RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Juha-Matti - 01.06.15 - klo: 11.21
-
(http://www.huutokuva.net/o/2jL4.jpg)
No aloitetaan yleisön pyynnöstä rehab jakso tälläisille modatuilla offi autoille.
Ihan sama onko 1/36 vai 1/5 kokoluokan auto ja onko sähkö vai bensa, jos olet sellaista rakentamassa niin laittaa kuvia tänne voit sinä harrastaja :grin:
MUTTA NE JOILLA EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ KOMMENTOITAVAA, VOIVAT OLLA TÄNNE NIITÄ FIKSUJA KOMMENTTEJA OLLA LAITTAMATTA, JA YLLÄPITO VOI KATSOA PARHAAKSI MITÄ POISTETAAN JA MITKÄ ON TOISTA KÄYTTÄJÄÄ PILKKAAVAA TEKSTIÄ.
Yritän muistaa tekstit ja kertomukset omiin kuviin, näin jälkikäteen teksti ei varmasti ole sama mitä se oli
alkuperäisessä osiossa.
Itsellä siis rc into alkoi tuossa alkuvuodesta kun en voinut punttisalilla käydä kun oli ties mitä tautia koko ajan päällä poskiontelontulehduskesta lähtien.
Olen sellainen ihminen joka ei malta olla jotakin harrastamatta olla, aika käy pitkäksi ja alkaa suomeksi sanottuna v..maan se jonnin jouten olo.
Alunperin ostin siis rtr auton Sotkamon rceet.net kaupasta tuossa olikohan tammikuu vai helmikuu, 1/8 patterikasi, auto joilla moni ajaa kisaakin, ei siis tällä rtr autolla vaan 1/8 koon luokan krossiautoilla.
Auto kuitenkin oli siis rtr ja se kiksejä antava kokoaminen jäi puuttumaan ja eihän siinä mennyt kuin viikko kun auton hankittua siihen kaikenlaista viriosiaa jo kiinnitin.
Kuitenkin tuollainen hiekkamontun peli on ollut jo pitkään mielessä, mm RC FOFF autoja olen ihastellun jo silloin kun viimeksi 1/5 autoja harrastin, mietinkin nyt että keskitän harrastuksen 1/8 sähköautoihin, niin harrastus "pysyy" edullisena kun tietyt osat voisi käydä heittämällä toiseen autoon, kuten akut noparit jne.
No eihän tääkään taas ihan lapasessa pysyny, kotona ei ole viittiny kuitteja säilytellä ettei selipaattiin joudu yksinäiseksi kippariksi :laugh:
Mutta kun sitä jotain harrastaa sydämmestään josta tykkää, mikä se laji kenelläkin on, niin ei sitä rupea laskemaan että paljonko sitä johonkin on rahaa syytänyt.
Tosiaan eka auto oli siis rceet.netistä ostettu team c/absima stoke e.
(http://www.huutokuva.net/o/uutK.jpg)
Mukava auto ajaa jo paketista otettuna.
Siihen siis jotain pientä tuning osaa tuli ostettua heti, en vain malta pitää laitteita tehdas kunnossa päivää pitempään :laugh:
(http://www.huutokuva.net/o/u2Uz.jpg)
Mietin siis rtr auton ostettua, että joku pieni projekti olisi kiva ottaa alle, saisi tekemistä ja käsille töitä.
Mietin että toisen tuollaisen team c auton ostaisi ja siihen truggyn pohjalevyn ja jotain hiekkapeliä rakentaisi siitä, mutta kun sellainen pohjalevykin maksaa jo 60-80€, niin mister P-MAN ehdotti että ostaisin häneltä rullaavaan kyosho st-rr auton, auto on truggy jossa oli paljon hipo osia, joten ei tarvinnut sitä kolmea kertaa miettiä kun kuvat autosta sain sähköpostiin, kaupat tehtiin saman tien ja en ole katunut kauppoja.
Autohan oli melkein ns atomeina, vaati putsaamista ja purkamista ja joitain uusia osien ostoa, mutta se olikin tiedossa.
Tässä kuva kun avasin paketin, renkaat laatikossa oli tuohon jo ostettuun rtr krossiin, nämäkin samalta herralta ostin, kiitoksia vielä kaupoista :wink:.
(http://www.huutokuva.net/o/u11z.jpg)
Diffien huolto oli ekana työn alla.
Edestä mm oli pinioni poissa pelistä ja se piti ostaa.
Ja koska auto oli ex-polttis, niin sähkömoottorille piti pukki hommata, sen tilasin jenkeistä dollar hobbyz kaupasta ja sieltä tarttui mukaan myös akkuteline.
Autossa kun ei ollut koria ja tuollainen oma korinsa st-rr autolla oln kallis kuin pieni sika, niin päätin hommata hpi:n valikoimista gigante monsterin korin.
(http://www.huutokuva.net/o/u0he.jpg)
Pohjalevyn ammetta piti leikata puoleltaan 10mm pois että kori mahtui nätisti paikalleen.
(http://www.huutokuva.net/o/u0Iy.jpg)
Tuolla tavalla kori istuikin nätisti paikalleen.
(http://www.huutokuva.net/o/u0qY.jpg)
Alun perin olin ajatellut että autoon tulee proline sand paw 2.8 renkaat, ei olisi yliampuvan kokoiset tai niin itse tykkään ajatella.
(http://www.huutokuva.net/o/utHo.jpg)
Ei olisi niin raskaatkaan nämä renkaat vs 1/8 kokoluokan laparenkaisiin, joten voimaa siirtyisi enemmän alustaan kuin renkaiden liikuttamiseen.
Monsterin kori sai maalin, ei mennyt täysin suunnitelmien mukaan, mutta tyydytti kuitenkin.
(http://www.huutokuva.net/o/utHb.jpg)
Ei tuo nyt omaan makuun daijumman näköinen ole noilla 2.8 renkaillakaan.
(http://www.huutokuva.net/o/ut6v.jpg)
Amerikasta jo eka pakettia pukkasi.
(http://www.huutokuva.net/o/ut6s.jpg)
Moottoripukki tuli ja hommasin moottoriksi eurorc:ltä hobbywing xerun 4274 kokoluokan 1800KV moottorin.
Jälkikäteen harmittaa etten ottanut suoraan 2200KV moottoria jos tulee ajettua 4S akuilla vain.
(http://www.huutokuva.net/o/uvwD.jpg)
Sitten alkoi noparin metsästys.
Kyseistä hobbywing xerun 150A mallia ei enää valmisteta ja eurorc:llä ei niitä enää ollut.
Harkitsin jo skyrc toro 150A mallin ostoa mutta löysin Jyväskylästä RCM:ltä yhden noparin vielä :azn:
Moottorin päädyn modasin 4mm kierteille.
(http://www.huutokuva.net/o/uCko.jpg)
Pukissa on myös 4mm reikä, niin tuollainen 3mm ruuvi voi liikkumaan alkaa siinä pukissa ja korkata tai jopa katkaista ruuvin kesken ajon.
Alussa layout sähköille oli sellainen kuin se olisi tullut tehtaalta.
(http://www.huutokuva.net/o/uUyj.jpg)
Mutta se FOFF auto oli koko ajan mielessä, ja ei tuohon runkoon oikein saanut suunnittelusta huolimatta aikaan sellaista mallia, että se olisi ollut siedettävän näköinen, joten rautasahalla runko poikki ja jatkoa tekemään.
Kotona kun ei ole kunnon työkaluja ja tarvikkeita, niin lopputulos oli mitä oli, mutta toimiva.
Pitkän takakardaanin sain eräältä rf foff foorumilaiselta, se pidensi autoa 60mm.
(http://www.huutokuva.net/o/udW7.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/udh8.jpg)
Samalla mietin että mitä tekisi tälle viallisilla mitoilla tehdylle team c t8te truggyn korille joka tuli ostettua
eurorc:stä.
Porasin uudet reiät ja iskin tuohon krossiin kyoshon st-rr:n koritolpat kiini ja sehän istu siihen suht nätisti.
