Veden siedosta:
Ainakin Hitecin, kalliitkin, sevomallit oli myytäessä kasattu niin, että vain toiselta puolen suojattu kuulalaakeri oli suoja sisäpuolella, rasvan puolella. Vain kuoren muovinen roiskekynsi ulkosuojana.
Sääli sellasen lompsaa joka tähän luottaa.
Jokaisessa näkemässäni RC-mallissa on ensiasennuslaakerit vain pölysuojilla, ei neste-, tai painetiiviit. tietysti herkemmät rullaamaan puhtaina , mutmut..
Bocabearingsin hybridikeraamiset laakerit moottorivirveleihin myytiin suolavedentiiviinä, joten pistin taannoin sellaset CM4600 koneeseen uusiessani. Toki muutenkin suojailtu. Ei rullamisero ole haitannut. Ihmeen pehmeä värinätön käyntiääni on jaksanut hämmästyttää. Ehkä 40-50 akullista on koeajoa kestänyt, ympäri vuoden.
Taidan kuulua laiskoihin huoltajiin, ja koittaa ajella niin kauan kunnes vika on ilmeinen, joten, suunnittelen uhraavani aikaa/rahaa, ja pistää auton ympäri noita !!
Sen verran monta kertaa on diffin asetukset valuneet laakerien kuluessa pieleen,
likasuuttaan leiponut laakeri tuhonnut edelleen muita osia, jne. Tämä saattais auttaa märällä ja sannallakin.