Eikö täällä kotimaan kisoissa voitaisi ajaa ihan kaikilla kovakuorisilla lipoilla?
Mun mielestä on aivan järjetöntä, että vain niiden valmistajien akuilla saa ajaa, jotka ovat maksaneet efra/ roar leimasta. Tuo leima kun ei tee noista akuista piirun vertaa parempia, ainoastaan kalliimpia.
Joo tätä nyt sitten perustellaan sillä, että nämä leimalliset akut ovat testattu ja tiedetään että toimivat ja kestävät. Tämä olisikin hyvä peruste jos olisi koskaan ikinä nähnyt kun lipo tussahtaa, tai olisi kuullut, että lipo "vain" tussahti. Eiköhän liki kaikissa tiedossa olevissa tapauksissa kyseessä ole ollut käyttäjän virhe eikä "leimattoman" akun valmistusvirhe tms.
Toinen mieltä askarruttava asia on renkaat. Eikö voisi olla yksi rengastyyppi, oli mikä hyvänsä, joka on sallittu kaikissa kisoissa ja tämän lisäksi järjestävä seura voisi nimetä toisen yleisesti saatavilla olevan vaihtoehdon, mikä mahdollisesti toimisi ko. radalla paremmin ja/ tai olisi myös kestävämpi.
Nyt kun en tiedä tämän yksityyppirenkaan historiaa, niin kiinnostaa myös miksi ylipäätään sähkökrossissa pitää olla yksityyppirengas? Kyllähän tuo mahdollisesti tuo jonkin sortin säästöjä, mutta onko se ainut peruste?