(http://www.huutokuva.net/o/udhd.jpg)
Laparenkaatkin tuli ostettua eurorc:ltä ja asensin nuo proline sling shot mallin kumit 4" truggyn vanteelle.
(http://www.huutokuva.net/o/udrL.jpg)
Eihän se ole FOFF jos siinä ei ole putkikehikkoa, joten sellaista piti alkaa väsäämään.
4mm ja 6mm hydrauliikka putkea ostin 6m joista se lähti sitten muuttamaan muotoaan.
(http://www.huutokuva.net/o/uwSV.jpg)
Kehikko valmiina hitsattavaksi, tuon verta painoa ilman akkuja tuli autolle.
(http://www.huutokuva.net/o/uLfH.jpg)
Team c krossiin ostin hpi ford broncon korin, tähän en jaksanut rueta putkikehikkoa tekemään.
Mielestäni todella nätti kori tämä bronco 1973 vuosimallia.
(http://www.huutokuva.net/o/u47r.jpg)
-
(http://i58.tinypic.com/72ruyq.jpg)
Tässä on mut gt sand eater.
Alunperin 1/10 stadium polttis kun halvalla sai.
Sen jälkeen oli 1/8 gt auto mutta oli vähän tylsä kun ei rataa lähellä.
Nyt on oikein kiva peli,tarttee vielä hommaa muoviset patteri alustat.
-
Löysin pari kuvaa tuosta mun vanhasta foffi-autosta.
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4257&pictureid=88778)
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4257&pictureid=89569)
Auto on pohjiltaan Axial Scorpion johon on itse rakennettu tuollainen todella komea kori. :shocked:
Tekniikkana oli Castlen sidukka, castlen 7700-motti ja 3s lipot. Liikkui niin ettei tahtonut voimansiirto kestää. Aina oli joku tukivarsi poikki tai lukkopalikka halki. :grin:
-
Tämä teksti on R2 nimimerkin tekstit tuolta poistettavasta topikista, laitan hänen puolesta tekstin tänne, jos se on sallittua.
Pistetääs tännekkin pikku tarina omasta isosta foffarista..
Eli tarina alkoi TeamC RTR Torchen tilaamisella talvella, ja het perään Towerhobbiesilta lähti Panther paddlet ja Maximizerin beadlock vanteet tilaukseen.
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul001.JPG?img=img1280)
Muutamia akullisia leikin pihalla hangilla ja hauskaa sekin oli mutta kevään koittaessa piti alkaa ns tekemäänkin jotain..
Auto palasiksi ja runkolevyn kanssa kaverin pajalle jossa 3mm köykämiinilevystä taiottiin ~70mm pitempi pohjalevy.
Tämä mitta siitä että ostin toisen takakardaanin minkä vaihdoin eteen.
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul003.jpg?img=img1280)
Akseliväliksi asettui näillä keinoilla melkolailla 460mm.
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul006.jpg?img=img1280)
Tarkoitus on vielä jossain vaiheessa ajan kanssa alkaa tekemään putkikehikko tähän päälle, mutta nyt ensimmäisten kisojen puskiessa päälle piti tehdä "hätä"ratkaisu ja istuttaa lexanikoppaa päälle. (Infidel! huutivat kisakumppanit :evil: )
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul007.jpg?img=img1280)
Kopaksi valikoitui HPI:n XL savagen jeepin koppa mikä ainakin omaan silmään istuu melko hyvin tuohon, kunhan vähän leikkeli.. Ja onhan muuten sitten piip ohut tuo koppa varsinkin helmoistaan.. Hiukan vahvistusta tuo vaati.
Pikaiset maalaukset pintaan..
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul018.jpg?img=img1280)
Ja lineuppia kohti :wink:
(http://r2.kuvat.fi/kuvat/rc/RC-Foff/Grimsoul/grimsoul021.jpg?img=img1280)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010497.JPG)
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010498.JPG)
Semisti sivuun maaliportista :shocked:
(http://paron.pp.fi/ZT%20Pictures/Foff%20Cup%202015%20%232/P1010284.JPG)
Action kuvista kiitos Sarkan veljeksille :smiley:
Noh, mitä jäi käteen ekasta kisasta...
RTR sähköt ovat, no, RTR sähköt :) Servo ei vaan jaksa, vaihtoon.. Motorissa/noparissa riittää potku vallan mainiosti, ei moitteen sijaa yhtään. Ainut minkä takia nyt noppa lähtenee vaihtoon on säätöjen puute..
Ja kyllä, kaukaa fiksumpi ratkaisu olisi ollut se kitti mutta näillä mennään.
-
Pari ajokuvaakin löytyi. Tuossa on tuollainen korkea hiekkarinne. Se on niin jyrkkä kuin se luonnossa voi olla. Nämä oli tuon auton ensimmäisiä testejä. Autolla pystyi ajamaan 3s 2200mah lipolla 10-15 minuuttia kunhan piti välissä jäähdyttelytauon.
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4257&pictureid=176766)
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4257&pictureid=176767)
Tässähän tulee ihan innostus uudestaan rakentaa vastaava auto... :grin:
-
Kehikko tuli hitauksesta.
(http://www.huutokuva.net/o/uL3l.jpg)
Siihen sitten piti alkaa paneleita rakentelemaan.
Eka versio näytti tältä.
(http://www.huutokuva.net/o/uLKU.jpg)
Ajattelin jotta jotain se kaipaa, ehkäpä jonkin sortin lokareita.
Tuosta samaisesta muovista sitten taittelin joka kulmaan jonni sortin lokasuojat.
(http://www.huutokuva.net/o/uEaR.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/uE8c.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/uEpO.jpg)
Testing ajotkinhan piti suorittaa.
Kaverini Ville kuvasi montun alla gopro kameralla, tollasta tuli hiukan hiastetulla kuvalla.
https://www.youtube.com/watch?v=orflF2-H2mo (https://www.youtube.com/watch?v=orflF2-H2mo)
Oma kamera oli hiukan etäämmällä ja otti normi kuvaa.
https://www.youtube.com/watch?v=lmOjPbXsRYY (https://www.youtube.com/watch?v=lmOjPbXsRYY)
Tähän mennessä en ole löytänyt montaa ajopaikkaa jossa olisi oikeasti hyvä tuota FOFF ajoa harrastaa, niin yksi ilta sitten mietin, että mitenkä se tuollanen frod broncon kori kävisi tämän kyoshon päälle ja hyvinhän se kävi ja tilasin yhden korin lisää hobbylinnasta.
Sitä ennen piti tehä jotain ohjaukselle, ei tuo 12kg servo jaksanut hoitaa kunnolla urakkaa, joten tilasin tollasen noin 30kg vääntävän.
(http://www.huutokuva.net/o/uE5R.jpg)
Uuden korin asennusta.
(http://www.huutokuva.net/o/uNyq.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/uNy6.jpg)
Nyt on sitten kaksi broncoa tallissa.
(http://www.huutokuva.net/o/uNyZ.jpg)
Hommasin vielä truggyn korinkin autoon, sen verta edullinen hinta oli korilla.
(http://www.huutokuva.net/o/2ajw.jpg)
Voimapuolta päivitin leopardin 4082 kokoisella 2000KV moottorilla.
(http://www.huutokuva.net/o/2yKI.jpg)
Ja uudet iskarin hobbylinnasta, nämä on hpi:n bigboret kyoshon jousilla.
(http://www.huutokuva.net/o/2lHb.jpg)
Ja testiajolle.
Panther paddlet alla.
https://www.youtube.com/watch?v=KZy0wNnfOMg (https://www.youtube.com/watch?v=KZy0wNnfOMg)
Motti hiukan lämpeni ajossa joten siihen oli "flekti" hommattava.
Eurorc:ltä löyty hyllystä tarvittava palikka.
(http://www.huutokuva.net/o/2AzD.jpg)
Pinionin vaihdoin vielä 2 hammasta pienempään.
Ja testille :laugh:.
