Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 412
181
Lähinnä vastasin tuohon 4500mAh asiaan.

On aivan turha puhua kapasiteetista.
"Hankkikaa 4500mAh akku niin kulkee / on sama asia"

Kapasiteetilla ei ole kulkupuolen kanssa muuta tekemistä kuin se miten pitkään se akku kestää.

Hieman huomaamattani mainitsin korkeamman jännitteen kun en huomioinut että puhe oli Traxxas autosta missä yleisesti tulee 8.4V NiMh akku.

Silti 2S LiPo on tehokkaampi, eikä suurempi kapasiteetti kuskaa autoa kovempaa.

LiPo vs. NiMh tehoeroon erittäin yksinkertaistettu vastaus.
Parempi virranantokyky.

7.4V LiPo kuljettaa autoa tehokkaammin kuin 8.4V NiMh varsinkin mitä tehokkaammasta (virtasyöpömmästä) moottorista on kyse.

182
Pojalla on kanssa eamba. Mistä löytäs tähän sellasen hiilikoneen mikä kestäs tuon 2s minkä tuo nopari kestää eamban oma kone sulaa kolmannen akun jälkeen noin vaikka niin kehutaan kestävän 2s ajot. Eikä oo edes välityksiä vakiosta vaihdettu. Tuossa selatessani löysin kyllä kärkkäiseltä tuollaisen 1/10 tarkoitetun combon tais olla joku black magic tai joku vastaava ja hintakin oli ihan siedettävä kun nyt on kyse viikonloppu ajeluista ja muutaman satkun auto niin ei viittis ihan ylettömiä sijoitta. Eli siis kysymys kuuluu kannattaako ostaa tuollainen combo tai mistä löytys järkevä harjallinen kestävä moottori?


jos hankitte autoon Nimh 4500 akun se on minun tietääkseni sama asia.
(mutta en ole varma)
ite oon tossa eambassa käyttäny tota Nimh 4500 akkua ja hyvin kulkee
(nopeus siis 40 km/h)
eikö tuo vakio kone himoto 540 kw kestä lipo 2s akkua

Akun kapasiteetilla ei ole mitään tekemistä auton kulkuun.
Se on vain ns. suurempi tankki, eli vaikuttaa vain ajoaikaan.

2S LiPo akussa on korkeampi jännite, eli enemmän tehoa jne.

183
Sähköautot / Vs: Liian lyhyt sensorin johto
« : 28.12.15 - klo: 23.33 »
Syyhän on siinä että kyseessä on tämä malli.

Hobbywing Xerun Water Proof 120A V3.1 - MUSTA XERUN-WP-120A-V3.1-BLACK

Kyseisessä säätimessä on kiinteä sensorijohto.

184
Näytä osaltasi esimerkkiä millä talous saadaan kasvuun.

Aja molemmat luokat  :smiley:

185
Olet menettänyt iskarin oikeanlaisen toiminnan.

186
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.12.15 - klo: 09.38 »
Kovasti se HOKE antaa "ehdottomia arvoja", Varmaan auttaisi normijamppaa jos edes joitakin prosentuaalisia raja-arvoja antaisit, missä liikutaan ja kuinka paljon valmistajien arvot fiiraa... Se edellyttää kuitenkin tiettyä eksakstia testausta ja vertailua...     :cool:

Nyt on pakko taas todeta... Täh???!!!

Minä en anna mitään arvoja vaan akun päällä olevat lukemat antavat niitä arvoja.
Ei tässä nyt mitään testailua taas kerran tarvita selvittämään sitä mitä akkuvalmistajat näillä C arvoillaan tarkoittaa.
Ne ovat arvoja mitä akku kestää.
Ei ilmoittamassa akun tehosta yhtään mitään.

187
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.12.15 - klo: 22.18 »
Maavara suurinpiirtein jossain 10-15millin huitamilla.
Shorty.
Lisäpainoja tais jämsässä olla servon päällä parikymmentä grammaa.
Type B jousilautaset
Ei vakaajaa takana, tosin bunkkerista en ole varma kun tullut niin vähän siellä kokeiltua.

