöön perustuu saatavilla olevaan autoon.. joten lopetahan tästä vääntäminen.

Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun oma tulkintasi säännöstä.
Tuon tulkinnan mukaan saa rakentaa autonsa ihan miten huvittaa kunhan kyseessä on jostain saatavilla olevasta autosta luokkaan revityt osat.

Eihän tuo rajaa siis osia edes rc harrastukseen liittyviin osiin.
Eli ihan sama vaikka protoilis koko auton mistä lystää... Kunhan se löytyy vaikka netanttilan katalogista.


142
Tai sitten vaan sarjanvetäjät istuu yhdessä alas, päättää asian ja kertoo aivotyön tuloksen...
Ollaan me loput hiljaa ja ajetaan riemulla...

Eikös sarjavetäjät kuitenkin nuo säännötkin kirjoita???

Ei missään muussakaan lajissa kisaajat päätä sääntöjä...

Onkos sarjan vetäjät itsekin luokkaa ajavia  :wink:


Mutta tosissaan... Niinhän se pitäiskin olla.
Paitsi että sääntöjähän monesti muokataan kuskien mielipiteiden mukaan... liian usein todella hätäisesti ajattelematta asiaa oikeasti loppuun.

Yleensä säännöt tehdään pitkälti kopioimalla suuren maailman säännöt.
Poikkeukset on yleensä olleet luokasta riippumatta helpotuksia.
Myös luokan hengen mukaisuutta on yleensä mietitty ja puntaroitu säännön hyödyt ja haitat.

Pääsääntöisesti sääntöjä ei myöskään muokata pikaisesti sen takia että muutama harrastaja on harmistunut.

Yleensä yritetään nähdä koko kuva ja myös tarkkailla ja pureskella asiaa pidemmän aikaa jotta näkee mihin kyseinen asia ylipäätään johtaa.
Ei yhden tai kahden kilpailun takia.

143
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

Tuskin vaikuttaa kuskien kokonais määrään mitenkään.  Miksi pitäisi hommata auto joka ei kuulu siihen luokkaan jota ajaa, vain sen takia että muutama kuski haluaa ajaa väkisellä luokkaan kuulumattomalla autolla kisaa.

Säännöt tulee aikanaan ja ite kukin tekee sen mukaan sitten ratkaisunsa.

Ne jotka on ajanut nelkuilla tuuppina, eivät ole hommanneet autojaan tuuppiluokkaa silmällä pitäen.
Todenneet vaan että voishan tässä ajaa kahta luokkaa olemassa olevalla kalustolla.
Eipähän tarvitse sijoittaa rahojaan toiseen kalustoon kun pikaisella muutoksella homma luonnistuu.
Mutta tässähän on vaarana se että saadaan enemmän osallistujia viivalle ja sehän ei taida olla hyvästä?

Samikin spekuloi että tuskin nelkku on hyvä ulkona ja tuskin kukaan sellaisella haluamalla haluaa ajaa...
Niinpä.
Tuskin.
Mutta jos sitten päättää mennä vähän rullailemaan kyseiseen luokkaan niin onko se nyt sitten huono asia että tuo kisaan lisää osallistumismaksuja?

Miro.
En minä ole koskaan mitään uhonnut.
Ja viivalle en ole mitään virityksiä tuonut koska se ei ole ollut ensinnäkään mielestäni luokan hengen eikä varsinkaan sääntöjen mukaista... Ja toisekseen. Hyvin pärjäs vakiollakin  :wink:

Pointti halutaan hukata vaikka väkisin...
Jos minä nyt alan tuosta autosta iltojen iloksi ruuvailemaan sellaista kuin haluan niin pystyn tekemään sen puhtaasti kaupan hyllyltä löytyvistä osista ilman että edes teen yhtään osaa itse.
Vertaan tässä Miro ihan suoraan sinun luomukseesi... Miksi sinun autosi on sallittu kun osat eivät edes ole SC autosta otettuja?
Jos rakennan auton nimenomaan SC auton osista samanlaiseksi kuin nelkku on ilman etuvetolaitteistoa niin miksi se ei olisi sallittu?
Tai vastaavasti... miksi se olisikin sallittua, mutta tekemällä saman lopputuloksen poistamalla nelkusta osia... Tämä ei nyt sitten sovikaan...
Siis saan isolla rahalla muokata tuupista nelkkutuupin... Mutta en saa ilman kustannuksia muuttaa nelkusta tuuppia ja osallistua autolla pienellä veivauksella kahteen luokkaan ja ehkä jopa innostaa muitakin tekemään samoin... Tämähän tarkoittaa vain ikävästi lisää osallistumismaksuja.
Ikävää

Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

144
Kieltäkää vaan nelkku tuupit.

Samapa tuo on.
Miroshiman logiikan mukaan osia saa ottaa krossarista, porailla pohjalevyyn reikää jne jne... Ja dremelöidä vaikka omat tornit ja mitkälie osat jotta saa istutettua osia jotka ei ole edes SC luokkaan suunnitellusta autosta.

