Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rcnipa

Sivuja: [1]
1
Oisko menny servo ja nopari väärin kanaviin?

Siinä onkin sellainen mielenkiintoinen seikka että en saa tehtyä mitään jos en laita päinvastaisiin liittimiin.
Sekä nopari ei tee sitä sen aktivoitumis/ "im ready to go" pilpatusta jos en laita johtoja väärinpäin!

2
Terve. Törmäsin tässä jokin aikaa sitten ongelmaan, että ratista vääntämällä saa kaasua ja kaasua painamalla kääntyy ratti! Sähköt eivät olleet viikkon käytössä ja välillä on täytynyt tapahtua jotain. Kokeilin laittaa toisen vastarin ja sen kanssa toimineen ohjaimen. Polkimesta sai kaasuttaa edes ja taa mutta ratista ei mitään tapahtunut. Servo kummiskin sai virtaa ja pystyin trimmaanaan servoa! Mikä neuvoksi?

T. Ymmällään oleva Niilo :o

3
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Kannattaa uusia mielummin akku. Tuo mainittu akku on ihan alarajalla tuolle muulle kokonaisuudella. Ikääntyessään ei parane. Valitse seuraava akku yli 7000 mah.

Se on itelläkin pyörinyt päässä.. Taidanpa hankkia uuden akun.

Kiitos kaikille jotka on nähnyt vaivaa vastatessaan kysymyksiin!

4


Mitä noparia suosittelisitte tai mikä sopisi motin kanssa? Kyllä, olen vielä aika aloittelija :tongue:

Riippuu mikä on budjetti. Säätimiä löytyy 70-300 EUR.
[/quote]

Budjetti ois 100e.

5
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

Enpä usko,  nopari on mitoitettu 2-4s lipoille. Jos olet varmistanut että kaikki liittimet on ehjät ja nopari ja moottori saa virtaa niin eipä tuossa mitään muuta oikein jää kuin uuden noparin hommaaminen...valitettavasti.

Mitä noparia suosittelisitte tai mikä sopisi motin kanssa? Kyllä, olen vielä aika aloittelija :tongue:

6
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo



Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

Ajatko Nimh akuilla vai lipoilla? Voi myös huonolla nimh-akulla tehdä tuota - virran tuotto ei riitä stydille harjattomalle combolle.

Ajan 2s lipo akulla --> http://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-7-4v-50c-2s1p-hardcase-lipo-battery-10.html

Mutta voisiko tähän liittyä se että moottori on liian iso? jos se imee paljon virtaa, jos on niin minkä kokoinen olisi sitten hyvä nykyisen paikalle?

7
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo

Kalibroi ohjain nopariin, jos et ole tehnyt sitä. Tai sitten: Onko vastari saanut osumaa? Jos sulla on toinen ohjain ja vastari niin kokeile sillä.

Mainitsen vielä että kun nopari pysäyttää auton ja näyttää punaista valoa eli tasakaasua luulisin, valo sammuu ja perään tulee kaksi vihreää välähdystä ja äänimerkki jotka tulevat autoa käynnistäessä kun se on valmis ajettavaksi. Sama sitten toustuu monia kertoja.  :shocked:

Kokeilin vaihtaa vastaria toisesta autosta ja muutoksia ei näkynyt. Sekä kokeilin uudelleen kalibroida eikä tapahtunut muutoksia!

8
Moi. Minulla on tuollainen Hobbywing EzRun WP SC8+EzRun 3656 4000kv kiinni 1:10 shortcourse autossa ja siinä ois sellanen ongelma kun hetken sillä revittelee reippaalla kaasulla, niin hetken päästä se alkaa tekemään omia jarrutuksia, on hetken aikaa hiljasena; ei lähde liikkeelle kun painaa liipasimesta. Hetken ajan päästä voi taas jatkaa ja sama toistuu monia kertoja ennenkuin cutoff tulee vastaan! Osaisiko joku paremmin tietävä auttaa?  :grin:


-Niilo

Sivuja: [1]