Tuosta iskarista vielä.
Eli tosiaan iskari kokonaisuudessaan on lyhyempi kuin ennen.
Sekä etu että taka iskareiden kokonaispituus on usean millin vähemmän kuin edellisen vuoden iskarissa.
Varret on pidemmät, mutta rungot lyhyemmät.
Pidemmällä iskarivarrella on saatu iskarin joustovaraa kasvatettua.
Vanhoissa iskareissa oli siis lyhyemmät varret ja pidemmät rungot sekä kokonaispituus oli muutaman millin enemmän.
Vanhoissa jäi iskari kasaan painettuna mäntä noin sentin iskarinrungon yläreunasta, joten sieltä oli tosiaan varaa vähän joustovaraa kasvattaakin.
Iskaritornit monta milliä matalemmat, eli tästä tulee se ulosjouston määrä.
Ja kun rungot ovat lyhyemmät kuin ennen niin sisäänjousto on silti kohdallaan vaikka torneja on tuotu paljon alaspäin.
Uusi auto toimi Kauhavan radalla todella nätisti.
Varsinkin uudet iskarit ovat aivan mielettömät.
Voi käyttää löysempää öljyä kuin vanhoissa.
Voi siis säätää alustan pehmeäksi, ilman että auto kuitenkaan pohjaa.
Iskariin syntyy packia paremmin kuin vanhaan.
Toisinsanoen ottaa radan epätasaisuudet pehmeästi vastaan, mutta hypystä alastullessa tulee packi todella hienosti esiin ja auto tulee alas kuin kissa.
Vanhaa autoa vaivannut ongelma on vähentynyt niin paljon että voidaan sanoa sen poistuneen.
Eli kun vanhalla autolla tuli hyppyristä flatille alas niin auto tuntui kuolevan... tennarit eivät ottaneet alustasta pitoa vaan auto vikuroi pahasti tai nousi kahdelle pyörälle.
Samaa esiintyy edelleen mikäli käytetään tehdas setuppia.
Männät 6 reikäisiksi ja ero auton toiminnassa on huikea.
Rauhoittuu kaikissa tilanteissa, pito paranee ja hyppyjen alastuloissa myös selkeä ero.
Kauhavalla iskariöljyinä mulla oli Semifinaaleihin asti edessä UR45 ja takana UR55
Muutin semiin 40 / 50
Finaaliin olisin vaihtanut saman mikä on haloselle ruuvattu jo lavangossa vilpoisilla keleillä ja joka näytti yllätykseksi toimivan kauhavan lämmössä myös, eli 40 / 45
Tänään saatan testata vielä löysempää setuppia... 35 / 40
Katsotaan meneekö liian löysäksi lämpöisellä kelillä.
Alla setuppi joka tällähetkellä on autoon asennettu.
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=157&setup=xb9Auto oli todella nopea ilman että sillä yritti ajaa kovaa.
Tasaisenvarmaa suorittamista ja huomasin semissä ajaneeni Myllärin ja JQ:n kiinni... Alla vieläpä vanhat puoleenväliin kulutetut renkaat.
Harmi että tuli keskeytys semissä täysin i*ioottivarmalta jatkopaikalta.
Meni yksi ruuvi poikki.
Koko autossa oli tasan 2 käytettyä ruuvia joilla oltiin ajettu turun turffeilla.
Jälkiviisaana olis ehdottomasti pitänyt vaihtaa... kävikin mielessä päivän aikana, mutta ei ollut siihen ruuvaamiseen aikaa.
Speciaali osa, joten ruuvin vaihtaminen ei olisi ollut se perinteinen parikymmentä sekuntia.
Ja kun ei ole vastaavasta kohdasta koskaan aikaisemmin oman harrastusuran aikana mennyt ruuvi poikki niin päätin tehdä muut setupit jne ja säästää ruuvinvaihdon semin jälkeen.
Olis ilmeisesti taas kerran tarvinnut sen kokovartalopeilin mistä olis voinu vilkaista taas muistinvirkistämiseksi kaveria jonka tuuri on tasan niin huono että näin siinä käy.
Tästä lähtien jos olen käynyt turussa ajamassa (mikäli rataa ei ole muutettu reilusti) niin autossani on jokaikinen osa täysin uutta...
Ei tankillistakaan turun radan jäljiltä.
Kyseinen rata on kironnu mut jo monta vuotta peräjälkeen, koska olen sillä radalla ajanut aina kesän ekat tankit.