Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21
541
alkaa kohta menemään "tappeluksi" rengas säännöt...
Ehdoitus: Samat rengas säännöt kuin ulkona ja pidot kielletty.
ainakin se on kaikille sama.

Onhan se ehdottamanikin kaikille sama! Siinä vaiheessa kun kaikille selviää kuinka tiuhaan saa holaria vaihtaa alle niin uskon että ei kukaan haluaa niillä reenata ja kisata täysipainoisesti talvikautta! Puhumattakaan siitä jos rata on mattoa ja lattiaa niin joutuu rengaassa olemaan sliksi ja nappula pintaa ja bueno suhde kestää pari akkua. Ajatelkaapa tilannetta että käydään 2 kertaa viikossa reenaamassa joka kerralle uudet holarit alle niin niitä menee PALJON talven aikana ja tuskin kovin monellakaan on 10 paria enempää holareita vähän korkattuna.

Matti, Jare, ja Nyman voisi myös ottaa julkisesti kantaa rengas asiaan..  :wink:

542
Onko J-kylän suunnilla kokeiltu yhdistelmää solut edessä ja holarit takana ilman pitoainetta? ..jos toimii niin päästäisiin pitoaineesta kokonan eroon.

Solukumia on kokeiltu edessä ja yliohjaa melkein kaikissa tilanteissa. Edessä normi kumipyörä on takatuupparissa ehdottomasti paras, koska tasainen pito matolla ja lattialla sekä pystyy hallitsemaan ilmassa autoa, eikä matolla tule kaato pitoa. Pitoainetta ollaan käytetty sen takia että takarengas saataisiin toimimaan lattialla.

Olemme hieman keskustelleet täällä Jyväskylässä takavedon rengassäännöstä ja pidämme aika tiukasti kiinni näkemyksestämme, sillä esimerkiksi osalla on jo 4 vuotta sisäkrossia takana ja tietävät tarkkaan kuinka eri renkaat toimii ja mikä olisi ajettavin yhdistelmä. Nelivedossa onkin sitten paletti paljon avoimenpi.

M2-10 rengas sääntö (ehdotus):
edessä kumi
takana solukumi
pidot sallittu (kannattaa käyttää takana radalla jossa on lattiaa ja pelkällä matto radalla ehkä edessä kääntyvyyden parantamiseksi)

Tällä yhdistelmällä takaveto on todella hyvä ajaa ja kustannukset on todella pienet sekä mikä tärkeintä renkaat pysyy hyvänä pitkään 20-40 akullista!

Nelkussa mielestäni valinta paljon vaikeampi koska:
holet toimii matolla n.10 akkua ja laittialle ei ollenkaan
holet pidolla toimii matolla n.5 akkua ja lattialla kun sliksi pintaa
solukumi toimii matolla ja lattialla ei
solukumi pidolla ehkä liikaa pitoa matolla ja lattialla toimii hyvin

mikä on sitten paras vaihtoehto? Ehkä solukumit ja pidot sallittu...?

544
Jos ajetaan holeshoteilla niinkuin näyttäisi useampi haluavan niin ainakin takarenkaiden osalta ehdoton pitoaine kielto, sillä nappula ei kestä montaa akkua pitoaineen kanssa. Kun nappula häviää alkaa slip slip...ei mitään pitoo perässä matolla ajettaessa!

Olisi mukavaa jos tästä sarjasta saataisiin sellainen ettei tarvitse säätää renkaiden kanssa vaan ne toimisivat varmasti kaikilla.

Toisaalta jos vapaa rengas ja pidot niin kaikki saavat ajaa sillä yhdistelmällä josta eniten pitävät... eri asia mikä nopein

Tästähän voitaisiin tehdä äänestys niin ainakin enemmistön mielipide toteutuu.. Jos modet muokkaa sellaisen..

Ehdokkaat voisi olla:
1. renkaat ja pitoaineet vapaat
2. maastosarja
3. kumi sliksit pidoilla, edessä sallittu urarengas (ei tulisi pito eroja kulumisen myötä, kun ei ole nappulaa kulumassa)
4. maastosarja pidoilla

545
Mahtavaa että kiinnostusta löytyy!  :mrgreen:

juup..ss on oikeessa että talvella on aikaa kuluttaa ne "sata" satsia renkaita mitkä ei kelpaa enää savella mutta toimii hienosti matolla.

