Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53
121
Kilpailijoiden kanava / Vs: TSM-10 ja C-12 EM-joukkueet
« : 26.02.11 - klo: 14.54 »
Kesän EM-joukkue lisätty.

122
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 21.02.11 - klo: 23.24 »
Taitaa olla ISOILLA KIRJAIMILLA.

123
Lajiryhmän ja luokkayhteyshenkilöiden yhteisessä kokouksessa tehtiin tänään seuraava päätös. Koska C-12 luokan SM-arvo ei kilpailijamäärien osalta ole uhattuna, talven kahdessa viimeisessä FTT-osakilpailussa CS-12 ajetaan kokonaan erillisenä luokkana. Kuitenkaan kilpailupäivää ei tämän seurauksena pidennetä vaan CS-12 alkuerien ja/tai finaalien lukumäärää säädetään tarpeen mukaan. SM-pisteet lasketaan kahden ensimmäisen osakilpailun osalta uusiksi siten, että CS-12 -kuljettajat on poistettu tuloksista.

Ensi talveksi (jos kiinnostus luokkaa kohtaan säilyy), etsitään sitten parempi ratkaisu.

124
Tuo vanha tuttu "GM:n Sorex" olisi ollut hyvä vaihtoehto renkaaksi, mutta sitä ei kauppiaat halunneet tarjota. Ilmeisesti hyvin epävarman saatavuuden takia.

125
Talvelle oli vielä kolmaskin vaihtoehto tarjolla (Take-Offin CS-27 + Corally vanne + JB insertti). Nyt valittu rengas oli toisiksi halvin ja kellolla ja vaa'alla mitaten laadukkain. LRP:n ja Sorexin vanteet heitti saman verran. Corallyn vanteet oli selvästi suorempia, mutta sen setin hinta oli sitten vielä nyt valittua settiä 20 % kalliimpi.

Kieroista vanteista on mennyt palautetta tehtaan suuntaan. Schumacherin revlite vanteet ovat menneinä vuosina olleet laadukkaita ja suoria. En sitten tiedä, mitä nyt on käynyt...

126
Luokkakohtaisesti selkeimmät muutokset FTT I ja FTT II välillä löytyvät luokista CS-12, joka on kasvamassa ja TSM-10, jossa osallistujamäärä väheni verrattuna Kuusankoskeen.

Kuusankoskella CS-12 ilmoittautuneita oli 11, joten ihan hirveä muutos ei siinä vielä tässä kohtaa ole.

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 11.02.11 - klo: 12.04 »
Kannattaa ehkä odotella oikeita kisaajamääriä, eikä vertailla vielä ilmoittautuneiden määriä toteutuneisiin kilpailijamääriin. Aina sieltä jää jonkun verran puuttumaan. Mutta joka tapauksessa kasvua on ollut.

128
Kilpailijoiden kanava / Vs: Suomen kilpailukalenteri 2011
« : 05.02.11 - klo: 21.12 »
Kyllä tässä järjestäjätkin on vähän tyhjän päällä kun erinäisiä rata- ja kenttävarauksia pitäisi tehdä kaupungin suuntaan...

129
Harmittavan kapeita vaan noi Retroracingin korit. Taitaa jäädä levittämättä alle 190 mm:n. Mutta toisaalta taas noiden korien levittäminen onnistuu suht helposti lämmittämällä.

130
Laitetaan nyt omiakin, kun tuli kokeiltua

Pisteet: 14671
Auto: RX-t Type RZ (FD) '00
Renkaat: Comfort Soft
Ohjain: Ratti G27

131
90-luvulla kun meikäläinen + suuri osa nykyisen virin kärkikuskeista ajoivat stanua, ajettiin...

Ja tuoreemmille harrastajille tiedoksi, ettei turistiautoista tuolloin tiedetty vielä mitään vaan Vesan mainitsemat kisat ajettiin 12-autoilla.

132
Tämä C-12 ja CS-12 yhdessä ajaminen on todellakin siirtymäkauden juttu.

Ennen kauden alkua jännitettiin, että CS-12 luokka vie kilpailijoita C-12 -luokalta ja samalla sitten SM-arvon (pitää olla vähintään 15 kuskia, jotta pisteitä jaetaan). Viime kauden osallistujamäärät olivat kuitenkin hyvin lähellä tuota rajaa (19, 22, 18, 20). Myöskin uuden luokan suosio syksyn kerhokisoissa oli olematonta, joten 11 ilmoittautunutta luokkaan oli todellinen yllätys. Varsinkin kun myös C-12 luokan ilmoittautujamäärä nousi edellisvuodesta huomattavasti.