188
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.12.15 - klo: 23.55 »
3x1,5mm männät on aika pitkälti ehdoton.
Eteen UR550 taakse UR350
3 rattainen boksi.

Iskarit edessä alhaalta leveälle.
Akku aivan eteen.
Säädin akun taakse.
Takalinkki sisäpäässä 3-4 milliä prikkaa.

Matalammat jousilautaset tiputtaa auton reilusti. (tulossa)

Noilla kun alotat niin pääset alkuun.
V2 etutukivarret aikalailla ehdottomat.

189
Team Durango / Vs: Durango DEX210v3
« : 05.12.15 - klo: 13.32 »
Tämä on vain versio 3 DEX210 autosta.

Päivitystä siis edelliseen.

Onhan siellä toki muitakin eroja kuin hexit kun tarkkaan katselee  :wink:

DEX210F eroaakin sitten arvatenkin vielä enemmän.
Nykymuotia kun katsotaan markkinoilta niin äkkiseltään voi arvata mitä eroa uudessa autossa voisi olla.  :afro:

190
Miten luulette että kärkiporukka joka omaksuu radat todella nopeasti, ovat kehittyneet omaksumaan kaiken nopeasti???

ns. pakottamalla itsensä siihen, eli on kierretty kisoja ja uusia ratoja ja opeteltu kyseinen taito.

Jos haluaa kehittyä kuskina (niinkuin jokainen tasan varmasti haluaa) niin siihen ei ole hyväksi ylimääräinen treeni.

Yksi esimerkki on myös että aloitteleva perustason kisailija ja kokenut pistetään ajamaan perjantain verran treeniä...
Molemmat hyötyy ja molemmat ajavat kovaa... Väitän että nopeat kuskit hyötyy päivän treenistä enemmän kuin keskikastin kuskit... Saadaan viilattua ne viimeisetkin kymmenykset irti ja kyyti alkaa olemaan kylmää.

Eli mitä hyötyä on edelleenkään siitä perjantai treenistä?

191
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 10.17 »
Pakko todeta että kerrankin näen loistavan vastauksen.

Juurikin näin.

Säätämisen ym kannalta suosin että ratojen pintamateriaalit vaihtuvat.

Siitä en pitänyt alkuunkaan kun viimevuonna oli betonilla ajaminen olevinaan pelkkää driftailua ja matolla ajaminen krosseista krosseinta... Vaikka jokainenhan sen voi viimeistään nyt todeta että ei se nyt ihan niinkään ollut...

Lattioilla ajamisesta kiukutteleville sanon lähinnä että ainoa ongelma miksi homma ei pelannut oli AUTON säädöt ja kuskin haluttomuus ajaa niinkuin krossia ajetaan kun rengas jopa luistaa.
Kaikki muut nyanssit eri inserttejen leikkailuiden ym välillä oli lähinnä hienosäätöä ja välillä jopa pelkkää henkistä kikkailua.

Mä tykkäsin ekasta WJ kisasta.
Oli todella kivaa vaihtelua.
Krossia se ei ollut. Kaukana siitä, mutta tykkäsin kuin hullu puurosta... Siitä itse ajamisesta. En renkaiden kanssa pelleilystä jne.
Nelkkupäivänä nauroin ekan eräharjotuksen aikana enemmän kuin vuosiin kisapäivänä. Ekaan mutkaan katolleen vaikka vannotin ajavani tasan niin hiljaa että se ei ole mahdollista.
Kun rengas hieman sisäänajautui niin ajaminen oli hauskaa... Joskin en edelleenkään pitänyt siitä että ainoa asia mikä kertoi milloin mennään mutkassa rajoilla oli se kun auto heitti nutulleen ennenkuin vanhus ehti edes tajuamaan mitään.

Eri laji... Mä kutsun sitä hyppyturistiks. Joku muu toisella nimellä... Samppa tais omia puppelihyppely termin  :laugh:

Staggeri toi touhuun järkeä.
Tosin renkaidenkulutus ei ole edelleenkään edes samalla galaksilla sen kanssa mitä ennakkoon hehkutettiin.

