Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?  (Luettu 5664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakliu

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #30 : 28.02.04 - klo: 12.49 »
Moi,

Niitä jousia voi kysellä rc-alan liikkeistä (yllättäen). Infernon jäykemmät jouset sopivat hyvin, itse laitoin moiset. Jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa oikeastaan vain uloimpien jousten tilalle. Iskariöljyksi suosittelen jotain silikonipohjaista suht jäykkää öljyä, parantaa auton ominaisuuksia huomattavasti. Autoa kannattaa myös painottaa hieman keulapainoiseksi laittamalla esim. vastarinakku lähelle eturipustuksia jos mahdollista. Tämä tekee autosta paremmin ohjautuvan varsinkin lumella/hiekalla.
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #31 : 28.02.04 - klo: 16.00 »
Moi AKV! Jos haluat laittaa autoosi juuri sitä varten olevat viritys iskarit mallia Big Gold, niin niitä saa vielä Kyosholta. Tuotenumero on 01.BSW28. Tosin nuo ovat mielettömän kalliit, ja sinun pitää Ehkä ostaa niihin erilaiset kiinnitys- ja lukitusruuvit. Hinta on n.62-68 e pari, eli jos muut käyvät niin laita jotkut muut iskarit. Ne pitää kiinnittääkin vielä eri tavalla, jonka näkee kyllä ohjeista.
 Itselläni on vielä tuo menopeli, ja siitä ei ole hajonnut vielä muuta kuin koritolpat( ajoin ilman koria, en huomannut että maa oli korkeammalta ja auto hyppäs varmaan 1,0 m korkeuteen ja 3m pitkälle kenossa oikealle nurin  :? ), ja M5 ruuvi jota ei saa melkein mistään nykyään. Tilalle laitoin tavallisen mutterin.

 Muuten Kakliu, kävisköhän OS:in kone miten hyvin mulle tuohon kaaraan, olen päättänyt vaihtaa nimittäin sitä. Pitäisi varmaan samantien laitttaa paremmat rattaat, että kestäisivät menon.Tosin luulen että yksi syy miksi pääratas ja pinjoni ovat muovia on varmaan se että kori on melko avoin ja sinne voi hiekassa/sorassa ajettaessa mennä paljon hiekkaa, joka on aika myrkkyä metallille. Kyoshon vakiomoottorit ovat kyllä todellakin "sieltäpäin mistä haisee". Eivät meinaa välillä millään pysyä käynnissä tai käynnistyä tai sitten tehot ei riitä Jne.   Sorry tuli aika pitkä viesti  :?

Poissa Kakliu

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #32 : 28.02.04 - klo: 16.17 »
Ei niistä jousista todellakaan kannata alkaa tuollaisia hintoja maksamaan. Ottaa alkuperäisen irti ja menee sen kanssa kauppaan mallailemaan jäykempiä. Sillä 60€:lla nyt saa jo 8kpl ihan hyviä jäykkiä jousia!
Kuten unknown_driverin puheistakin voi päätellä on tämä auto maineestaan huolimatta uskomattoman kestävä.
Unknown_driver: Kyllä OSsin koneet menee pääosin "heittämällä" tuohon (siis 0.21:set), alla linkki yhteen esimerkkiin. Niitten rattaiden kanssa saa kieltämättä olla varovainen moottorin vaihdon jälkeen, mutta kyllä ne muovisetkin kestävät yllättävän hyvin isompaa konetta. Kannattaa suojata pohjan aukko esim. teipillä ja ei varmaankaan koko hammasrattaiden suojauskaan turhaa työtä olisi.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=339
Ne Kyoshon motit on kyllä jostain syvältä, aina saa käsi kipeänä käyntiin nykkiä (niin ja se vetokäynnistin on kyllä vinosilmäisen insinöörin maanantaikappale). Itse starttailin sitä vauhtipyörästä akkuporakoneella :mrgreen:  Tosin ei sitä mielestäni kannata vaihtaa ennenkuin se rikki menee, tuo OSsin motti on kuitenkin aika iso sijoitus.
Tuli muuten vielä mieleen, että jos USA-1:llä meinaa tosissaan ajella, niin itse ainakin olen todennut auton jarrut melko olemattomiksi ja se onkin nyt seuraava parantelukohde, jos vaikka sorvauttaisi kunnollisen jarrulevyn tilalle tai rakentelisi kahden tai kolmen levyn uuden jarrupaketin.
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #33 : 28.02.04 - klo: 17.46 »
Itse asiassa ostin vanhoihin iskareihin jostain pulttikaupasta melkein parilla eurolla kuusi jousta jotka olivat alkuperäisiä huomattavasti jäykempiä, uudet ostin vain koska vanhat vuotivat( ei tietääkseni ainakaan asennusvika, olivat vain niin väljät ja tuskin jäykemmät öljytkään olisivat paljoa auttaneet.) ja olivat niin kököt muutenkin( iskarin sylinteri muistaakseni nylonia tai muovia).
 Pitää kyllä mainita että Kyosho rahastaa todellakin jo pelkillä muttereilla, eli aina jos mahdollista niin etsii jostain muualta.
 Ja jarrulevystä sen verran että minusta se on melko tehokas vakionakin, paitsi kulutuskestävyys varmaankin aika olematon, pinnat olisiko n. milli.
 Tällä hetkellä en kyllä enää ostaisi usaa mistään, parempia malleja kun on jo niin paljon tarjolla. Paitsi kyllähän tällä huvikseen ajelee( paitsi vakiomoottorilla  :lol: )

