Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21
571
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 2 9-10.6.2007
« : 14.06.07 - klo: 14.59 »
Onnistuiko kukaan taltioimaan videon pätkää kisoista?

572
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 14.06.07 - klo: 06.40 »
Onko tämä rataprojekti kuollut kokonaan kun ei ole mitään uutta kuulunut? :wink:

Ei ole! Odotellaan että saataisiin tarpeeksi savea rata-alueelle. Infoa kyllä tulee kun on seuraavien talkoiden aika.

573
Tulokset / Vs: Winter Jumps II tulokset ja jälkipuinnit
« : 14.06.07 - klo: 06.38 »
Nätti pätkä! Tuo haastattelu on ihan jäätävä... :shocked: Ei vaan työpaikan koneella kuulunu äänet, joten täy kattoo kotosalla uudestaa äänien kerä, mitä typerää tuossa tuli oikein höpötettyä.  :p

574
Tulokset / Vs: Winter Jumps II tulokset ja jälkipuinnit
« : 12.06.07 - klo: 17.28 »
Kisavideon teko jäi Sebastianin harteille, se varmaan tulee joskus juhannuksen tienoilla sitten  :laugh:

Kuulin että vastuu olisi siirtynyt takaisin Rytsylle...   :laugh:

575
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 2 9-10.6.2007
« : 11.06.07 - klo: 13.50 »
Perinteiset plussat ja miinukset:

torstai:
--yöelämä

perjantai:
+B4 vauhti & setuppi
+D4 vauhti & setuppi sileällä baanalla

lauantai:
++kisajärjestelyt
+tunnelma
+hyvä ruoka kanttiinissa
++rata (eteenkin norsu boksi) :evil:
++B4
++oma ajo
+++voitto minun ensimmäisessä virallisessa M2-10 kisassa :mrgreen:
--ongelmat sensoripiuhan kanssa

sunnustai:
+kisajärjestelyt
+tunnelma
--ongelmat sähköjen kanssa
--ongelmat sintratun roottorin kanssa
-radan reikäisyys
-oma kokemattomuus reikäisen radan setupeista :embarrassed:

Loppupeleissä erittäin hienot kisat! Maastosarjan eri luokkien sijoittaminen eri päiville toimi todella hyvin ja olisi suotavaa muidenkin järjestäjien harkita samaa. Nytten sai keskittyä rauhassa yhteen luokkaan, eikä ollut hirveätä härdelliä, jolloin molempien autojen setupit sekasin niinkuin oma ajokin.

576
Onko mitään mahdollisuutta siirtää M4-10 kisaa sunnuntaille jos tämä ehdotus saa enemmistön kannatuksen?

577
Vapaa keskustelu / Vs: Paras Jalkapalloilija
« : 06.06.07 - klo: 22.20 »
Yks maailman parhaista on Francesco Totti, vaikka tuppaakin olemaan hieman neiti joskus  :grin:.

Kyllä!

578
Erälistat:

M2-10 lauantai:
Heat 2     
Number  Name  Club
1 Jere Laine SaloUA
2 Jesse Kähkönen SRC
3 Miika Kaukovalta JärvSRK
4 Jyri Similä SRC
5 Marko Mikama VAU
6 Jaakko Huhmarsalo VUA
7 Sami Salmela VAU
8 Tomi Mairue SRC
     
Heat 3     
Number  Name  Club
1 Markus Hendricksson VUA
2 Pekka Reittilä JärvSRK
3 Kim Haapaharju EPUA
4 Mikael Westerqvist VUA
5 Harri Kervola Jkl srk
6 Vesa Yli OUA
7 Kenneth Södergård VUA
8 Risto Bloigu OUA
     
Heat4     
Number  Name  Club
1 Jani Hovi HyUA
2 Teemu Karvanen SaiKart
3 Jarkko Mustonen VAU
4 Pekka Heikkilä MäntsMK
5 Risto Koskinen TamUA
6 Mika Mänty OUA
7 Alexander Haugland NOR
8 Jarno Siltanen Jkl srk
     
Heat 5     
Number  Name  Club
1 Teppo Kauppinen VAU
2 Jussi Luopajärvi VUA
3 Jukka Penttinen LahUA
4 Henry Salmen LahUA
5 Pauli Helin TamUA
6 Joseph Quagraine VAU
7 Ketil Pettersen NOR
8 Jostein Helland NOR


Ilmeisesti nämä ovat kuitenkin sunnuntain M4-10 listat.

