Diffien säätäminen riippuu itse diffin tyypistä. En tiedä, minkälaiset diffit tuossa Carsonissa on, mutta kokeillaan. Eli oletetaan, että siinä on diffit edessä, keskellä ja takana. Muuta varmaankaan ei kannata edes olettaa ;-)
Keskidiffin jäykistäminen lisää kiihtyvyyttä. Mitä jäykempi keskididdi on, sitä enempi tehosta välittyy takapyörille (etupyörät sutii vähemmän). Liika jäykkyys keskidiffissä vaikeuttaa myös ajamista. Krossareissa keskidiffin jäykistäminen vaikuttaa myös negatiivisesti jarruihin. Takarenkaat lukkiutuvat jarrutuksessa helpommin, koska jarrutuksessa paino on etupyörillä ja suuri osa jarrutustehosta välittyy kuitenkin taakse.
Löysä etudiffi antaa enemmän kääntyvyyttä vapaalla liukuessa ja rauhallisella kaasutuksella eli yleensä mutkiin sisäänmentäessä. Vastaavasti jäykkä etudiffi antaa paremman kääntyvyyden ja ohjattavuuden kiihdyttäessä eli kaarteen keskivaiheilla ja ulostulossa. Etudiffi ei juurikaan vaikuta suorilla ajoon.
Löysä takadiffi mahdollistaa auton kulkemisen suoraan ja auttaa kiihdytystä kaarteista ulos.
Eli karkeasti ottaen takana kannattaa olla herkkä diffi ja keskellä ja edessä hieman tiukempi diffi. Diffin jäykkyyden säätäminen tapahtuu yleensä vaihtamalla diffien sisällä olevia öljyjä eri paksuisiin.
Servo on riittävän tehokas, jos se jaksaa vääntää eturenkaita ongelmitta kaikissa tilanteissa haluttuun asentoon.