RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: neon - 13.05.08 - klo: 15.52

Otsikko: GXR-moottorin purkaminen
Kirjoitti: neon - 13.05.08 - klo: 15.52
Kaipaisin vinkkiä että miten saa Kyoshon GXR-18 moottorista kiertokangen irrotettua kampiakselista? Eli siis kiertokangen alapäässä on jonkin sorttinen lukkoprikka joka sitä lukitsee, miten sen saa auki?
Otsikko: Vs: GXR-moottorin purkaminen
Kirjoitti: tontsa96 - 13.05.08 - klo: 16.49
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku
Otsikko: Vs: GXR-moottorin purkaminen
Kirjoitti: chimairarocks - 13.05.08 - klo: 18.39
Kyohson sivuilta löytämästäni räjäytyskuvasta tuosta moottorista voisi luulla, että se on samanlainen kuin GXR-15 -moottorissa, siis tuo kiertokangen kiinnitys kampiakseliin.

Omassa GXR-15:ni irroittaminen tapahtui siten, että ensin pitää saada tuo sylinteriputki pois(se kullan tai messingin värinen "putki" joka on männän ja lohkon välissä). Sitten mäntä nostetaan pyörittämällä vauhtipyörää/kampiakselia yläasentoonsa ja kiertokangen pitäisi lähteä ongelmitta pois.

Näkyykö siinä kiertokangen päässä selvästi mitään prikkaa, en ole ainakaan sellaisesta kuullut.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74017_GXR-18_t.pdf
Otsikko: Vs: GXR-moottorin purkaminen
Kirjoitti: neon - 13.05.08 - klo: 21.11
Joo sylinteriputki on pois otettu. Mulla on toi sama räjäytyskuva itsellänikin. Siinä on kiertokangen alapään läpi tulee tappi jonka mukana pyörii jonkinlainen prikka. Kanki ei irtoa vaikka olisikin mäntä yläkohdassaan.
http://good-times.webshots.com/photo/2382073510101505976uFYXFU
Tuolta löytyy onneton kuva kyseisetä paikasta.
Otsikko: Vs: GXR-moottorin purkaminen
Kirjoitti: chimairarocks - 14.05.08 - klo: 19.57
Lapsilukko... :grin:.