579
Tulokset / Vs: Winter Jumps II tulokset ja jälkipuinnit
« : 01.06.07 - klo: 14.09 »
Kisavideon teko jäi Sebastianin harteille, se varmaan tulee joskus juhannuksen tienoilla sitten  :laugh:

Ei oo enää kaukana tuo juhannus... nyt Basti joku roti siihe touhuu!    :shock:

580
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 31.05.07 - klo: 14.02 »
Uskaltaakos tuonne talkoisiin tulla, jos ei vielä ole maksanut sitä clubi maksua?

Ilman muuta! Eikun lapion varteen vaan seuraavissa talkoissa :wink:

581
Aivan samaa mieltä Josen kanssa! Koko ajamisen suola on siinä että aina löytyy haastetta ja kehitettävää omassa ajossa sekä auton säädöissä. Radalle varmaan pitäisi laittaa kiskot niin olisi helppoa ja tasaväkistä. :shocked: Mielestäni pitäisi ottaa oppia maailman radoista sekä motocross ja downhill hyppyreistä. Oijoi kun näkis jollain radalla step uppeja, corner bokseja ja step up down yhdistelmiä. Step uppia ja corner boksia on testattu kortepohjassa sisäradalla ja ne olivat todella maukkaita! Katotaa jos saan pojat suostumaan, että tehtäis uudelle Jyväskylän baanalle jotai maukasta..

582
Eikös nuo ole nyt juuri järkevästi. Ne ketkä ajaa maastosarjassa kahta luokkaa saavat ajaa luokat eri päivinä, jolloin ei ole hirveää härdelliä päällä näillä kuskeilla.

583
Perjantain reenien perusteella rata oli erittäin maukas juuri sellaisenaan. Erityisesti pääsuoran hyppyri oli juuri sopivan haastava ja ilmava. Jos jollain ei se hyppyri onnistu niin se on miehestä ja setupeista kiinni. Jos sitä on pakko muovata johonkin suuntaan niin metri pitemmäksi ländiä niin olisi vielä maukkaampi, sillä takatuupparin sai lentämään smootisti 1,5m ländin yli ja nelkun 2m, kun laski täysillä menemään. En tiedä sitten vaikuttiko matot hyppäämiseen, kun jäi sunnuntai väliin.

584
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 28.05.07 - klo: 15.38 »
Talkoita tulossa piakkoin. Pohjatyöt ja muodot on nyt tehtynä sekä osa radan pinnoituksesta. Savea on tulossa tähän tietoon ja ilmeisesti talkoiden päivämäärä riippuu saven tulosta. Infoa tulee kyllä kun on talkoopäivä tiedossa. Toivottavasti jo tällä viikolla. :evil:

585
Lähes koko lauantain radalla viettäneenä sanon, ettei siellä olisi kukaan ajanut kuin vasta myöhään illalla. Yhden akun näin ajettavan joskus kymmenen aikaan illalla.    


Toisten puolesta on turha sanoa mitään! Olisimme olleet valmiit ajamaan jos kisat olisi pidetty. Jäimme myös odottamaan jos rata olisi hieman kuivanut niin olisimme reenanneet, mutta rata ei kuivunut niin paljoa että reenauksesta olisi ollut merkittävää hyötyä, joten siksi siellä ei ajettu.

586
Se on aivan turhaa rueta itkemään nyt muista asiosta!!! Voi voi jos vehkeet paukkuu, se kuuluu sade kisa luenteeseen! Ei järjestäjät edelleenkään voi vaikuttaa säähän tai laitteitten paukkumiseen tai niitten hintaan tai saatikka luoda kattoo taivaan päälle, joten pas_an jauhanta sikseen! Se mitä itse ajan takaa on edelleen se että varapäivästä olisi pitänyt olla tieto aikaisemmin! Niin olisi kaikilla mahdollisuus järjestää asiat niin että voi osallistua! Mistään kolehdista en ole äänen kuullut puhuttuvan. Ja luulisi että kisakutsu on viimeisin tieto minkä varassa eletään, eikä sunnuntaista puhuttu vasta kun edeltävänä päivänä, joka on todellakin liian myöhään! Mielestäni on aivan turhaa rueta kaivamaan kitin päivämääriä ja puolustamaan sillä. Kisakutsu on KISAKUTSU ja piste. Kitin perusteella voisi ajatella että kisakutsu on aivan per_ee_lään sillä ei siinä puhuta mitän kahesta päivästä! Korostan myös että en syytä/mainitse ketään henkilönä tapahtuneesta "vahinkosta".

