Innostuin shimmaamaan tasauspyörästöt niinkuin on neuvottu. Levitin lautaspyörän vaseliinin takaisin hammaspinnoille, sprayvaseliini voisi sitkeämpänä olla parempaa ja samalla aineella voisi tiivistää diffikotelon saumat. Molemmissa päissä lautaspyörässä oli ruostetta, varmaankin tehtaan peruja Samalla vaihdoin sekä diffien että pyörien laakerit puhtaisiin pl. etupyörien sisemmät, kun en viitsinyt ruuvata ohjauspalikoita irti. Shimmasin pyörän laakerit edestä (8x10mm shimmi laakerin taakse), takaa ei tarvinnut. Jotain pölysuojausta pitäisi laakereille keksiä, tai ahkerasti vaihtaa pestyt ja öljytyt laakerit. Takapään diffi on vähän karkean tuntuinen, pitänee vaihtaa joskus ja avata nykyinen tutkimuksia varten. Oli aika tiukassa ruuvit, olisin muuten avannut jo nyt.
Vaimon TX:stä vähän kokemuksia ja ei ole ilon päivää näyttänyt :( Autossa ei itsessään suurempaa vikaa. Muutaman kerran irronnut kardaanin haarukka edestä ja takaa, vaikka pidätinruuvit on lukitteella kiinni. Piti purkaa ja puhdistaa kierteet asetonilla, ennen kuin alkoi pitämään.
Kiviä meni rattaan ja rungon alalevyn väliin. Nyt tehty runkolevyyn aukko.
Kerran tippui rengas ja mutteri katosi, vaikka serratut nylockit. Nyt kevyttä lukitetta ja kestää.
Viimeksi paukahti Turnigy trackstar moottorista roottorin magneetti kappaleiksi. uusi mosa tilattu. Auto on hyvä ajaa ja mamma vedellyt sellaisia hyppyjä, että minua hirvittää auton puolesta.
Perät otin joutessani auki ja ensimmäinen havainto oli, että ovat täynnä hienoa hiekkaa... Tasauspyörästön ja runkolevyn välissä ei ole minkäänlaista tiivistettä ja hiekka pääsee sisään sekoittuen vaseliiniin. Nyt on Locktiten tasotiivistettä ja pitäisi olla täysin tiivis. samaa laitoin myös perän kotelon puolikkaiden väliin. Perän kotelon tiivistäminen on aivan must.
Purin myös tasauspyörästöt ja siinä tiivisteet olivat aivan mössönä. Tilalle laitoin NBR O-renkaat, joilla helppo säätää tasauspyörästön välykset. Shimmasin Durangon shimmeillä. Rasvaksi tuli Kluberlub BE. Vaikuttaa pomminvarmalta nyt perämurikka.
Samalla kävin slipperin läpi. Kitkapinnat ovat alunperin niinkin eksoottista materiaalia kuin Klingersil-tiivistettä, joten eri paksuista levyä saa kaupasta ja siitä helppo leikellä kitkalevyjä mielen mukaan. Spurria ei tarvitse työstää.
Aloittelijan, mutta tekniikasta perillä olevan näkemys on, että tulee ihan kelpo peli, mutta on käytävä läpi ennen kuin ajaa, vaikka onkin valmiiksi koottu. Pitää vaihtaa rattaat 48dp:ksi kunhan vaihto on ajankohtainen.
Oma TC on kestänyt käskeä hyvin, vaikka 3s akku ja voimoo ihan kivasti. Shimmasin senkin samalla ja tein samat tiivistys ym kommervenkit kun prikkojakin jäi. Ääni hiljeni ja entinen rallatus hävisi.