RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: moti - 23.12.05 - klo: 21.56
-
Eli lähinnä kaipaan itseäni viisaammilta tietoutta ja kokemuksia. Vuoden toikkaroinnin jälkeen takavetokrossin rinnalle tekisi mieli ostaa nelivetoinen vipeltäjä.
Malleja katsastaessani olen löytänyt kolme varteenotettavaa vaihtoehtoa: Losi xxx-4, Kyosho (uusi)Lazer zx-5 ja Yokomo MR-4BC.. Näistä ainoana Kyosho on keppivetoinen ja molemmat Yokomo ja Losi ovat hihnalla.. Onko käytännössä huomattu mitään erityisiä etuja tai haittoja? Ainakin Losin aikaisemmassa mallissa xx-4 tuli todettua kuinka rassaavaa on vaihtaa hihnoja kun kuluvat lian tai ajotuntien takia.
Ko. asiasta kun saisi tänne tietoutta ja kokemuksia niin ainakin itse olisin kiitollinen. Nämä kolme mallia lähinnä sen takia että näitä saa varmasti suomesta kuten varaosiakin eli harrastaminen olisi helppoa.. Jos on vielä joku malli jota en ole huomannut niin tuokaa toki sekin esille.
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html
Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015
Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm
virtanen
-
Yokomossa on yllättävän paljaaksi jäänyt tuo hihna sinne menee kiviä varmaan aika helposti. :roll: Omasta mielestäni krossit pitäisi olla kardaani vetoisia ja touringit hihnavetoisia.Tosin tuossa losin autossa tuo hihna on aika hyvin suojattu eli sinne ei paljoakaan mitään kiviä/hiekkaa pääse.Noista valitsisin tuon xxx-4 :wink:
-
Ite valitsisin varmaan kyoshon, joka onkin tarkoitus ostaa jossain vaiheessa, Niin ja mulla oli yks hihnavetonen vanhempi lazer ja en voi todellakaan suositella, kiviä siellä kiviä täällä ja hetken päästä on rattaa sileet.
-
Yokomon uusin ja vielä tulossa (kevääksi) oleva malli on:
http://rczone.net/modules.php?name=News&file=article&sid=695
Ja on samalla minun henk. koht. suosikki noista.
-
Mikä **ttu noita suunnittelijoita oikein riivaa kun pitää remmivetoo tunkee krossariin????,... keppivetonen ilman muuta krossiin.
-
Eipä tuo hihna paljoa vaikuta ajamiseen ainakaan yokomossa, ajeltiin koko viime kesä yokomon 4wd crossarilla radalla,mökillä,ties missä eikä yhtäkään hihnaa ole mennyt rikki.
-
Kylläkän se on päivänselvä asia, et toi remmiveto on todella arka kiville ja muulle roinalle. Herkempi se varmasti on kuin keppiveto, mut remmit kuuluu touringiin ei krossiin.
-
Voin kanssa kokemuksesta kertoa jos aikoo harjattomilla ajaa niin remmit on vieläkin kovemalla, ja samoin
lautastyyppiset luistokytkimet (Slipperit).
nm. pinollinen katkenneita takaremmiä, sekä yksi sulanut spurri.
-
Kylläkän se on päivänselvä asia, et toi remmiveto on todella arka kiville ja muulle roinalle. Herkempi se varmasti on kuin keppiveto, mut remmit kuuluu touringiin ei krossiin.
Losin XXX4 on valmiiksi melko tiivis ja sen saa helposti lähes täysin tiiviiksi ja ei hihnat pauku. Onhan keppiveto tosi kiva, mutta varmasti saa hihnan toimimaan krossissakin.
-
Kylläkän se on päivänselvä asia, et toi remmiveto on todella arka kiville ja muulle roinalle. Herkempi se varmasti on kuin keppiveto, mut remmit kuuluu touringiin ei krossiin.
Losin XXX4 on valmiiksi melko tiivis ja sen saa helposti lähes täysin tiiviiksi ja ei hihnat pauku. Onhan keppiveto tosi kiva, mutta varmasti saa hihnan toimimaan krossissakin.
Niin harvoimpa sitä kukaan omaa autoaan haukkuu :shock:
-
Mä vaan ihmettelen miksi nykyään ollaan niin mielettömästi hihnaa vastaan...
Ennen ei ollut kuin pari keppivetosta sähkökrossia joilla ajettiin kisaa. Kaikki muut oli remmillä ja nekin vieläpä hyvin avoimia.
Ajoalustat ei ollu todellakaan savea josta ei haittaavaa tavaraa tule, vaan ihan urheilukenttien/ koulunpihojen / leikkipuistojen maasta tuttua SORAA...
Miksi soralla hihna toimi hyvin, mutta nykuisillä saviradoilla millin kokonen jyvä hajottaakin auton???
Miksi yleensäkkään huippu valmistajat vielä tekee hihnavetoisia autoja jos ne on niin herkkiä???
-
Asiaa :mrgreen: (lainattu -90 luvun suomalaisesta sketsi sarjasta)
Jerzi
-
Miksi yleensäkkään huippu valmistajat vielä tekee hihnavetoisia autoja jos ne on niin herkkiä???
Tätä kyllä kovasti ihmettelen et mikä helvetin idea on laittaa krossariin remmiä, koska se on aivan varmaa että remmi ja vetopyörät ovat arempia kiville kuin kardaani. Ainakin normaali krossarin ostajalle keppivetoinen on mielestäni parempi ostos.
Ennen remmit ovatkin varmaan kestäneet paremmin, koska voimaa ei ole ollut niin paljoa käytössä kuin tänäpäivänä ja ajoajat ovat olleet lyhyempiä. Nykyään varsinkin harjattomat moottorit kyllä repivät remmiä siihen malliin et niitä saa olla jatkuvasti vaihtamassa. Itselläni ei ole kokemusta kuin kahdesta remmivetoisesta autosta ja se riitti, sen jälkeen autot ovat olleet keppivetoisia.
-
Jos puhutaan pihasudittelusta niin silloin nuo viestiketjun alussa olevat autot kannattaa jokainen unohtaa samantien.
Jos taas puhutaan nelivetokrossareilla kisaamisesta niin siellä hihna toimii vähintäänkin yhtä hyvin kuin keppi...
Enkä nyt sanois että 10 vuotta takaperin käytettävät tehot niin mielettömästi oli matalammat...
Ja jos siihen mennään niin onhan materiaalitkin jo kymmenessä vuodessa kehittyneet niin paljon että on kestävyys parantunut.
Itse ajan mahdollisesti kesällä hyvinkäällä kisan yli 10 vuotta vanhalla Yokomolla ja tulen todistamaan että täysin avoimella hihnavedolla ei tule mitään ongelmia.
Soralla ajoin tuollakin autolla pari vuotta ilman yhtäkään hihna/hihnapyörä ongelmaa...
Vetareiden väliin ne kivet kyllä meni ja jumitti voimansiirron, mutta sillä ei olekkaan mitään tekemistä sen kanssa kuinka veto on välitetty tasauspyörästöille.
Mutta kuten jo sanoin.
Jos meinaa oikeasti kisaa ajaa niin nuo kolme on erittäin hyviä vaihtoehtoja... Jos aikoo vaan pihasuditella niin miksi ihmeessä pitää sitten ostaa huippukilpuri?
Moniko ostaa kilpa-auton kauppareissuja varten??
-
Itse ajoin kesällä Schumacherin CAT3000:lla kahdet kisat parhaalla mahdollisella menestyksellä. Vaikka keskeytyksiä tulikin niin yksikään ei johtunut hihnojen tai hihnapyörien hajoamisesta.
Ensimmäisillä akuilla oli ongelmia takadiffikotelon kanssa kun se tuppas keräämään pieniä kiviä sisäänsä ja se söi hihnapyörän. Pienellä modifikaatiolla siitäkin selvis eikä ongelmia sen jälkeen ollut.
Ensi kesänä ois tarkoitus hyppyyttää kissaa niin usein kuin vaan mahdollista.