Mutta toisaalta... Ei M4 seoksellakaan tarvitse paljon sen enempää treenailla lavangon saviradoilla.

192
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 09.29 »
Kyllä se säätö on suurimmaksi osaksi ainoastaan renkaista jos ajetaan multisurfacella. Kuka on testannut eniten millä kulutusasteella rengas on nopein.

Porukka ainoastaan muodosti tuollaisen mielipiteen kun ajettiin muilla kuin mattopinnoilla.

Tänävuonna olen leikannut inserttejä, renkaita ja liimaillut kylkeä jne enemmän kuin viitenä edellisenä vuonna.
Pari vuotta takaperin renkaissa oli eroja satseissa joka johti siihen että moni syytti inserttiä vaikka oli itse ottanit hyllystä harmaat korput.
Hirveesti seliteltiin myös renkaan sisäänajosta yms.
On totta että täysin uunituoreella tai loppuun ajetulla ei tarvinnut kilpaa ajaa.
Mutta jos homma oli niin vaikeeta että tulin aamulla kisapaikalle. Liimasin uudet renkaat paikalleen ilman leikkaa liimaa askartele kikkailuita. Painoin auton maahan ja kaasua kunnes kumi haisi. Kaks eräharjotusta ajoa ja rengas oli koko loppupäivän hyvä... Kesti vielä kisan jälkeen muutaman päivän tai jopa viikon loistavasti treenirenkaana.

Correissa ei tarvinnut yhtään sen enempää rengas säätöä.

Eka WJ kisa oli puhdas vitsi. Jos et tehny renkaita oikein, ei tarvinnut oikeasti edes yrittää ajaa kovaa. Ja vaikka oli isot askartelut jne tehty niin silti oli isoin työ pitää auto renkaillaan.
Porukka selitti suu vaahdossa lasittunu katse silmillä miten nyt on tooosi helpooa... Toooooooosi hyvä ajaa... Jne. Jos edes mainitsi että minipinni varsinkin edessä oli ehkä hieman huono niin siitä seuras sellanenkin puolustus hyökkäys että nauratti. Vaikka se nähtiin jo eos kisoissa että toista rengasta kokeiltiin jo eteen. Ei tartte olla ainstaini tajutakseen miksi. Koska se tajuttiin sielläkin että ei mitään järkeä.

No nyt on staggeri eteen nelkkukrossissanin. Parani valovuoden. Olipas minipinni edessä oikein loistava.

Jämsässä ajettiin huopamatolla. Pito oli huomattavasti parempi ja edes hieman krossimaisempi... Hittovie siellähän jopa saatto sutasta kun oikein hulluna riehu.
Mattojen kesto oli puhdas vitsi. Montakohan rullaa jesseä meni radan jatkuvaan paikkailuun. Eikä ole kauaa kun sitäkin kehuttiin silmät kiiluen että olis pitäny saada tiksiin... Jos mainitsit että ne ei kestä tiksissä yhtä viikonloppua treenejä niin olit i*iootti.

Koko krossi on menny ainoastaan siihen että halutaan kovempi pito kuin turisteissa pitolitkuilla ja pitää kato kehittyä. No pito on saavutettu. Kehittyminen on ollu sitä että on menty 20 vuotta vanhaan alustaan eli huopamattoon. Eos matto ainoa uusi juttu. Huopamatot nähty jo parin kymmenen vuoden ajan. Mutta kylläbsitäkin kitistiin miten vanhat jäärät on vaan uutta vastaan. Pitää kokeilla. Mitä varten kokeilemaan kun se on tiedetty jo ennen ison osan harrastuksen aloittamista mitä se on. Kulunutta rengasta, reikiä matossa ja iso kasa teippipaikkauksia.
Ihan samat renkaiden duunailut kuin ennenkin.

Eos matoilla autojen krossimainen käytös on onnistuttu tappamaan täysin. Jos sutasee tai perä edes pyrkii luistamaan on rengas loppu.
Rengaskulutuksen voi unohtaa kun yhdellä renkaalla ajaa vaikka koko viikonlopun... Senkus vaan heottäö renkaat alle ja ajaa monta päivää... Ei tartte tehdä mitään jippoja eikä rengas kulu.
Näin sitä toitotettiin... Enpä sano enempää.