Ne renkaat toimivat matolla hyvin niin kauan kuin nappulaa on pyörässä noin 6 akkua pitoaineen kera.

Rengassääntöön liittyy oleellisesti millä pinnalla ajetaan:
matto tai matto ja lattia
Onko kisäjärjestäjillä mahdollisuus ajattaa matolla ja lattialla vai rajottuuko radan pinta mattoon ?
Jyväskylässä hole shotit oli tuhoon tuomittu kun ajoimme maton ja lattian yhdistelmällä ja pidot oli käytössä!!!! Voin väittää, että kukaan ei halua ajaa tuolla yhdistelmällä! Ylenpänä selitystä miksi näin.

Eli tärkeimmät päätettävät säännöt:
1. radan pinta? (rengas päätöksen takia)
2. mikä rengas? (solukumi/hole shot/joku halpa losi tai schumi/vapaa)
3. onko pidot sallittuja?

Tästä ei tietysti kannata tehdä liian suurta ongelmaa, ettei sarja kaadu siihen.

Itse ehdotan rengas vaihtoehdoiksi paremmuus järjestyksessä:
1. vapaa ja pidot sallittu.
2. holet taakse ja vapaa kumi eteen ja pidot ei sallittu. (niinkuin maastosarjassa) ilman pitoainetta rengas pysyisi ajettavana pitempään.

Muutoin on varmasti säännöt ovat selvät niinkuin maastosarjassakin.

Edit: epäselvä ehdotus

546
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 25.07.07 - klo: 14.01 »
Aijai jäi pojilta "Finaali" paikka saamatta. No nelkussa on vielä mahdollisuus! Eikun tänä iltana/yönä hyvä vauhdin haku Skyin kautta ja huomenna tyhjältä pöydältä liikkeelle..  :evil:

547
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 24.07.07 - klo: 14.53 »
Mikäs aparaatti tämä on: http://img514.imageshack.us/my.php?image=img4763es8.jpg
Asson mukana tuli, enkä ole keksinyt käyttötarkoitusta.

Iskarin kasaus työkalu.

548
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 24.07.07 - klo: 14.15 »
Nyt ketuttaa kuin pientä eläintä kytätä tuloksia kun itse olisi pitänyt olla tuolla ajamassa...Pe_k_le! :cry: :cry: Ois pitänyt antaa budjetin paukkua yli ja lähtee vaikka velalla heittää tuo reissu! No jos ens vuonna paikataan ulkomaan reissulla EM-08.. :evil:..ei vaan saa kotikenttä etua..

Onnea ja lisää vauhtia vaan pojille!

549
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 23.07.07 - klo: 15.18 »
Toimiikos muilla kuvayhteys moitteetta? Taitaa olla työpaikan koneessa estoja päällä kun ei kuva tule näkyviin kummallakaan tavalla..  :cry:

550
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruiskumaalareita?
« : 06.07.07 - klo: 14.22 »
Sebastian Trzaska maalaa ihan pätevästi ja aika edullisesti. Nicki: S.Trzaska

551
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 06.07.07 - klo: 14.09 »
HB:n sivuille tullut uusi building tips osio: http://www.hbeurope.com/buildtips.php?partNo=61410&lang=en

Samoja juttuja mitä jaappanin blogilla, mutta nyt ymmärrettävällä kielellä! Sivut ovat muutenkin uudistuneet kannattaa kurkata..

552
Kisojen järjestämisestä ei kannata ottaa turhia paineita, kun ei ole tarkoituskaan tehdä niistä virallisia. Jyväskylässä kuskit on hoitanut ajan oton ja "tuomaroinnin" sekä porukalla on kasattu ja purettu rata. Kaikki innolla mukaan vaan missä crossia ajetaan! Olisi hienoa jos jyväskylän lisäksi saataisiin kaksi muutakin kisa paikkaa :wink:

553
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 04.07.07 - klo: 10.15 »
Millos tää rata on suunilleen valmis varmaa enne talvee kuitenkin  :huh:

Varmasti on kova yritys että rata saadaan ajettavaksi lähiviikkojen aikana!

