Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 412
211
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 26.10.15 - klo: 22.40 »
Dimec X setti on täysin identtinen vanhemman V3 auton mukana tulleen HD setin kanssa.

Vanhemmat HD linkinpäät.


DimecX


Täysin identtiset ovat kuten kuvista näkyy.

Tarkennuksena tietysti että ovat eri materiaalia ja pari pientä yksityiskohta eroa, mutta täysin identtisen mittaiset ja samat päät menevät samoihin kohtiin kuin ennenkin.

Mikäli sulla on autossa erilaiset, ne ei voi olla V3 auton HD päät.

212
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 20.10.15 - klo: 18.57 »
Säätimen kalibrointi tekemättä.

213
6g siipi testattu kisassa.

Toimii hienosti ja kovalla pidolla aaessa  keveytensä ansiosta auto on vakaampi kuin identtisellä lexan siivellä.

Kyseinen yksilö on joustavuudeltaan ja muutenkin olemukseltaan aivan kuin lexan malli.
Moni ei edes alkuun tajunnu että hiilarisiipi on oikeasti hiilikuitua eikä vain sen näköiseksi maskattu lexansiipi.

Kestotestiä ei vielä tullut suoritettua, koska onnistuin kaatamaan vain kerran eikä siivessä ole mitään merkkiä kaadosta.

Annan lyhyen testin jälkeen 6g siivelle arvosanaksi täyden kympin.
Katsotaan jos pääsen testaamaan enemmän ja saamaan kaatojen kautta enemmän kestotestiä, mutta siipi todellakin joustaa aivan kuten lexan joten en usko normaali kuperkeikoilla rikkoutuvan yhtään sen helpommin.

214
Ajoin sekä tuupin että nelkun samalla autolla ja samalla setupilla jos ei pientä maavaran muutosta lasketa.  :laugh:
mikä on ko. Auto ?

Team Durango DEX410

215
Vika nelkkufinaalin ajoit sillä 6gr hiilikuitusiivellä.
Joten pienti setuppia teit :grin:
Jerzi
Totta, mutta sitä ei voi sinäänsä laskea setupiksi koska siipi oli identtisen muotonen mun normaali siipeen nähden...
Ja koska sellasta pykälää ei ole setuppilapussa niin se ei ole setuppi  :grin:

Pakko kyllä näin yleisestikin todeta että nyt tuli hiilikuituosassa napakymppi.

Harmi kun en uskaltanut aikasemmin kuin vasta vikassa finaalissa kokeilla...
Toimii ja ainakin noissa olosuhteissa paremmin kuin normaali lexan versio.

216
Ei se vihree matto niitä renkaita syöny.
Yhdenkään vihreen kohdalla ei tarvinu kaasuttaa tai muutakaan mikä rengasta söi.
Renkaat kulu sekä tuupissa että nelkussa oikealta selvästi enemmän kuin vasemmalta ja ne kului vieläpä enemmän sivuttain. Se oli ihan se eos matto joka niitä renkaita söi.
Ei kulunu ennenaikojaan mullakaan vaikka tunnetusti en ole se jouhein renkaiden käyttäjä.
Vasta päivän päätteeksi rengas oli ns. loppu.
Mutta vaikka oikea eturengas oli vikan finaalin lopulta niin loppu että alko sileä kohta tulemaan niin rengas oli edelleen hyvä ja jopa nopea ajaa.
Ajoin koko päivän yhdellä satsilla, eli heti ekoista treeneistä lähtien tuliterällä renkaalla, enkä säästelly hetkeäkään.

