Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 347073 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Löytyiskö täältä "YBERTEHO"- topicista ratkaisua nun ongelmaan?

Auto on siis savage 25 rb:n ahtimella ja ongelmana on se, että ei saa tarpeeksi löpöä!

Paine tulee tankkiin sekä ahtimen nipasta, että pillistä. Kaikki menee hyvin alakierroksilla, mutta sitten booaa ja yläneulasta loppuu kohta kierteet...

Kokeilin pelkällä pillin paineella, eikä soppa riittänyt mihinkään ja sitten kokeilin myös pelkällä ahtimen paineella, niin toimi jotenkin ylhäällä, mutta luonnollisesti alakierroksilla tankkiin ei tietenkään tullut painetta.

Vaikuttaa siis siltä, että paine karkaa pillin kautta pihalle, kun ahtopaine ylittää pakopaineen!? Varmaan jostain takaiskuventtiilistä pillin paineletkun välissä olisi apua, mutta mistä löytyisi sopiva?

Tänään kokeilin 75ml turisti tankilla, eli ei siis ollut savagen vakiotankista johtuvia säätöongelmia... APUVA :huh:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Autotarvikeliikkeistä saa halvalla tuulilasin pesimen takaiskuventtiileitä. Koko on sopiva ja plussana niissä metanolin kestävyys (monessa lasinpesuaineessa on metanolia).
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ok! Katsoin kerran kyllä motonetistä, mutta olivat aika isoja.. Täytyypä huomenna katsoa jostain muualta. Tajusin juuri, että niitä tarvii kaksi, toinen estämään paineen karkaaminen ahtimen kautta alipaineella ja toinen pillin pillin kautta ahdoilla.. :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Löysin sopivia takaiskuventtiileitä, mutta eipä niistä paljoa apua ollut. Hiukan enemmän saa kiertämään, mutta sammuu jos kaasun painaa pohjaan...
Pystyisikö suutinta poraamaan isommaksi vai pitäisikö laittaa kaasutin ahtimen imupuolelle,   :huh:
Alkaa vähitellen konstit loppumaan, ajattelin kokeilla vielä toisella moottorilla, jos vaikka siinä toimisi paremmin :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Polttoainepumppua siihen kiinni?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili

Tai sitten semmoisen takaiskuventtiilin tekee itse?

Tuossa on kaksi polkupyörän renkaan venttiiliä liimattu kiinni kuulakärkikynän varren pätkään. Toisesta venttiilistä dremelöity pois kaikki muu paitsi kierre.

Täten sain aika kätevästi alle 10min työllä kevyen pienen ja ennenkaikkea toimivan takaiskun.
Jotain gallonan verran tuolla ajeltu eikä ole kertaakaan jumittanut niin auki, kuin kiinnikään.

Voin ottaa tarkempia kuvia tai posti- ja materiaalikuluja vastaan lähettää näytteen haluaville.

Tosiaan suuremmalla ilmamäärällä (minkä pitää päästä venttiilin läpi) (suurempi tankki tai suurempi polttoaineenkulutus) voi tuo DIY-venttiili alkaa rajoittamaan.
Tai.. no tuskimpa sentään? Kyllä tuosta alle minuutissa tulee ihan helposti pakoputken tuottamalla paineella yli 1,25dl ilmaa läpi. Eli niin kauan, kuin kone ei syö tankkia alle minuutissa tyhjäksi niin no problem.
Mutuilua tämä viimeinen osio, se on vain testattua että kun RB syö tankin viiteen minuuttiin, ei paineiden kanssa tule mitään ongelmia. Ja suulla kun puhallan tuosta venttiilistä ilmaa läpi ei se tunnu ahdistavan yhtään sen enempää, tai korkeintaan ihan pikkuisen enemmän, kuin 15cm polttoaineletku sillä "tavallisella" sisämitalla.