-
Moniko ostaa kilpa-auton kauppareissuja varten??
Minä ostaisin jos olisi rahaa :mrgreen: Eikai se haittaa vaikka pihasuditteluun ostaakin vähän paremman auton jos kerran on täpäkkää?
-
Tamiya top force rules -06 (huom keppi veto,tai paremmin sanottu rautatanko veto)
Jerzi
-
Moniko ostaa kilpa-auton kauppareissuja varten??
Minä ostaisin jos olisi rahaa :mrgreen: Eikai se haittaa vaikka pihasuditteluun ostaakin vähän paremman auton jos kerran on täpäkkää?
Se on pätäkkää sir :D
-
OT:
HEHEHEH... Omat henk. koht raha-asiat ei teille kuulu mut sen verran valaisen ettei rahaa ole ja opiskelija olen tällä hetkellä. Mutta miksi pitäisi ostaa sitten joku halpa 4wd korjauskierteeseen jos kerran haluaa hyvän ja nopean auton? ?
Eikä auto ole pihasuditteluun tulossa vaan omaksi iloksi radoille.. mutta se että en jaksa/osaa on syy siihen miksi en kisoja aja/kierrä. Vai miten te nyt määrittelette sen koska voi ostaa hyvän auton?
Autoihin palatakseni niin itsellä ei ole kokemuksia kuin hihnallisista nelivedoista ensin oli Kyoshon midi joka oli toteutettu hihnalla ja tälla autolla tuli ajettua erittäin paljon.Toinen auto on Losin xx-4 jolla myös tuli ajettua paljon. xx-4:n kohdalla en tiedä mikä siinä sitten mättäsi kun hihnoja sai olla kokoajan vaihtamassa vaikka vetopuolen tiivisti kunnolla.Ja mielessa on käynyt juuri se että luulisi nyt keppi vedon olevan yksinkertaisempi ja huoltovapaampi kuin hihnan, mutta ilmeisesti ero ei voi sitten loppujenlopuksi olla suuri koska isotmerkit rakentavat silti hihnalla. Tosin onhan osa syynä se että yleensä krossipuolen 4wd on johdannainen touringista ja näin helpompi/nopeampi suunnitella kun on jotain mistä aloittaa/jatkaa
Seuraan innolla keskustelua ja kevään aikana teen päätöksen minkä ostan..Losi tietysti polttelee kun nyt on jo hyllyssä kaksi odottamassa kesää, mutta sitten jos joku muu on selvästi parempi niin sitten joutuu sijoittamaan vieraaseen merkkiin..
-
eli jos ratavehjettä kerta suunnittelet niin aivan sama onko siinä hihnaveto...
Losista kuullut vain positiivista...
Tuohon että krossari olis johdennainen touringista...
Muistan kun ensinmäiset touring autot tuli markkinoille kun Yokomon touring oli vain ja ainoastaan lyhyemmillä tukivarsilla oleva krossari lyhkäsillä iskareilla.
Eli ei vaan ole turistista johdannainen auto.
-
Muistan kun ensinmäiset touring autot tuli markkinoille kun Yokomon touring oli vain ja ainoastaan lyhyemmillä tukivarsilla oleva krossari lyhkäsillä iskareilla.
Kyllähän sitä nykyisin toistepäin kehittelyä tapahtuu, HPI'n RS4 MT (Okei, truggy, mutta kuitenkin) olisi kuulemma ollut turistin pohjalta
otettu kehittelyyn. Toinen on myös Academyn SB, ja SB V2, jotka ovat lähes täysin samaa rakennetta saman firman STR-4
touringin kanssa, tukivarret ja iskaritornit vain erit ja sitten tietenkin SB'stä otettu slipperi pois.
Academy pitäisi kait ottaa seuraavaan muunnosprojektiin ihan mielenkiinnosta.
-
Hihnan puolesta:
* paino saadaan haluttuun paikkaan autossa, toisin kuin kepin kanssa
* ei torque steeringiä kuten kepin kanssa
* voimansiirto saadaan kestävämmäksi, sillä hihna joustaa aina vähän (slipperi huomioitu)
* diffit pystytään tekemään paremmin, sillä tilaa on käytettävissä enemmän
Kepin puolesta:
* ehkä vähän vähemmän saa varautua pikkukivien aiheuttamaan tuhoon :lol:
PS. sitä Losin hihnaa tuskin kannattaa yleistää muihin valmistajiin.
PS2. tässä vielä nätti keppiveto: http://www.oople.com/rc/photos/reviewx10/index.html
-
(http://www.automodelli.info/PUBLIC/ISI/Novita'/images/100_2135.jpg)
..hym..
(http://www.automodelli.info/PUBLIC/ISI/Novita'/images/100_2133.jpg)
...fugly?...
-
Niin kuin finnleo tuossa totesi, remmivetoa ei kannata hommata harjattomalle moottorille pihasuditteluun.
Itsellä yhdestä kokemusta, pari akullista ja takaremmi aina selvä, kyseessä ei kuitenkaan ollut kuin 350W teholuokan harjaton.
En tiedä sitten onko HPI:n remmit niin luokatonta kamaa kun siihen tahtiin rapsahtelivat, autossa oli kuitenkin erillinen sisäkori suojaamassa teknikkaa!
Oma päätökseni, ei remmivetoa enään ikinä......
-
..hym..
...fugly?...
Toi oli Losin epäonnistunu nolo kokeilu, jota ei tulla näillä näkymin näkemään markkinoilla. Toi pääsi kai b-finaaliin worldseissa, mutta oli kuulemma surkea ajettava ja muutenkin huono.
-
Moniko ostaa kilpa-auton kauppareissuja varten??[/quote]
Ei monikaan, kun ei ole rahaa.
-
Mitäköhän tämä uusi tamiya tulee suurinpiirtein maksamaan..
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58370
(http://www.bb-hardware.com/modules/xgallery/cache/albums/nurnberg06/Tamiya_14.jpg)
-
Niin kuin finnleo tuossa totesi, remmivetoa ei kannata hommata harjattomalle moottorille pihasuditteluun.
Itsellä yhdestä kokemusta, pari akullista ja takaremmi aina selvä, kyseessä ei kuitenkaan ollut kuin 350W teholuokan harjaton.
On tietty hyvä, että on näin selvät mielipiteet. :) Noh, kantsii kuitenkin kattoo kuinka leveät hihnat tossa Yokomon autossa on. Lisäksi voisin uskaltaa väittää, että C-8 auton moottorin tehot yltävät tuohon 350W tasoon ja kyllä niissä remmit kestää huolimatta siitä, että oman lisärasituksen tuo parempi radan pito.
Myöskään leluautojen vertailussa ei voi olettaa, että koko paketti olisi tehty hyvin; toisessa voi katketa takahihna helposti ja toisessa kardaanin ulostulot.
-
Kyllä ainakin Losi XXX-4:n hihnat harjatonta moottoria kestää.
Ite ajelin viime kesät XXX-4:lla jossa oli moottorina Lehnerin Basic 4200. Mitään ongelmia ei ollut, kunhan laitteli vähän teippiä hihna systeemin aroimmille paikoille, ettei hiekkaa pääse sisään.
Hihna lähti vain kerran irti, ja sekin tapahtui liian kovasti pakitettaessa.
Vakio hihna systeemi kesti hyvin, mutta itse päivitin sen Heavy-Duty Drive Belt Kitillä.
-
Mut kardaani on silti parempi :mrgreen:
-
Losissa on ainaki hihnat sen takia kun eivät oo jaksanu tehä kokonaan
uutta autoa pienen menekin takia ja vääntäneet jokaisen nelivetoversion
samanikäisestä touringista pienillä muutoksilla!
-
Street weapon kehitettiin kylläkin XX4-krossarista.
-
Jaa niinköpäin se meni :shock:
No mut XXX-4 on "kehitetty" XXX-S:stä :wink:
-
kyllä näin on.
-
Onko kenellään tietoa tosta BJ4X4???
Tuo näyttää mielekkäimmältä nelkulta minun mielestä.
Ja onhan se academykin ihan nätti.