Renkaina tällä kertaa proline sling shotit, ei meinaa autoa nähä takaapäin kun sellasen hiekkampäärän heittää ilmaan :laugh:
Muokattu video.
https://www.youtube.com/watch?v=BokzxycbARc (https://www.youtube.com/watch?v=BokzxycbARc)
Nyt on omiin ajotaitoihin nähen ihan sopivasti kitskua autossa.
Tänään tuli Elfving racingista pikku lähetys, kiitos Tonille :wink:.
Meinaan tuon noparin suojauksen tehä uusiksi.
Tälläisen suojan, idean sain rc foff sivuilta, kiitoksia vain muuten kun jaoit tämän kuvan :azn:
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150321_180505_zps53xha3dj.jpg)
(http://i300.photobucket.com/albums/nn33/Baijeri/FOFF/20150321_181343_zps7xnehwzb.jpg)
Huomenna jos pääsisi askartelemaan suojusta.
Tilasin 250ml purkin sitä kilpailevan merkin kumimaalia purkista, oliko maston merkkistä ja maksoi 13€ mutta en saa vasta kun ens viikolla kun ei ollut hyllyssä tuota pientä kokoa, ei kehtaa ostaa 1L pienten hommien takia :grin:
-
Sain jo tänään tuon suojan rei´itettyä ja paikoilleen.
Biltemasta ostin nahkap*skan, kukahan tuollekkin tuon nimen on keksinyt :shocked:
tein 4.5mm reiät outerwearsin suojaan ja istuu paikalleen sellaisenaan ja tiiviisti.
Vanhat suojat revin noparista irti mitkä siihen olin liimannut, nekin oli outerwearsin kangasta jostain sähkömoottorille tarkoitetusta suojasta.
Nyt hengittää ja suoja on helppo irroittaa jos tarve vaatii.
(http://www.huutokuva.net/o/2jCw.jpg)
Kyllä tuohon sen kumin vedän piuhojen kohdalle, toimii läpivientintä ja estää kankaan repeämisen ja tiivistää entisestään tuota reiän kohtaa.
Seuraavalla kerralla montulla kokeilen jotain mitä ei varmaan kukaan ole ennen kokeillut, elikkäs
kokeilen edessä ja takana erilaista laparengasta, kumminkin päin tarkoitus koettaa miten vaikuttaa auton kääntyvyyteen ja liikkumiseen hiekalla.
Ainakin eka kerralla kun pantherin laparenkailla ja tuolla leopardilla ajoin, niin se keuli helposti, kokeilla jos tuo proline antaisi enempi pitoa eteen, tai sitten toisin päin.
Sitten näkee kun pääsee ajamaan.
(http://www.huutokuva.net/o/2jCK.jpg)
Leikkelin tuosta giganten korista perästä palan pois että mahtuu tuon siiven kanssa paikalleen.
Tuosta jos laittaisi ameriikan foorumille kuvan, niin hillbillyt jossain ameriikan takamailla olisivat varmasti innoissaan :laugh:
Siellä kun se pickup kulttuuri on "melko" suosittua.
(http://www.huutokuva.net/o/2jC6.jpg)
Vähän tekisi mieli joku hobbykingin 5S akku ostaa jossa ois jotain 5A ja 40-50C jatkuvaa purkuja, miten tämä auto sellaisella akulla liikkuisi, tosin voi olla jotta ajettavuus menee kun auto kimpoilee sen jälkeen...
Tosin ei tiedä ennen kuin kokeilisi... :roll:
-
Mäkin oon ajanut foffia ja itseasiassa vieläpä tuuppi foffia. Autona Kyosho Scorpion XXL ja ainoat modit oli Kössin omat alu-iskarit ja Prolinen laparenkaat. Hyvin kiipes tuupillakin rinteitä.. lähinnä ongelma oli pitää keula maassa :cool:
-
Mäkin oon ajanut foffia ja itseasiassa vieläpä tuuppi foffia. Autona Kyosho Scorpion XXL ja ainoat modit oli Kössin omat alu-iskarit ja Prolinen laparenkaat. Hyvin kiipes tuupillakin rinteitä.. lähinnä ongelma oli pitää keula maassa :cool:
Miten korkeaalla oli auto.
Jerzi
-
Todella korkeella :police:
Pahimmillaan noin 10m korkeudelta tasaselle alas! Enkä saanut muistaakseni kuin main shaftin mutkalle..
-
Oliko vakio sähköillä?
Tuossa ois jo autolla kuin autolle kestämistä kun kymppi metristä laskeutuu lailla mäkikotkan :laugh:
-
Oliko vakio sähköillä?
Tuossa ois jo autolla kuin autolle kestämistä kun kymppi metristä laskeutuu lailla mäkikotkan :laugh:
Oli vakio sähköillä. Tuossa autossa on hyvät sähköt! Täysin vedenpitävät ja tehokas 2250kv moottori. Säädin on Orion XXL ja moottori Orion Vortex7.
Alastuloon jos osui niin 10m ihan peruskauraa.. Tasaselle laskeutuminen onkin sit eri juttu :grin:
-
Minäkin kannan korteni kekoon.
Näköjään jo 6 vuotta sitten tuli kuvattua tällainen pieni Foff-videopätkä. Oma auto rosterilevystä leikatulla rungolla ja Axial AX10 tekniikalla. Elektroniikka Castlen Sidewinder ja n. 6000kv moottori.
https://youtu.be/OYbiO8DOkbo
-
Tuossa aikojen alusta pari itse rakennettua scale offroad autoa. Toyota oma ja Ford kaverin. Siihen aikaan oli kova innostus putkitöihin ja kovajuottamiseen, mikä reippaasti näkyykin autoissa. :)
https://youtu.be/B6fhLy2bQCo
-
Tämähän on ollut jo tähän mennessä suositumpi topikki kuin tuo aikaisempi, paljon uusia kirjoittajia, hyvä niin jatkakaa samaan malliin :wink:
-
Tuossa Tomyn videolla näkyy hyvin mitä tuo FOFFi oikeastaan on. Autolla ei mennä kovaa vaan tarkasti. Ei ole mitään helppoa hommaa. Hiekalla ajaessa auton liiallinen paino on haitaksi. :smiley:
-
Saku näyttää mallia miten unlimited autoa ajetaan, katsokaa loppu huipennus :smiley:
Huomaa että kaveri on ajanut paljon ja auto pysyy hanskassa.
https://www.youtube.com/watch?v=BT5svQu7bUc (https://www.youtube.com/watch?v=BT5svQu7bUc)
Tässä kymppi skaalan autolla samanlaista tarkkaa ajoa.
https://www.youtube.com/watch?v=Ym9FbXUgk24 (https://www.youtube.com/watch?v=Ym9FbXUgk24)
-
Tomyn "Riverbank Trail" video on ehkäpä paras rc-adventure pätkä mitä olen nähnyt. Vaikeita paikkoja, hyvät äänet, vesi tuo ajoon ihan oman lisänsä. Suosittelen katsomaan.
Putkirungot/korit on hienoja, millä tavalla olette kiinnittäneet ne pohjaan, onko se helposti irrotettava? Miten olette vääntäneet kaarien muodot putkeen?
-
Mä tein bensa autoon putki rungon.
Putken taivuttimella saa helposti ja tarkasti taivutettua kaikki mutkat. Vaatii kuiten vähän harjottelua et onnistuu saamaan taivutukset kohilleen. Itellä oli helppo homma ku putki hommia 8v tehny :afro:
Kiinnitykset tein alkuperäisen etu ja taka puskurin kiinnitys paikkoihin pohjaan ja pohjan sivuihin tein reiät ja 6mm pulteilla kiinni. Eli koko koppa on yhteensä 8 ruuvilla/pultilla kiinni.
On helppo purkaa ja pystyy jotain tekemäänki autolle vaikka koppa päällä.
-
Putkirungot/korit on hienoja, millä tavalla olette kiinnittäneet ne pohjaan, onko se helposti irrotettava? Miten olette vääntäneet kaarien muodot putkeen?
