Kirjoittaja Aihe: Aloittelijalle auto  (Luettu 2696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Avo

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« : 12.09.03 - klo: 17.54 »
Niin, Mikä off-road auto sopisi aloittelijalle? semmoinen kuitenkin mikä jaksaa vääntää ja kulkee hyvin. voiko/kannattaako ensimmäiseksi autoksi ottaa monsteria?[/b]

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #1 : 12.09.03 - klo: 20.00 »
no ekaks paljonko sulla oisi varaa sijoittaa autoon?

Poissa Avo

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #2 : 12.09.03 - klo: 20.37 »
No jotain 400 - 500 euroo, mutta mitä vähemmän sen parempi

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #3 : 12.09.03 - klo: 20.45 »
katsasta tuo. http://www.kyosho.com/cars/kyoc0434.html täältä foorumista löydät myös käytettyjä. oletko katsellut niitä?

Poissa Avo

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #4 : 18.09.03 - klo: 20.41 »
juu, kyllähän tuo ihan menevän näköinen peli on  :D . kannattaako ostaa pelkkään pihasuditteluun? en ole suunnitellut kisaavani.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #5 : 18.09.03 - klo: 21.02 »
kysele eri kaupoista. joskus saattaa olla trt pakettejakin 400€

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #6 : 18.09.03 - klo: 21.10 »
Auto johon linkki viittaa, TR 15, ei olekaan mikään kisa-auto, ainakaan Suomessa. Auto on nelivetoinen pienennös MP 7.5:sta, joka on 1/8 kisa-auto.
Pihasuditteluun varmasti sopiva vehje. Viriosiakin löytyy, kuten vaihteistoa ja parempia diffejä. Kellä näitä on, voisi kertoa mielipiteensä, mutta muistelisin, että kehuja on saanut.
Käytettyjäkin kannattaa katsella. Saa helposti hyvän paketin.
Power-Save-Racing Team

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #7 : 18.09.03 - klo: 21.17 »
Tr-15 ainoa ongelma on tuo kytkin. Sen on aika moni saanut palamaan. Siihen kannattaa hankkia vespel kytkin(55e), saa olla tod. hyvä säätämään, että vakio palat saa kestämään monta litraa. Ja ensimmäistä autoa harvemmin kukaan osaa säätää kohdalleen.


Edit: Joo sori, että pistin tuohon " Myynti ilmoituksen" .

Mika R

  • Vieras
Aloittelijalle auto
« Vastaus #8 : 19.09.03 - klo: 17.26 »
Nonnii.. käsittääkseni tästä(kään) ei pitänyt tulla myydään -osastoa, joten jos kaveri (Avo) kokee aiheelliseksi pistäköön tarjouksen Ostetaan palstalle. Ja muut tarjoilee sitten sinne. Tänks.

Valitettavasti jouduin samalla poistamaan tarjouksenne, uusikaa ne vaikka YV:llä. Tänks jälleen.

Mika R

  • Vieras
Aloittelijalle auto
« Vastaus #9 : 19.09.03 - klo: 17.32 »
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Auto johon linkki viittaa, TR 15, ei olekaan mikään kisa-auto, ainakaan Suomessa. Auto on nelivetoinen pienennös MP 7.5:sta, joka on 1/8 kisa-auto.
Pihasuditteluun varmasti sopiva vehje. Viriosiakin löytyy, kuten vaihteistoa ja parempia diffejä. Kellä näitä on, voisi kertoa mielipiteensä, mutta muistelisin, että kehuja on saanut.
Käytettyjäkin kannattaa katsella. Saa helposti hyvän paketin.


Jep, Tr15 autoon saa monet samat viritysosat kuin SuperTeniin , esim teräsdiffit, kytkinkellot, jarrupalat, kytkimet jne jne. Valitettavasti kuitenkaan vaihteistoa ei suositella off-road autoihin, mutta esim Tr15 rallyyn se sopii kyllä, kunhan pitäytyy poissa maastosta.