-
Osta multa uus Lazeri :wink:
-
Onko kenellään tietoa tosta BJ4X4???
Tuo näyttää mielekkäimmältä nelkulta minun mielestä.
Ja onhan se academykin ihan nätti.
Kysäseppä rc-pisteestä... :wink:
-
Mulla on tuollainen BJ4 (siis vanha ei "worlds" versio) joka ostin viime keväänä suoraan jconecptsilta...
Ostohinta oli kyllä korkea, mutta on se niin pirun heino ajaa myös.
Heti vakiosetupilla meni huomattavast kovempaa ja oli helpompi ajaa kuin mun vanha XXX-4. :)
Melkein kaikki kuluvat ja hajoavat osat (vaikka se ainakin mun käsissäni kesti XXX4sta paremmin) ovat asson tekemiä ja kyllä Jasonin (eli Jconceptsin) palevelu on todella hyvä jos osia sieltä tarvitsee tilata jotain.
Heikoin lenkki Bj4sessa oli B4sen etutukivarret, joten ostin nyt Jconceptsin "HD" etutukuvarret joka ovat noin 3 kertaa B4sta paksumpi siitä kohtaa missä meni poikki...
Eli jos on varaa hankkia BJ4 tai BJ4 Worlds niin suosittelen, koska ei se assoa kalliimpaa ole omistaa ja ajaa.
eBaysta voi aina löytää joku käytetty, mutta ei ne sielläkään ihan halvalla saa kun kuitenkin on kyseessää harvinainesempi auto joka on mainetta kerännyt voittajana. :roll:
Tosin nyt tuli ZX5nen mikä Suomestakin pitäisi saada ja vähän halvemmalla, mutta mitä olen palstoja katsonut niin ei toi ZX5 ihan vakina kuitenkaan niin kestävä ja hyvä ole... yleensä porukka vaihtaa heti ruuvit, titaani linkit iskaritornien tuet jne. ja varaosia siihen on ollut vähän vaikeata löytää?
-
Selailin RC uutisformuia... ja löysin tällaisen:
http://www.km-rc.com/oscommerce/catalog/product_info.php?products_id=79
Eli nyt saa ZX5sesta "BJ4 Worlds replican" :lol:
Itse en ole päivittänyt BJ4seni BJ4 Worldsiin koska en jaksaisi jakaa akkuni kahteen osaan ja maksaa se myös $185 (vaikka on enemmän osia kun tuossa KM-RC tarjoama)... mutta kuulema balanssi on parempi tuolla "pohjakonffauksella" :roll:
http://www.jconcepts.net/shop/product_info.php/cPath/21/products_id/152?osCsid=5e9c1db8e49324e7509d74c1422d4230
-
Joo mutta eikös ne oo täysin samanlaisia siis asson ja jconseptin bj4.
Kun ei asson sivulla puhuta mitään siitä bj4. Vähän ihmetyttää.
-
Joo mutta eikös ne oo täysin samanlaisia siis asson ja jconseptin bj4.
Kun ei asson sivulla puhuta mitään siitä bj4. Vähän ihmetyttää.
Ei asso niitä oo ikinä tehnykkään! ne on kaikki sen "pajan" tekemiä "virityksiä" :wink:
-
Joo Asson mielestä markkina 1:10 4WD buggylle on niin pieni ettei niitten mielestä kannattanut tehdä, joten Jason Ruona ja Brad Reelfs teki BJ4sen (tavoitteena tehdä mahdollisimman pitkälle asso osiin perustuva kisaauto).
En minä nyt silti Jconcepts ihan "virityspajaksi" sanoisi... mutta en olekaan myymässä ZX5sta :lol:
Jos joku epäilee Jconceptsin ammattitaitoa, niin suosittelen että vilkaisette vaikkapa niitten tekemät PDF manuaalit tai kysypä vaikkapa Ryan Cavalierilta että miksi ihmeessä ajaa tuollaisella "virityksellä"?
Mulle ajatus että voin käyttää TC4sen ja B4sen varaosia (joka oli jo pakissani) BJ4seen oli täydellinen, jopa Losin etuvanteita joka BJ4 käyttää oli nurkassa valmiina = varaosasetti lähes täydellinen BJ4selle. Mutta jos et muuten aja assolla niin ehkä joku muu auto olisi järkevämpi hankinta... :roll:
En minä toki väitä että ZX5, Academy, Yokomon tai Losin autot olisivat huonoja, mutta kyllä BJ4 on vähintään samalla tasolla vaikka se on pienen yrityksen "virittämä". 8)
-
Joo Asson mielestä markkina 1:10 4WD buggylle on niin pieni ettei niitten mielestä kannattanut tehdä, joten Jason Ruona ja Brad Reelfs teki BJ4sen (tavoitteena tehdä mahdollisimman pitkälle asso osiin perustuva kisaauto).
En minä nyt silti Jconcepts ihan "virityspajaksi" sanoisi... mutta en olekaan myymässä ZX5sta :lol:
Jos joku epäilee Jconceptsin ammattitaitoa, niin suosittelen että vilkaisette vaikkapa niitten tekemät PDF manuaalit tai kysypä vaikkapa Ryan Cavalierilta että miksi ihmeessä ajaa tuollaisella "virityksellä"?
Mulle ajatus että voin käyttää TC4sen ja B4sen varaosia (joka oli jo pakissani) BJ4seen oli täydellinen, jopa Losin etuvanteita joka BJ4 käyttää oli nurkassa valmiina = varaosasetti lähes täydellinen BJ4selle. Mutta jos et muuten aja assolla niin ehkä joku muu auto olisi järkevämpi hankinta... :roll:
En minä toki väitä että ZX5, Academy, Yokomon tai Losin autot olisivat huonoja, mutta kyllä BJ4 on vähintään samalla tasolla vaikka se on pienen yrityksen "virittämä". 8)
No nyt on ainaki jollaki käsite "VIRITYSPAJA" aivan kateissa, eli en siis
tarkottanu "nyrkkipajaa" enkä "hanttipajaa" ym. vaan VIRITYSPAJAA
niinkuin esim: AC SHNIZER, AMG, BRABUS, SHELBY, SALEEN,
COSWORTH...YM YM! Pitääkö jatkaa listaa?
-
No nyt on ainaki jollaki käsite "VIRITYSPAJA" aivan kateissa, eli en siis
tarkottanu "nyrkkipajaa" enkä "hanttipajaa" ym. vaan VIRITYSPAJAA
niinkuin esim: AC SHNIZER, AMG, BRABUS, SHELBY, SALEEN,
COSWORTH...YM YM! Pitääkö jatkaa listaa?
Minä ajattelin sanalla "viritys" esim. teippillä tai kuumaliiimalla fixattua juttua (tai vähän niinkun jotkut teinit virittävät Corollansa laittamalla kromipää pakoputkeen, hienot pölykapselit ja tietysti karvanopat roikkumaan takapeiliin) :lol:
Myönnän että minä käsitin väärin (tai ajattelin että sanalla tarkoitetaan muuta kuin se oikeasti tarkoittaa), mutta hyvä että tämäkin tuli selvitettyä :wink:
Toivotaan kuitenkin että 1:10 4WD laji Suomessa kasvaisi, koska nyt löytyy jo niin iso valikoimaa hienoja autoja ettei ainakaan siitä jää kiinni. 8)
-
Tässähän alkaa krossikuume nousta jo uhkaavasti. Pitää vissiin lievitää sitä kaivamalla CAT3000 esiin talvisäilöstä ja laittaa laittaa viime kesän tuhot kuntoon.
-
Toivotaan kuitenkin että 1:10 4WD laji Suomessa kasvaisi, koska nyt löytyy jo niin iso valikoimaa hienoja autoja ettei ainakaan siitä jää kiinni. 8)[/quote]
...ja kevään ensimmäiset kisat viikonloppuna :wink: Mukana muutama BJ4 ja ZX5... Lisää innokkaita kisaajia kaivataan.
