Mitenkäs herkkä se noille häiriöille on tuon Mamba Max?
Pätkiikö kokoajan vai mitä se tekee ja millä radiolla?
Mulla on vakio traxxasin radio ja futaban vastaanotin (auto rustler). Häiriötä mamba otti akusta/sen johdoista. Akkuna on gp:n 4300 kennot normaalisti 6 kpl ja johdot lähtevät kennojen päistä samalta puolelta akkua normaalisti. Eli akku pitää laittaa autoon niinpäin että johdot lähtevät eri puolelta akkukoteloa kuin missä nopari on ja lisäksi vastaanotin piti viedä auton etupäähän mahd. kauas akusta/johdoista.. Noin auto toimii hyvin --> ei häiriötä.
Jos akun laittaa koteloon niinpäin että johdot tulevat noparin puolelle, auto toimii ilmassa kaasutellessa ja hiljaa ajaen hyvin, mutta jos antaa kunnolla kaasua auto tekee aivan omiaan, kaasuttelee ja jarruttelee yms.
Pohdiskelin asian niin että kun kunnolla antaa kaasua ja virtaa alkaa mennä tulee luonnollisesti enemmän magneetti kenttää johtojen ympärille ja enemmän häiriötä. Siitä entiedä onko siinä tuossa mun selostuksessa häiriöiden synnystä perää, mutta näin auto kumminkin käyttäytyy.
Eli lyhykäisyydessään häiriöistä ei oo haittaa jos on mahdollisuus sijoittaa muut komponentit tarpeen vaatiessa eripaikkaan. Toisaalta laadukkaampi vastaanotin voisi korjata asiaa...