 - Hount
« Viimeksi muokattu: 13.12.07 - klo: 17.24 kirjoittanut Hount »

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Itse toteutin asian polttoainepumpulla jossa on paineensäädin. Paineensäätimen ohjaus ahtimen painepuolelta (siinä on nippa valmiina) ja näin saadaan säädettyä sopiva ylipaine polttoainepuolelle suhteessa kaasuttimella olevaan paineeseen. Neulan suurentaminen ei auta, koska ylipaine pukkaa polttoaineen takaisin. Takaiskuventtiilit ei välttämättä auta, koska saat maksimissaan saman paineen mikä on imusarjassa, eli menee väkisinkin laihalle. Suosittelen siis polttoainepumppua paineensäätimen kera. Takaiskuventtiilit voi tomia, mutta silloin pitää pillin ulostulo olla sopivan kokoinen jotta pakopuolen paina olisi suurempi kuin imupuolen. Se taas aiheuttaa varmasti liikaa tehohäviöitä. Kolmas ja ehkä yksinkertaisin on laittaa kaasutin ahtimen imupuolelle. Käynnistyminen saattaa hankaloittua ellei sinulla ole käytössä starttiboksia jolla koneen saa startissa pyörimään riittävän nopeasti jotta syntyy riittävä imu kaasuttimelle.

Itselläni kun sain ahtimen pelaamaan kaasarin kanssa joutui kytkin koville  :grin: Mutta, sinulla on paljon kevyempi auto, joten se tuskin aiheuttaa ongelmaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Saako suomesta pumppuja? Sabe on mainostanut kyllä, mutta eivät ole pystyneet toimittamaan.. Mikä pumppu olisi hyvä, Perry vp-30?

Onkohan tuo ahdin ollut joskus sulla Catiska?
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Saako suomesta pumppuja? Sabe on mainostanut kyllä, mutta eivät ole pystyneet toimittamaan.. Mikä pumppu olisi hyvä, Perry vp-30?



Oiskohan heillä hyllyssä ?
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=19_20_360&products_id=14894
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
En tiedä, onko juuri tuo ahdin ollut minulla, mutta ei kait näitä montaa Suomessa ole. Perryn VP-30 pumpusta itsekin modasin. Paineensäädintä pitää hiukan muuttaa jotta sen ohjaus tulee ahdetusta ilmasta eikä ulkoilmasta. Sinänsä tuo Perry on mainio peli. Polttoaineen virtaus on aina samalla paineella ja kun moottorin perussäätö on kohdallaan saa koko moottorin säätöä muutettua yhdestä ruuvista -> eli säätämällä polttoaineen painetta. Itse ostin Perryni ulkomailta.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa -edge-

  • Jäsen
    • Profiili
perskele täm ku näkis vauhdissa
http://www.youtube.com/watch?v=b9aBCpx_XfU&feature=related
onko tarpeeks yliammuttu? :shocked:
 :evil: :evil:







siis se luuranko.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
No eikös se tässä ole vauhdissa  http://www.youtube.com/watch?v=cxX8y8_6jTo&feature=related

Niin kuin tässäkin tapaukses http://www.youtube.com/watch?v=i0OFzvd65FA

Pikkasen on kyl viety liian pitkäl  :roll:


Tän topicin tarkoituksena oli laittaa omia projekteja että jos jatkossa laitettais vaan niitä ettei tää touhu karkaa ihan tämmöseks  :wink:
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo: 21.41 kirjoittanut Elvisrc »

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nyt on perry tulossa, käytetty kylläkin!

Olisko Catiska sulla jotain kuvaa tai kaaviota siitä sun pummusysteemistä? Olen kyllä googlettanut ja kuviakin on löytynyt, mutta ei vielä mistään ahdetusta pelistä...

Mulla on kyllä tossa Nosramin rs 28 evossa painenippa kampikammiossa, ehkä pitää laittaa ahdin kuitenkin siihen kiinni :wink:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Saako suomesta pumppuja? Sabe on mainostanut kyllä, mutta eivät ole pystyneet toimittamaan..

Onkohan tuo ahdin ollut joskus sulla Catiska?