"Valitettavasti" osallistujamäärät ovat tällä hetkellä sen verran suuret, että luokan ajaminen nykyisellä viikonloppuformaatilla erillään on aikataulullisesti hankalaa. Tähän on keksittävä ensi kaudeksi joku parempi ratkaisu.

133
Sports Hardeilla meni jotain 10 k kieppeille, mutta ei riitä oikein potku RX-7:ssa siinä pitkässä mutkassa. Comforteilla oli kyllä huomattavasti hauskempaa.

134
Kilpailupaikalla kaikki valmista viikonloppua varten. Liitteenä kuva kisaradasta (kiertosuunta vastapäivään).

135
Mulla on ollu vetokoneiston setuppi tän talvee just noin. Oneway lähinnä CS-ajeluita varten, mut toimii ihan hyvin 50-50 vetosuhteellakin.

Cambereita ei oo kyl mitenkään erityisen paljoa. Ehkä joku pari kolme astetta.

136
Kilpailijoiden kanava / TSM-10 ja C-12 EM-joukkueet
« : 14.01.11 - klo: 12.06 »
Talven EM-kilpailuihin on Suomea lähdössä edustamaan seuraavat joukkueet.

Touring Sisä EM
24.-27.2. Praha, Tsekki


Christer Andersson
Viljami Kutvonen
Teemu Leino
Juho Levänen

HUOM!
1 paikka on vielä vapaana. Ota yhteyttä mahdollisimman pian, jos olet kiinnostunut lähtemään. kalle.lehto (a) gmail.com


* * *

1/12 EC Modified
3.-6.3. Montbrison, Ranska


Modified
Simo Ahoniemi
Juho Levänen
Teemu Saarinen
Lassi Salo
Vesa Yli

Spec
Vesa Yli

 * * *

Touring Ulko EM
11.-14.8. Traiskirchen, Itävalta

Toni Niinivirta
Viljami Kutvonen
Joni Minkkinen
Miko Teponoja
Juho Levänen
Christer Andersson
Teemu Leino

137
Hyvän näköstä on, jos pysyy vehkeet lapasessa. Mut tossa parikilpailussa hommasta ei tuu oikein mitään, jos toinen ei pysy vauhdissa. Siks CS:ssällä ei oikein yhdistetyssä luokassa pärjää.

138
Ainakin tommosella yhtään isommalla baanalla omien kokemusten mukaan CS:stä on enemmän haittaa. Eteneminen on huomattavasti hitaampaa, mitä normivetosuhteen vekottimissa.

139
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.01.11 - klo: 19.46 »
Tuon mallin (80900) SXX Competition -säädintä ei löydy listoilta, joten se ei ole sallittu.

Oletettavasti kyseisestä säätimestä ei löydy nollaennakkomoodia, koska sitä ei löydy ROARin listoilta, vaikka muita saman ikäluokan LRP-säätimiä siellä on. Eikä myöskään Suomen maahantuoja sitä ole meidän omalle kansalliselle listalle hyväksyttänyt.

140
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.01.11 - klo: 13.25 »
EFRAsta saatujen tietojen mukaan uusi akkulista ei ehdi meidän kannalta riittävän ajoissa (eli viimeistään huomenna) kauden ensimmäistä kisaa ajatellen. Tästä syystä lajiryhmä yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päättänyt muuttaa akkusääntöä EFRAsta saatujen ennakkotietojen perusteella.

FTT-Ohjeisto Liite 5
...
1.   Käytettävän akun tulee olla kovakuorinen ”hard case” akku (ABS tai muu vastaava materiaali), joka täyttää seuraavat kriteerit:
a.   1S (3.7V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksyttyä akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
 
b.   2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
...


Tällä tavoin ei pakan pitäisi mennä sekaisin, kun uudet EFRA- ja ROAR-akkulistat julkaistaan todennäköisesti ennen kauden toista osakilpailua.


Myös nollaennakkosäädinlistaa päivitettiin Speed Passionin säätimillä.


Nyt pitäisi akku- ja säädinasiat olla hyvällä mallilla kauden avausta varten.

141
Joku syy, miksi ne pitäisi kaikki yhndistää, mahtuuhan nykyäänkin ne samaan kisaan, eli myös kansalliset luokat, ja SM-luokka.

Mahtuuhan ne, mutta voisin kuvitella, että kerta SM-kilpailun yhteydessä ajettavat vakioluokkien (TSS ja TSP) kisat ei juuri vedä kuskeja, jos vaihtoehtona on osallistua SM-kilpailuun. Näin se oli ainakin silloin kun edellisen kerran ajettiin kerta SM-kisoja sähkötouringissa.