Rengaskustannukset on saatu alas... Ylipäätään kisakustannukset on saatu alas. Ei mitään muuta ku renkaat alle ja ajamaan krossia... Juu ei todellakaan.

Oikeissa krossi kisoissa ulkona M8 ja maastosarja. Siellä oikeasti laitat renkaat alle ja ajat. Toimii. Luistaa, sutii spinnailee. Mut se ei ilmeisesti ole krossia ja helppoa renkaiden suhteen.
Jo on matoista puhuttu pihallekin.

Tähän yks hymiö joka itkee ja nauraa hysteerisesti samanaikaisesti.

193
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps #2, JÄMSÄ
« : 17.11.15 - klo: 16.56 »
Muuten hyvä mutta entäs ne jotka tulee ajamaan ainoastaan nelkkua ja saapuu kisapaikalle vasta nelkku aamuna?

Yksinkertaisesti ranskan touhuja kunnioittaen ranskalaisilla viivoilla.

- Uusi profiili perjantaiksi
- Perjantain treenit kielletty
- Lauantai iltana käännetään kiertosuunta
- Kolme eräharjoitusta

Tämän tasapuolisemmaksi ei pääse millään.

Joo... kerhoille perjantai on tulonlähde.
Nostetaan osallistumismaksua vitosella.
Sadalla kuskilla se tekee 500 puhdasta käteistä joka on enemmän kuin kerho menettää perjantain treenikiellolla.

Vitosen korotus kisamaksuissa on silkkaa säästöä kuskeille jotka ajavat sarjaa tosissaan.
- ehkä palkaton vapaa
- perjantain safkat pikaruokalassa
- perjantain virvokkeet
- ehkä hotelli
- renkaita 1-2 sarjaa per luokka pelkkään treenaamiseen

Kuskeille helposti jopa yli satasen säästö ja kerholle ehkä jopa suuremmat tulot kuin perjantain tuotto normaalisti.

Tasapuolisempaa... Kuskit ja kerhot hyötyy... Vähemmän öitä sohvalla kun kotiväki ei oo niin vihaisena kuin kolmen päivän "poikien kanssa" viikonlopusta.

194
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 16.11.15 - klo: 21.21 »
Painopiste ja kimmoisuus.

195
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 16.11.15 - klo: 20.03 »
Tuossa oli puhetta "hunajakenno" rakenteisesta rungosta, jonka Jerry tuomitsi ja Watanen oli taas toista mieltä.

Tässähän on oiva esimerkki tuollaisesta kenno rakenteisesta rungosta.

http://www.redrc.net/2010/12/tresrey-dex410-red-carbon-chassis-plate/
Eli periaatteessa ainakin kaikki Durangon DEX410 ja DESC410 mallit ovat toimivia esimerkkejä kennorakenteesta.

Pakko sanoa että mulla meni nyt ohi tämä juttu.

Missä kohtaa tuossa on kennorakenne?
Mulla on kyseinen pohjalevy, joskin jätetty tuo punainen väriaine pois.
Ihan on umpi hiilikuituinen plätty.

Ja toimivuuskin on todettu. Sanotaanko vaikka näin että minä ja muutkin hiilikuiturunkoa dex410 autossa kokeilleet ajavat nykyään vakio alumiinisella.

196
Elämäni ensimmäiset kierrokset ajoin bunkkerin radalla kisaa edeltävänä iltana jopa huikeen akullisen takavedolla... Nelivedolla en metriäkään.
Hurja oli kotikenttäetu.