Ps. Ajoin sekä tuupin että nelkun samalla autolla ja samalla setupilla jos ei pientä maavaran muutosta lasketa.  :laugh:

217
Onpas sitä säästelty. Mulla renkaat näytti tolta 4 hiitin jälkeen :laugh:

218
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 22.42 »
Jep. Olen Helsingissä syntynyt,töölössä ja ruoholahden kyljessä naperona asunut ja sittemmin läntiseen Helsinkiin muuttanut landepaukku 😆

219
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 20.37 »
Tulee kisoissa olemaan todella tukalat paikat kun pihaan pöllähtää reilu 30 autoa pelkästään rc autoilijoita. Ja kun se kiekon siirtely ei auta jos parkkipirkot sille päälle ryhtyy että rupeaa kyttäilemään venttiilinhattuja.
talvella kyttäilevät muutakin:kerran kyselin. mistä tietää että auto on ollut "yliajan",vastaus: jos on jäätynyt konepelti eikä sulana, on aika varma että tulee lappu. Siitä vaan ajastin siään joka starttaa tyhjäkäynnille aina silloin tällöin, ihan "bisnesidea"...

Tai sit mä vaan painan kaukosäätimen nappia ja webasto hoitaa lämmityksen.
Mut mitäs jos sataakin lunta. Sula auto lumen keskellä ilman renkaanjälkiä.

220
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 14.10.15 - klo: 00.57 »
Tulee kisoissa olemaan todella tukalat paikat kun pihaan pöllähtää reilu 30 autoa pelkästään rc autoilijoita. Ja kun se kiekon siirtely ei auta jos parkkipirkot sille päälle ryhtyy että rupeaa kyttäilemään venttiilinhattuja.

221
Tulokset / Vs: Sähkökrossin MM Japani 3.-10.10.2015
« : 11.10.15 - klo: 00.53 »
Saanko nyt silti sanoa etten diggaa kaverista  :evil: (jos kävi epäselväksi)

Edittiä: toki sääntöjen mukaan rankkua tulee tahallisesta oikaisusta. Jos vahingossa vähän lipsahtaa se on ihan ok.

Toki.
En diggaa minäkään.
TP10 polttis mestaruus meni pahemman kerran väärään osoitteeseen todella typerästä tuomarointi virheestä johtuen.

222
Tulokset / Vs: Sähkökrossin MM Japani 3.-10.10.2015
« : 10.10.15 - klo: 19.44 »
Puhdas tilanne ja hävis aikaa.

Johti jo muutamalla metrillä ja odotti kun kaverit oli jo ihan kontissa.


223
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 03.10.15 - klo: 15.56 »
Paitsi että MX-V lähettimen mukana tulevan vastarin johto ei ole koaksiaalinen.

224
WJ säännöissä on ollut jo vuosia sitten että matoilla ajellaan Mini Spike renkaalla.

225
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 23.09.15 - klo: 22.20 »
Aloitin harrastuksen 1988, harrastukseen tuli tauko 1994. En ajanut virallisesti kilpaa ainoastaan kavareiden kanssa oma tekemillä radoilla. Tuona ajan jaksona minulla oli ... jne jne
Eli harrastelemalla pystyy luomaan faktan vaikkei tiedä miten 7075 eroaa 20 vuotta vanhasta 7075 alumiinista.

Onks mun sanominen nyt sit enemmän faktaa kun olen harrastanu pidempään, omistanu enemmän autoja ja kokeilen autoissani jatkuvasti jotain uutta kehittyäkseni sekä säätäjänä että kuskina???

Ajan alustalla kuin alustalla ja pyrin aina olemaan nopein.

En mä voi julistaa mitään omakohtaisia kokemuksia faktana.

Se on faktaa että kaikenlaista on ollut ja edestakaisin kokeiltu niin tukivarsien materiaalissa kuin muissakin.
Silti on ollut jo 20 vuotta sitten materiaaleja käytössä jotka on kestävempiä kuin nykypäivän autoissa... Mutta ei yhtä kevyitä eikä auto ole yhtä nopea näillä vanhoilla.

Kuten sanoin... tuo mulle tukivarsi niin tehdään testi.
Tuo sun Yokomon etutukivarsi niin otan mun ikuisuuden vanhasta yokomosta tukivarren. Lyödään vasaralla tai vaikka taivutetaan pihdeillä ja katsotaan kumpi kestää paremmin.

Kestävyys ei aina tarkoita toimivuutta jne, eli tämän takia on ollut käytössä kestävempiä materiaaleja kuin tänäpäivänä.

