Vaihdoin autoon takapään diffin kokonaan ja nyt toimii hyvin. Koppa meni maalattavaksi ja samalla päästiin kokeilemaan crossirataa. Kävi heti selväksi, että Stampeden vakioasetuksilla autolla ei tee radalla oikein mitään.
Radalta lähdettäessä poika tuumasi, että säädetään autosta enemmän ratakelpoinen. Eihän siitä tietenkään mitään rata-autoa saa, mutta päätettiin säätää sen mitä nopeasti ehdittiin. Säädettiin iskareiden alakiinnityskohtia niin leveälle kuin sai ilman että tukivarsien suojia tarvi ottaa pois. Samalla laitettiin kaikkiin jousiin ylimääräiset rajoitinrenkaat (niillä on varmaan joku parempikin nimi). Samalla vaihdettiin vakiovanteet + talonit takas. Matalammat ja matalampi profiili kuin Trenchereissä. Myös kumit on jäykemmät eikä renkaat muuta muotoaan yhtä paljon (mikä hankaloittaa mutkissa, kun auton kori kallistuu ulkokaarteen puolelle).
Auto on nyt huomattavasti parempi, joskin renkaissa on vähemmän pitoa. Tai on asvaltilla pitoa on kyllä mukavasti, mutta pitää ensi kerralla verrata renkaita uudelleen. Ehdittiin käymään Oulunsalon radallakin, joka oli kuin tehty Stampedelle, suosittelen - lapset(KIN) tykkäs. Pitää nyt katsella tuleeko tuosta radasta se mukavin ajopaikka. Jos tulee, säädetään sitten lisää, mut nyt tuo on aika kiva yleisajoon.
Vaikuttaako iskareiden yläpään säätö samalla tavalla kuin alapään (siis toisin päin vain). Eli jos säädän yläkiinnityspistettä sisemmäksi, niin auton painopiste laskee hitusen, jousituksesta tulee progressiivisempi eikä auto kallistele mutkissa yhtä paljon? Mitä muita säätöjä suosittelette. Keskidiffiä mietin, että olisko se kiva jos laittas tosi jäykät öljyt siihen. En halua mitään etuvetoautoa, mut jos keulimista sais hitusen pois (ei kokonaan, mut kohta tulee LiPot) ja säästettyä vähän vetareita (tosin teräsvetarit on tulossa).
Mitäs vaihtoehtoja ohjauksen säätämiselle on. Ongelmana on liian herkkä ohjaus, millä tarkoitan sitä että pienikin liike ohjaimesta kääntää autoa turhankin paljon. Ohjaimesta saa progressiivisen tilan ohjaukselle jota ajattelin kokeilla (nopeaa kun on), onko teillä kokemusta siitä. Miten kaasun käyttö 70/30 tilassa tai Racing tilassa (noparista), ne varmaan auttaa kaasun annostelussa. Tuota kaipaan silloin kun ilmassa pitäisi ohjata autoa. Isot renkaat ja lyhyt akseliväli ilmeisesti tekevät sen, että kaasun ja jarrun käyttö vaikuttaa niin rajusti auton keulan liikkeisiin.