Toki täysin erilaisesta alustasta mitä on muilla radoilla ollutkaan, on pinnan tuntemisesta hyötyä.
Silti kaikkein tärkein kotikenttäetu tulee hyppyreiden ja radan profiilin tuntemisesta.
Jos pystyt ajamaan radan läpi selkärangasta niin pystyt kisassa ajamaan todella kovia tuloksia ilman isompaa ihmettelyä.
Jos rata on uusi, joudut kokoajan olemaan enemmän varpaisillaan.
Myös kun ruvetaan niitä huikeita kierrosaikoja ajamaan niin se tulee vasta kun rata on oikeasti tuttu.
Tämäkin tullut todistettua useamman kerran kisojen jälkeen kotiradalla.
Bestläppi on parantunut lähes sekunnin ja tulos sekuntitolkulla heti seuraavana päivänä kisoista. Ja vain koska on saanut kierroksia alle kyseiselle profiilille.
Jos ei radan treenaamisesta ole mitään hyötyä niin jätetään ne perjantain treenit pois kun ei siitä profiilin tuntemisesta mitään hyötyä ole.

Kyllähän sen nyt jokainen tietää että jos bunkkerissa olis ajettu samaa profiilia millä jotku ehti tahkota pari viikkoa aamusta iltaan niin kyyti olis ollu kylmää.

Päivänselvää edelleen.

197
Kaikki kotirata ym. edut pienenee merkittävästi tai jopa poistuu kokonaan kun jokainen tulee kisa aamuna uudelle ajamattomalle profiilille.

Jokainen vähänkään osaavampi kuski menee radalla kuin radalla huomattavasti kovempaa suhteessa täysin kylmiltään radalle hyppäävään kuskiin nähden mikäli on saanut muutaman tunnin treenin pohjille.

Päivänselvä juttu.

198
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 10.11.15 - klo: 20.57 »
Oho... Hienoa että päivittävät.


Mitä tuohon yllä mainittuun ilmaukseen tulee niin isokarhu sen jo sanoikin.

Sieltä tiivisteen kautta ei tule pihaustakaan ilmaa. Koko iskari on samassa alipaineessa eikä siis yläpuoli ime yhtään sen enempää kuin alapuolikaan. Kyse on nimenomaan siitä että itse öljyssä on oikeasti ilmaa vaikka et sitä silmällä näkiskään.
Eli vaikka käyttää pumpua niin pitää ensin pumpata... Sitten taas liikuttaa mäntää että kuplat tulee männän alta pois... Ja taas pumppuun.
Pari kertaa toistaa niin kaikki on tullut pois.

Homman voi kokeilla vaikka pienellä kipolla mihin laittaa öljyä ja pumppuun. Ilmakuplia tulee vaikka kipossa on pohja.

199
Kisat on suuri tulonlähde kerhoille. 100% totta.

Mutta.
Unohdetaanko se että ei niitä kisoja järjestetä kerhon tulojen takia vaan kisat järjestetään kuljettajien takia...?
Kyllä... Ne järjestetään kuskeille.

Jos ei kisoja järkätä kuskeille (maksavalle asiakkaalle) niin moni varmasti huomaa että tässä on pieni kitka silloin välissä.

Esim jos on nostopaineita hinnalle, tarvitaan rahaa kerholle niin mitä enemmän kisat on tehty kuskeille, sitä enemmän tulee kuskeja... sitä mielummin kuskit maksavat isomman osallistumismaksun.
Kuten yllä nähdään kuljettajien kustannuslaskelmia niin jos jätetään perjantai pois, säästetään kustannuksissa jopa toista sataa per kuski tai perhe.
Jos joutuu maksamaan kympin per luokka enemmän niin ollaan edelleen satku pienemmissä kustannuksissa per nuppi ja se maksetaan mielellään... Silloin varsinkin kun ne kisat on tehty kisaajille.

Toisinsanoen. Perjantain poistaminen laskee kuskejen kustannuksia mutta parantaa miellekkyyttä kun jokainen lähtee kisaan ns. samalta viivalta.
Kilpailuiden laatuun panostetaan... Eli just vaikka laadukas buffa jne jne... Mitä nyt keksitäänkään mitä kuskit yleensä haluavat jotta on parempi tunnelma.
Väitän että jokainen perjantain kustannukset säästävä henkilö maksaa mielellään osallistumismaksuja ihan vaikka tuplat isomman summan kuin nyt joka kattaa sen menetetyn perjantai tulon ja taitaa jopa vain parantaa sitä.
Noin sata "kuskia" oli viimekisassa. Osallistumismaksu 20e per nuppi.
Jos perjantai poistetaan mutta nostetaan osallistumismaksua kympin per nuppi niin saadaan jo ekana päivänä enemmän extraa kuin perjantai olisi kokonaisuudessaan tuonut. Jos nostetaan vitosella niin väitän että lauantai ja sunnuntai on jo maksanut puuttuneen perjantain ja tuonut jopa enemmän rahaa kassaan... Silti kuskeilla kustannukset laskeneet selvästi verrattuna kolmepäiväisyyteen... Joten ei voi olla vitosen tai jopa kympin korotus missään nimessä ongelma... Vaan se on säästö.