-
ja kevään ensimmäiset kisat viikonloppuna :wink: Mukana muutama BJ4 ja ZX5... Lisää innokkaita kisaajia kaivataan.
Onko matolla vai lumella? Missäpäin?
-
Jyväskylässä:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=15422
-
Oliskohan kuinkakin vaikea saada vaikka kysely aikaiseksi siitä, kuinka monella on nelivetocrossari, ja vielä niin, että kuinka moni aikoo TOSISSAAN osallistua sillä kisoihin....
Siis tulevana kesänä!!!!
Ja millä automerkillä....
-
Mulla on ollu vakavassa harkinnassa tollanen 4wd krossari :roll: Katotaan jos tlis sillä jossain kisoissaki käytyä. :roll:
-
Vaikka auto on vielä hakusessa niin uskallan luvata ajavani ensi kesänä nelkkucrossia.
-
Nelkku on tulossa ja kyllä pari kisaa olis tarkoituksena ajaa..Ehkä kaikki jos takatuuppari ei miellytä :D
-
XXX-4 löytyy ja tarkotus olisi kisata kesän kisoissa. Auto käy just läpi remonttia ja kova treeni alkaa lumien sulatessa.
Täytyy jättää varmaan 2wd:hen osallistuminen väliin, kun kahden luokan ajaminen on turhan kallista(45€ osallistuminen per kisa?) . Takatuupparikin olisi kyllä iskussa. :?
-
Minä minä!
Ehdottomasti nelkussa mukana ensi kesänä. Ehkä kaikki kisat, mutta ainakin 3 kisaa. Tuo on mukavin luokka mitä olen ajanut. Vaikka meitä viimmekesän kisoissa olikin vain pari kuskia niin ei haitannut kun autot on niin makeita ajaa...
Niin BJ4 tietty...
-
Auto tulossa BJ4 World's ja kesällä viivalla :D
-
Kyoshon Lazer ZX-5 on jo hankittu ja kisat on tarkoitus kiertää..
-
Kyoshon Lazer ZX-5 on jo hankittu ja kisat on tarkoitus kiertää..
Siistin näköinen peli... Onhan sulla jo varaosa tukivarsia :roll:
-
Pientä kokemusta on ton ZX-5 varaosista. Ja hommasta jäi positiivinen maku.. Eipä hinnatkaan olleet "normaalia" korkeampia.
-
Onko kenelläkään kokemuksia Durangosta?
http://www.rc10.de/
-
Kyllä tullaan ajamaan ja auto on tuo vanha XX4 ja osia löytyy 1 1/2 auton edestä. Jonni oli myös ostanyt nelkun schumacher 3000 kuulema.
Jerzi
-
Mitäs moottoreita, säätimiä ja akkuja noissa sähkökrossari luokissa sallitaan?
Mikä on esim. yleisin hyvin toimiva käämitys sanotaanko vaikka tuohon losin xxx4 tai kyöstön zx-5 vehjakseen. Ihan mielenkiinnosta, yks sähköturisti löytyy mutta vois vaihtaa sen johonkin krossiin.
En tykkää ajaa rataa vaan bashata menemään.
-
Nostetaas tämä topikki ylemmäs.
Nätti video uudesta Yokomosta osoitteessa: http://www.teamyokomo.com/japan/news/bx_tsuruken.wmv. Sekä uudet promo-kuvat: http://yokomousa.com/kits/mr-4bx/index.htm.
-
Toi uus Yokomo on varmaan sairaan nopee,
ku kattoo tota sinisen alumiinin määrää :mrgreen:
-
Mitäköhän tämä uusi tamiya tulee suurinpiirtein maksamaan..
Rcmartista: http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_326&products_id=17784
USD$105.90
Ei ole paljon löytyny kunnon ratatestejä netistä, mutta on tosi mielenkiintoinen auto. Kori ainakin kaikkein parhaimman näköinen. :wink:
Nyt ei olis kauheen korkea kynnys kenelläkään aloittaa M4-10 ajaminen, jos tolla kelpaa ajella.
-
Aika erikoisia ratkaisuja siina dark impactissa. Ei ole monta 4wd krossareita jossa on akku keskellä...
-
Onko kenelläkään tollasta tamiyan autoa? Ja onko millanen miehiään?
-
Eihän tuo "tamiyalainen" toki samaa tasoa ole kuin uusi Kyosho tai vastaavat - edes hinnaltaan :wink: , mutta tilasinpa sen huvikseen tuossa viikko sitten.
Täytyy raportoida ensivaikutelmat, jahka saan auton niputettua...
Sen verran panostin jo etukäteen, että muovi-iskarit jää kasaamatta ja laitan suosiolla Tamiyan alumiiniset pumput joka nurkkaan... ...niin ikään perinteiset kierretangot (ylätukivarret + raidetangot) vaihtuvat jo kasausvaiheessa paikallaansäädettäviin titaanivantteihin (3Racing).
No aika näyttää, päätyykö tämä 4-vuotiaan poikani leluksi ensimmäisten akullisten jälkeen...
-
Tamiyaclubin sivuilta voi lukea Dark Impactista juttua, iskarit ovat kuulemma tosiaan aika p*skat, mutta kai tuo muuten on hintaisekseen ihan ok.
http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=722
-
Tamiyaclubin sivuilta voi lukea Dark Impactista juttua, iskarit ovat kuulemma tosiaan aika p*skat, mutta kai tuo muuten on hintaisekseen ihan ok.
http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=722
Tässä myös linkki kohtuu pitkään threadiin Dark Impact:in tiimoilta: http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=214127
-
Tamiyaclubin sivuilta voi lukea Dark Impactista juttua, iskarit ovat kuulemma tosiaan aika p*skat, mutta kai tuo muuten on hintaisekseen ihan ok.
http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=722
Tässä myös linkki kohtuu pitkään threadiin Dark Impact:in tiimoilta: http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=214127
-
Tässä on listaa autoista mitä on näkynyt ulkomailla kisoissa, toivottavasti mahdollisimman montaa eri merkkiä näkyy myös Suomen kisoissa:
Team Losi XX-4 / XXX-4
Kyosho Lazer ZX-5
Academy SB / SB V2
Yokomo MR-4BX
TTech Predator X10
J-Concepts BJ4 / BJ4 WE
Schumacher Cat 3000
X-Factory X-5
-
Mikä sähkö nelkku crossi kannattaa hommata?
Oisi hyvä ,jos oisi kilpailukykyinen radalla ja myös varaosian saannissa ja hinnoissa :wink: .
-
Varaosia saa Yokomoihin (Power Racing) ja Jconcepteihin (RC Piste) kisapaikoilta, mutta ne on samalla kaikista kalleimmat autot (n. 500 eur). Kyosho on halvin noista autoista, mutta näillä näkymin ei ole ainakaan virallista varaosapalvelua kisoissa. Losia myy Sabe ja varaosiakin pitäisi saada kisapaikoilla.
-
Tässä mielestäni tyylikkäin nelkku tällä hetkellä: http://ttechracing.com/
Ja varmasti myös nopea.
Hinta ei toki ole edullisimmasta päästä, mutta paljon mielenkiintoisia ratkaisuja.
Ooplen testi: http://www.oople.com/rc/photos/reviewx10/index.html
-
Revokuskin unelma ihan selkeesti :lol:
-
Jep, ZX-5 saa kyytiä kesän kisoissa.
-
Mul on ihan huono auto mul on semmonen gravel hound.Ei kannata ostaa.En suosittele :( .Mut on mul toinenkin auto mut se on rikki.Se on trakker 2.Mun pitäis kai virittää jompaa kumpaa kun ne kullkee vaan 30km/h no ei oo hyviiiii
-
enpä lähtis nuin kovast mollaamaan em.autoa harvemmin laitteen on surkeita yleensä on väärät laitteet vääräs hommas tai käyttäjä johdannainen
vaurio... :mrgreen: :mrgreen: mut ihan tosissaan sanoen niin taitaa olla tamiya ainoa merkki suomessa mistä löytyy maahan tuojan varastosta jopa yli10v vanhoihin malleihin osia!!! TOSI ON!!!!