Itselläni putkirakenteiden kiinnitystapa vaihtelee. Mikäli mahdollista, olen juottanut putkirakenteet suoraan runkoaisoihin. Jos on tarve kyetä irrottamaan putkien alle jääviä korin osia esimerkiksi, täytyy putkien olla irrotettavissa. Silloin putkihäkkyrä voi olla muutamasta kohdasta ruuveilla kiinni rungossa.
Omissa projekteissani olen käyttänyt lähes yksinomaan 4 ja 6mm hydrauliputkea. Se taipuu nätisti menemättä lyttyyn. Taivututksessa voi käyttää pientä putkentaivutinta (esim. Biltemasta) tai ihan vapaalla kädellä tai pihdeillä voi taivuttaa tai jonkun sopivalla säteellä oleva pyöreän esineen ympärille. Hydrauliputken kanssa taivuttelu on helppoa.
Tässä kuva muutaman vuoden takaisesta projektista, jossa runkoaisat ja lähes kaikki putkirakenteet ovat yhtä puuta. Se on ilman muuta helpoin tapa, jos se vain on mahdollista.
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/toyota1.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/toy1.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/toyota1-1.jpg)
Noille penkeille, joiden alle akkukotelo lopuilta kätkeytyi, päädyin tekemään irrallisen putkitelineen. Penkit pysyivät paikallaan telineen jalkoihin liimattujen pienten voimakkaiden magneettien avulla. Näin akun vaihto helpottui.
Valmis auto näytti lopulta tältä:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/almostthere3.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/almostthere2.jpg)
-
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.
-
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.
Minulla ei valitettavasti ole enää tuota oranssia Toyotaa tallessa. Tietääkseni se kuitenkin vielä on jollakulla käytössä jossain päin Suomea. Helposti käy niin, että kun viettää 6kk suunnilleen non-stop projektin parissa, on sen helposti valmis myymään, kun se vihdoin valmistuu.
Tämä hetken projekti on tuunata ja modata Axial SCX Deadbolt -autoa. Tässä muutamia kuvia osista ja muutoksista, joita olen autoon tehnyt. Minulla on nykyään pieni harrastesorvi ja cnc-jyrsin käytössä, joilla on näppärä ja mukava askarella osia autoihin.
Auton yleisilme tällä hetkellä:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/wb_1_zpszknfollj.jpg)
Tee se itse -vanteet:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/vanne6_zpsoogysuhz.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/scale%20wheel%202_zpsybmm0ctj.jpg)
Vanteisiin navat:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/SLW%20compatible%20hubs_zpssen1xjib.jpg)
Jarrut:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/brakes_zpsxxz0iccm.jpg)
Muoviset helmaputket, joissa ura johon kori uppoaa:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/side%20armor2_zpsp13xj4rg.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/side%20armor1_zpsnpg40jfx.jpg)
Muovista ja alumiinista valmistettu maski, jonka taakse jäähdytin.
Tässä ensi vakiomaski:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/renkailla1_zpsejkh2ea8.jpg)
Ja tässä omani:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/grillv2_4_zpsjqfadegy.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/grillv2_5_zpsfa12c9na.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/grillv2_7_zps4mze1qkl.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/grillv2_8_zpscqih1mhx.jpg)
Ohjausta parantamaan high steer ohjauspalat:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/Hi%20Cleareance%20Knuckle1_zpspt0p7qdl.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/Hi%20Cleareance%20Knuckle2_zps7o2zeuea.jpg)
Ja hiukan enemmän realismia etuakselille. Asensin servon ylös runkoon piiloon ja tein etuakselille Panhard -ripustuksen nelilinkin sijaan:
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/cms_mount1_zpstb8zx6q1.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/panhardpuzzle3_zps8flq0vx1.jpg)
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/panhardpuzzle5_zpshtabthri.jpg)
Ja lopuksi vielä takapuskuri. Vakiossahan ei puskuria ole takan lainkaan.
(http://i438.photobucket.com/albums/qq103/RockCrawlingVideos/bumper%20alloy5_zpskiqnglsr.jpg)
Seuraavaksi vuorossa on etupuskuri ja kaikkien tukivarsien teko 4mm ja 5mm pyörötangosta. Samoin valot pitäisi virittää. Ja sisälokasuojat ym. ym. Tekmistä siis vielä riittää. Ja se on hyvä. :laugh:
-
Tomyllä kyllä hienoja noi autot ja taitaa pysyä työkalutkin käsissä kun itse olet noin hienoa työtä tehnyt osien kanssa, ei erota onko option osista :azn:
Kohta saatte kutsua mua että olen insane in the memrane kuten tässä biisissä sanotaan....
Kun saan nuo uudet kuvat ladattua :laugh:
https://www.youtube.com/watch?v=zAlNrtcPCLw (https://www.youtube.com/watch?v=zAlNrtcPCLw)
-
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.
Minulla ei valitettavasti ole enää tuota oranssia Toyotaa tallessa. Tietääkseni se kuitenkin vielä on jollakulla käytössä jossain päin Suomea. Helposti käy niin, että kun viettää 6kk suunnilleen non-stop projektin parissa, on sen helposti valmis myymään, kun se vihdoin valmistuu.
Tällä Toyota edelleen majailee (samassa paikassa kuin jo pari kolme vuotta aikaa), paljoa ei ole ajeltu ja vieläkin on entisöinti hieman kesken kun on ollut muut harrastukset taas välillä etusijalla.
Itellä on tällainen foffi, nyt tosin katurenkaat alla kun piti koittaa miten kulkee asfaltilla. Pirun lujaa meni sekä oli lähes mahdoton pitää hallussa, kaasu päällä ei voinu kääntää lainkaan kun heitti oitis ihan raivolla voltteja.
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=176805)
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=176806)
(http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=176807)
-
Hienoja pelejä tallista silti vain löytyy :tongue:
Oletko tuohon ajatellut laparenkaita laittavan ja montulla kokeilla tuota autoa?
Tossa muokkasin hieman tuota yhtä videota, hieman hihdastin liikettä ja lisäsin omaa suosikki musiikkia päälle.
Like it or not :grin:
https://www.youtube.com/watch?v=PTR8jHVrRKk&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=PTR8jHVrRKk&feature=youtu.be)
https://www.youtube.com/watch?v=wpeYaTXLuxY (https://www.youtube.com/watch?v=wpeYaTXLuxY)
JA sitten itse asiaan....
Miehän olen vähän hullu, jos ei ole jo tullut selväksi joillekkin :laugh:
Tykkään kokeilla kaikenlaista hullua, ja nyt siihen tuli taas tilaisuus kun sain halvalla kyosho scorpion xxl:n renkaat :roll:
TIEDÄN että auto n 4WD jne jne jne, mutta se ei minua estä tätä kokeilemasta :cool:
Leikkimistä ja hauskanpitoa varten nämä pelit ovat, en tätä lajia itse niiiiiiin vakavasti ota etteikö jotain voisi hullutella.
Joten saanen esitellä, hyvät herrat ja narrit, kyosho stadium scorpion :laugh:
(http://www.huutokuva.net/o/2jEz.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/2j61.jpg)
Voi olla että on nokka taivaalla koko ajan laparenkailla.
(http://www.huutokuva.net/o/2jEE.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/2jEr.jpg)
Sainkin jo tänään tämän kumimaalin.
Maston tosiaan valmistaa tätä kumimaalia ja värivalikoima on laaja.
Saa spraynä ja tölkissä.
Tää 250ml purkki maksoi ale hinnalla mulle 11€.
(http://www.huutokuva.net/o/2j62.jpg)
Suojasin tuosta noparin läpivienneistä nuo reiät tällä tökötillä ja otin tarkoituksella kirkasta maalia.
(http://www.huutokuva.net/o/2j68.jpg)
Yhteen kertaan on tässä kuvassa kumimaalia levitetty, vielä jos laittaisi kerroksen tai kaksi lisää johtojen kohdalle.