554
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 03.07.07 - klo: 12.41 »
Mahtavaa! Kauhee polte päästä testaa lisää HB D4:sta kun se oli viime testissä jo niin bueno ajaa :evil:

555
Onnistukohan kukaan saamaan räpsyjä Nymannin vesi spektaakkelista?

556
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 02.07.07 - klo: 15.01 »


Edit: Eihän tuosta ota mitään selvää kehitellään parempaa...

Edit: http://www.kovalevy.org/528126 Tuossa linkki mistä voi ladata kuvan, josta saa selvää!

557
Perinteiset jälkipuinnit:

Perjantain reeni:
-sade pilasi reenit
++yöelämä

lauantain kisa:
+finaaleissa siistiä ajoa
+järjestelyt
++Nyman monsuuni show
+++++yöelämä
-sade
-aikataulun venyttäminen
-oma tekeminen sadesäätöjen ja rengasvalintojen kanssa
---hyvää vääntöä viimesessä finaalissa Jussin kanssa, joka päättyi todella huonoon tuuriin, mikä vei kisan kakkospaikan :cry:

sunnuntain reeni:
+++D4:lla mahtava testipäivä, löytyi nopea ja varma setappi

558
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 28.06.07 - klo: 07.18 »
Diffi trilogian viimeinen painos...

Diffi3:

osat:
D4:sen slipparin ruuvi M2,6*25 (61535a) ja mutteri (61535b)
D4:sen painelaakeri + yksi kuula
Corrallyn jousi prikat 4kpl

Eli kasataan manuaalin mukaan näillä muutoksilla:
Kaikkien levyjen sekä ulostulojen levyä vastaan olevat pinnat hiotaan (+1200 santis). Diffi levyt liimataan kiinni ulostuloihin. Painelaakeriin lisätään yksi kuula sekä levyjen reikää dremelöidään suuremmaksi niin, että M2,6 ruuvi mahtuu reijästä. Ruuvia lyhennetään 4mm. Jousiprikat tulevat muutterin puolelle eli lyhenpään ulostuloon. Läjään käyttäen runsaasti hyvää lukitetta ja pitää antaa kuivua ohjeaika!

Perusteluja osa valinnoille:
Slipperin ruuvia ja mutteria käytän siksi, että ne ovat järeämpää tekoa ja mutterilla saa paremman lukituksen, eikä diffi pääse löystymään. Niin ja se mutteri on purple. :wink: Yksi painelaakerinkuula lisää, koska kehä halkaisia kasvaa paksumman ruuvin myötä. Corallyn jousiprikat, koska ne menevät pienempään tilaan ja eivät väsy niin kuin kierrejouset sekä antavat tasaisemman paineen.

Diffistä tuli todella hyvä ja oli kaiken vaivannäön arvoinen!

559
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 26.06.07 - klo: 14.17 »
Kylläpäs näitä kysymyksiä nyt tulee  :grin:. Eli kai tuolla on tarkoitus ajaa myös truggy luokkaa?

Siis rata on käytössä sähkö ja polttis 1:10 sekä 1:8 vehkeille. Jos meinasit legendaarisia Jumpseja niin ne on ollu ainakin tähän asti sähkö M2-10 ja M4-10 kisat.

561
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 26.06.07 - klo: 13.25 »
Ja onkos tuonne tulossa mahdollisesti sähköt ajansaatossa?

Mahdollisesti..  :wink:

562
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 26.06.07 - klo: 12.24 »
Mites onko tuolla radalla tarkoitus suorittaa jonkinasteista kisatoimintaa? Ja onko millainen varikko tulossa?

Jos rata saadaan ajoissa valmiiksi niin eiköhän siellä vielä tänä kesänä kisata Summer Jumpsit. Virallisista kisoista en tiedä, mutta olisihan se hieno saada maastosarjaan kotikisa ensi kesänä. Varikko ilmeisesti tasainen alue ainakin näin alkujaan. Eli eikun omaa pöytää mukaan reeneihin kun on sen aika.