587
Kyllä sen kuitenkin ymmärtää että järjestäjä yrittää viedä kilpailun läpi ei siinä mitään vikaa ole, mutta asiat olisi jatkossa hyvä hoitaa toisin tämmöisissä tapauksissa. En tietenkään sano että järjestäjät olisi säälle mitään voineet mutta mahdollisesta varapäivästä olisi pitänyt olla infoa paljon aikaisemmin, että olisi kaikki voineet järjestellä asiansa sillein ettei kisa jää kesken ennen kuin kerkiää alkamaankaan. Ketuttaa vaan aika rankasti miten kilpailun kanssa kävi. Aina ei voi voittaa.

588
Lupa            :       15/PA/07

Kilpailupaikka   :   Hyvinkään UA:n moottoriurheilukeskus, ROA-rata
            
Kilpailupäivät   :   La 26.5.07

Luokat      :   M2-10, S2-10 ja kans. M4-10     
                        
Ajotapa      :   Alkueräkierroksia 3, kaikki finaalit 3x.

Ajoajat      :   Kaikki luokat 5 minuuttia.

Valvoja      :   Veli Haapaharju EPUA

Kilpailun johtaja   :   Erkki Similä HyUA

Kierroslaskenta   :   AMB

Osallistumismaksu   :   M2-10 25€, M4-10 ja S2-10 20€, jälki-ilmoittautuneille lisämaksu.

Palkinnot      :   Arvoesineitä  luokittain.

Ilmoittautuminen   :   18.5.07 klo 21:00 mennessä :

            AKK Motorsport KITI järjestelmä
            http://kiti.akk-motorsport.fi/
            http://www.akk-motorsport.fi/
            
Puffetti      :    Radan vieressä.

Alustava aikataulu   :   La 26.5 Vapaa harj. + ilmoit.      klo 8.00-9.00
                 Ohjaajakokous         klo 9.20
                 Alkuerät             klo 9.40-
                                    
            Lopullinen aikataulu kilpailupaikalta.

Vastuu      :   Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Säännöt      :   Pienoisautoilun säännöt 2007 ja Maastosarjan SM-säännöt.



Tossa tuo on aika selkee ja myös kalenterissa lauantai! Äänen siellä kyllä useampi sanoi että on järjestelyä vastaan. Siirrosta oli jo perjantai iltana aika varma päätös tietyssä piirissä pelkän sää ennusteen perusteellä, olisi tällöin voinut kuvitella infoo siirtyvän "päättäjiltä" pitkänmatkalaisille tai edes paikalla olioille, jotka olisi voinut tiedottaa, ettei tarvii ajaa 600km tullakseen kattoo että yllättävä siirto tehdään.

Mieleen tulee pakosta Em-kisat, ilmoitetaanko siellä että tulee bonus viikko jos sataa. Hupaisaa.

589
Kunnon per_ei_yä kisajärjestäjiltä. Ainoa oikea päätös olisi ollut, että joko ajetaan tai sitten ei ajeta ollenkaan. Ei järjestäjä voi ilmoittaa päivän varoitus ajalla että varapäivä on olemassa ja se on seuraava päivä. Monet ovat tehneet suunnitelmansa hyvissä ajoin ja ylimääräinen varapäivä ei ole välttämättä mahdollinen varsinkaan pitempi matkalaisille tai töissä käyville. Kyse on kuitenkin SM-sarjasta johon moni panostaa ja on varannut vapaata kuukausia aikaisemmin ILMOITETULLE päivälle. Tällainen toiminta kisajärjestäjien puolesta vie SM-sarjasta uskottavuuden. Mielestäni kisan "lahja" pisteitä tulisi tarkastella, sillä tämä häröily on suora lahjoitus Hyvinkääläisille, lähiseudulta oleville ja niille jolla on ylimääräistä vaapata ja budjettia. Toivottavasti huomenna keli "suosii" ja järjestäjät pääseevät tekemään uusia kuningas ratkaisuja, jos vaikka kisa siirrettäisiin maanantaille ja 300km etelästä pois päin niin katsotaan onko naama vielä yhtä hymyä kaikilla.

Edit: modet muokkas niin korjataan tekstiä..

590
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 24.05.07 - klo: 10.12 »
1. Vetoakselien "kuppeihin" kannattaa tehdä dremelillä pieni kolo, jotta vetoakselin tapit saa kunnolla kiristettyä. Uskoisin että suurin syy tappien putoamiseen on vajanainen kiinnitys.