142
...Mäntsälän Kapinoihin osallistui muistaakseni jokaisena näkemänäni vuonna enemmän kuskeja kuin yhteenkään ko. vuoden FTT-kisaan...


Kapinat oli kiva kisa, mutta tuo ei vaan pidä paikkaansa.  :wink:

En nyt jaksa joka vuodelta tarkastaa, mutta vaikkapa vuodelta 2008*

2008 FTT I: 117 (TSS: 19, TSP: 46; TSM: 23, C-12: 29)
2008 Kapinat: 90 (TSS: 12, TSP: 27, TSM: 24, C-12: 16, Tamiya Mini: 11)

Ja jos Minit pudotetaan pois, niin Oulun kisaa lukuunottamatta (jossa oli yksi kisaaja vähemmän) jokaisessa FTT-talvikisassa oli enemmän kuskeja.

* Kapinoiden osalta luvut olivat ilmoittautuneiden määriä ja FTT luvut toteutuneita kilpailijamääriä. Sattui listat olemaan tuossa kun molempiin kisoihin erät ja aikataulut tein.


Itse asiaan voisin kommentoida sen verran, että ajatus SM-kisasta, missä kaikkien luokkien kuskit ajaa sitä yhtä SM-luokkaa kuullostaa houkuttelevalta, ja varmasti sitä kautta SM-tittelin arvoa saadaan nostettua, mutta mihin hintaan? Riittääkö esim. sähkörataluokkien osalta kansalliseen sarjaan tai yksittäisiin kilpailuihin aktiivisia kilpailijoita? Miten käy vakioluokkien?

143
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 04.01.11 - klo: 22.43 »
Nyt löytyy nollaennakkosäädinlista ohjeistosta.

http://rc10.fi/index.php?topic=53025.msg491702#msg491702


Myös ROARin lista on päivittynyt sitten viimenäkemän mm. SP:n säädinten osalta.

144
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 03.01.11 - klo: 09.51 »
LRP:n säätimistä on tiedot jo menneet lajiryhmälle, joten siinä mielessä ei ole varmaankaa tarvetta kysellä sen enempää.

Se että tieto on mennyt lajiryhmälle ei ole sama asia kuin että lista on julkaistu. Vai onko tietojen lähettämien sama asia kuin hyväksyntä? Tämä asia tuotiin jo aikasemmin esille kuin pohdittiin kuinka vaikeata on Suomessa ylläpitää omaa listaa ja miten hyväksyntä tulisi oikeesti tehdä ja mistä vetää raja.

Myös epämääräinen lause että LRP:n säätimet ovat menneet ei varmastikkaan auta ekaa kautta ajavaa stanukuskia jolla on vielä hankinnat tekemättä. Tällä tiedolla voisin tulla iloisesti ajelemaan SPX:n profiili8:lla :)

Tuo oli vastaus Vesalle sen suhteen, ettei ole tarpeen kysellä Retolta tietoja LRPn säätimistä.

145
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 03.01.11 - klo: 00.04 »
LRP:n säätimistä on tiedot jo menneet lajiryhmälle, joten siinä mielessä ei ole varmaankaa tarvetta kysellä sen enempää.

146
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 02.01.11 - klo: 23.45 »
Nythän Vesa voisit lajiryhmän jäsenenä potkia sisältä päin vähän vauhtia tuohon säädinasiaan. Alkaa aika loppua kesken.

Mitä tuohon EFRAn akkulistaan tulee, niin meillä Suomessa on aika rajallisesti mahdollisuuksia vaikuttaa sen julkaisuajankohtaan. Nykysääntöjen mukaan listan julkaistaan tammikuussa.

147
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 29.12.10 - klo: 18.37 »
Tammikuun aivan alkua veikkaillaan EFRA-listan suhteen.

148
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 28.12.10 - klo: 23.25 »
Lajiryhmältä ei ole vielä kuulunut mitään, mutta toivottavasti saadaan tällä viikolla ensimmäiset mallit listalle. Ja heti kun jotain julkaistavaa on, niin lista löytyy tuolta ohjeiston liitteistä.

Sen verran tiedän asiasta, että ainakin LRP:n ja CS:n säätimiä listalle on tarjottu.

149
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 28.12.10 - klo: 19.20 »
Normisunnuntai on.

150
RC-kerhot ja -radat / Vs: Casinon treenit Korialla
« : 24.12.10 - klo: 11.50 »
Casinolla välipäivien treenit ma-to 27.-30.12. joka päivä klo 10-18. Tervetuloa!

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 53