563
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 26.06.07 - klo: 08.11 »
Lissää tipsiä pukkaa:  :evil:

One-waytä käytettäessä etuiskarien sisäänjoustoa kannattaa rajoittaa 3mm, jottei vetarit ota ulostuloihin kiinni. Sekä ulostuloihin laittaa o-renkaat tai jouset, jotka pitävät ulostulot pohjassa.

Smooth diffi 2:
Samat ohjeet kuin yllä olen kirjoittanut, mutta muutoksina seuraavaa: Ruuvina ja mutterina käytetään D4:sen slipperin osia. Ulostulon pitemmälle puolelle tulee alumiini mutteri ja jousi sekä mahdollisesti simmi prikkoja jotta jouselle saadaan sopiva puristus. Ulostulon lyhemmälle puolelle tulee ruuvi ja painelaakeri. (Tätä ei ole vielä testattu, mutta jo mahdollisesti tänään askartelen pa_ka_telen kyseisen diffin)

Edit: se ei mennyt ihan niin kuin ajatus. Painelaakerien reijät hitusen liian pienet slipperin ruuvin nähden, tänään saa maistaa dremeliä. Pitemmälle ulostulon puolelle ei voi sijoittaa jousta ja mutteria, koska ulostulo liaan pitkä ruuville ja jouselle. Eli nyt kun joudutaan lyhemmälle ulostulon puolelle sijoittamaan jousi ja alu mutteri niin vetoakselin elo tila jää aika pieneksi. Tästä seuraa se, että ruuvia lyhennettävä 1-2mm, mutteria ehkä 1mm ja jousta katkaistava pois 1-3mm. Painelaakeriin kannattaa lisätä yksi kuula, koska sisäkehän halkaisia kasvanut ruuvin myötä. Aika säätöö, mutta sen arvoista kun saa diffin toimimaan täydellisesti mielensä mukaan!  :wink:

Diffiin on myös julkaistu uusi viritys sarja: http://www.redrc.net/2007/06/hb-gumball-tyres-d4-diff-upgrade/#more-4000

565
Vaatimuksena olisi tietty ajanotto ja hyvät hypyt.

Lisänä voisi olla myös radan pinnan vaihtelu, esim. matto/lattia... tai mitä nyt luovuus mieleen tuo. Englannissa radoilla on voimistelu patjoista kasattu limittäin röykky kohta, voisi olla mielenkiintoinen.

Tuossa on vaan huonot hypyt:


Tässä oisi koko lailla bueno rata:


Toivottavasti saataisiin myös Jyväskylässä lisä panostusta rataan.

566
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 18.06.07 - klo: 14.29 »
Autoa saisi vielä kevyemmäksi jos ammeen ottaa pois ja käyttää protection sheettiä, varmaan ainakin parikymmentä grammaa lähtisi pois. Tällöin voisi moottorin aukon leikata auki ja kone pysyisi viileänpänä. Tällä hetkellä pitäisi olla myös saatava tiitaani ruuvit autoon ja samalla parikymmentä grammaa pois.


Hot Bodies have released this Chassis Protect Sheet, to provide extra durability and protection for your chassis. The clear self-adhesive PTFE plastic is very slick and provides minimum friction if your car bottoms out, or slides over bumps, while the sheet keeps scratches and nicks off your graphite chassis plate.

567
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 18.06.07 - klo: 13.47 »
Vaasan testit & kisat.

setupit:
Männän reikiä kannattaa porata isommaksi reikäisellä radalla, jotta päckkiä on mahdollisimman vähän esim. edessä 2*1,5mm/37,5w takana 2*1,6mm/30w. Edestä kannattaa jäykentää jousta (white) kunhan niitä saadaan varastoon. Iskarin yläpäät toiseksi sisimmissä. Ei vakaajaa. Nostaa 2-3mm rear suspension blockkia, jolloin antisqattia on 0 astetta tai prosqattia 1 aste. Ulkoauraus hubeja ehdottomasti testattava kunhan niitä tulee.