Mutta... Jos mä nyt kotona olevan tuupparin modaan niin että otan perän ja keulan nelkusta ja ajan sillä tuupissa niin onko se ok???

Lopulta voisin vaihtaa samalla sen pohjalevynkin.
Kunhan siis auto on alunperin myyty 2wd niin saan rakentaa siitä oman laiseni auton kun ne vaihdetut osat on yleisesti kaupasta saatavia...

Oottakaas nyt kun ei mulla nyt vaan raksuta.
Noh ihan sama... rakentaminen alkakoot...
Katsotaan miten nopeesti näätte "vähän" modatun tuupparin joka on olevinaan ok, mutta toistesta autosta jos repäiset vetarit pois niin auto olis olevinaan kielletty...

Joo... en ymmärrä.
Katsotaan miten nopeesti saan modauksen tehtyä ja kuvat nähtäville... Lupaan käyttää vain yleisesti ihan jopa suomen kauppojen hyllyiltä löytyviä osia, enkä tee yhtään osaa itse.

145
jtr on sitten hyvä ja lopettaa heti alkuunsa porukan nimittelyn.
Minä vastailen omalla vapaalla ajallani mihin haluan, kuten muutkin.

Sami.
Miksi edes spekuloida keneltä kielto olisi pois jne?
Jos antaa homman olla yksinkertainen ja jättää turhan kiristelyn sääntökiemuroista niin se on vielä vähemmän keltään pois.

Autoja viivalle ja varikolla naureskelemaan minkälaisella virityksellä kukakin ajaa.
Jos jotain alkaa turhaan kiristämään kun kaveri ajaa kovempaa erilaisella autolla niin ikävä fakta (vaikka en tätä mielelläni sanokaan) on että silloin on väärä luokka.

146
Ja kyseistä sääntöähän ei löydä nykyään mistään virallisesta sääntökirjasta.
Jo monesti ihmetelty etuveto auton luvallisuus 2wd luokassa on sekin selvä.
2wd luokassa ei määritellä missä nurkassa vetävien pyörien kuuluu olla, eli ovat sallittuja.

Meillä täällä suuressa mahtavassa Suomessa on vain tapana osoitella sormella asioita kun ei oma suksi luista.

147
Ei autoja tarvitse kieltää sen takia että jotku ajaa miten lystää.

Mistään trendeistä ei puhuta kun höpistään nelkuista tehdyistä tuupeista.
Niillä on ajettu krossia jo 80 luvulta lähtien.

Painotan taas.

Luokka josta on aina puhuttu että on rento luokka.
Silti säännöissä on kummallisempia käppyröitä kuin missään muussa luokassa.
Ja annas olla jos aloittelija tulee kisaamaan autolla jossa on vakiona siipi... Eeehei... Eihän se käy päinsä

148
Sillähän saa tietysti ajaa jos sen saa yleisesti ostaa...
Eiku hetkinen...
Sen saa ostaa vain jos se on hitaampi tai muutaman harrastajan hyväksymä.

Edelleen ei mene mun kaaliin että kielletään jotain mitä ei eds tajuta miksi se kielletään, mutta kyllä itsetehdyt proto osat on sallittu vaikka ne on säännöissä aikalailla kielletty.

Ps: Ei tullu wj kisoissa kitinää kun hyvin moni ajoi nelkusta rampautetulla autolla tuuppia.
Pps: Juuri edellisten EOS kilpailuiden aikana ajettiin perinteisellä tuuppikrossarilla bunkkerin radalle ennätykset vaikka juuri edellisinä päivinä oli EOS kisoihin osallistuvat kaverit treenaamassa tuupeilla jotka on suunniteltu puhtaasti kovapitoisille mattoradoille. Jos ei ymmärrä mikä tekee autosta nopean tai toimivan niin on aivan turha kieltää toista ja hyväksyä toista.

Lisäystä:
Kieltämällä nelkuista tehdyt tuupit, ei voiteta mitään.
Hävitään ehkä muutama tuuppiluokan osallistuminen.

149
Jos kerta tuollainen sääntö lyötiin lukkoon niin sitten aletaan samantien karsimaan ne omatekoiset autot jotka on ollu aina kiellettyjä mutta joilla on nyt kuitenkin ajeltu.


Oli miten oli niin jälleen tämä rento luokka missä mennään vaan pitämään hauskaa, muuttuu säännöiltään yhä enemmän tiukkapipoisemmaksi kuin muut luokat.
Sit kun määrätään vielä ykstyyppirengas niin aloittelijoiden ei tartte olla osallistumassa sillä kalustollaan mikä heillä sattuu olemaan... Kun on väärä rengas tai joku korin lirpake osoittaa väärään suuntaan.

Tuskin kukaan edes ymmärtää miksi "rikkinäinen" nelkku on nopea myös tuuppina, mutta hirveä on hätä kieltää.

150
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 07.03.16 - klo: 20.44 »
Jeps.
Niille tarvitsee näyttää hieman viilaa. Lähinnä kun pyöräyttää vaan mustan värin pois pinnasta niin sillon istuu nätisti.


Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 412