Nyt on auto virallisesti otettu käyttöön. Parisen litraa tuli rossia vedettyä. En ole vielä autoa säätänyt senkummenmin mutta noilla tehdas säädöilläkin kulki ihan mukavasti pikkasen pitää eturenkaan kulmia säätää että saadaan aliohjautuvutta pois ja iskareihin hivenen löysemmät öölit. Muuten projekti sujui hyvin lukuunottamatta sitä epäonnista CY:n pyttyä ja lasittuneita polttoaine letkuja. Pieni ongelma silti vielä jäi polttoaine säiliö ei tyhjene kokonaa vaan sinne jää noin parisen desiä ainetta pohjalle tällöin kone hörsii jo reilusti ilmaa. Ja tankinkorkkiin pitää tehdä huohotus letku kun syljeskelee polttoainetta.
Noista orkkis renkaista en voi kyl sanoa mitään kun niitä en ole alla käyttänyt paitsi että olen kuullut että uusikin vanne on altis rikkoontumisille. Itse olen hyvinkin tyytyväinen prolinen nappula renkaisiin joilla tuli tänään ensimmäistä kertaa rossailtua. Toinen juttu on taas kuulopuheita mcd cupin kilpailuista että ovat saaneet periä hajalle jo näistä uusistakin malleista ensitten tiedä onko kyseessä tehdasvika vai huolimattomuus mutta itselläni ovat pitäneet rasvat sisällänsä ja toimineet ihan moitteetta.
Yleisilmeestä senverran että jos tätä V4 vertaa aijempaan malliin johon itsekkin olen päässyt tutustumaan niin muovi osien laatu on parantunut todella rajusti. Osien viimeistely ja valu on todella hyvääjälkeä. Geometria on parantunut edukseen hyvin auto on hyvin vakaa ajaa
Itse ainakin voin lämpimästi suositella tätä autoa sen holpon ajettavuuden ja HPI tyyppisien hexojen puolesta joilla rengas vaihtoehtoja on pilvinpimein tokihan joutuu hankkimaan aftermarket hexat joissa on tuplasti pidempi kierre mitä origimaalissa.
Ehkä miinuksena tälle ajokille on sen hankintainta mutta samoissa hinnoissahan noi muutkin nelikot liikkuvat
Tämänetkinen setuppi ajokissa
Alusta: V4 RR comp jossa vakio välitykset ( vielä )
Sähköt: 3 x MPX rihno kaasu/jarru, ohjaus, killer rc:n failsafe ja 3000 vastarin akku.
Radiot: spektrumin DX3.0
Motti: OBR:n Machined And Reed Ported Zenoah 27.2cc Big Bore Kit With Reed And 2mm Stuffed Crank, Wt-668 kaasari, keraamiset runkolaakerit, jetpron V3 putki, normi kytkin ja alupukki voimansiirrolle
Renkaat: prolinen Bow-Ties desperado vanteilla soralle ja asvaltille Hostilen Slicksit Pro-linen Desperado cromi vanteilla
Projektissa käytetyt liikkeet:
http://www.rcautot.fi/elfving-racingJosta itse auto, servot, parit kopat ja laakerit alupukkiin
http://www.davesmotors.com/site/index.htmlJosta Renkaita, vastarinakku ja muuta pikku sälää
http://www.largescalerc.com/Josta hexat pidemmillä kierteillä
http://www.oneillbrothers.com/Josta perit moottori CY
ja Zen ja jetpron putki. Takuuhommat sujuivat loistavasti vaikka välimatkaa olikin joku tuhat kilometriä
http://smoosmoo.com/kauppa/Josta änkkäri ja toinen kaasutin
http://www.vertigoperformance.com/index.phpJosta alupukki voimansiirtoon
http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/Josta insertit asvaltti gumeihin
http://www.rckillswitch.com/store/store.phpJosta killswitch
Rahaapaloi ja hikeä pukkasi rojektin aikana mutta lopputulos on kyllä sen väärti tästä ajokista on minulle iloa ympärivuoden. Ensilti hauku takatuuppareita oma hauskuus niissäkin
"Vannoutunut hpi baja 5B fani"
Tästä nyt varmasti jäi jotain pois mutta pitää päivitellä juttua jos jotain olennaista putkahtaa mieleen
Neliveto on eriveto
-Sami