diffi:
Lukitteen laatuun kannattaa panostaa ja antaa sen kuivua ohje ajan ennen käyttöä (loctite nopeasti kuivuva keskikova)! Itse olen kasannut diffin aivan eri tavalla mitä manuaali sanoo ja tämän jälkeen se on ollut herkkä, eikä luista ja mikä tärkeintä on kestänyt erittäin hyvin. Eli: ensiksi olen hionut diffi/painelaakerin levyt ja ulostulojen kosketuspinnat levyyn 1200 santiksella. Puhdistanut ulostulot ja levyt jarrucleanerillä ja liimannut ne toisiinsa niin että liimaa ei tule muille pinnoille! Painelaakerina, jousena, ruuvina ja sen mutterina olen käyttänyt asso b4 vastaavia. Jousta pitää kuormittaa pihdeillä ennen asennusta, eikä sitä kuulu tehdä diffiä kiristämällä "liian" tiukkaan. Seuraavaksi diffi läjään normaalisti reilusti lukitetta käyttäen ruuvissa ja mutterissa. Kiristetään sopivaan tiukkuuteen, tarpeeksi löysäksi kuitenkin jotta auto käyttäytyy hyvin radalla. Anna lukitteen kuivua tarpeeksi kaun ja vasta sitten testaamaan kunnolla millane siitä tuli. Aluksi diffi voi vielä luistaa, mutta parin akun jälkeen ei enää!

Slipperi:
Jos ajaa yli tehokkaalla koneella niin slipperillä ei kannata pitää ylettömän tehon tasaajana! Ps. kokemusta on! Jos näin kuitenkin onnistuu tekemään niin slipperin levyt lasittuu ja alkaa luistamaan hervottomasti. Slipperi ei kuitenkaan ole pilalla vaan tällöin kiristetään reilummin niin kaun että slipperi on sopivan tiukalla. Tämä pätee varmasti kaikkiin slippereihin.

Tapit:
Kaikki tapit pysyivät nätisti paikoillaan ilman loveamisia kunhan kasaessa muistaa käyttää isoa kättä kiristäessä!

Hyppyrit:
Auto hyppäsi todella nätisti ja hallittavuus ilmassa oli nautinnollista.

Lukitteen käyttö:
Ehdottomasti joka paikkaan mihin manuaali käskee. Omaa hälmöyttä kun en käyttänyt joka puolella lukitetta ja seurauksena eriä pilalle.

Nopeus:
Erittäin kohdallaan kunhan mies toimii ja auton säädöt saadaan hierottua vielä hieman paremmaksi!

568
Vapaa keskustelu / Vs: Polkupyörä Sivuja?
« : 18.06.07 - klo: 09.18 »

569
Takavedossa ehdottomasti vapaa rengas ja pidot sallittu, koska hole shotit on noin 2 akkua nopeita ja ennen tätä niitä pitää kuluttaa tietty määrä jolloin ne on per...stä ajaa ja sen 2 nopean vedon jälkeen roskis tavaraa. Esim. takavedossa solukumit takana kestää 20-40 tasaista nopeaa vetoo ja auto on todella hyvä ajaa sillä yhdistelmällä(kumi eessä ja solukumi takana). Nelkussa ei tätä ongelmaa tule, joten siinä olisi hyvä pitäytyä maastosarjan säännöissä renkaiden osalta.

Edit: Niin ja moottorien ja akkujen osalta maastosarjan säännöt ovat varsin pätevät.

570
Tulokset / Vs: Winter Jumps II tulokset ja jälkipuinnit
« : 15.06.07 - klo: 07.22 »
Äänethän on koko videon ydin  :wink:

Millos on SummerJumpsit?

edi: videolla palkintojenjako juttujen jälkeen tulee hidastettuna se hyppy mihin voitto luisu, tai sitten olisi menty tulosten perusteella, mutta pitää petrata ensikerralla :wink:

Ei se haastattelu ollutkaan niin paha mitä muistelin äänien kera. SummerJumpsit toivottavasti joskus... Eipä olisi kuitenkaan vaikuttanut lopputuloksiin vaikka et olisi tehnyt viimeisellä kierroksella virhettä viimeisessä finaalissa ja en oli päässyt kuittaamaan... meinasin muuten osua heti perään Riikoseen, kun se kippasi eteen.

Taitaa olla videolla Männyn Mikan sijoitus väärin, eikös se ollut 3 eikä 2.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19] 20 21