Edit: ehti tulla 3 viestiä tässä välissä... en siis tiedä kuinka paljon kirjoitin samasta asiasta.

200
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 10.11.15 - klo: 13.59 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:
Aavistuksen turhautunut kommentti, ettei kukaan katsonut linkkiä  :huh: ?

Mutta ainahan sitä mennään enemmän tai vähemmän tuurilla.. Jostain sitä vaan pitää aloittaa ja tässä tilanteessa hyvä aloitus on kyseiseltä merkiltä tuohon kokoonpanoon 30wt (n. 400cst.). Vai onko HOKE eri mieltä ?

Se, että joku käyttäjä lukee täältä suoraan luvun ja yhdistää sen kaikkiin autoihin on mielestäni ihan käyttäjän oma erhe. Välillä kun kannattaa lukea enemmän kuin vain pari edellistä viestiä.


Ei ollut turhautunutta. Vain toteamus ja oikeaanhan se osui.  :wink:

Ongelmahan tälläkin foorumilla on se että kukaan ei lue yhtä viestiä pidemmälle, eli nähdään vain tuo... "45 öljy on hyvä"

Eikä ole shitstormia jos valistetaan/jaetaan tietoa.
Tämähän ei ole henkilökohtainen chatti vaan keskustelufoorumi missä olisi kuitenkin tarkoitus että etsijä löytää vastauksen kysymyksiinsä kysymättäkin.
No jos ei sitä tietoa tuo esille niin silloin seuraava kysyy aivan saman kysymyksen... Noh kysyy kuitenkin, mutta tällä tiedon levittämisellä (shitstormilla jos sen sellaiseksi haluaa nimetä" on kuitenkin toivo tulla jonkun etsijän tietoisuuteen.
Ettekä te tässä topikissa kommentoivat tietäisi kyseistä asiaa ellei sitä olis tässä esiin tuotu... eikö vaan.

Nyt moni tietää tämänkin asian... toivottavasti useampi kuin ainoastaan kommentoijat.
Osaatte siis tämän homman jota moni pitkään kisannutkaan kuski ei tiedä.
Pysytte siis neuvomaan seuraavaa kysymällä öljyn merkkiä ja neuvomalla heti oikeille raiteille.

Olkaa hyvä  :azn:

201
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 10.11.15 - klo: 10.05 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:

202
Täysin oikea paikka koska tästä tän näkee jokainen kisaaja ja järjestäjä.
Ylläpito siirtää sit kun on tarve, eli aina pienellä viiveellä jokatapauksessa jolloin aihe on ehtinyt herättämään porukalle ajatuksia... ennenkuin siirretään paikkaan mistä iso osa ei edes käy vilkaisemassa kun ei kiinnosta.

203
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Ei mitään eroa ja voin luvata että kyllä mä täällä päässä ihan kasvotuste avauduin kyseisestä asiasta jo kauan ennen kisaa.
Yritin ehdottaa että rata on kokonaan uusi lauantaille ja sunnuntaille käännetään ajosuunta niin ollaan kaikinpuolin edes lähempänä reilua meininkiä.
Radan kääntäminen ei vaadi mitään resursseja.
Pari jätkää kääntää hyppyrit 180 astetta vartissa sisältäen tupakkatauon.
Uusi ratapaikka ja perjantaitreenin kieltäminen ei vaadi mitään resursseja. Se ratahan sinne rakennetaan jokatapauksessa just ennen kisaa.
Ajokielto perjantaille... Lauantaina kaikki aloittaa aikataulun mukaisesti treenit... Laitetaan sitten vaikka yks eräharjotuskierros enemmän jos aikatauluun mahtuu, tai ollaan laittamatta. Edelleen tasapuolista kaikille.
Lauantai iltana palkintojenjaon jälkeen hihkasee että porukka ottaa hyppyreistä kiinni ja kiepauttaa ne ympäri kiitos.
Ei mee montaa minuuttia ja siinä sitä on resursseja vaikka pienelläkin kerholla kun on kisaajia paikalla kymmeniä.

