Kirjoittaja Aihe: Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti  (Luettu 9032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #30 : 29.04.03 - klo: 08.52 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Olihan ostoksessa, etudiffi ja alusta|


ostitko ns. hop-up (viritys) alustan vai vakio-alustan entisen tilalle? entä etudiffi?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #31 : 29.04.03 - klo: 17.31 »
Ups, taisi tuo alusta, etudiffi homma mennä ykstyisviestillä..
Mutta siitä sinisestä sylinterin kannesta vielä sen verran, että sillä on hintaa 51e.
Kysyin RC-Maailmasta (Vaasa)
Huomenna tilaan sen racing-mallisen kytkimen GS-15R:ään.
Olikos niiden nimi Vespel- vai Vespal-kytkinpalat.
Ja etudiffin ostin kokonaisuudessaan, eli hammasrattaat ja kuoret
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #32 : 29.04.03 - klo: 17.41 »
vespel

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #33 : 29.04.03 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Ups, taisi tuo alusta, etudiffi homma mennä ykstyisviestillä..
Mutta siitä sinisestä sylinterin kannesta vielä sen verran, että sillä on hintaa 51e.
Kysyin RC-Maailmasta (Vaasa)
Huomenna tilaan sen racing-mallisen kytkimen GS-15R:ään.
Olikos niiden nimi Vespel- vai Vespal-kytkinpalat.
Ja etudiffin ostin kokonaisuudessaan, eli hammasrattaat ja kuoret


hmm..eipä YV:tä näkynyt, ja vaikka tosiaan ei se kansi halpa ole, mutta magee kyllä. Vespal ja vespel nimiä on molempia näkynyt, joten kyllä tunnistavat. Aivan varsinainen materiaalihan on DuPont, joka on sen valmistaja kaiketi myös ja lukee esim Jaguarin F1 autossa.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #34 : 29.04.03 - klo: 20.08 »
No onpas outoa.
Siis etudiffi ja alusta ovat molemmat vakio varaosia.
Onkos sulla vielä se valkoinen kyoshon viripilli.
Ajattelin vaan, jos sillä ei ole käyttöä täältä löytyisi innokas ostaja. :wink:
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #35 : 29.04.03 - klo: 20.45 »
ok! joo löytyy, kiitti tarjouksesta mutta nyt se on tossa nelarissa kiinni, kun toi nelarin oma pilli vetää vähän viimeisiä ja paremmat tehot tuntuu tulevan tolla special pillillä jostain syystä (samaa käyttivät R/C Carissa nelarissa aikoinaan ja kehuivat sitä joka oli syy että ostin)

tossa alla on listaa noista eri Kyosho vaihtoehdoista
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=kyosho+tuned&FVPROFIL=++

ja itselläni noista on RX:ssä toi http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV536&P=7 joka toimii erittäin hyvin mielestäni. Se on kyllä vähän vanhempaa mallia ja profiililtaan hieman toisenlainen kuin nuo uudemmat (kuten esim tuo "valkoinen" malli). Se on kuitenkin näistä edullisin, koska ei sisällä pakoadapteria; sinähän voit käyttää nykyistäsi GS15R:stä hyvin tämän kanssa (omassani on RX:ssä takapuhalteisen adapteri). Samaisessa lehdessä on nelarin kanssa vertailussa FW04 GS15R motin kanssa, jossa oli juuri tuo yo pilli, tosin epäilen että nuo uudemmat toimivat vielä hieman paremmin GS15R:n kanssa

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #36 : 29.04.03 - klo: 21.26 »
Asia selvä! Tähän hätään en kyllä viitsisi uutta pilliä pamauttaa.
Nimittäin lompakon setelitaskusta on jo 45e varattuna ja muutenkin rahatilanne on heikko. Kesätöihin, kesätöihin..

Osaatko sanoa minkä hintainen se sinun musta Kyosho Tuned Muffler III SuperTen GP:si on?
Jospa sellaisen vielä joku päivä ostaisi.
Tosin autoni on TR-15, joten se saattaa vaatia hiomista, kun katselin noita mittoja : Silent Streak = 124mm päästä päähän ilman adapteria ja tuo musta 132mm. Tilaa nimittäin ei ole yhtään ylimääräistä näissä 1:10 autoissa.  :|

Jäin vain ihmettelemään mitähän tuo 'mount' tarkoittaa tässä yhteydessä?
''total length end to end with mount:     5 3/16"    (132mm)''
''length without mount:                  4 15/16"   (125mm)''
nuo ovat siis sen mustan viripillin mittoja
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV536&P=7
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #37 : 30.04.03 - klo: 06.49 »
aivan, no hätä, sitten kun budjetti sallii.