-
http://www.tamiyaclub.com/showroom.asp?id=313&offset=0
Minulla on muutama auto.
Jerzi
:wink:
-
Pitäsköhän valjastaa varmaan 15 vuotta naftaliinissa ollut Pro Cat käyttöön ja tulla tykitteleen joku kisa historiallisella pelillä. On muuten samainen auto josta löytyy Pienoismallista kuvia vuodelta yks ja kaks, varmaan -90 tai -91 Laukaan mattocrossikisoista. Siis auto on ex Jani Savolainen, mutta jokunen osa siitä on lainattu muihin projekteihin aikanaan.
Jos joltain löytyis osia -90 luvun alun Schumacher autoihin (Top Cat, Cougar, Cougar II, Pro Cat yms) olisin kiinnostunut. Ensimmäiseks mieleen tulevat takatukivarret, niitä tuntu napsuvan kunnon loikissa.
-
Yokomon uusi nelkkukrossari vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Pari päivää olen tässä sivutoimisesti niputtanut autoa ja osat sopii hyvin yhteen ja ohjekirja on suhteellisen selvä. Osia ei tarvitse työstää herkistellä tms. Kaikki vaikuttaa "toimivan" suoraan paketista. Ensimmäistä kertaa radalle päässee matolle lauantaina ja ulos sitten kun kelit sallii, ehkä vasta Hyvinkäällä kisoissa jos budjetti antaa periksi lähteä.
-
Yksi nelkku valmiina lisää.... :lol:
-
Täältäpäin nelkku valmistuu viimeistään ensi viikolla, pakko varmaan muutama akku käydä Hyvinkäällä treenaan ennen ensimmäisiä kisoja kun ennen en ole kokeillutkaan koko luokkaa 8)
-
juu ja tännekin tuli tänään nelkku... :)
-
Täältäpäin nelkku valmistuu viimeistään ensi viikolla, pakko varmaan muutama akku käydä Hyvinkäällä treenaan ennen ensimmäisiä kisoja kun ennen en ole kokeillutkaan koko luokkaa 8)
Lahjattomat treenaa. Minä olen kerran ajanut takatuupparia jossain mettässä. Suoraan kisoihin vaan... (Okei, pitää se matolla käydä kokeileen pari kertaa).
-
Mäkin ajoin krossia viimeksi joskus kymmenen vuotta sitten, joten eiköhän tuossa ole treeniä tarpeeksi :mrgreen:
-
Ja kaikki onnelliset uusien lelujen omistajat myös vaasan kisoihin (2kpl)
tänäkesänä. Eikä unohdeta enskesän EM-kisoja Vaasassa :wink:
-
Ja kaikki onnelliset uusien lelujen omistajat myös vaasan kisoihin (2kpl)
tänäkesänä. Eikä unohdeta enskesän EM-kisoja Vaasassa :wink:
No toki Vaasan kisat ajetaan, onhan ne lähimmät mitä on olemassa, Hyvinkään kisat on vähän vaakalaudalla kun budjetista ei ole varmuutta.
-
Yokomon auto Ooplen arvostelussa: http://www.oople.com/rc/photos/reviewbx/index.html.
-
Nyt on BJ4 WE kasassa ja täällä (http://copter.threewee.com/heuli/bj4we/) on muutamia kuvia, koppa on vielä maalauksessa. Ihan asialliselta vaikuttaa mutta esim. ohjauslinkistö on aika outo viritys eikä siinä ole servosaveria ollenkaan. Slipperin saa aika kätevästi pois avaamalla 4 ruuvia, mutta diffiin käsiksi pääseminen on sitten paljon vaikeampaa kun ylädekki pitää ensin irroittaa että pääsee avaamaan diffiboksien ruuveja.
-
Niille, jotka eivät vielä ole huomanneet, Power-Racing edustaa nyt sitten Kyoshon racing-tuotteita Suomessa.
Näihin kuuluu mm. Lazer ZX5.
Tervetullut juttu :)
-
Kyllä taitaa tuo kyosho sen verran poltella että sellaisen jossain vaiheessa joutuu hankkimaan.. katsoo kuinka kulkee :) ja nyt jos suomesta niitä vielä helposti saa ja varaosa toimitukset toimisi niin ei muuta kun ostoksille..
Ólis se niiiin hieno
-
Tuli sitten itsellekkin hommattua tuommoinen nelkkukrossari, Jconcepts Bj4 WE. Tänään kävin sitä testailemassa Hyvinkäällä ja auto vaikutti hyvältä. Rata vain oli varsinkin hyppyjen osalta huonossa kunnossa ja siitä syystä tuli testattua "vähän" auton heikkoja paikkoja joiksi paljastui (yllätys, yllätys) etutukivarret. Näittenkin rikkomiseen kuitenkin tarvittiin aikamoinen volttisarja epäonnistuneen hypyn jälkeen. En usko niiden olevan suuri ongelma parempikuntoisella radalla koska hypyt ovat silloin paremmin hallittavissa. Kyllä se nelkku on hienoa ajaa kun kaikki toimii vaikka rata olikin vielä vaiheessa!:D
Muutamia kuvia (by ripak) (http://copter.threewee.com/ripak/Sekalaista/Treenit/Hyvinkaa_6.5.2006/index.html)
(http://copter.threewee.com/ripak/Sekalaista/Treenit/Hyvinkaa_6.5.2006/images/PICT0081.JPG)
-
Joo, viikko sitten Hyvinkäällä näytti tällaiselta.
(http://www.prfoto.com/rckuvia/lazer_1.jpg)
(http://www.prfoto.com/rckuvia/lazer_2.jpg)..
Kuvat : Veini Mäkinen
Auto toimi varsin mallikaasti.
Katsotaan miten jatkossa, kun rata "tulee" kuntoon.
-
Tamiyalta tulossa toimivan näköinen laite:
(http://img220.imageshack.us/img220/810/tamiya0467uk.jpg)
-
joo. tuo tamiyahan ihan kivan näkönen. kyllä tommosella ajelis.
-
Uusi Predator malli - XRS.
Huokeampi hinta, runko ja jousitus sama.
Lähinnä tietyt titaani, hiilikuitu ja keraamiset osat korvattu edullisimmilla materiaaleilla.
Lisää aiheesta:http://ttechracing.com/
-
ottaisin tuon tamiyan
-
Mukavan avonaisen näköiset noi Tamiyan diffit noinniinkuin krossariksi :mrgreen:
Kuvasta selviää muutenkin hyvin esim. ajo- ja hyppyominaisuudet yms.
-
Erhe poistettu...
-
noniin, tervehdys kaikille, eka postaus kun on....
tuli tuossa himo herättää vanha harrastus henkiin vuosien jälkeen, ja nyt kun nuo vehkeet on vuosien saatossa muuttunu aika paljon niin aattelin kysästä täältäkin mielipidettä...
Eli kalustoksi tulollansa Yokomon MR-4BX, ja lähinnä kiinnostaisi ne arimmat paikat ko. mallissa, jtn huomioitavaa kasausvaiheessa jne...
-
noniin, tervehdys kaikille, eka postaus kun on....
tuli tuossa himo herättää vanha harrastus henkiin vuosien jälkeen, ja nyt kun nuo vehkeet on vuosien saatossa muuttunu aika paljon niin aattelin kysästä täältäkin mielipidettä...
Eli kalustoksi tulollansa Yokomon MR-4BX, ja lähinnä kiinnostaisi ne arimmat paikat ko. mallissa, jtn huomioitavaa kasausvaiheessa jne...
Kannattaa lukaista tuo Oople.com:in arvostelu:
http://www.oople.com/rc/photos/reviewbx/index.html
-
Kannattaa lukaista tuo Oople.com:in arvostelu:
http://www.oople.com/rc/photos/reviewbx/index.html
jep, lukasin sen jo ennen kuin tilasin kärryn, nyt lähinnä kaipailen immeisiltä joilla toi on kerenny jo oleen jonkun aikaa että onko löytynyt jtn ongelmakohtia jne :)
-
kysynpähän täällä nytten että mimmosia radiolaitteita te käytätte sähkö
krossissa kun oma sähkö krossin kantama loppuu saman tien mut
polttiksessa ei . en siis halua kuulla missä on vika vaan mimmosia
laitteita käytätte niissä :)
-
JR Propo XS-3 oli B4:sessa joka nyttemmin Jankalla :wink:
-
RC-pisteellä näkyy BJ4 olevan 550 euroa, ootteko saanut siitä tingattua tai saako esim. Saksasta halvemmalla?