(http://www.huutokuva.net/o/2jEG.jpg)
-
Tuohon on lapakumitkin olemassa, jäi noi katukuviolliset vaan alle kun viimeksi koitin asfaltilla.
Taitaa noita auto härveleitä ainakin kymmenkunta olla, pelkästään kyoshon landmaxejakin on jo kolme.
-
Joskus on tullut kanssa ajettua.
https://www.youtube.com/watch?v=AkSZjeLzcn4 (https://www.youtube.com/watch?v=AkSZjeLzcn4)
Lisää löytyy kanavalta: https://www.youtube.com/channel/UCNje_1KiDSoPGGFl4TY7TsQ (https://www.youtube.com/channel/UCNje_1KiDSoPGGFl4TY7TsQ)
-
Nuo scorpionin renkaat ovat todellakin p*skaT renkaat, ei ole ihme että URC sanoi niin videossaan.
https://youtu.be/z-NQk5Yce24?t=159
Mutta miepä en noita riepuja käytä takana ollenkaan seuraavassa kokeessani :roll:.
Voin siis heittää ne dumpsteriin.
Harmi kun ei ole kameraa seuraavalle ajokerralle(ehkä huomenna), emäntä lähti sukuloimaan kameran kera eteläiseen suomeen.
-
Nuo scorpionin renkaat ovat todellakin p*skaT renkaat, ei ole ihme että URC sanoi niin videossaan.
https://youtu.be/z-NQk5Yce24?t=159
Mutta miepä en noita riepuja käytä takana ollenkaan seuraavassa kokeessani :roll:.
Voin siis heittää ne dumpsteriin.
Harmi kun ei ole kameraa seuraavalle ajokerralle(ehkä huomenna), emäntä lähti sukuloimaan kameran kera eteläiseen suomeen.
Se riippuu missä ajaa. Asfaltilla ja kovalla hiekalla ne on hyvät! Taas savella ja pehmeellä hiekalla niillä ei tee mitään.
-
Mitä tuossa pihassa pari kiesiä otin noilla xxl vakio kumeilla niin ei ollut pitoa missään, sit kun laitto noi prolinen crime fighterit, niin auto meni sinne minne pitikin.
On muuten varsin erikoinen auto ajaa nelikkona tollanen auto, missä on pitävät renkaat takana ja ohjaavat edessä, jotka kuitenkin hiukan vetävät, ainakin tossa murskeella :laugh:
Kiva nähä kuhan pääsee montulle ajamaan, josko ottas etummaisen kardaanin veke, mut sit voi olla että perä ei kestä sitä kuormaa, ainakaan lappareilla.
Testi voi olla suoraan hulluutta, mutta ihan sama, kiva nähä miten tässä käy, hullu kun olen :shocked:
Siinä viisu nuoruuteni musiikkia, musiikkia jolloin moni osasi soittaa oikeita instrumetteja, eikä mitään lp:n scrätsäämistä.....
https://www.youtube.com/watch?v=8Q-sspKzRx4 (https://www.youtube.com/watch?v=8Q-sspKzRx4)
Tekstiä muokattu huonon kielenkäytön ja valituksien johdosta.
-Ylläpito
-
Koitappa laittaa nuo renkaat toisinpäin. Eteen pitävät ja taakse ohjaavat.
-
Toimii muuten todella paljon paremmin auto nyt, kun edessä on prolinen sling shotit ja takana pantherin laparenkaat, ei nosta keulaa enää ja ampuu kuin hauki rannasta kun käskyä antaa.
Kokeilin hiekalla noitakin scorpionin renkaita, melkonen rassi ajaa :roll:
Jos joku haluaa 30€ ostaa noi scorpion xxl renkaat, niin postitettuna lähtee tolla hinnalla, etu+taka renkaat.
-
Tuikkasin tuon 6-napaisen 2150KV motin tohon team c autoon, niin ei hyvää päivää!!!! :shocked:
Eihän tuolla voinu ajaa kun kimpoili ku kuiva herne kattilassa, nimittäin löylyä on kuin pienessä kylässä!
12T pinioni ja tuo 48 spurri on nyt paikallaan, voltit heittää jos pitoa saa kun lämän lyö pohjaan ja ei ole kuin 4S akut paikallaan :laugh:.
Kattoo miten montulla mäkeä kiipeää, harmi vaan kun meni rikki tällänen pinioni.
http://fi.eurorc.com/product/10029/arrowmax-mod1-ultra-spring-steel-pinion-gear---11t (http://fi.eurorc.com/product/10029/arrowmax-mod1-ultra-spring-steel-pinion-gear---11t)
Omituisesti murtui tuosta kohtaa murusiksi mihin kohtaan tulee lukitusruuvi.
Oisko tuo jousiteräs liian kova materiaali?
Piti laittaa hobbyking pinioni paikalleen ja lyijykynällä grafiittia levittää paikalleen jotta ei niin pahasti nitise rattaat kun niitä sisäänajaa :grin:.
Pitäs tilata laadukkaita pinioneja isompi setti ens kerralla.
-
Kai tämän oman offi-projektin voi tänne myös laittaa:
(http://i13.photobucket.com/albums/a254/PJL1985/Wraith/WP_20150607_15_15_46_Pro_zpsaded8pns.jpg)
Pitänee ottaa parempia kuvia jossain vaiheessa.
-
Hieno auto. Pitää laittaa kuvia tänne omasta wraitista myös. Auto on kyllä tehdas vakio vielä.
-
Nyt ois taas foffi kasassa sillä foffi putkikehikolla.
Uusin samalla patteritelineen, teknorc:n pitkä pulkka paikallaan, siihen mahtus vaikka 6S akkukin :roll:
-
Tein pienen vertailun Honchon ja tämän minun Wronchon välillä. Axialin sivuilta lainattu mitat Honcholle:
Wheel base: 313mm vs. n. 340mm
Kokonaispituus: 457mm vs. n. 560mm
Leveys: 227mm vs. n. 290mm
Korkeus: 200mm vs. n. 270mm
Ja vannekokohan on 1.9" vs. 2.2". Eli on tämä hieman isompi :)
Autossahan on siis Wraithin voimalinja+vanteet sekä SCX10 runko..
-
Hienon näkönen peli tuo nerudan skoude maastopeli :police:
-
Tundraa ulkoiluttamassa kaverin kanssa.
-
Kävin tänään ajelemassa... :roll:
(http://www.huutokuva.net/o/2TEY.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=uWxQg5FyvQE&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=uWxQg5FyvQE&feature=youtu.be)
Hieman takapainoitteinen auto tuon uuden akkupulkan takia, tuli aikalailla taaksepäin patteristo.
Mutta nyt akut saa helposti irti, ennen se vaati kieltä keskelle suuta ja pitkää pinnaa :laugh:
(http://www.huutokuva.net/o/2TeM.jpg)
Ja pitäähän formulassa takasiipi olla :grin:
(http://www.huutokuva.net/o/2TeZ.jpg)
-
Kyllä tuo nyt näyttää paremmalta. Jotenkin pro
-
No johan tuli "race" tuon spoikan myötä :D Tuo foffi on kyllä ihan mielenkiintoinen harrastusmuoto myös. Monttukin löytyisi läheltä ja on muuten ihan pirun korkealla seinämällä.
-
Morjesta pitkästä aikaa...
Rakentelin foffista tollasen monsterin joutessani, ei tarvinnut kuin ruuvata korikiinnikkeet paikoilleen, foffin tekeminen takaisin on muutaman ruuvin irroituksen takana.
(http://www.huutokuva.net/o/2HXy.jpg)
Tollaset holkit ruuvasin koritolpan ja rungon väliin jotta saa ton taaemman korikiinnikkeen paikoilleen.