Se ei silti poista sitä tosiasiaa että kohta tässä kisaillaan siitä kenen työ, koulu tai perhekuviot on kaikkein joustavimmat... Ja kenen hanuri kestää käytännössä 3 päivän himasta poissa olon kuluineen.

Edit: tarkennuksena ennenkuin joku kuitenkin takertuu. Millään resursseilla tarkoitan tietysti lisäreursseja. Samalla vaivalla se rata on lauantaina kaikille uusi ajamaton kuin se on muutenkin sinne tehty, ja lauantai iltana on tasan varmasti resursseja paikalla niin paljon että suunta on käännetty ennenkuin kukaan on ehtiny sanomaan schumacher minipin.

204
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 10.11.15 - klo: 00.58 »
Olisko lähellekkään passeli jos takapotku speden vakio iskareihin hommaisin noin 45wt oilia?
Kuullostaa ihan sopivalta  :smiley: Vakio jouset on toki aika letkut että jos ei toimi tuolla oililla niin niitä kandee hieman katsoa.. Kauheasti stydimpää en sinne laittais..
jouset on tosiaan vaihdettu jäykempiin. jos ostaisin vaikka 35 ja 50 öljyt ja niitä sekoittelis?
Moneenko vaihtokertaan riittää tommosesta 60ml purkista kun on 4 nuita iskareita?

Kiitokset mcly vastauksesta.

Näköjään mun viesti postiettu välistä... Ilmeisesti otti jollekin liian herkäks.
No mutta pontti siitä jäi sitten täysin näkymättä eli toistetaan.

Minkä valmistajan lukemista on kyse?
Noilla wt ja wt. lukemilla puhuessa ei ole mitään hajuakaan onko 45 hyvä vai ei.
Se riippuu siitä minkä valmistajan 45 on kyseessä.
Jonkun valmistajan öljyistä varmasti ihan hyvä. Toisen valmistajan asteikolla aivan liian jäykkää tavaraa.
Eli ikävä mainita mutta ei tästä nyt tiedä mennäänkö tässä peräsin vai nokka edellä pöpelikköön.

205
Pyritään siihen että puolenpäivän aikaan saataisiin ovet auki.
Ilmotellaan tässä vielä tarkemmin.

Tää on kyllä niin väärä käytäntö kuin vaan voi olla.
Eikös olis reilumpaa että kaikille rata olis tuore/uusi.
Tai sitten illan päätteeksi perjantaina profiili muutetaan kokonaan.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta tulla treenaamaan perjantaina niin sanoisin että on todella epäreilut lähtökohdat kuin kisa starttaa lauantaina.
Jerzi

Tällä tavalla saadaan porukka tuhlaamaan vapaansa tai ottamaan palkatonta vapaata että pääsee yöpymään pari yötä hotellissa ja maksamaan tunnin tai kahden sähläyksestä ratamaksun.
Tästä on myös pari nelkkukuskia nurissu että ei tartte lähteä ajamaan kun tarttis olla perjantai treenaamassa, lauantai neppailla hotellilla tai missälie turhanpäiten kun ei tuuppia ajele.
Koulusta ja töistä pitää lähteä ennenaikojaan että on toivoakaan parin tunnin sekatreenille ja osien pätkinnälle.


Perjantai treenit pois ja aina tuore profiili kisaa varten niin saadaan kaikkia kuskeja parhaiten palvelevat kisat.
Mut tää on turha haave ja muisto entisistä ajoista.
Kehitys menee siihen suuntaan että parin vuoden päästä on vapaa treeni torstaina, pakolliset eräharjotukset perjantaina ja kisat loppuu maanantaina klo 12.00

206
Kilpailukutsut / Vs: WINTER JUMPS #2, JÄMSÄ
« : 08.11.15 - klo: 14.35 »
kyllä

207
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 02.11.15 - klo: 12.22 »
Jeps.