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #10 : 19.09.03 - klo: 17.48 »
Just joku stadium truck vois olla ihan hyvä. Ei maksa ihan hirveesti ja pääsee jonkun näkösessä maastossakin. Ainakin paljon halvempia kun monsterit!

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #11 : 20.09.03 - klo: 10.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Valitettavasti kuitenkaan vaihteistoa ei suositella off-road autoihin, mutta esim Tr15 rallyyn se sopii kyllä, kunhan pitäytyy poissa maastosta.


Itseasiassa vaihteistoja on käytetty krossareissa. Vuoden -86 suomenmestarilla Teemu Anderssonilla oli autossaan (PB Mustang) kaksivaihteinen vaihteisto. Autosta juttu Pienoismalli 3/87, jossa vaihteisto mainitaankin. Tämä ehkä pikkasen OT, mutta ajattelin laittaa tänne mielestäni mielenkiintoisen faktan.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Aloittelijalle auto
« Vastaus #12 : 20.09.03 - klo: 12.50 »
Ihan mielenkiintoista! Vaihteisto ei kestä likaa juuri nimeksikään joten siksi sitä ei suositella off-road puolelle missä lika lentää. Voihan sitä tietty kokeilla, mutta siinä on se riski että ajon jälkeen pitää korvata uudella.

Mielenkiintoista on minusta sekin että ainakin Kyosholta löytyy vaihteistoa myös sähköpuolelle.. en tiedä mikä auto mutta näin sellasen jossain.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #13 : 20.09.03 - klo: 12.56 »
Jeps, ja saman valmistajan (PB) saman aikakauden sähkökrossarissa (Mini Mustang) oli vaihteisto. Eli yllättävän vanha juttu koko vaihteisto.
Enpä kyllä itsekkään laittaisi krossariin vaihteistoa. Siitä ei ainakaan radalla olisi juurikaan hyötyä ja rikkoontumisvaara on ilmeinen.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Aloittelijalle auto
« Vastaus #14 : 20.09.03 - klo: 13.06 »
Ok!
Kuitenkin jännä että monstereissa vaihde on lähes vakiokamaa vaikka ovathan nekin tavallaan off-road autoja..no niissä on vissiin niin paljon maavaraa ettei pelkoa laatikon likaantumisesta ole samalla tavalla.

Tossa muuten edelleen OT:na jokin aika sitten myin forumissa kaverille vähän käytetyn 2-vaihteisen laatikon TR15 rally autoon ja kaveri oli aidosti hämmästynyt kuinka paljon lisää potkua se toi autoon koko tehoalueella ja välityksiä muuttamalla sitä voisi vielä parantaa (ne oli suht lyhyet).

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #15 : 20.09.03 - klo: 13.13 »
Varmasti toi potkua. Olisihan se kiva testata krossasissa vaihteistoa, pitäisi vaan ajella jossain siistissä ympäristössä. Vaikka jollain hiekkakentällä, sielä sen vaihteiston vaikutuksen huomaisi parhaiten.
Krossareissa .21 on sen verran vääntöä, että vaihteisto ei ole sillä lailla tarpeellinen kuin pienemmille koneille. Ja ratojen pääsuorat eivät ole kovin pitkiä, eli huippunopeuksia tarvitaan suhteellisen vähän.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Aloittelijalle auto
« Vastaus #16 : 20.09.03 - klo: 15.59 »
Joo, näin on. On-road puolella on kuitenkin niin erilaista .. nopeat tiukkojen kurvien jälkeiset kiihdytykset ykkösellä ja sen jälkeen suoralla ja loivemmat mutkat mennään kakkosella minkä päästään.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelijalle auto
« Vastaus #17 : 22.09.03 - klo: 13.43 »
ostappa suoraan EK-4, niin et pety. kokemuksesta voin sanoa!