(http://www.huutokuva.net/o/2HXQ.jpg)
Foffiksi muuttaminen siis piece of kake randelin jos niin haluan tehä :grin:
(http://www.huutokuva.net/o/2Hgm.jpg)
-
Aika pitkät tapit tuolla takana. Kuinka kestää iskuja, jos esim tulee katolleen alas? Mahtaakohan mennä poikki ensimmäisestä mällistä. :huh:
-
Pitäisi kestää koska on 10mm nylonia tuo tanko ja kori taipuu alta jos tulee katolleen ja takasiipi on joka ottaa kuorman vastaan....
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=To_rNdIs5Ms#)
-
No todellakin näyttäisi toimivan todella hyvin! Ei muuta kuin kovaa ajoa! :cool:
-
Joo, itekki yllätyin miten hyvin tuo patentti toimmii :azn:
Kun vain saisi aikaseksi lähtee ajamaan, kelit tekee tosin tenkkapoota koko ajan, niin epävakaata koko ajan tuo keli, jotta ei tiiä milloin sataa ja milloin arme paisttaa...
Olen nyt enempi tuasen tuonne punttisalille toiminttaa tehostanu, tosin nyt tuasen tuli takapakkia kun meni oikea olkapää sellaseen juntturaan ettei meinaa liikkeelle saaha, sitä se maastaveto teettää....
Pussitin tänään tuonkin krossin/foff2 auton noparin, ei mene enää hiekka sisälle ja hengittää varmasti nopari hyvin...
(http://www.huutokuva.net/o/2Hwf.jpg)
-
SCX10 Tamiya Bruiserin (Hilux) kopalla. Auto ei vielä lähellekään valmis, mutta pistetään pari kuvaa..
(http://i.imgur.com/sWrZ1oBl.jpg)
(http://i.imgur.com/oWxHkgkl.jpg)
-
Alohat vain kaikille.
(http://www.huutokuva.net/o/SYOG.jpg)
Tulipa tuossa tillaa mäjäytettyä yksi 6S lipo akku tuohon rassiin, ja kysymys kuluu.
Että onko 17/50 välitys liian kiukkunen tollaselle volttiluvulle?
-
Maavara tappiin ja lumia odotellessa :grin:
Ei vain täälläkään susirajalla tule kuin vettä tai räntää.
Yhtenä iltana pääsi 4S tehoilla testit heittämään kun oli sen hetken lumet maassa, on se rc vaan kivaa touhua, ainakin kun pelit toimii.
Turnigy 6S 5000maH 60C lipotin tulossa, 300A jatkuvaa syöttää.
Luulis sillä akulla tuon Kyoshon liikkuvan, vaikka vettenpäällä :smiley:
(http://www.huutokuva.net/o/SYKl.jpg)
Linnalta tilasin uuden korin, fluorisoivaa keltuaista maaliksi, jos sen pitäs täyspitkänä eikä leikkelisi.
Kori on samanlainen kui tuo kuvassa oleva, gigante hpi:ltä.
Ainut kori jossa on 200mm leveyttä ja tarpeeksi pituutta tuollaiseen "monsu" luukkiin.
Ehkä voisi jossain vaiheessa dollarilta tilata tuon uuden st-rr evo.2 korinkin, posteineen 50$ tekisi.
Ja ja ja :wink:
-
Kun on ostohousut jalassa,ei muuta kuin menoksi :grin: :grin:
-
Andrimus, you b---tard :grin:
Miehän menin ja tilasin vielä toisen 6S myrkkyakunni lisää :shocked:
Paketti tul hobbylinnasta ja hobbyfactorysta, kiitoksia molemmille kaupoille jälleen kerran erinoimaisesta palvelusta ja nopeasta postituksesta.
Lopputulos on entistä opettajaani lainaten, juosten kustu :grin: :roll:, mutta liekkö tuo kori pitkään ehjänäkään pysyvänkään kun tuohon leopardin 4082 2000KV mottiin 6S akku isketään kiinni.
Ostin uuden kamerankin tuossa, olympuksen joku 2 huntin malli toi on.
Ilman salamaa auton väri on muuta kuin fluorisoiva.
(http://www.huutokuva.net/o/SyAh.jpg)
Salamalla taas väri vastaa sitä miten silmät sen näkee.
(http://www.huutokuva.net/o/SyAT.jpg)
Kyosho gt gigante, uusi malli vuodelle 2016 :grin:
-
Pirkele, pitänee kohta laittaa sähköpuolelle kyosho osioon st-rr topikki missä on sähköistetyistä st-rr autosta juttua, kun ei tämä oikeastaan ole enää FOFF, kun se kehikko on riisuttu ja runkokin laitettu vakiomittaan.
Mutta olkoonsa tämä video vielä tässä ja kuva.
Nyt tuli siis tuo 6S akku ja kattoo josko viikonloppuna pääsisi kokemaan minkälaista tehoa tuo 6S akuilla ajaminen tuo.
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=0ipBqYd9zrg&feature=youtu.be#)
Uudet renkaatkin sai hommattua, kiitokset Janille vielä kerran avusta + renkaista.
5,5mm liittimimet piti juottaa tohon nopariin jotka kestää tuota tulevaa virtamäärää :azn:.
(http://i1.aijaa.com/b/00325/14046681.jpg)
-
Tämäkin vekkuli tulee pysyvästi kalustoon sitten :police:
(http://www.huutokuva.net/o/SA0Q.jpg)
Eräältä herrasmieheltä foorumilta ostin st mallin raadon ja kun minulla oli tuo vanha jatkettu runko, niin se raato luottaa jäsenensä tuohon frankenstainiin sitten.
Moottoripukiksi ajattelin TeamC truggy pukkia, moottoriksi tullee varmaankin
se Kiinan nimetön 6-pole vääntökone, nopari on vielä kysymysmerkki.
Uusi Hobbywingin noppa kiinnostaisi ostaa tuohon Kyoshon truggyyn, niin tuo Xerunin 150A toimisi tässä kuten se toimi jo aikaisemminkin, toisaalta voisi joku halpa 150A noparikin tuossa pelittää.
6S akuilla lähetään sitten ensi vuonna koettamaan.
Diffeistä sen verta, että tuosta st-rr:stä hajosi etudiffi, tai se lautasrattaan hampaisto on epätaisesti kulunut ja pitää ääntä, niin ajattelin että etupäähän tulee EVO malliston suorahampainen voimansiirto, takana kokeillaan tuolla vanhalla, mutta jos ei toimi sekään kun voimaa on, niin uusitaan sinnekkin loota.
Leopardin 4092 kokoista kannuakin tekisi mieli koettaa, mutta se on sellainen leija vain, että en tiedä toteutanko sitä juttua koskaan.
-
FOFF:in renkaat, tai vanteet koki hieman customointia.
Tympi alusta asti nuo tylsät levyvanteet, niin porailin hieman reikiä vanteisiin, vähän edes ilmetta saa noihin renkuloihin.
(http://www.huutokuva.net/o/SAzz.jpg)
-
Lemmyn muistolle tämän foffin taidan ristiä, siinä on tummanpuhuvaa soundia ja salaperäisyyttä kummassakin kapinallisessa.
V..ut välittää muista, tekee omaa juttua ja nauttii omasta elämästä, näin pitäisi kaikkien elää, niin teki Lemmykin ja pitkälle pääsit toveri, R.I.P häne muistolleen.
Sitä samaa suosittelen muillekin, nuorisosta vanhukseen!!
Täällä eletään itsellemme, ei muita miellyttäkseen.
Nautitaan elämästä ja ollaan ihmisiksi.
(http://www.huutokuva.net/o/SA7X.jpg)
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=YZrntE3vNe8#)
-
Muutama kuvatus eilisen rojektista.
Tuosta raadosta tuli siis osat tuohon foffiin.
(http://www.huutokuva.net/o/SA7O.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SA7n.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SA7D.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SA70.jpg)
Samalla TeamC truggyn mottipukin leivoin kiinni Kyoshoon, säästi pitkän pennin.
(http://www.huutokuva.net/o/SA7Q.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SA7p.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SA7S.jpg)
Nyt ois taas kaksi autoa tallissa.
(http://www.huutokuva.net/o/SA7h.jpg)
Tosin foffista puuttuu sähköt, motti on mutta servo ja noppa vielä hommattava.