Sama laite kyseessä.
Flying Calacucco

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
No niin! Nyt on pumppu autossa kiinni, mutta en ole saanut vieläkään toimimaan (booaa edelleen)! Apuja siis kaipaan. Tarkempaa tietoa kokoonpanosta löytyy tuolta savage- topicista!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Perryn VP-30 pumpusta itsekin modasin. Paineensäädintä pitää hiukan muuttaa jotta sen ohjaus tulee ahdetusta ilmasta eikä ulkoilmasta..

Onko sinullakin noin? Pelkkä Perry säätimen kanssa ei auta, koska se ei ohjaannu silloin ahtopaineesta. Eli, sinun pitää muuttaa sitä paineensäädintä niin, että se lisää painetta ahtopaineiden mukana.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Näistä virityksistä? Toimiiko näissä samat kaavat kun 2-t mopoissa?...meinaan että kun mopon (tunturi sport)"vuonna miekka ja kilpi"..siis mopon männän imupuolen alahelmasta otti vähän pois ja pakopuolen ylähelmaa madalsi niin saatiin lisätehoa ihan mukavasti. onko kukaan koittanut näissä "leluissa", vai tuleeko vain tuhoa... luulisi kisaporukoiden koittaneen ihan kaikkea...Vaikuttaako imukaulan pituus samalla tavalla kun mopoissa eli tehoalueeseen..pitkä kaula tuo matalalle vääntöä ja kun taas lyhyt lisää kierroksia... TAIS tulla väärään topikkiin mut kun tossa oli noista virityksistä.  :wink: ....moponkin sain kulkemaan hyvän matkaa toistasataa...v-90 :grin:   oi niitä aikoja :kiss:

kokeilin :D ei auta koska näissä koneissa huuhtelut on erillaiset kun s portissa. ja kaasari ei tule suoraan sylinteriin ( ei ainakaan minulla ) s portteihin en ole tutustunut mutta suzuki pvn läpiskä malliin olen :D testasin jopa tätä autotekniikkaa siin.. eli avasin koko sivuhuuhtelut alhaalta asti.

pakopuolta en ole testannut mutta uskon ettei onnesta.   pystyykö muute näissä autojen koneissa lisäämään puristus suhdetta?? :D en tiedä vaikuttaako näissä mitään.

en ole sitten ehkä tehnyt oikein näitä 'testejä' mutta minulla ei ainakaan vaikuttanut mihinkään
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Perryn VP-30 pumpusta itsekin modasin. Paineensäädintä pitää hiukan muuttaa jotta sen ohjaus tulee ahdetusta ilmasta eikä ulkoilmasta..




Miten muokkasit säädintä?  Laitoitko nipan siihen säätöruuvin tilalle, vai millä patentilla sait toimimaan? 

Edit: Tulipa outo viesti, kun kännykällä jouduin laittamaan...

No pointti kai tulee kuitnkin selville, eli miten Catiska muokkasit perryn säädintä?
Tutkin sitä juuri eilen ja ajattelin tehdä siihen nipallisen säätöruuvin, eli perussäätö ruuvilla ja sitten ahtopaine hoitaa loput!? Vai pitäisikö tehdä vielä joku bleed valve typpinen säätö sihen ahtimesta tulevaan letkuun? 
« Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo: 14.27 kirjoittanut bmwe21 »
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Jeps, sinne kalvon ilmatilapuolelle pitää nipalla hoitaa ahtopaine jotta se säätää fuilin painetta oikein. Silloin polttoaineen paine suhteessa ahtopaineeseen pysyy samana. Ei tuokaan täydellinen konsti ole, koska ilmaa menee paineen alla enemmän läpi kaasarista, fuili taas ei tiivisty kasaan, eli menee hieman laihalle edelleenkin. Mutta, koska nuo ahdot ei ole kovin korkeat, homma pysyy hallinnassa rikastamalla yläneulalla ja tuolla mekaanisella ahtimellahan nuo ahdot nousee aikas tasaisesti kaasun/kierrosten mukana. Sitten kun saat koneen kukkumaan kunnolla, hajoaa kytkin  :p kone ainakin minulla veti ahtimen kanssa niin miehekkäästi kun vain sai fuilia riittävästi yläkierroksillekin jotta kytkin palat suli kellon sisäpinnalle...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kiitos vastauksesta! Menen tästä kohta sorvaamaan nippaa siihen säätimeen, on vaan taas joku kiva tuumakierre siinä säätöruuvissa :angry:
Ehkä siinä toimis M4 kierre lukitteen kanssa, kun tuo tuumanen on 0.8mm paksumpi.. No sepä nähdään sitten :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
myydäänkö jossaki autoja 4 t nä rtr pakettina? ku kaveri sano että myydään mutta missä? oon ehtiny nettiliikkeistä mutta enpähä oo löytäny.. vai pitääkö se jotenki laittaa 4t lentokoneen moottori?
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Mika R