"mount" on osa jolla jokin sovitetaan/istutetaan paikoilleen; tässä tapauksessa voisin kuvitella että tarkoittaa sitä silikonista coupleria (yhdyspalaa) jolla pakokäyrä ja pilli liitetään?

tossa alla sanotaaan että pituus ilman "mountia" on 125mm joten pituus taitaa sittenkin olla lähes sama kuin silent streakissa?

no jos ei mahdu, niin katsele myös valmistajien pillejä. Hinnat sun täytyy tsekata suomalaisilta jälleenmyyjiltä, veikkaan että jotain 80 egee on toi musta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #38 : 30.04.03 - klo: 13.16 »
Käykö kyoshon .21 moottoriin Gs15R kytkinkello ? Aattelin jos nyt ostas 2- tomaatin ni aattelin käykö se sit enää uuteen moottoriin, kun sellaisen sit joskus ostaa.....
Taas kehissä.. ;)

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #39 : 30.04.03 - klo: 13.58 »
Ai meinaatsä Megaforceen GS21R? No, mikä ettei, vääntöä ainakin tulisi kivasti 8)

Kyllä ne kytkinkellot sopii päikkäin eri koneisiin. Onko toi sun kytkinkello sellainen alumiininharmaa eli Megaforcen vakio, jossa on liukulaakeri? Sitä ei kyllä kannata laittaa tehokkaampaan myllyyn, koska ainakin jossakin mallissa se flabaa aika erikoisesti siinä kampiakselilla. Parempi olisi tukevampi malli, johon saa tavallisia kuulalaakereita tungettua peräti 2 kpl.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #40 : 30.04.03 - klo: 14.04 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Käykö kyoshon .21 moottoriin Gs15R kytkinkello ? Aattelin jos nyt ostas 2- tomaatin ni aattelin käykö se sit enää uuteen moottoriin, kun sellaisen sit joskus ostaa.....


siis mä en usko että sopii, ihmettelen jos näin on .. kyllä ne on ihan eri kokoa vaikka akseli oliskin sama. .21 vaatii isomman kytkimen --> isomman kellon

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #41 : 30.04.03 - klo: 14.16 »
Aha. En ole kokeillut, mutta samaa kokoa näyttäisivät olevan, ihme kyllä. Ja eihän sulla tainnut olla kokemusta .21 koneista :lol:
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #42 : 30.04.03 - klo: 14.21 »
Aivan, sittenhän se sopii siihen kuin nyrkki silmään.  :)
Olen ajatellut siirtyä kesäloman lopulla TR-15 "ralliversioon" (asfalttiautohan se on, ainakin jos multa kysytään!), joten ei tästä Infernon virittelystä haittaakaan ole.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #43 : 30.04.03 - klo: 14.57 »
nyt mulla ainakin meni vastaukset sekaisin, mikä kuuluu mihinkin..

late: siis toi sun vastaus littyi tohon Kyoshon pilliin?

zss: joo, ei mulla oo kokemusta GS21R koneesta, mutta noi yleensä .21 osat on isompia kuin .15 osat plus että suosittelen tehokkaampaa .15 moottoria (esim OS CV-R) mielummin kuin .21 konetta, vaikka hauskahan toi jälkimmäinen vois olla testata toki

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #44 : 30.04.03 - klo: 15.38 »
Nojoo, offtopichan se oli.
Liittyy se siihen Kyoshon pilliin sillä lailla, että se musta viripilli sopii TR-15.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #45 : 30.04.03 - klo: 22.58 »
Halvin tehonlisäys (joka tuntuu) on vaihtaa 21mottori.
Esim. gs21r:iä lienee käyttämättöminä esim. inferno-miehillä,
jotka luulee, että tehon puute vaivaa.
Samalla kannattaa laittaa myös alusta kuntoon!!
Mega-forcen alkuperäisiskarit vuotaa, koska niissä ei ole mitään tiivistystä alapäässä. Kahdeksan iskaria voi korvata esim. Hobaon 4:llä iskarilla.
(Etuiskarit ovat tasan sopivia!!)
MegaForcen alkuperäinen jousitus on liian jäykkä. Löysentäminen taas vaatii kallistuksenvakaajat, jotka on suhteellisen helppo tehrä itse!!!
On nääs kokemusta em. Jutuista !!