-
Foffiin tilattu läjä osia, uusi Hobbywing waterproof 150A nopari, uusi 30kg servo ja pari muuta osaa.
Josko pääsisi testit ottamaan tuossa viikolla kaksi, toivon mukaan.
(http://www.huutokuva.net/o/SOSa.jpg)
-
Kai tämäkin prokkis menee kategoriaan offi/foffi. Ajallaan valmistuva ifa 8x8
-
Makea vekotin, tulee Venäläinen Tatra mieleen :smiley:.
Monella moottorilla tuo tulee liikkumaan?
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=GRwkZ7MCepI#)
-
Makea vekotin, tulee Venäläinen Tatra mieleen :smiley:.
Monella moottorilla tuo tulee liikkumaan?
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=GRwkZ7MCepI#)
1 70t moottori keskellä. Akselit tehty läpipyöriviksi. Mahdollisesti muutan vielä vaihteelliseksi mutta siinä tapauksessa täytyy osaan akseleista vaihtaa tasauspyörästöt. Alkaa muuten antamaan voimansiirto jo periksi.
-
Nyt ois foffi monsteri valmis :azn:
Otin sähköt st-rr:stä ja laitan siihen sen vesitiiviin Hobbywingin noparin.
Evon palikoita laitoin monsuun kiinni.
(http://www.huutokuva.net/o/SBZB.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SBZj.jpg)
Rakentelin korokepalat etuiskareille.
(http://www.huutokuva.net/o/SBZk.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SBZ8.jpg)
Etupäässä on EVO mallin diffi, pitäisi kestää 6S tehot.
Toinen 6-napainen Toron 1550KV mottikin on tulossa, tähän varmaankin
Videon aamutuimaan tekaisin, frankista :grin:
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=ErsabGDjXEM#)
-
Koppa päällä ja Japanista tilattu psycho kruiserin puskurikitti paikallaan.
Nyt kun vaan tää possulentsu menisi ohi, niin pääsis koeajolle.
(http://www.huutokuva.net/o/STlr.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/STlw.jpg)
-
Rakentelin ajovalot vielä eilen tuohon koriin, 4x10mm ledejä.
(http://www.huutokuva.net/o/STgw.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/STg4.jpg)
Samalla vaihdoin nuo ripustukset st-rr mallista eteen, tuo kun on alkujaan st-neo niin siinä ei ole lähellekkään yhtä
laaja kääntösäde kuin st-rr autoissa, koska renkaat eivät käänny niin paljon kuin st-rr malleissa johtuen tästä kannattimesta joka on st malleissa, samoin uudessa kyoshon psycho kruiserissa.
Tehty sen takia, jotta servo ei voi kääntää renkaan kulmaa enempää kuin liikerata on, johtuu mm siitä että se servo saver on sisään päin käännetty, ei ulos niin kuin st-rr malleissa, en tiedä mikä idea kyosholla ollut näissä malleissa mielessä, saada autoihin vähemmän kääntyvät renkaat.
Tässä kuvassa vasemmalla vanhat kannattimet ja oikealla uudet.
(http://www.huutokuva.net/o/STXE.jpg)
Eli servo saver on tuonne rungon sisään päin käännetty.
(http://www.rocousa.com/Kyosho/31354-4.jpg)
St-rr malleissa se on toisinpäin ja se lisää renkaiden kääntösädettä reilusi + että nuo kannattimet on ilman tuota palkkia tuossa kannattimessa joka toimii varsinaisena stopparina.
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2011/07/KyoshoSTRREvo-5.jpg)
Shitti juttu sekin, kun tuo on st-neo tai joku st malli, niin ylätukivarret ei ole samanlaiset kuin st-rr malleissa, joten joutuu vielä päivittämään koko yläpuolisen tukivarsi linkistön st-rr malliseksi jotta saa nuo ripustukset toimimaan oikein, nuo on vielä 20 asteen kulmalla nämä uudet st-rr kannattimet, agressiivisempi ohjattavuus vai mitäkä se nyt paransikaan tuo juttu.
-
Vau.. Nätti .Poju taas täys vauhti päällä :roll:
Et siltikään saa mua pois bensan kärystä.
-
Tattista Andy :wink:
Mie olen pikemminkin codeinipäissään ollu tässä :roll:
Ollu jo 9 päivää kuumees, 39 parhaillaa ja taas mennää :shocked:
Heti kun jättää pillerit ottamatta niin kuume alkaa nousemaan kuin Putinin niskavilla kun se kuuleekin sanan NATO.
Vttu kahesti käyny terveyskeskukses tällä viikolla, kummallakin kerralla hoitajalle vain sain ajan, maanantaina kuulema sitten vasta lääkärille :angry:
Eihän se stna tiedä ku lisää saikkua kun ei kerralla voinu joku lekuri tarkistaa.
Sellanen pääkipu välillä että oksat pois, taitaa olla sitä possulentsua kele tää jo.
-
St on mp7.5 pohjainen ja st-r/st-rr on mp777 pohjainen. Yhteisiä osia on diffiboksit ja diffit ja mm iskarit mutta pohjalevy ja linkistöt ja geometria on eri. Sen takia osat ei sovi ristiin. Mutta tämän varmaan tiesittekin.
-
Jotain semmosta mie muistalin, mutta en varma ollut.
Minkäköhän takia tuo uusi psycho kruiserikin on tehty tuon perusmallin pohjalevyyn?
Hintaa kuitenkin melkein 800€, tuo ohjaus on analista noissa malleissa missä nuo kannatinpalat sen renkaan kääntämisen rajoittaa, se on varmasti -30% tai enemmän mitä näissä kisamalleissa on, mutta ehkä se onkin siinä se syy, harrastajalle riittaa tuokin ja toimii se tuollakin rengas kulmalla.
"monsteri" on 635mm pitkä etupuskurista takaspoilerin perään mitattuna, eikö tuo ole jo 1/6 kokoluokan auto :grin:
(http://www.huutokuva.net/o/STMO.jpg)
-
Luulisin että taannoin koiranluut olivat yleisempiä kuin nivelletyt niin liikerataa piti vähän rajoittaa. Mutta nykyään lähinnä muisto vain jostaon 20 vuotta sitten.
-
Joo, tuo hyvä pointti.
Ihmetyttää vain että miksi Kyosho tuon psycho kruiserin teki sitten noilla alkukantaisilla osilla?
Siinähän tuo aneminen ohjausjärjestelmä vielä on.
(http://www.bigsquidrc.com/wp-content/uploads/2014/03/Kyosho-Psycho-Kruiser-Monster-Truck-4.jpg)
-
Osia on varastoissa (liikaa).
Mutta luulen ettei ajossa ehdi kauheasti huomata.
-
En tiiä onko tää possulentsu vieny viimesetkin äivonrippeet vai mitä, mutta tuosta monsterista tulee todellinen monsteri tässä kevään aikana :grin:
Tilasin eilen monsteriin monsterin renkaat.
170mm halkaisijaltaan olevat hpi terrapinnit.
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/61ds9vK4gRL._SX450_.jpg)
Ja sitten tänään voimapuoleen oikein iso parannus.
Eurorc:ltä tilasin sen uuden hobbywingin 160A noparin, 8S akuilla voi tuolla ajaa :cool:
http://fi.eurorc.com/product/12036/hobbywing-ezrun-max6-160a (http://fi.eurorc.com/product/12036/hobbywing-ezrun-max6-160a)
Moottori minulla jo on siihen, toron 1550KV X8PT.
32V pitäisi tuon moottorin kestää virtaa.
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=152 (http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=152)
Akuksi jossain vaiheessa tilata sitten joku 7S akku, pitäisi monsterin lentää noilla eväillä :azn:
Jos menohaluja on, niin ehkä jotain 8S akkua voinee joskus harkita.
-
täytyy varmaan pistää vedonlyönti pystyyn,mikä porsii ekaks :grin:
Jollei muuta niin, se muuttuu miehittämättömksi lentoalukseksi trafin silmissä.