lisäys: Millaista löpöä OS:ille pitää olla? N00bi kun olen :oops:
tulpat, pakoputket, adapterit jne. on ainakin erilaiset kuin vakiokoneilla...

Poissa Kakliu

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #34 : 28.02.04 - klo: 18.16 »
Joo, meinasinkin siis että vaihtaisi niihin alkuperäisiin iskari&jousi-hässäkkään _pelkät_ jouset, turha niitä iskareita on uusia jos ne ei vuoda. Niistä öljyistä; ei turhaan kannata sijottaa hirveitä summia johonkin extra-hyper-über-öljyyn, ostaa vaan semmosta suht jäykkää perusöljyä (maksaa varmaa 4€ tuubi).
Tuo Kyoshon varaosien hinnoittelu on kyllä jotain aivan käsittämätöntä, pienet nippelit maksaa hirveitä, kilohinta jollain ruuveillakin varmaan 2000€  :evil:. Itse olen ottanut sen kannan nuihin, kuten jo aikaisemminkin mainitsin, että jos jotain menee rikki niin ensin pohdin voinko tehdä/teettää itse uuden, sitten katselen jostai perus "tarvikeliikkeestä" ja vasta sitten hätätilassa kysyn Kyoshon hintaa osalle.
Mielestäni tuo yhdellä levyllä toteutettu jarrusysteemi on alimitoitettu tuohon (tai sitten se kitkapinta on niin kulunut omassani). Se jarrulevykin maksaa Kyosho-liikkeessä helposti sen 20-30€ :( Kunhan tässä jaksan niin räpellän alumiinista siihen levyn tilalle ja jos oikein innostun niin suunnittelen siihen 2 tai 3-levyisen ratkaisun.
En kyllä ihan kokemattomalle (ja varattomalle) autoa suosittelisi mutta kädentaitoiselle ihan mukava harrastepeli, ainakin modaaminen on ollut palkitsevaa.
Siitä OSsin koneesta. Itse olen ajellut sitä 15%:in Cool Powerilla ja sillä se ainakin on toiminut loistavasti. Muodostuu muuten veikeä ero siihen Kyoshon mottiin verrattuna kun tuossa Ossissa on 2x enemmän tehoa ( gs-21r 1,2hp?) ja se kiertääkin n. 10 tuhatta enemmän.
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #35 : 28.02.04 - klo: 18.27 »
Täytyy juuri mainita että oli minulle ensimmäinen "aito rc".  Ei siis mikään ihme että olen tehnyt virheitä monissa asioissa, joka sinällään harmittaa kun on niin kallis harrastus. Varmaan moottori onkin ihan sökönä kun viime ajosta on aikaa( vaikka ajoin kyllä onneksi silloin suht rikkaalla, vaikka en ole käyttänyt suoja öljyäkään  :!:  ,  joka oli varmaan Paha virhe.).
 Yhdesti kokeilin vain voisiko pitkästä aikaa ajaa ja ei tullut kuin melkein sanomista.. Käynnistäessä vierähti ainakin tunti kun se Lopulta käynnistyi, mutta akuissa ei ollut  enää juuri hirveänä virtaa( en ladannut niitä ennen ajohetkeä, ehkä pari päivää ennen sitä ja ne ei ole kuin 4*800 mAh. Pitäisi ostaa suurempikapasiteettiset.)
 Olin kuitenkin riemuissani kun se kuitenkin käynnistyi pitkästä aikaa.
 Ehkä pitäisi ostaa vihdoinkin aito oikea Ossi.
Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.
Tyhmyyksissäni tilasin viikko sitten kolme firepower tulppaa, niin ne vain menisivät kaikki melkein hukkaan( ellen myisi niitä pois).