Tykkäätkös liukkaista ulkoradoista?
Lavangon maastosarjassa ei kyllä ollut kova pito... ei oo Vaasassa eikä tainnu kovin raju pito olla muissakaan maastosarjan kisoissa.

Tykkäs tai ei niin kovempi pito takaa kovemmat osumat ja omat kokemukset ei välttämättä ole faktan kanssa samalla linjalla.

226
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 23.09.15 - klo: 20.07 »

Millä tavoin 7075 T6 alumiini on kehittynyt kestävämmäksi?

Mutta edelleenkään se ei tarkoita että tänäpäivänä autot kestää enemmän kuin ennen.
Peltiasson takatukivarsi versus minkä tahansa tän päivän kymppikrossarin tukivarsi. Peltiasso vie voiton kestävyydessä.

Edelleen. Fysiikan lait on samat ja kovemmasta pidosta seuraa kovempi rysäys

En tiedä miten alumiinia kehitetään, en ole alaa opiskellut.

Tämän päivän autot on kestävämpiä ja se on fakta. Perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin.

Kovan pidon ja rysäyksen yhtälöä en ymmärrä. Onko täysin varmaa että kovalla pidolla rysähtää, jos näin on eikö
radat kannata pitää silloin mahdollisimman liukkaina jollain liukasteilla?
Verrattuna minkä päivän autoon.

Mulla on täällä 90 luvun alkupään autoja joissa on paljon kestävempiä komponentteja kuin tämän päivän vastaavissa.

7075 T6 alumiini on tänäpäivänä yhtä kestävää kuin 15 vuotta sitten.

Oma ehkä lyhyehkö kokemus ei muuta mitään faktaksi.



Kova pito = kovempi vauhti.
Kovempi vauhti = kovempi törmäys.
Mollaan osuminen kova vs. hitaampi nopeus... no mene ja kokeile.

Sekä kovalla että liukkaalla pidolla rysähtää aina.
Kovalla pidolla rysähtää kovempaa kuin sama tilanne liukkaammalla... Koska liukkaalla et saavuta samaan kohtaan samaa nopeutta.

Mittaa seinästä matkaa vaikka 3 metriä.
Juokse täysillä seinää päin.
Tee sama liukkaammalla tai pitävämmällä lattialla.
Kerro kumpi aiheutti isomman vamman.

Radalla ajaessa kolisee aina. Se on fakta.
Oli liukasta tai pitävää aina kolisee.
Sama mutka samat mollat, sama seinä lähellä... Liukkaalla nopeus on hitaampi, ei kaadu samasta mollasta yhtä herkästi kuin kovalla pidolla... ei rysähdä läheiseen seinään yhtä kovaa... jos välttämättä vauhti ylipäätään riittä lennättämään seinälle asti, kun ei pystyny liukkaalla kiihdyttämään tarvittavaan nopeuteen.
Kovemmalla pidolla kovemmasta nopeudesta kolahtaa kovemmin.

Ihanko oikeesti et tätä ymmärrä?


Ps: tuo mulle yks sun 10 rossarin tukivarsi ja mä otan laatikosta reilu 20 vuotta vanhan auton tukivarren.
Testataan tämä kertomasi fakta  :wink:

227
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 23.09.15 - klo: 19.19 »
Kova pito, kova vauhti, tarkemmat ajolinjat = pienemmästä virheestä rokotetaan kovemmin.

Aina voi tehoja laskea joo.
Tiedät kyllä että näinhän ei kukaan tee.

Ja taas käänteisesti.
Jos ei osaa kun auto vähän luistaa niin ainahan voi vähentää tehoja.

Blaaa blaa.

Jokainen kyllä ymmärtää että kovemmasta pidosta seuraa kovempi vauhti ja kovemmasta vauhdista lipsahdus päätyy aina kovempaan rysähdykseen.

