Tänään on asiaa nyt kovasti tässä pyöritelty ja selvitelty eri vaihtoehtoja asian tiimoilta. Lajiryhmä kokoontui tänään puhelimitse tekemään päätöstä asiaan ja seuraavaan on päädytty:
FTT 1 osakilpailussa ajetaan Sweep renkaalla, joka on edellisen vuoden rengasta vastaava muilta, paitsi vanteen osalta. Vanne on sama kuin Sweepin edellisen toimituserän kovempi ja läpikuultavampi vanne.
Tässä asiaan liittyviä seikkoja laajemmalti:
- Edellisen kauden rengassetin vannetta ei ole enää saatavilla ja sen on korvannut tämä kovempi ja läpikuultavampi vanne kokonaisuudessaan.
- Edellisen toimituserän ongelmat johtuvat vanteen ja kumiseoksen muutoksista. Kumiseoksen vaikutus on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin vanteen, tästä syystä lajiryhmä uskoo, että edellisen kauden rengas ja insertti varustettuna tällä uudella vanteella tarjoaa hyvän renkaan kilpailukäyttöön Suomen olosuhteissa.
- LRP CPX rengassetin saatavuutta selvitettiin ja kyseistä rengasta olisi ollut saatavissa Suomeen riittävällä toimitusajalla. Kuitenkin pikainen soittokierros kisakuskeille sekä aiemmat kokemukset renkaista toivat hyvin esille kyseisen renkaan liukkauden, joka olisi tuonut ongelmia seuraavissa osakilpailuissa (huonompi pito).
- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.
- FTT 1 osakilpailussa käytössä oleva rengas testataan lajiryhmän valitseman kuljettajan toimesta Tikkurilan radalla heti kun mahdollista (renkaat saatu maahan), jotta nähdään että tämä entuudestaan tuntematon rengas ei ole ns. "täyttä kuraa". Testausta tehdään muutaman akun verran ja kuljettajana toimii henkilö, joka osaa antaa rakentavaa palautetta renkaan toiminnasta. Jos renkaan kanssa tulee ongelmia, niin nykyistä "huonoa satsia" on maahantuojan varastossa riittävä määrä FTT 1 osakilpailun läpi viemiseksi tarvittaessa.
- Kilpailuun osallistujat saavat lunastaa renkaat normaalisti lauantaina (taikka sunnuntaina) ilmoittautumisen yhteydessä. Rengasta siis ei pääse testaamaan ennen kilpailua (kenenkään ei tarvitse muuttaa suunnitelmia).
- Oletettavissa on, että renkaan pito ja käyttäytyminen on lähempänä edellisen kauden rengasta, kuin nyt saatavilla ollutta heikkopitoisempaa variaatiota. Tämän pitäisi tarjota riittävän hyvä pito kaikille FTT sarjan radoille.
- Jos renkaan kanssa ei havaita ongelmia, niin tällä renkaalla tietysti ajetaan koko FTT sarja. Nimenomaan haluttiin löytää ratkaisu, jolla voidaan elää koko FTT sarjan läpi.