Tuossa laskeskelin noita hampaita, niin vakiona näyttää olevan 31/45t (miksi tuohon muuten tuo t-laitetaan perään?) ja tuossa mukana tulleessa olisi 28 hammasta. Ohjekirjasta löytyi hieno taulukko johon on koottu noita hammaskokoja ja mikä passaa minkäkin kanssa, niin tuossa taulukossa on merkattu tuo 28/45 keltaisella ja selityksenä värille on Optional high-speed gearing. (Tuon jopa minä ymmärsin
)
Tämä on nyt tähän asti ihan selvää, ainoa nitä mietin, että miten päin ne hammatusjutut oikein menee, kun täällä puhutaan siitä motin kuumenemisesta väärillä välityksillä? Kun tuosta taulukosta saisi sen käsityksen, että jos tuo moottorissa oleva hammasratas (pinion gear) isonee, niin silloin enempi haittaa.
Eli minun järkeen (johon en enää luota täysin) kävisi taas että siitä ei pitäisi haittaa olla jos annan jatkossa olla tuon 28-hampaisen tuon orkkiksen 31-hampaisen tilalla, niin ylikuumenemista ei pitäisi olla. Periaatteessahan siinä pitäisi väännön parantua ja vauhdin hiukan vähentyä alkuperäiseen verrattuna.
Meneekö järkeily ihan metsään?
PS: ja Kiitokset rautalangan vääntämisestä...