Millä tavoin 7075 T6 alumiini on kehittynyt kestävämmäksi?
Se on eri asia jos joku valmistaja on aikaisemmin käyttänyt jotain huonompaa laatua kustannus syistä.
Vanha kunnon tamiya ämpärimuovitukivarsi kesti paremmin kuin yksikään tämänpäiväinen. Muista ominaisuuksista sit turha puhuakaan.
Jos tarkkoja ollaan niin on ennen ollu jopa kestävempiä materiaaleja käytössä kuin tänäpäivänä.
Jossain vaiheessa vaan kun yritetään tehdä jotain osaa paremmaksi että saavutettais kehitystä auton nopeudessa niin saattaa siinä kestävyys olla hieman kompromissi. Ja taas tajutaan kehittää nopeasta osasta myös kestävämpi.
Mutta edelleenkään se ei tarkoita että tänäpäivänä autot kestää enemmän kuin ennen.
Peltiasson takatukivarsi versus minkä tahansa tän päivän kymppikrossarin tukivarsi. Peltiasso vie voiton kestävyydessä.

Edelleen. Fysiikan lait on samat ja kovemmasta pidosta seuraa kovempi rysäys

228
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 23.09.15 - klo: 18.12 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.

Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.

No ei nyt ihan noinkaan.

Kestävyys ei ole kasvanut samassa tahdissa vauhdin kanssa.
Eikä kestävyys sinäänsä muutenkaan kuin joissain autoissa vain paranneltu.
Esim vanha peltiasso oli panssarivaunu kun taas välissä oli heiverömpää autoa ja nyt uusimmassa on sitten taas jotain tehty tuhdimmaksi.
Matskut ollu 10 vuotta sitten aivan samat... Vain vauhdit ovat kasvaneet.
Mitä kovemmasta vauhdista jysäytät, sitä herkemmin auto hajoaa, tai mitä kovempi pito sitä suurempi rasitus ja kuluma osissa.
Tämä ei ole muuttunut mihinkään.

Mitä vähemmän pitoa, sitä hiljaisemmalla vauhdilla pystyt törmäämään.
Mitä kovempi vauhti, sitä herkemmin sama teräs antautuu kuin 15 vuotta sitten.
Mitä kovempi pito, sitä kovempi vauhti ja sitä pidemmälle auto lentää siitä samasta sisämollasta kuin liukkaammalla... Kovempaa osut katollaan rötköttävään autoon kun ei kaatanut kuski saanut sanaa suusta jne.

Fysiikan lait on kuitenkin edelleen aivan samat kuin ennenkin.

229
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 21.45 »
Loistavaa ettei rengas kulu ja pito on sama alusta alkaen.
Keksispä ne vielä renkaan jolla pito ei olis noin kova. Olisko se esim mini spike joka on ymmärtääkseni valittu myös turffi MM kisoihin renkaaks.

Eli tähdennetään nyt vielä kerran mitä mieltä olen matoista.
Olkoot matto, savi, vaikka parketti tai mikä tahansa... Kannatan. Jos vaan pito saadaan edes hieman vastaamaan krossia, eli menee sladissa, puskee jne mikä on yks selkeä elementti krossissa.

Jos rengas palaa alle parin kolmen hiitin aikana ja pito on todella kova niin en vaan näe hommaa krossina vaikka krossareilla ajettaiskin.
Kivaa, loistavaa, mahtavaa jne... Varmasti... Mutta senhän luo ylipäätään onnistunut kisa.

Nyt on löytynyt matto missä on paljon plussaa.
Sit kun löytyy rengas millä saadaan vähän krossimpaan suuntaan sitä pitoa niin avot.

Nimittäkööt kuka tahansa sitä ajamista siloradalla mun puolesta miksi ikinä keksiikään... Sekin mulle aivan se ja sama. Vaikka puppelihyppelyks. Hah... Nimittäkööt jos se on kuvaavaa touhulle. Pääasia että kisaaminen on tiukkaa ja rehtiä.

Mut enemmän ja enemmän pitoa. Eih. Alkaa krossin perusasiat jäämään taka alalle ja jos rata on kuin turisti rata mihin on lisätty hyppyrit niin mikä sitä kuvaa paremmin kuin hyppyturisti.