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #46 : 01.05.03 - klo: 07.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Halvin tehonlisäys (joka tuntuu) on vaihtaa 21mottori.
Esim. gs21r:iä lienee käyttämättöminä esim. inferno-miehillä,
jotka luulee, että tehon puute vaivaa.
Samalla kannattaa laittaa myös alusta kuntoon!!
Mega-forcen alkuperäisiskarit vuotaa, koska niissä ei ole mitään tiivistystä alapäässä. Kahdeksan iskaria voi korvata esim. Hobaon 4:llä iskarilla.
(Etuiskarit ovat tasan sopivia!!)
MegaForcen alkuperäinen jousitus on liian jäykkä. Löysentäminen taas vaatii kallistuksenvakaajat, jotka on suhteellisen helppo tehrä itse!!!
On nääs kokemusta em. Jutuista !!



joutoo tekee hommia että saa ton 21 motin sinne ahettua ja sitten taas tuskin toi auto sitä kestää. :?
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #47 : 01.05.03 - klo: 13.59 »
Onko pakoadapterilla vaikutusta itse pillin toimintaan?
Tarkoitan lähinnä sitä, että toimiiko viripilli erilailla sellaisella kunnon käyrällä kuin esim. TR-15 vakio adapterilla eli kaksiosaisella kulmikkaalla adapterilla?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #48 : 01.05.03 - klo: 14.50 »
mä arvaan ettei hirveän suurta merkitystä, siis vakio-adapteri (GS15R) versus pillin adapteri, mutta jos säästö ei iso niin kandee ostaa pilli sen kanssa

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #49 : 01.05.03 - klo: 20.49 »
ei mulla oo megaforcee, vaan tehokupla  :mrgreen:  elikkä baja beetle... tiiättekö paljon maksaa GS21R motti kytkinkellolla ja vauhtipyöräl ? vetokäynnisteinen..
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #50 : 01.05.03 - klo: 20.59 »
Missä on suomenkielisii sivuja, jossa on myydään OS- motteja ? Vai onkos niitä edes... Tekisköhän HPI:iin .21 motilla mitään ? Sen sais suht halval... ja se beetleen...
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #51 : 01.05.03 - klo: 21.50 »
fiesta, ooksä koskaan kuullut googlesta eli voisithan itsekin etsiä netistä, ja koitetaan myös välttää turhia viestejä laittamalla vaikka samaan viestiin ("muokkaa"). eli oma-alotteisuutta, ei kaikki tuu aina vaan pyytämällä.

RC kauppoja löytyy katsomalla ton RC-netin hyvän linkkilistan http://rcnetti.wmhost.com/linkit.php ja sit on esim toi http://www.hobbypeople.com/ joka puuttuu listalta joka ainakin tuo Ossia

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #52 : 02.05.03 - klo: 08.26 »
Kiitän.
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #53 : 02.05.03 - klo: 08.42 »
ole hyvä  :) kuule, vaikka .21 motti kuulostais mageelta ja jotkut niitä kovasti näyttävät haluavan .15 mottien tilalle (onks tää joku traxxaksen synnyttämä boomi kun ne laitto .25 joka autoon), niin oikeasti mä suosittelen tohon beetleenkin tehokasta .15 mottia mielummin kuin .21:stä. Siinä pysyy autokin kauemmin ehjänä. Yks hyvä vaihtoehto on O.S. 15-CVR, jossa on niin paljon tehoa että varmaan tuplaa GS15R meonon. Joku CVR:ää täällä forumissa myikin, joten kandee tsekata. Pääset samalla vähemmällä sovittamisella.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #54 : 02.05.03 - klo: 11.06 »
okei... Taidan sittekii sit ostaa sellasen.... :) kiitti neuvosta  :shock: Rupee tpikin kulkemaan  :twisted:
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #55 : 02.05.03 - klo: 13.59 »
Paljos siin Os .15 CV-R motis en heppoja ? 1.2 ? Pitäs olla vähintään saman verran kuin .21 motis  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #56 : 02.05.03 - klo: 14.28 »
Taas on uusavuttomuuden uusi maailmanennätysyritys käynnissä, se moottorin nimi nyt Googleen hakusanaksi niin löytyy kuvat ja tehot.
XC - Poor boys Bruiser

Mika R

  • Vieras
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #57 : 02.05.03 - klo: 14.39 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Paljos siin Os .15 CV-R motis en heppoja ? 1.2 ? Pitäs olla vähintään saman verran kuin .21 motis  8)


siis tästäkin on puhuttu usein ettei noita teholukuja kannata tuijottaa. mutta osta .21 jos tuo on tärkein kriteeri, sopii sitten sovitella autoon kun ei mahdu ja ajo-ominaisuudet menee kun motti on painavampi jne

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #58 : 02.05.03 - klo: 14.48 »
Offtopic : En tajua mikä ihmeen hinku teillä on niiden tehojen perään..
Saahan niillä vähän iloa autoon, mutta ajo-ominaisuudet on kaiken a ja o!
.21 kone 1:10 autoonkin tulee niin kalliiksi, että osta 1:8 auto samantien jossa tulee mukana .21.
fiesta6, eikös sulla ollut se baja beetle?
Siihen kun saat ensin edes laitetuksi .21 koneen, niin joudut samantien laittamaan teräsdiffiä sun muuta peliin ja mitähän QRC-boksi on mieltä .21 koneesta.  :?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« Vastaus #59 : 02.05.03 - klo: 18.10 »
.21 megaforcen kuvia nyt saatavana emaililla !!