Itsellä ei ollut ainakaan tätä ongelmaa, sain kyllä voimaa kiristykseen yllin kyllin (niin paljon kuin avain kestää). Muutenkin loven tekoa "kuppeihin" kannattaa harkita sillä jos ripustukset pettää niin on mahdollista, että vetari pääsee liian suureen kulmaan ja jos tällöin painaa kaasua niin jälki ei ole välttämättä kaunista...

Mietittiin myös Jaren kanssa, että ongelma voi olla kiinnitys ruuvien pää, joka olisi muotoiltu väärin. Tällä hetkellä ehkä varmin ja helpoin ratkaisu kisoihin olisi kutistesukka. Vaihtoehtoja tullaan testaamaan jatkossa ja tiedottamaan tänne mikä ratkaisu olisi varmin ja kestävin.

591
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 24.05.07 - klo: 09.16 »
Ensi testi takana ja tällaisia huomioita ilmeni: Vetoakselien ja kardaanin tapit kannattaa loveta ruuvin kohdalta tai sitten jos on jo kasannut ne niin ei kannata avata vaan laittaa kutistesukkaa "holkkiin", joka estää tapin irtoamisen. Diffin ruuvi ja vaste mutteri kannattaa vaihtaa asson b4 vastaaviin. Näitten toimenpiteitten jälkeen auton pitäisi olla pommin kestävä.

Ajoin one-waylla ja auto oli kääntyvä ja aika rauhaton, mutta radan pinta oli todella huono ja epätasainen, joten vaikea sanoa miten hyvä se oli todellisuudessa. Ainekset oli kuitenkin todella kovaan menoon, mutta sehän nähdään sitten hyvinkäällä (oikealla radalla). Perus setuppi paitsi; takapään iskarin yläpään kiinnitys pykälää alempi(toiseksi ylinpään), takapäässä löysempi vakaaja (1,2mm copper) niin ja one-way.

592
Uusimmat sää ennusteet lupaa todella huonoa keliä lauantaille. :angry: Toivottavasti neljän vuorokauden sammakot ovat väärässä. Täytyy luottaa, että ne varmat yhden vuorokauden sammakot ovat meidän puolella :roll:

593
Sähköautot / Vs: Hotbodies Cyclone D4 tipsit ja setupit
« : 23.05.07 - klo: 09.24 »

* Toinen keskeinen asia oli iskareiden kasaaminen; iskarien yläpäässä on irrallinen kiinnitysosa, jolla iskarit tulevat kiinni iskarintukeen. Tämä osa kiristyy, kun iskarin yläpään ”mutteri” kiristetään iskarin runkoon. Alapään tiivisteet tulevat myös kiertämällä kiinni runkoon. Kun iskareita yrittää saada täyttäessä ilmattomiksi ja paineettoimiksi, niin ongelmaa saattaa tulla siitä, että varsinkin etuiskarit tulevat liian täyteen, jolloin ne eivät pääse menemään täysin sisään jousituksen aikana. Ohjekirjasen mukaan iskari pitää ”ilmata” alapään kautta. Saattaa kuitenkin olla helpompaa kokeilla ylimääräisen nesteen valuttamista pois yläkautta löysäämällä tuota yläpään kiristysmutteria.

Kyseinen tapa toimii: ensin tekee manuaalin mukaisesti ja lopuksi löysää yläpään "mutteria" mäntä pohjassa, jolloin ylimääräinen öljy tulee pois. Jos jäi vielä liikaa öljyä niin toistaa edellisen toimenpiteen ja avaa enemmän mutteria. Tuntuma löytyy parin iskarin jälkeen.  :wink:

* Kokemuksia radalta; laitoin autoon manuaalin loppupuolella olevat setupit ja ne tuntuivat toimivan melkoisen mukavasti diffillä. Takapää tuntui ehkä hieman turhan hitaalta 30wt öljyllä, joten sinne saattaisi olla aiheellista vaihtaa 25wt litkut sisään. Tai sitten taakse voisi kokeilla jäykempää jousta, mutta se saattaisi viedä takapitoa liikaa pois. Pohjaamisongelmia ei auton kanssa ollut, joten siksikin se 25wt voisi olla hyvä ratkaisu. Ainakin silloin, jos ulkolämpötila ei nouse yli 25 asteen.

Perus setapit on erittäin hyvä lähtökohta. Pienet muutokset on kuitenkin paikallaan: takapään iskarin yläpään kiinnitys kannattaa muuttaa pykälää alemmaksi (toiseksi ylinpään) joilloin etu ja takaapää ovat balansissa. Viileässä säässä kannattaa muuttaa 25w öljy etu ja takapäähän. Akut mahdollisimman eteen, jotta kääntyy diffin kanssa.