RX-37W vastaanottimessa ei ole koaksiaalista johtoa joten siinä ei ole kuorittua päätä laisinkaan.

On siis ihan vaan musta piuhanpätkä ja vakio johdon pituus on juuri tuo 17cm.

Aivan kuten tässä RX-371W vastaanottimessa.

208
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 31.10.15 - klo: 19.06 »
Vastaanottimen malli tärkeää, koska kuten edempänä mainitsin niin MX-V radion mukana tulevassa vastarissa ei ole coax johtoa.

209
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.10.15 - klo: 10.43 »
Itse olen aloittamassa tätä harrastusta monen vuoden jälkeen uudelleen ja kehitys mennyt huimasti jollain saralla eteenpäin.
Nyt kysymys kuuluukin Li-Po akuista, autona Inferno VE RaceSpec ja siihen nyt uutta toista akku etsimässä teholuokassa 14,8v ja ~5000mAh. Mikä C arvo pitäisi olla että se riittäisi tuolla autolle ettei akku rupea ahdistamaan auton kulku haluja ja mitä akku suosittelisitte hinta/laatu suhteessa?
Nykyinen akku on Nvision 11,1v 3200mAh ja 45C
Kiitos vielä vastauksesta.

Nyyppä auttaa toista, eli tää ei ainakaan jää akusta menohalut kiinni; http://fi.eurorc.com/product/10925/team-orion-carbon-pro-6400mah-90c-4s-148v-deans-plug

Itse olen noita genssin c40-c70 akkuja pitänyt timmeinä c-arvoon nähden, eli gens c50 vs. Kilpailijan c50 niin tuntuu ainakin offissa antavan paremman potkun (en viittaa orioniin)

Karkeasti muotoiltuna...
Akkujen päälle laitetulla C arvolla ei ole edelleenkään mitään merkitystä auton tehoihin.
C arvo kertoo minkä purkuvirran akku kestää hajoamatta.
Se onkin sitten hieman eri asia ilmoittaako joku valmistaja hetkellisen vai jatkuvan.
Kuten tässäkin tapauksessa, ei oikeastaan yhdenkään rtr auton vakiomoottori kuluta niin paljoa virtaa etteikö lähes jokainen nykypäivän lipo kestäisi helposti.
Melkein voisi sanoa että yksikään perus rtr autojen moottori ei haukkaa likimainkaan 100A edes hetkellisesti.
Eli laskennallisesti tuo tarkoittaa 5000mAh akun kohdalla 20C joka riittää helposti.
Tehollisesti 5000mAh 80C on ihan yhtä tehokas ylläolevan autossa.
Akkujen teholliset erot tulevat sitten ihan muualta kuin etiketistä, eikä sitä kannata alkaa edes kaivelemaan... Mutta akkujen etiketeissä olevat C arvot ei liity siihen käytännössä mitenkään.

210
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 27.10.15 - klo: 19.26 »
Mutkamallia käytetään takavedossa sekä sc autoissa desc210/410

Mutkaa voi käyttää myös nelkkukrossarin ohjauslinkissä renkaan päässä.

Suorat pitkät on raidetankoihin, eli ylälinkit ja ohjausvarret...
Ne toisiksi lyhimmät isolla lenkillä olevat on iskareiden alapäät ja kaikkein pienimmät on servovarrelta saverille ja vakaajien välitankoihin.

Yksi pussi sisältää käytännössä puolet linkinpäistä jokaiseen durangon autoon missä kyseisiä linkkejä käytetään.

Määrä jakaa mielipiteet kahtia. Tuntuu hölmöltä ostella kaksi pussia kun kaikki mahdolliset linkit uusii... Toisaalta sitten jos esim rikkoo iskarin alapään tai minkä tahansa niin ennen piti ostaa iso säkki, eli kaksi levyllistä... Eli iso määrä ylimääräsiä vaikka vain yhden olis tarvinnu.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 412