-
Ooplesta löytyy nyt BJ4 WE:n arvostelu osoitteessa http://www.oople.com/rc/photos/reviewbj4we/index.html
Pitkälti samaa mieltä autosta sen hyvine ja huonoine puolineen. Eli lyhyesti sanottuna paras nykyisistä nelkkusähköcrossareista :wink:
-
Eli lyhyesti sanottuna paras nykyisistä nelkkusähköcrossareista :wink:
Paitsi mekkauksen suhteen. :mrgreen:
-
Yokomon kanssa edetty puoliväliin kasauksessa, ainoo moka oli kasaajan oma, takadiffin pultti poikki liian innostuksen takia :oops:
noh, kiitos nopean varaosapalvelun niin huomenna jatketaan, toistaseks aika samaa rataa menny kasaus kun tossa oople.com:n arvostelussa...
-
Ooplesta löytyy nyt BJ4 WE:n arvostelu osoitteessa http://www.oople.com/rc/photos/reviewbj4we/index.html
Pitkälti samaa mieltä autosta sen hyvine ja huonoine puolineen. Eli lyhyesti sanottuna paras nykyisistä nelkkusähköcrossareista :wink:
Tämän http://www.oople.com/rc/photos/zx5/ mukaan bj menee kuitenkin vaihtoon ;)
-
reittila:
"In my opinion its as good as my bj4x4"
Onneks on uus parempi we-mallikin 8)
-
No nyppitää mun sit varmaan laittaa Lazeri myyntiin :mrgreen:
-
Krossikausi 2006 on jo kaukana takana ja uusi kausi alkaa hiljalleen hiipimään esiin. Tässä vaiheessa olisi kenties hyvä koota kuskien ajatuksia kaudesta 2006. Mikä fiilis jäi kesän kapinoista? Mitä kehitettävää mielessä?
Nelkkukrossista kiinnostuneita varmaan myös kiinnostaa kuulla käyttökokemuskia eri autoista. Miten Kyosho hyppää? Kuinka nopeasti Bj4:sen etutukivarren vaihtaa? Miltä näyttää Yokomon diffit parin ajokerran jälkeen? Miksi predatorit saalistivat toisia autoja kahdessa osassa? :mrgreen:
-
best.class.ever.
...ei kai siihen muuta voi sanoa. Toivottavasti ensi kesänä ajetaan SM-pisteistä myös nelkussa, jo viime kesänä oli hyvin kuljettajia sarjassa (31 (http://rc10.fi/viewtopic.php?p=178777#178777)). EM-kisoihinkin tuntuisi olevan kiinnostusta (33 (http://rc10.fi/viewtopic.php?p=187631#187631)).
Etutukivarren vaihtaa reiluun pariin minuuttiin BJ4:een niin että auto on taas ajovalmiina, tuli harjoiteltua muutamaan otteeseen kesällä :wink:
-
Yokomo toimi varsin hyvin viime kesänä kisoissa. Diffien kanssa ei ollut varsinaista ongelmaa missään vaiheessa, ei levennyt kesken ajon tai hidastanut ajoa. Paremmilla kuulilla se kestäisi pidempään. Tukivarret kestivät hyvin, ei yhtään mennyt rikki. Iskarituet on eniten koetuksella, varsinkin jos ajaa sisällä jossa kova alusta. Sama tosin muillakin merkeillä.
Enemmällä treenillä olisi päässyt kovempaakin kisoissa, auto ei siihen ollut syynä.
-
Eli lyhyesti sanottuna paras nykyisistä nelkkusähköcrossareista :wink:
Paitsi mekkauksen suhteen. :mrgreen:
1. Luulisi tuon sujuvan jo tuolla kokemuksella. :mrgreen:
2. Kannattaa katsoa kenelle lähtee mekkariksi. 8)
(sen ainoan kisamme jälkeen tarvittiin n. 1.5-2.0 sekunnin parannus kierrosaikoihin, ennenkuin tukivarsi katkesi. kisassa ei ainuttakaan :wink: . rata oli yhtä röykkyinen kuin kisan jäljiltä jäi)
-
Terve, Mitäs renkaita suosittelisitte renkaiksi tuollaiselle leikkikenttä alustalle, auto on ttech predator xk98 ja nyt on vanteilla liimattuna prolinen hole shotit, Alottelijana en oikein tiedä minkälaisia renkaita pitäisi käyttää millaisellakin alustalla. Kun en oikein löytänyt muita renkaita joita olisi kahta eri leveyttä(eteen ja taakse).
-
Holeshotit on hyvät melkeinpä missä vaan. Jos ei kisaa aja niin eipä renkailla oo juurikaan merkitystä.
-
Mutta ajattelin tulevaisuutta varten koska luulen että kun opin ajamaan kunnolla niin voisi kai sitä jossain kisassa käydä testaan itseään
-
Siinä vaiheessa olet jo ehtinyt monenmonta rengassettiä kuluttaa loppuun.... :)
-
Kaikkein parhaiten oppii ajamaan kun tulee kisoihin ja sitten varsinkin holeshotit on parhaat koska ovat ainoat lailliset renkaat. Eli niillä kannattaa ajella koska niitä saa kaikkein helpoiten Suomesta.
-
Mikähän on etudiffissä vialla kun ei meinaa pysyä kasassa(kyseessä kuuladiffi). Aina ennen ajoa kiristän sen niin kireelle kun voin, ja heti parin minuutin ajon jälkeen autosta lähtee etuveto kokonaan pois ja auto ei pysy sen jälkeen enää hetkeäkään nokka menosuuntaanpäin, aina kylki tai perä edellä. Miten vian voi korjata eli miten saan ruuvin pysymään tiukassa siellä diffissä ja mielellään pitkään.
-
`
Auttaisi huomattavasti, jos kertoisit automerkin ja muut tiedot.
Allekirjoituksestasi päättelin merkin:
http://ttechracing.com/manual.pdf sivu 6 Onko diffi tuonkaltainen?
Onko ruuvi aivan löysä silloin kun diffi lakkaa olemasta diffi?
Eli kun kiristät sen aivan tiukalle, niin "korkkaako" kierteet ajossa, ja se muuttuu siksi aivan löysäksi.
Yleensä noita ei kiristetä aivan kireäksi, vaan ohjeenmukaisesti ainoastaan.
Mikäli kierteet ovat korkanneet ruuvista tai vastakappaleesta, niin uutta osaa vaan.
Oletko muistanut huoltaa diffiä?
Kasata oikein sen?
Käänny http://www.racingfactory.fi/shop/cat/ puoleen!!!!
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=35
-
Siis kun ostin auton niin diffi toimi hyvin joku viisi akullista, mutta sitten aloin miettiin että mikä ihme on kun ei käänny hyvin ja ajo-ominaisuudet ovat melko onnettomat, ja huomasin ettei diffi toimi. Kiristin sen niin tiukalle että en pystynyt enempää kuusiokololla vääntämään mutta kierteet ei ole mennyt. Koska ei ala missään vaiheessa pyöriin tyhjää. Mutta miten se ruuvi pysyisi sielä tiukalla?
Ps. Kun kiristin taas diffin ja aloin ajaa kerkesin ajaan n1-2min. Kunnes etupää ei enää toimi.
-
Jos diffin ulostulossa ja ruuvissa on kierteet kunnossa niin laita ruuvilukitetta diffin ruuviin ja kasaa diffi normaalisti. Sen jälkeen säädät sen ohjeen mukaan:
"Adjust the M2 screw at the centre of the
diff. It should be JUST possible to make
the gear slip."