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #36 : 28.02.04 - klo: 19.45 »
Lainaus käyttäjältä: "unknown_driver"

Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.


Siin uudemmassa on se 1,7hp, vanhemmassa 1,2hp.

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #37 : 28.02.04 - klo: 19.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Lainaus käyttäjältä: "unknown_driver"

Gs-21r pitäisi (kai) olla 1,7 hp, mutta eihän niihin tietoihin käy luottaminen.


Siin uudemmassa on se 1,7hp, vanhemmassa 1,2hp.


Minulla on ilmeisesti ainakin uudempi 1,7hp:n malli ainakin vuoden 2001-2002 luettelon mukaan.

Poissa Kyosho

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #38 : 01.03.04 - klo: 14.08 »
Mulla on usa-1. Ostin sen tossa syksyllä,mä ostin siihen just uuden koneen ku vanha oli  rikki ja eikä sille voitu tehä enää mitää. Se on kyllä kyoshon oma ei O.S. Oletko ajellut nyt paljoa usalla? Onko sulla kuvia siitä sun autostas?

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #39 : 01.03.04 - klo: 15.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Kyosho"
Mulla on usa-1. Ostin sen tossa syksyllä,mä ostin siihen just uuden koneen ku vanha oli  rikki ja eikä sille voitu tehä enää mitää. Se on kyllä kyoshon oma ei O.S. Oletko ajellut nyt paljoa usalla? Onko sulla kuvia siitä sun autostas?

 Olen minä ihan jonkun verran ajanut, paitsi en ihan nyt lähiaikoina kiireiden yms. takia. Kuvia minulla ei siitä valitettavasti ole, mutta eipä se kovin hääppösen näköinen ole.
 Ehkä moottori pitäisi vaihtaa, kuten olen aikonut (kukahan tämänkin vetokäynnistimen on niillä keksinyt  :evil: ), tehon ja luotettavuuden takia. Ohjaus servo saattaa olla epäkunnossa, se kun on alusta alkaen toiminut välillä oudosti. Muuten auto on toiminut loistavasti, eikä mikään kalliimpi osa ole särkynyt. Onko Kyosho sinulla miten hyvin pelittänyt tuo auto? Ja onko sinulla siitä kuvia?

Poissa Kyosho

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #40 : 01.03.04 - klo: 17.05 »
Mun pitäis kans ostaa uus ohjausservo ku se ei oikein tahdo kääntää noita "möhkö renkaita"... Ja jarrut on ihan pskat niihin täytyy keksii joku oma viritys ,että jaruttaa paremmin... Kerro sähköposti osoittees niin voin ottaa kuvia!!!

Poissa Kakliu

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #41 : 01.03.04 - klo: 17.17 »
Älä nyt suinpäin ryntää uutta servoa ostamaan, kokeile ensin mitä vaikuttaa jos laitat viidennen pariston/akun vastariakkupakettiin. Neljällä paristolla/akulla se tehollinen jännite tippuu nimittäin niin alas että tulee häiriöitä ja tehottomuutta.
OSTETAAN polttisauto (rally tai touring)

unknown_driver

  • Vieras
Kokemuksia Kyoshon USA 1sta ?
« Vastaus #42 : 02.03.04 - klo: 19.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Kyosho"
Kerro sähköposti osoittees niin voin ottaa kuvia!!!

 No laita vaikka tonne: anakko@mbnet.fi