No sinut tietäen, etköhän saa tämänkin toimimaan. Kuvia odotellessa.
-
Suapi nähä, suapi nähä :tongue:
-
Mitekä muuten moottorirajoituksen tämän uuden nopan kanssa?
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=345 (http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=345)
Päteekö nuo normaalin kokoisiin 4274/4082 kokoisiin kannuihin?
Motor Limit
With 6S LiPo/18S NiMH: KV ≤1500 (5892 size motor)
With 8S LiPo/24S NiMH: KV ≤1200 (5892 size motor)
With 8S LiPo/24S NiMH: KV ≤ 1000 (58110 size motor)
-
Kyllä ne vaan Eurorc:llä osaa tuon postituksen salaisuuden, ei voi kuin kiittää ja kumartaa taas
niin nopeasti toimituksesta :azn:
Elikkä, tuo julmetun kokoinen Hobbywing Exrun MAX5 nopeudensäädin tuli, luoja soikoon että se on iso!
(http://www.huutokuva.net/o/SWDB.jpg)
Juotin akun liittimet paikoilleen, mutta pitänee vielä ehkä odotella että saan 6,5mm bullet liittimiä moottorille, ennen kuin ajamaan pääsee, ja parannun tästä f--king possulenssusta, antibiottikuuri on jo onneksi päällä.
Verrokkina tuo Hobbywing Quickrun 150A noppa, sekään ei ole mikään pieni.
(http://www.huutokuva.net/o/SWDS.jpg)
Kaippa se tuohon keskidiffin päälle on asennettava, kuten on olleet muutkin, suojaisin paikka.
(http://www.huutokuva.net/o/SWDu.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SWDJ.jpg)
Dollariltakin tuli paketti, jahka tässä vähän parempi olo on päällä, niin voisi tuon etupään päivittää.
Nyt taas petiin, syke nousee helposti vaikka ei tekisi muuta kuin nousisi tuolista ylös :undecided:
-
BEAST paikallaan.
(http://www.huutokuva.net/o/SWVZ.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SWVr.jpg)
-
NO voihan rähmä ja iso shitti!
Ei voi käyttää 7S akkua tuolla noparilla ilman että lipo cut off ei ole päällä :undecided:
Eli joko sitä tulee vaan 6S akulla ajettua, tai kokeilla 8S akulla, jos löytäisi sopivan kokoisen, ne kun ei ihan pienimpiä ole.
Tuohon sinkku patteritelineeseen kun ei oikein saa 2 X 4S akkua kytkettyä, loppuu tila kesken.
Noh, eiköhän tuo 6S akullakin kulkene :grin:
VOI olla että säästyy jatkuvilta remonteilta kun ei ala ahnetiin.
-
Nyt ois noparin uuden ohjelmointikortin avulla säädetty parametrit oikeiksi.
Melkonen mörkö tuo auto, painaa ajovalmiina 5,9kg :shocked:
DIY HD vanttiruuvit ja raidetangon päät veivasin, pitäs kestää.
(http://www.huutokuva.net/o/SWVF.jpg)
Ylätukivarret ja kiinnikeet on nyt evo mallista myös.
(http://www.huutokuva.net/o/SWVP.jpg)
-
Monsuhan ei ole monsu jos siinä ei ole kunnon kiesit alla :grin:
(http://www.huutokuva.net/o/ShVl.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/ShVy.jpg)
Prkl se kiinalainen 2150KV 6-napanen motti oli kärähtänyt, sai kaiketi liikaa virtaa eilen tällä videolla :roll:
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=U8kJ27HG48A#)
Nyt alla on Leopardin 2000KV 4082 moottori, tehoja vähentää nopesta ja rueta ajeleen ihmisiksi :cheesy:
-
Pätevän näköinen vehje Juha-Matti :wink:
Itse kun olen ulkonäön päälle niin kiva olis nähä kori joka istuisi rengaskaariin hieman paremmin :azn:
-
Sama homma, mutta tuo on pisin kori mitä tälläseen 1/8 autoon on saatavana.
Eli kori on HPI savage octanen kori, ei se siihenkään hpi:llä käy kuin nenä päähän :grin:
(http://www.colchestera1models.co.uk/images/source/savage_octane.bmp)
-
Mut eiks jätkä näppäränä tee se itse miehenä väsää oman korin siihen :wink: ?
-
Meinasin mie tuota jatkaa kun on tuo toinen samanlainen kori, mutta ei kehtaa pilalle laittaa :grin:
Ajellaan tuommosena mitä ajellaan, kesällähän tuohon se FOFF kehikko tulee niskaan.
Tuohon voisi tosin jotain 1/6 kokoluokan auton koria katella, esim FG merkin jeepin kori voisi olla toimiva.
Kuten tämä erään foff kisaajan autossa on.
(http://i216.photobucket.com/albums/cc44/pug2ne/RC-touhuja/IMG_20150713_210850_zps7efjgpds.jpg)
-
Kysymys, miten istuu savagen bigbore iskarin kyoshon st-rr malliin?
Vastaus on, että hyvin pikku modilla :smiley:
(http://www.huutokuva.net/o/Skne.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/SknK.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/Skn7.jpg)
(http://www.huutokuva.net/o/Sknc.jpg)
Kele kun oli dollarilta loppunu nuo evon diffit, ei sua autoa kasaan.
Oli murusina tuo neo-st:n diffi takana, edessähän mulla on tässäkin jo se evon suorahampainen diffi.
Ei se auta kun odotella että ne saa romua varastoon, onneksi toinen auto on toimintakunnossa.
-
Savagen osista on moneen. :wink: Nyt on ainakin kunnon joustovara.
Huomasin muuten, että Dustymotors on jakanut sinun videon heidän omalla Facebook sivulla. Mulla on kanssa suojat Savagessa, Stampedessa ja Rustlerissa. Hyvin pitää lumen poissa ja kesällä suurimmat pölyt. :smiley: Heiltä pitäisi olla tulossa suoja myös X-Maxxiin, sitä odotellessa.
-
Joo, nyt ei terve roiku kuin kiimasella ajokoiralla :grin:
Ja mikä parasta, tuolla säädöllä perä pohjaa, eikä niin että jousista loppuu jousto kesken ja ne ottaa iskut vastaan jos tulisi perä edellä maihin, monesti iskarit silloin juuri rikki menee.
Eikä olleet kalliit, jrc 16€ posteineen pari, samaa iskaria käyttää mm HPI Savage octane jne.
Eteen ei taida oikein voida noita asentaa, kun tuo alapään kiinnityspiste pitää asentaa todella ulos, edessä kun renkaat kääntyvät, niin voi olla jotta eturengas ottaisi kiinni iskarin jousiin, ainaki noilla savagen donitseilla.
Minusta tuo Liettuan poikain dusty motors on ihan ehdoton tuote jos ajaa talvella, ihmetyttää miten moni ei sitä tajua :roll:
No fiksut sen tietää ainakin kokemuksesta, kerran kun tuo on niin sitä ei ota pois.
Toimii hyvin myös kesällä, ei siellä autossa niin paljon shittiä ole kuin ilman ajaessa.
SUOSITTELEN kokeilemaan, ei tuo nyt kallis ole, jos auto on vaikka 600€, niin siihen jos 30€ suojan ostaa elektroniikalle, niin ei se konkurssia tee, päin vastoin voi suojata kalliita laitteita ja edullisesti.
Sieltä ostamaan.
http://www.dustymotors.com/ (http://www.dustymotors.com/)
-
Henkilökohtainen pettymys tuo dusty motorsin suoja..kevyellä pakkaslumella ajaessa aivan sama onko suojaa vai ei. Onneksi on sähköt suojattu corrosion x :llä veden kestäviksi. Toinen seikka joka ihmetyttää :ensimmäisen ajokerran jälkeen oli suoja täynnä pieniä reikiä siellä täällä ,outo homma sikäli kun kevyessä palkaslumessä jäällä ajoin.... :shocked: