Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 409 410 411 [412]
12331
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Muuta en osaa sanoa kuin että tuntuu Hyper seiskan perinteinen ripustus olleen kestävämpi Lavangossa kuin kuin PBS (pivot ball suspension)


Kestävyys ero johtuu vain huonosta materiaalista josta nuo pivot boltsien pultit on tehty.
Mutta niinkuin edellä olen mainostanut niin tulemme kaverin kanssa tekemään pikkuhiljaa noita pultteja kunnon matskusta jolloin ei pallot enää väänny.

Eli kaikki joilla on PCR Pro niin minulle ilmoitusta.
Pyrimme tekemään pallojen pultteja pikkuhiljaa lisää ja voimme myydä niitä sitämukaa kun niitä valmistuu.
Ensinmäiset 8 kappaletta saamme tehtyä luultavasti ensiviikon lopuksi.

Kestävyydestä vielä että kuulemma Mugenissa on kestänyt vakio teräs pallot vääntymättä (näin kertoi Mugenin edustaja).

12332
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 15.44 »
Kestävyydestä senverran että tuossa halvemmassa on heiverömmät iskarintuet jotka kuulemma ei kestä kunnon tärskyjä, ainakaan edessä.
En sanoisi missään nimessä että tuo halvempi olisi kestävämpi varsinkaan sen jälkeen kun pivot pallojen pultit on vaihdettu parempiin.

Kaveri on töissä firmassa jossa on mahdollista tehdä kaikesta mahdollisesta metallista mitä vain, eli teemme hänen kanssa pivotball pultit kunnon tavarasta eikä mistään Taiwan tinasta, josta nuo alkuperäiset on tehty. Eli teemme itse tehdastekoiset. Alkuperäiset kestävät kyllä kaikkialla muualla kuin edessä alhaalla. Mitään muuta en ole tuosta PCR Pro mallista rikki saanut, vaikka olen Lavangon radalla piiskannut auton niin pahasti ja monta kertaa pitkin maita ja mantuja että menee jo korikin vaihtoon muutaman ajokerran jälkeen.
No tietysti kun paremmin ajattelee niin iskarin varsia on kaksi katkennut kun en heti muistanut neuvoja että se alapää pitää ruuvata niin syvälle kun se pienellä väkivallalla menee.

PCR Pro mallissa tulee Spider diffi keskelle ja eteen sekä taakse normaali diffit. Näin asia on eli piste.

Pivotball zydeemissä on esim. taka aurauksen säätö huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin normaalissa.
Pivotissa on auton keulassa vähemmän liikkuvia (hajoavia) osia kuin normaalissa.
Pivotissa on jouston mukaan säätyvä Caster. Tämä auttaa auton kääntyvyydessä varsinkin krossarissa jossa on suuri joustovara. Eli kun tulet mutkaan ja painat jarrua, perä nousee ja keula laskee jolloin pivotissa oleva säätyvä caster pitää caster kulman teoriassa muuttumattomana tiehen nähden. Sama ilmiö kun auton jousitus "niiaa" kaasua painettaessa, eli kaarteesta ulos tullessa.
Normaali systeemillä on valittava muutamalla eri caster kulmalla kuinka auto käyttäytyy mutkassa, eli kääntyykö paremmin kaarteeseen mentäessä vai ulostullessa.
Pivot systeemissä myös tuon caster kulman muuttaminen tapahtuu valovuoden nopeammin kuin normaalissa.

PCR:än pivot on kestävämpi kuin vanha pivot.

Kirjoitan lisää kun mielleen tulee, tai joku kyselee.

12333
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 13.41 »
Edessä ja takana on tavalliset diffit eikä niinkuin Sanderssonan sivuilla lukee. Keskellä on diffi joka tulee omassa rasiassa jossa lukee Torsen differential. Diffin kyljessä lukee spider.

12334
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Jees, kiitoksia... vihdoin ja viimein Ofnan sivuilta löytyi postimerkin kokoiset kuvat, jotka auttoivat vähäsen, mikäli PCR Pro malli ei ole paljon Pro SE:tä kalliimpi, niin sellainenhan tarvii sitten hommata.

Vielä tuosta PBS:stä, sen sain selville, että pystyy kait helpommin säätämään, ööh... no se ei paljoa kerro, osaisiko joku kertoa miksi se ei käy krossiin.

Edit: jaa... kirjoittelin vielä omaa viestiäni, kun tuli välissä lisää tietoa, ääh, menee hankalaksi, tuossa PCR Pro-mallissa tuntuu olevan aika paljon pieniä muutoksia, tekeekö se tästä autosta taas "vähemmän" yhteensopivan, kun eikös Hyper 7 Pro syö osakseen ainakin samoja osia kuin K:t sun muut...

No miksi teen sen näin hankalaksi, ei minun ole pakko kaikkea tietää, kai sitä voi vähän luottaa toistenkin mielipiteisiin...

Eli Hyper 7 Pro SE vai  Hyper 7 PCR Pro

 -Hount


Hyper 7 PCR Pro.
Yhteensopiva kaiken muun kanssa vanhempiin malleihin paitsi nuo tukivarret.

Jos on jotain mikä kiinnostaa/askarruttaa tuossa PCR:ässä niin kysy pois.

12335
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 13.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Jees, kiitoksia... vihdoin ja viimein Ofnan sivuilta löytyi postimerkin kokoiset kuvat, jotka auttoivat vähäsen, mikäli PCR Pro malli ei ole paljon Pro SE:tä kalliimpi, niin sellainenhan tarvii sitten hommata.

Vielä tuosta PBS:stä, sen sain selville, että pystyy kait helpommin säätämään, ööh... no se ei paljoa kerro, osaisiko joku kertoa miksi se ei käy krossiin.

 -Hount


Auton hinta on 470€ Sanderssonassa ja sisältää Thorsenin keski spiderin, pako käyrän, pillin, ilmanputsarin...

Pivotball ei monien mielestä sovi krossiin juuri tuon vääntyvyyden takia. Mutta itse olen saanut pallot vääntymään ainoastaan Lavangon hyppyreissä (jotka ovat tällähetkellä kuluneet lähes ajokelvottomiksi) jos auto on tullut alas suoraan vastahyndään toinen eturengas edellä. Mielettömät voltit ja kärrynpyörät auto on kestänyt ilman mitään ongelmia.

Kuten ylempänä jo mainostin, niin minulta on tulevaisuudessa mahdollisuus saada kunnon tavarasta tehdyt pivotit.

Niin ja tässä PCR Pro mallissa on tukivarret aivan erilaiset kuin vanhassa pivotball systeemissä, eli järeempää tekoa sekä pidemmät.

12336
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.08.04 - klo: 12.52 »
Kyllä Anderssonin malli sisältää nimenomaan pivotball tukivarret ja kyljellään olevat servot. Iskarintuetkin ovat järeempää mallia.
Itsellä ja kaverilla on vajaa kuukausi sitten Sanderssonasta ostetut
PCR Pro mallit. Autot ovat erittäin hyvät ja toimivat Lavangon radalla loistavasti. Heikkoutena ovat ainoastaan etupään alemmat pivotit jotka vääntyvät erittäin epäonnistuneen hypyn seurauksena. Teemme kaverin kanssa pivotit kunnon pulteista jolloin pivotit eivät enää väänny.

 Mikäli kiinnostuneita löytyy "viri" pivoteihin ( jotka tulevat kestämään ) niin niitä saa viikon päästä.

Itse pidän tuosta pivotball systeemistä. Erikoisuutena siinä on jouston mukaan säätyvä caster joka tuo kivasti vakautta kaarteen jokaisessa kohdassa.

12337
Polttisautot / Ilmanputsari
« : 28.07.04 - klo: 17.57 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Minulla on melkein 100% samanlainen kuin tuo suodatin...


Mitä tarkoittaa melkein?
Onko siinä molemmat päät muovia?

12338
Polttisautot / Ilmanputsari
« : 28.07.04 - klo: 17.56 »
No onpas kummajainen.

Just se.
Mut ongelmaks vaan tulee takas liimaus sit kun se on öljytty.
Suosittelisin kyllä ton koko ilmanputsarin vaihtamista sellaseen missä noi palat on vaihdettavia.
Esim. krossarin suodatin.

12339
Polttisautot / Ilmanputsari
« : 28.07.04 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
*Hoke*: mitä tarkoitat suodatinpaloilla? Sitä yhtä ainaota vaahtomuovia mikä on siinä päälimmäisenä?Otanko sen irti? Se on kyllä liimalla kii...


Suodatin pala on se pehmeä osa (superlonia).

Mikä ihmeen suodatin sulla on jos se on liimattu?

Onks sulla mikä auto?
Krossi vai rata-auto?

Niin ja niitä suodattimia kun on tosiaan montaa erilaista.
Eli krossissa näkee yleensä sekä yhdellä että kahdella suodatin osalla olevia suodattimia.

12340
Polttisautot / Ilmanputsari
« : 28.07.04 - klo: 17.37 »
Kaikenlaisia ohjeita täälläkin näkee. :shock:

Ota suodatin osat ja upota ne öljyyn.
Puristele parikertaa niin että suodatin on öljyssä, että öljyä varmasti imeytyy tasaisesti jokapuolelle.
Ota pois öljystä.
Purista ylimääräinen öljy kunnolla pois, niin kauan että öljyä ei enää puristelemalla valu.
Jos tuntuu että on pinta vielä turhan märkä niin ota pala paperia, laita suodatin paperiin ja purista (kevyesti).

Käytä kunnollista esim. krossi pyöriin (moottoripyörä) tarkoitettua oljyä.
Litra ei montaa kymppiä maksa.
Jos tuntuu että hinta on liian kallis niin osta kavereitten kanssa kimppaan ja jaa tasapuolisesti pienempiin astioihin.
Öljyä ei tarvitse desiä enempää (per lärvi).
Se riittää todella kauan koska öljyä ei jää suodattimeen kuin hyvin vähän joka kerta kun öljyät.

12341
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 15.07.04 - klo: 02.50 »
Lainaus käyttäjältä: "AssoPoika"
Jos ois,
 mitä jois,
jois sen pois,
ettei ois,
mitä jois pois.
:lol:


Vähän saman tapanen ku tää:

Kun saa vähän väliä vähän väliä,
ei sillä ole väliä.
Mutta jos ei saa vähän väliä vähän väliä,
on sillä vähän väliä.
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

12342
Yleinen keskustelu / Korin maalaus
« : 04.07.04 - klo: 20.55 »
Onko täällä ketään joka maalaa auton koreja pientä korvausta vastaan? Huom. pääkaupunkiseudulla.
Ois tarve kahden Hyper7 korin maalaukselle.
Leikkaan tietysti korit itse.

Sivuja: 1 ... 409 410 411 [412]