  • Vieras
Ei myydä.

Kyosholla oli 2000 luvun alussa autoja joita myytiin nelarin kanssa (Superten ja Landmax).

Nykyisin pitää hankkia auto, moottori ja sovitusosat erikseen. Helpoiten se onnistuu Kyohon V-one-R:iin O.S. FS-26S-CII moottorin kanssa mutta osia pitää todennäköisesti hakea Japanista asti.

Poissa Pietu

  • Tulokas
    • Profiili
on jätkillä pirulliset laitteet :evil: hitto en haluaisi olla se pikku poika jonka jalka murtuu kolmesta kohtaa ku tollasella posottaa siihen :p

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jee! Minäkin sain savagen aika hyvin säädettyä, tehoa kyllä riittää, mutta vielä pitää
saada lisää :p

Nyt on tämän näköinen kokoonpano:
-Savage 25
-3speed laatikko
-Truckzillan runkolevyt 
-Nosram rs 28 evo
-pilli on joku STS
-RB:n mekaaninen ahdin
-RB:n vapaavirtaussuodatin
-Perry vp-30 pumppu, modattu kertovaksi

Näillä mennään toistaiseksi, kohta alan sovittelemaan ilokaasuja paikoilleen :mrgreen:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Sitten Boost Bottlea, koneen kanavien muotoilua uusiksi?  :mrgreen:

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
eiks tommone syö iha hirveest ainetta?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Jee! Minäkin sain savagen aika hyvin säädettyä, tehoa kyllä riittää, mutta vielä pitää
saada lisää :p

 kohta alan sovittelemaan ilokaasuja paikoilleen :mrgreen:

Sunhan kohta pitää hommata panostajan paperit  :grin:
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa SaVaGeLLa GEGEEJÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Aattelin tässä kysyä, että meneekö savageen 2 tahti kone tai 4 tahti kone? Ostaisin semmosen sitte kun tää nitromotti menee väljäks.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Aattelin tässä kysyä, että meneekö savageen 2 tahti kone tai 4 tahti kone? Ostaisin semmosen sitte kun tää nitromotti menee väljäks.

Toivottavasti tuo oli vitsi?  :cry: Onko tullut ajetelleeksi mikä kone savagessa on? Entä voisikohan nää pikkunelaritkin olla nitrokoneita?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Aattelin tässä kysyä, että meneekö savageen 2 tahti kone tai 4 tahti kone? Ostaisin semmosen sitte kun tää nitromotti menee väljäks.

Toivottavasti tuo oli vitsi?  :cry: Onko tullut ajetelleeksi mikä kone savagessa on? Entä voisikohan nää pikkunelaritkin olla nitrokoneita?

meneehän nelitahti nitrokone jos vain nii haluaa.. joutuu varmaa pikkase koneen kiinnitystä muokkaamaa ja sellasta pientä. meinaakko 2 tahtikoneella bensakonetta? se taitaa olla pikkase liian iso siihen vempeleeseen ettei mahu.
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.