One-waylla: todennäköisiä muutoksia ovat: takapäähän löysempi vakaaja (1,2mm copper), akut mahdollisimman taakse ja (etu iskarien yläpään kiinnitys paikat, jotta balanssi löytyy).

594
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 15.05.07 - klo: 13.44 »
Onkos suunitelmissa monet talkoot vai saada kerralla kuntoon? Onko jotain aikaa millon rata on suuniteltu avattavan? Kesällä? :afro:

Talkoita on niin monta kuin tarvii. Varmaan aika mahdoton ajatus saada kerralla valmiiksi. Päivämäärää ei tietääkseni ole, mutta kova paine on päästä kisoja varten reenaamaan. Elikkäs on elätelty toiveita siitä, että kesäkuun alusta voisi radalla reenata.

595
Vapaa keskustelu / Vs: Lätkän MM 2007
« : 12.05.07 - klo: 17.46 »
Ei Ruotsia vastaa! OLi aika tiukka matsi, piti ottaa jo ekan erän jälkee terävää napsua kun oli niin hermoja raastava alku :evil: Mut Suomi pelas joukkueena ja Venäjä jäi supertähtien varaan kun alkoivat filmaamaan. Merkittävä asia on Suomen jääkiekon kannalta se että nousee uusi supolvi joka kantaa finaalin asti. Edellisen sukupolven noususta on aikaa, jonka kaikki varmasti muistaa tarkasti :p

596
RC-kerhot ja -radat / Vs: Jyväskylässä ratoja?
« : 11.05.07 - klo: 15.26 »
Elikkäs ensimmäiset isot lapio talkoot on nyt tiedossa! Tiedot osoitteessa: http://www.blackraven.lipas.net/talkoot/

597
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 11.05.07 - klo: 09.55 »
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!

Katotaan kuinka käy. Viimekesänä ei näkyny muissa kuin yhdessä kisassa muita
varaosavälittäjiä/myyjiä paitsi tietysti Rc-pisteen paku :wink:

Äijät suivaantuu heti... Ei olis eka kerta kun kuuluu turhia lupauksia :roll:

Kyllähän kaikki varmaan euron kuvat silmissä sinne EM kisoihin tulee, mutta
saa nähdä kuinka käy SM-osakilpailujen...

Viime vuodesta en voi sanoa mitään, mutta se oli ja meni jo. Nyt on kyse tästä kaudesta! On varmasti muuten todella rakentavaa asioitten kehittämistä, että on katkera menneistä asioista ja jälkikäteen puukottaa foorumilla kauppiaita selkään uuden kauden kynnyksellä. Tietenkin jokainen kaivaa omaa kuoppaansa tyylillään, jos tuo on sinun tyylisi niin onneksi olkoon vaan ja menestystä sille!

598
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 10.05.07 - klo: 10.42 »
Tällä kertaa tosin tuo miettimiskehoitus ei tainnut allekirjoittanutaa koskeakaan....  :roll:

Juu ei. :grin: Miettimiskehoitus oli tarkoitettu rs tuningille!

599
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 10.05.07 - klo: 09.14 »
Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html

Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015

Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm

ihte nuista ottaisin losin... oisin ostamas sitä mut melko kallista! -elämä on...
Ottaisit mielummin uustuotanto XX-4WE Losin, kun se on parempi ja niitä löytyy käytettynäkin paremmin.

Minkä ostattekin, niin varmistakaa varaosien saanti....erityisesti kilpailupaikoilla....!!!!
Eikai sulla vaan oo BJ4 tai B4 koska muiden varaosamyyjiä on turha odotella kisoihin!
Minä yritän varautua valmiiksi niiltä osin mihin ei käy "yleismalliset osat", enkä
halua tehdä kisoista Asso kisoja vain koska muut kuin Rc-piste ei jaksa hanuriansa sinne
raahata!

Edit: Racing factorykin on lupaillut Tamiyan varaosapuolta hoitaa kisoissa...

Kannattais taas miettiä mitä sanoo! Esim. Medasec tuo HotBodisin Cyclone D4 varaosapalvelun kisoihin sekä kävikin ilmi jo, että RF hoitaa Tamiyan ja Predan, taas Losin varaosapalvelusta en tiedä..

600
Ja lisää fiksuja kysymyksiä: AMB kierroslaskenta ilmeisesti tarkoittaa sitä perinteistä ponderi systeemiä? Kuinkas monta kidettä täytyy ilmoittaa, onko se vielä 3 vai onko crossissa siirrytty myös neljään?

Ps. tullu oltua näköjään liian kauan lajin parista pois :afro:

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21