230
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 12.18 »
Ja joo, euro OFFROAD series. Kyllä on junteilla tylsää kun pitää tähän sarjan nimeen jämähtää. Eihän se todellakaan mitään ulkona ajettavaa krossia vastaa, läheskään. Mutta voi voi, kyllähän sen jokainen joka nettiä osaa käyttää tietää millaisilla radoilla siellä ajetaan.

Lähtekää kaikki parin kuukauden päästä Slovakiaan kokeilemaan niin voitte jutella itse Uwen kanssa sarjan nimestä.

-Toni

Lähden heti jos siihen on mahdollisuus.
Mut että nyt ollaan jo juntteja.

On junttia heittää oma mielipide siitä onko matolla ajaminen krossia vai ei... okei.

En kyllä olis arvannu että näin hirveesti porukan tunteisiin uppoo että netissä höpisevien mietteet kirvoittaa lähes haukkumiseen.

Onks tää ny tulevaisuutta vai mitä jos olet juntti kun kommentoit millään tavoin ristiin jonkun henkilökohtaiseen mielipiteeseen?
 :laugh:

Joo... annan olla.
Eipä olis pitäny alottaakaan.
Sorry... en tajunnut että porukka ottaa näin raskaasti

Edit:
PS: Mua ei kyllä henk kohtasesti nappais yhtään jos lähtisin ajamaan ja joku kommentois että olen mattohyppelyihin lähdössä... Tai mitä kukakin nimeksi keksiikään.
No sitähän se on... Mitä sitten? Se on siistiä jos se on kisaamista. Ei täällä sentään kukaan ole kisoissa käyneitä millään tavoin nimitellyt tai arvostellut.

231
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 11.55 »
Täytyy laittaa niille viestii, et vaihtaa sarjan nimen, ettei täältä Suomesta joku ruutipipo lähde sinne touring auton kanssa.

 :laugh:

Pakko tunnustaa että repesin.

Mutta hei siis oikeesti.
Jos jotku ihmettelee ja kommentoi tuota mielettömän pidon omaavaa mattoa ja toteaa ettei tuo nyt kyllä enää täytä krossin specsejä sanan varsinaisessa merkityksessä niin onko se jotenkin kiellettyä tai pihalla olemista?
Noin niinku tour de franceen osallistuminen maastopyörällä ei tee hommasta mun mielestä maastopyöräilyä.
Ehkä se vois olla siisti jos tykkää ja saispahan porukka nähtävää.

Suomessahan ajetaan talvella Winter Jumps sarjaa.
Nimi ei viittaa mihinkään muuhun kuin hyppimiseen.
Eli mä miellän touhun WJ kisana oli ajoalusta mikä tahansa.
Jos sarjan puuhamiehet haluaa ajattaa sarjan mahdollisimman krossimaisella alustalla pidollisesti niin se on sitten sitä mitä se on tähänkin asti ollut. Ei kovapitoisella matolla ajaminen vaan mitenkään ole verrattavissa siihen "oikeaan" krossi alustaan pidollisesti.

Mutta euroopan off road sarja ei kyllä kuulosta korvaan mitenkään sitä että ensimmäisenä odottais kovapitoisella matolla menoa.

Nimen vaihto ei ehkä olis paha idea... mutta toisaalta tällähetkellä aika mahdotonta kun sarja on kuitenkin saavuttanut jo melkoisen statuksen.
Eli se on sitten EOS jota ajetaan hyppytyristialustalla.
Fine.

Mut onko minipinni matolla joku uus tulevaisuuden keksintö? No ei. Se on tuttua jo 80 luvulta.

Onko ihminen jotenkin pihalla ja lamput himmeenä jos ihmettelee mihin krossi on taas menossa.
Ilmeisesti sitten niin  :shocked:

232
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 21.09.15 - klo: 10.57 »
Kuinka tässä määritellään krossi?

Onko krossia jos on hyppyri vai jos ajetaan krossarilla?

Minä en kommentoi enkä arvostele kisaa mitenkään joten siihen on kenenkään turha takertua.
Kisat varmasti mahtavat.