Eli ruuvia kiristetään sen verran että diffin rattaan saa juuri ja juuri luistamaan, ei yhtään enempää (pidä ulostuloista kiinni ja yritä pyörittää diffin ratasta).
-
ttech predator xk98 on toinen autoni ja ensimmäisessä oli ratasdiffi, eli voisko joku kertoo mitä meinaa diffin shimmaus? Kun paketissa tuli monen monta shimmiprikkaa, mutta kun en tiiä että miks pitäis laittaa.
-
Shimmauksella otetaan välykset pois.
-
Mistä johtuu että neliveto sähkökrosseissa on takapyörät leveämmät, miksei edessä ja takana voisi olla saman levyisiä renkaita/vanteita(kuten 1/8 nitrokrosseissa) Saadaanko tällä jotenkin perälle paremmin pitoa, jos saa niin miksei noissa 1/8 nitrokrosseissa ole erilevyiset vanteet/renkaat edessä ja takana, tarviihan nekin sitä pitoa siellä peräpäässä.
-
Osaisko joku kertoa faktoja Losin XXX-4 huonoista puolista,
heikoista paikoista ja niihin mahdollisesti parannustoimenpiteet?
-
Osaisko joku kertoa faktoja Losin XXX-4 huonoista puolista,
heikoista paikoista ja niihin mahdollisesti parannustoimenpiteet?
Heitän näin keväällä piposta:
* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
-
Paljonkohan noi maksaa?
-
Mitäköhän tämä uusi tamiya tulee suurinpiirtein maksamaan..
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58370
(http://www.bb-hardware.com/modules/xgallery/cache/albums/nurnberg06/Tamiya_14.jpg)
Onpa muuten aika hieno! Paljon on 263 dollaria euroina?
-
http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html
-
Saisko tosta autosta jotain lisätietoa?
-
Heitän näin keväällä piposta:
* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit
-
Heitän näin keväällä piposta:
* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit
Nykyautot on noi BJ4, Tamiya, TTech, Yokomo, Kyosho, HB. Losin paras autohan on vieläkin XX-4 http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/ (http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/).
-
Heitän näin keväällä piposta:
* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit
Nykyautot on noi BJ4, Tamiya, TTech, Yokomo, Kyosho, HB. Losin paras autohan on vieläkin XX-4 http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/ (http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/).
Joo tiedän nämäkin! Laitetaan sitte pahemmaksi:
Mitä hyviä ja huonoja puolia on Losin X-5 conversiossa?
-
Tuossa on hyvä arvostelu X-5:stä http://www.oople.com/rc/photos/reviewx5/index.html - jos ei muuta niin pääsee ainakin dremelöimään autoa kasatessa :mrgreen:
-
Tänään oli ihan pakko käydä piha-sudittelemassa BJ:llä :p
-
Kävin korkkaamassa BJ:n Jyrkkälässä. Tamiyan tukivarret kestää muuten todella hyvin vaikka autoa vie isännän otteilla :grin:
-
Mistäs tuollainen BJ4 kannattais hommata, ei taida löytyä suomesta?
-
RC Pisteestä http://www.rcpiste.pp.fi/ löytyy muttei oo niitä halvimpia vaihtoehtoja.
-
Medasecille tulee pian myös uutta HotBodies cyclone D4 ja se on nopee sekä löytyy hyvä varaosa palvelu. Hintakin ei ole kuin 415€ kaikilla herkuilla.
-
Kohtahan saattaa olla joitakin BJ4:sia kaupan jos ihmiset uutuudenviehätyksissään innostuvat vaihtamaan Tamiyaan tai D4:seen. En tosin malta tässäkään yhteydessä olla muistuttamasta siitä, että D4=isomman tehtaan plagioima Bj4 (hieman kevyempi tosin muoviosien johdosta), ja tamiyakin samalla alustageometrialla kuin aito ja alkuperäinen.
Itse en jaksa vaihtaa vaikka auton ylipaino hieman kismittääkin mm. katkenneiden tukivarsien muodossa. Tamiyan tukivarret alle ja liiiisää tehoa että saadaan p***a liikkumaan. :evil:
-
En tosin malta tässäkään yhteydessä olla muistuttamasta siitä, että D4=isomman tehtaan plagioima Bj4 (hieman kevyempi tosin muoviosien johdosta), ja tamiyakin samalla alustageometrialla kuin aito ja alkuperäinen.
Kannattaa ehkä tutustua hieman tarkemmin ennen kuin esittää noita väitteitä, sillä esim BJ4:ssa on ainoastaan alu osia hubit enemmän. Suora kopio D4:ssa on moottoripukki, loput osat onkin omia suunnittelulta vaikka jotkin ratkaisut muistuttavat BJ4. Mutta miksi ei voi käyttää hyväksi todettuja ratkaisuja ja parantaa tiettyjä osa-alueita ilman plagiointi syytöksiä. :laugh:
-
Ainakin jousitusgeometriat on BJ4:ssa ja Tamiyassa hyvin samankaltaiset, ei liene sattumaa että Tamiyan tukivarret sopii BJ4:een vain pienellä modaamisella :wink:
-
Alustageometrialla tarkoitetaan tarkoitetaan yleensä "jousitusgeometriaa". ..Eri asia olisi jos olisin puhunut alustarakenteesta. Tamiyan prototyypissä oli varhaisemmissa kuvissa ihan alkuperäiset Bj4/B4:n tukivarret kiinni. ..ja siis myöskin takatukivarret käyvät pienellä poraamisella assotuotteisiin. Mutta eipä tässä mitään valittamista ole, onpahan lähes kaikilla nelkkukuskeilla helppoa saada noita yleisimmin rikkoutuvia osia.
-
Jep ootte ihan oikeassa tuon suhteen. :grin: Ois vounu lukee tarkemmin... On muuten jännä tuossa D4:ssa että miksi kaikkia alu osia ei ole eloksoitu hifistely värillä vaan eloksoitu mustaksi vaikka purplea on käyttetty deteil osissa. Ai että ois muuten nätin näkenö jos ne kaikkia alu osat ois purplea. :p
-
Sanokaapas te enemmän tietävät, että mikä rengas on kyseessä. Renkaassa ei lue mitään ei siis mitään. ja rengas on siis: http://img64.imageshack.us/img64/4872/p4100079ve7.jpg
-
Näyttää ihan Proline Flat Fuzzielta, mutta samapa tuo kun ei noilla voi kisoissa ajaa.
-
Ajattelinkin lähinnävain piharälläykseen. Kun autosas oli ostettaessa tuollaiset renkaat, ja omasta mielestä niissä on erittäin hyvä kulutuskestävyys sekä pito. Mutta kiitoksia tiedosta.
-
Kannattaako laitta kallistuksen vakaimet autoon kiinni? Autolla ei nyt ainakaan toistaiseksi ajeta kisaa, mutta parantaako nuo paljonko ajo-ominaisuuksi. Ja jos laittaa niin kannattaako laittaa eteen vai taakse? Joissain kuvissa näkyy takana olevan vakain mutta ei edessä.
-
Tuossa on hyvä arvostelu X-5:stä http://www.oople.com/rc/photos/reviewx5/index.html
- jos ei muuta niin pääsee ainakin dremelöimään autoa kasatessa :mrgreen:
Joo pitää näköjään osata dremelöidä :shock:
Mutta onneks se näytti pahemmalta kuin olikaan... :wink:
Kyllä nyt meinaa palaa käämi, kun oon jo 3 kertaa tilannu pikkuosia
erikseen ja vieläkin on parista nippelistä kiinni että saisin auton kasaan.
ps. Olis vaan pitäny ostaa X-5 Full kit sen sijaan että ostin conversion kit:in
ja foorumilaiselta melki täydellisen XX-4WE osakasan +varaosia, kun ne pirun nippelit...
ja kolme vikkoa kisoihin... :shocked:
-
Eli lähinnä kaipaan itseäni viisaammilta tietoutta ja kokemuksia. Vuoden toikkaroinnin jälkeen takavetokrossin rinnalle tekisi mieli ostaa nelivetoinen vipeltäjä.
