NITÄ ruuveja ei saa ruuvailla, ne on tehtaan jäljiltä käynnistyskunnossa!
uuh ihmekkö mun madilla on säädöt kuusessa.. He ku sain alotin ruuvailemaa sinne tänne sinne tänne... hmm...
Itseasiassa niitä miltei pitää ruuvata .. aukipäin. Perussäädöt ovat sellaiset, että moottori käynnistyy suht' helposti niillä. Ite täräytän käyntiin ja heti 5-15min neuloja auki, riippuen miltä motti kuulostaa. Tosin itse lämmitän motin aina kuumaksi puhaltimella ja tyhjäkäyntitankillisella autan vielä puhaltimen kanssa. Usein tyhjäkäyntitankilla tyrkkään lähettimeen jonkinverran trimmiä jos siltä tuntuu. Tankki tai pari pukilla, pari tankkia hidasta rinkiä ja siitä sitten aukipäin. Aina esilämmittäen.
Tapoja on monia, tuo omani ei ole välttämättä "pro" tai "factory team" tyyli, mutta eipä multa oo vielä yksikään pata poikinut. Sisäänajossahan pääpointtina ei nykymielipiteiden mukaan enää ole niinkään se sylinterin sisäänajo kuin kiertokangen liukulaakeroitujen lenkkien sisäänajo, kuten myös osien eräänsortin karkaisu heat cyclingin kautta. Tästäkin on kuppikuntia monia, mutta useimmat lukemani _perustellut_ väitteet tukevat itse käyttämääni metodia joten enpä ole jaksanut stressata asialla.
Viimeistä paria mottia on tullut ajettua ensimmäiset pari litraa kuumahkolla tulpalla ja rikkaalla seoksella. Tällöin lämmöt ovat olleet lähellä normaaleja käyntilämpöjä, mutta seos on silti ollut rikkaampi mitä normaalisti. Näkökanta-asia kai tämäkin, mutta enpä ole haittaakaan tuolle keksinyt niin kauan kun ei mennä lämpöarvoissa överiksi ja tulee "detonation" ilmiötä. Kertokaa jos olen väärässä ja perustelkaa ihmeessä.