Mutta jos otetaan tarkasteluun sana off road.
Törkykovalla mattopidolla ajo ei ole sitä lähelläkään.
Ei vaikka miten haluais.
Sanan varsinaisessa merkityksessä ei siis kohtaa luokan nimeä mitenkään.

Entä mistäs sana krossi tulee???
Oliskohan se kenties cross country.
No ei tuo kovapitomatto ole sitäkään.

Ei siihen tarvitse paikanpäällä käymistä ymmärtämään että jos lähdet vaeltelemaan niin ei siellä sua kokolattiamatto odota.

Mahtavat kisat todellakin... Siitä ei mulla kyse pätkääkään... kunpa voisinkin olla paikalla.
Mutta offroadia... juu ei lähelläkään. Ei vaikka minkä kielen sanakirjaa selaisin.

233
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 16.19 »
Aina kun mattokrossista on kyse niin kuuluu tuo sama laulu... Uutta blaa blaa blaa.
Viimeksi 2009 ajettu suomessa matolla fomirenkaalla tai krossirenkaat dremelöitiin sileeksi ja pidotettiin.
Eli tuossa ei ole mitään uutta vaan tuo on juuri sitä mikä haluttiin pois koska krossi oikeasti ajetaan savella. Eli pidolla missä ei ole mitään samaa kuin tuossa touhussa.
Pito on kovempi kuin keskiverto turistikisoissa.
Eikä ole mitään hienoa että painetaan kaasu pohjaan ja ajetaan kaverista silmät kiinni läpi heti kun päästään iskuetäisyydelle.
Se ei kuulu mihinkään urheilulajiin.
Lätkässä verrattavissa rynnimiseen, laitataklaukseen, polvitaklaukseen ja poilittaista naamatauluun... Kaikki samanaikaisesti.

Tosi hienoa ja matot on uutta.

Ei niin mitään uutta ja tahallinen kolarointi ei kuulu edes tähän lajiin.

Ps... Renkaatkin on 80 luvulta... Okei jos pilkkua viilataan niin joo... Taka ja nelkun eturenkaat koki aikanaan pienen uudistuksen nykyaikaiseen vannekokoon, mutta tuupin eturengas on suoraan 80 luvulta... Jopa pienempi 1.8" vannekoko.

Seuraava kehitysaskel onkin sitten se foami rengas. Ai mut se oliskin jo uutta teknologiaa ja me vanhat jäärät ollaan vastaan kaikkea uutta kehitystä...

Eiku mitenkäs päin se menikään

234
Tulokset / Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« : 20.09.15 - klo: 10.30 »
Lee Martin sai kyllä niin paljon kontitusta osakseen että tuskin pystyny istumaan vieläkään.

Aivan puhdasta ja päätöntä sikailua parit tilanteet.
Heti täysillä päin kun ollaan iskuetäisyydellä.

Oikea jätkä voitti tuupin.
Ajo nätisti perässä odottaen tilaisuutta kun taas tuoreet eurooppamaisterit sikaili kaasu pohjassa läpi.

En tykkää

235
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 08.09.15 - klo: 21.01 »
Yksi harrastaja oli tänään juniorin kanssa 3 tuntia vesitalkoissa kunnes menin häiritsemään.
Uima altaat siirretty asvalttialueen ulkopuolelle.
Pikkulätäköt saattaa poistua jopa itsestään, mutta jos sinne vaikka joku sattuis huomenna menemään ja pyyhkäisemään ne mahdollisesti jäljelle jääneet kosteudet pois niin eiköhän se ole rata ajokunnossa.

236
Jeph...

Otan sittenkin kantaa vaikka ei pitäny...

3 kierroksen tulituksessa ei järjen häivää ja sen esim Tervo toi esille.

Mutta jos SC porukka kokee sen 5 minuutin alkuerätahkoomisen epämiellyttävänä niin miksi ajetaan 5 minuuttia????? Miks ei pudoteta sitten vaikka kolmeen tai kahteen minuuttiin???