Malleja katsastaessani olen löytänyt kolme varteenotettavaa vaihtoehtoa: Losi xxx-4, Kyosho (uusi)Lazer zx-5 ja Yokomo MR-4BC.. Näistä ainoana Kyosho on keppivetoinen ja molemmat Yokomo ja Losi ovat hihnalla.. Onko käytännössä huomattu mitään erityisiä etuja tai haittoja? Ainakin Losin aikaisemmassa mallissa xx-4 tuli todettua kuinka rassaavaa on vaihtaa hihnoja kun kuluvat lian tai ajotuntien takia.
Ko. asiasta kun saisi tänne tietoutta ja kokemuksia niin ainakin itse olisin kiitollinen. Nämä kolme mallia lähinnä sen takia että näitä saa varmasti suomesta kuten varaosiakin eli harrastaminen olisi helppoa.. Jos on vielä joku malli jota en ole huomannut niin tuokaa toki sekin esille.
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html
Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015
Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm
virtanen
ihte nuista ottaisin losin... oisin ostamas sitä mut melko kallista! -elämä on...
-
Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
-
Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
Mutta ainahan saa haaveilla? :p
-
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html
Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015
Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm
ihte nuista ottaisin losin... oisin ostamas sitä mut melko kallista! -elämä on...
Ottaisit mielummin uustuotanto XX-4WE Losin, kun se on parempi ja niitä löytyy käytettynäkin paremmin.
Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!
Edit: Racing factorykin on lupaillut Tamiyan varaosapuolta hoitaa kisoissa...
-
LISÄYS: Tuomme kisapaikoille Tamiya TRF501X lisäksi myös Predator varaosat.
t.Mikke/Racingfactory
-
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html
Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015
Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm
ihte nuista ottaisin losin... oisin ostamas sitä mut melko kallista! -elämä on...
Ottaisit mielummin uustuotanto XX-4WE Losin, kun se on parempi ja niitä löytyy käytettynäkin paremmin.
Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!
Edit: Racing factorykin on lupaillut Tamiyan varaosapuolta hoitaa kisoissa...
LISÄYS: Tuomme kisapaikoille Tamiya TRF501X lisäksi myös Predator varaosat.
t.Mikke/Racingfactory
"Tiimillämme" on ollut B4. (jaa onhan vanhimmalla pojalla edelleenkin)
BJ4 on edelleen.
Minä en taas osta 1/1 autoksi Ferraria ihan vaan siksi, että nykyiseen saa osia miltei joka kaupungista ja kylästä, miksi siis kiusaisin itseäni.... :mrgreen:
Voisin minäkin kävellä esim. Ouluun vain siksi, että VR on ainoo joka on vetänyt sinne junanradan.... :roll:
-
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html
Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015
Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm
ihte nuista ottaisin losin... oisin ostamas sitä mut melko kallista! -elämä on...
Ottaisit mielummin uustuotanto XX-4WE Losin, kun se on parempi ja niitä löytyy käytettynäkin paremmin.
Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!
Edit: Racing factorykin on lupaillut Tamiyan varaosapuolta hoitaa kisoissa...
Kannattais taas miettiä mitä sanoo! Esim. Medasec tuo HotBodisin Cyclone D4 varaosapalvelun kisoihin sekä kävikin ilmi jo, että RF hoitaa Tamiyan ja Predan, taas Losin varaosapalvelusta en tiedä..
-
Kappas, olinkin juuri tulossa omalta kohdaltani lisäämään kuulemani tiedon, eli tuon Medacekin HotBodisin Cyclone D4 varaosapalvelun hoitamisen kisoissa. (myy ko. autoa myös)
Tällä kertaa tosin tuo miettimiskehoitus ei tainnut allekirjoittanutta koskeakaan.... :roll:
-
Tällä kertaa tosin tuo miettimiskehoitus ei tainnut allekirjoittanutaa koskeakaan.... :roll:
Juu ei. :grin: Miettimiskehoitus oli tarkoitettu rs tuningille!
-
Katotaan kuinka käy. Viimekesänä ei näkyny muissa kuin yhdessä kisassa muita
varaosavälittäjiä/myyjiä paitsi tietysti Rc-pisteen paku :wink:
Äijät suivaantuu heti... Ei olis eka kerta kun kuuluu turhia lupauksia :roll:
Kyllähän kaikki varmaan euron kuvat silmissä sinne EM kisoihin tulee, mutta
saa nähdä kuinka käy SM-osakilpailujen...
-
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!
Katotaan kuinka käy. Viimekesänä ei näkyny muissa kuin yhdessä kisassa muita
varaosavälittäjiä/myyjiä paitsi tietysti Rc-pisteen paku :wink:
Äijät suivaantuu heti... Ei olis eka kerta kun kuuluu turhia lupauksia :roll:
Kyllähän kaikki varmaan euron kuvat silmissä sinne EM kisoihin tulee, mutta
saa nähdä kuinka käy SM-osakilpailujen...
Viime vuodesta en voi sanoa mitään, mutta se oli ja meni jo. Nyt on kyse tästä kaudesta! On varmasti muuten todella rakentavaa asioitten kehittämistä, että on katkera menneistä asioista ja jälkikäteen puukottaa foorumilla kauppiaita selkään uuden kauden kynnyksellä. Tietenkin jokainen kaivaa omaa kuoppaansa tyylillään, jos tuo on sinun tyylisi niin onneksi olkoon vaan ja menestystä sille!
-
Viime vuodesta en voi sanoa mitään, mutta se oli ja meni jo. Nyt on kyse tästä kaudesta! On varmasti muuten todella rakentavaa asioitten kehittämistä, että on katkera menneistä asioista ja jälkikäteen puukottaa foorumilla kauppiaita selkään uuden kauden kynnyksellä. Tietenkin jokainen kaivaa omaa kuoppaansa tyylillään, jos tuo on sinun tyylisi niin onneksi olkoon vaan ja menestystä sille!
Mitäs kuoppaa mä ny ittelleni oon kaivanu??? Luuletko että joku myyjä suivaantuu
ja tulee lyömään nenään :lol: Kyllähän ne on myyjät jotka on kaivanu edustamilleen
merkeille kuopan kun ei oo edellisvuosina ollut ahkerana ja kisoista on tullu
sen takia Asso voittoisia, siitä ei voi kiistellä! Minä kun vaan tykkään olla
erilainen ja ajella "huonoilla" Loseilla.
Vai selkään puukotusta :p Puhutaan asiat niin kuin ne on enkä oo väittäny
etteikö parannusta tulis. RacingFactory:lla on varmasti edustaja joka kisassa,
jos ne niin lupaa, kun sattuu olemaan tuttuja niin tiedän sen.
Yritän vain sanoa että ei pidä olla liian sinisilmäinen ja uskoa että joka
kisassa olis 10 varaosamyyjää!
-
Katotaan kuinka käy. Viimekesänä ei näkyny muissa kuin yhdessä kisassa muita
varaosavälittäjiä/myyjiä paitsi tietysti Rc-pisteen paku :wink:
Joka kisassa missä olin Predatorilla ajamassa oli myös varaosat kisapaikalla kyseiseen autoon.Uskon kyllä et tänä vuonna osia saa moneenkin autoon kisoissa.
-
Ne oli kassissa piilossa... "Ei näkyny" :wink:
-
Miten näissä menee vanteiden hexit?
Eli onko montaa tyyppiä vai miten.
Toisin sanottuna pitäis Predatoriin vanteita katsoa niin mitkähän käy?
-
Miten näissä menee vanteiden hexit?
Eli onko montaa tyyppiä vai miten.
Toisin sanottuna pitäis Predatoriin vanteita katsoa niin mitkähän käy?
Predatorin omat ainoastaan.
-
Onkos muuten kukaan predatorin omistajista "modannut" hexejä kuutioiksi. Se on itsellä käynyt mielessä jo monet kerrat, mutta en ole jaksanut vielä vaivautua. Vaikka eihän näissä vaikio hexeissakään sinänsä mitään vikaa ole.