Sekin kuvastaa paremmin kuskin finaalivauhtia ja karsii järjettömät kamikazet pois hyvin vahvasti.

Kolmen kierroksen järjettömyydestä itsellä omakohtainen kokemus kun viimeksi messuilla ajettiin reseediä nelkuissa.
En meinannu pienellä radalla saada minkään valtakunnan kierroksia täyteen koska jatkuvasti joku oli katollaan tai tuli reikäpäänä takaa jne.
Kun vihdoin sain kolme suurinpiirtein ajettua kierrosta aikasiks, ja nostin tahtia entisestään niin johan joku vetäs pelit edessä poikittain juuri pahimmassa paikassa ja osat lens.
Onneksi ehdin tosiaan juuri saada ne kolme kierrosta ajettua tai olisin ollut missälie alkuerähiitissä.
Eli en pidä reseedistäkään silloin jos se ratkaisee alkuerän... Jos se ratkaisee vain omassa hiitissä lähtöjärjestyksen itse alkuerään niin ei haittaa mitään.

Mutta että reseedaus tyylillä ratkastaan ajatko ylipäätään edes A finaalissa... Juu ei ikinä kiitos.

En ole nyt hetkeen corria ajanutkaan kun ei ole vaan jaksanut joka viikonloppu olla jossain kisoissa, mutta jos reseedaus tyylillä ratkaistaan lähtöruutu ja jopa finaali niin enpä edes harkitse osallistumista.

Muutenkin kun se tilan saaminen on kyseisessä luokassa ollut niinä vuosina kun olen edes ajanut... ollut usein aika haastavaa... Niin ei ny hittovie tule mitään kun edessä kaveri vetää omaa kolmen kierroksen tulosta ja mun pitäis päästä ohi... juu ei onnistu.

Ulkoradat isompia niin ongelmat on harvemmassa... Pienet sisäradat... Voi hel...

237
Täys floppi koko lopputulos.

Coelho sammutti keskelle rataa mutta koska kierroslaskentalooppi oli efra sääntöjen vastasesti varikon jälkeen sai silti kierroksen.
Ei poistettu vaikka näin todellisuudessa KUULUU tehdä tuollaisessa tilanteessa.

Täysin naurettavaa että ylipäätään ajetaan vaikka edes looppi ei ole sääntöjen määräämässä kohdassa. Ja kun siitä sitten voittaja hyötyy, ei ole porukalla vehkeitä tehdä oikeita päätöksiä.

238
Mihinköhän aikaan Leinon finaali alkaa?

Tän päivän linkki alla jos joku ei ole löytänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=vfAUcLtEhwk

239
Aika-ajo/alkuerä formaatista oli ajatus "keskustella".

mielipiteitä aiheesta.

Itsehän pidän tuosta 7min ja 3 nopeita kierrosta tavasta enemmän.

Sama

Toisaalta huutoäänestyksellä ei saa kuitenkaan yksimielistä tulosta.. Ehdotan, että kokeillaan samaa kuin kesällä ja vaihdetaan jos kuskit sitä yksimielisesti vaativat.



/Sami




Toinen vaihtoehto olisi 3x4min alkuerät samalla kolmen parhaan kierroksen systeemillä

Vaikken sarjaa ajakaan, enkä anna mielipidettäni kumpi parempi niin eikös tuo yksimielisesti samaa mieltä ole hieman hölmöä?

Yksikin on eri mieltä niin olkoot vaikka sata muuta kuskia toista mieltä niin sen yhden ääni on se ratkaseva...?

Eikös näitä sääntöjä yleensä duunailla ennemminkin sen mukaan mitä mieltä valtaosa porukasta on?

Yksimieliseen päätökseen ei ton asian suhteen pääse ikinä.

240
Sähköautot / Vs: Buri 1:8
« : 03.09.15 - klo: 16.51 »
Miedompaa tehoa jotta ei tunnu röykyt..
Jerzi

Just päinvastoin lisää tehoa että ei ehdi rengas tippumaan pieneen monttuun

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 412