Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1512485 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1620 : 23.04.09 - klo: 18.17 »
Tervehdys taasen!

Onkos kellään kokemusta noista Polyquestin lipoista, esim. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7161&Product_Name=Polyquest_5100mAh_2S_25C_RXP_Racing_Lipo_Pack

Miten tuollainen pärjää vertailussa esim LRP:n vastaavaan?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1621 : 23.04.09 - klo: 18.41 »
Tänään tuli LRP:n hardcase lipot postissa. Aloin miettimään, että miten oleellista on vaihtaa nuo akkujen mukana tuleet "hyppylangat" noparin + ja - napoihin? Onko se miten oleellista, että on juuri ne valmistajan viralliset liittimet, jotka noissa johdoissa luonnollisesti on kiinni. Onhan nuo toki paremmin suojatut sieltä liittimen päästä kuin tämän hetkiset. Ohjeissa myös sanottiin, että noita ei saisi leikata. Aika hurjan pitkät johdot tulee varsinkin toisesta kun eihän nuo + ja - napa ihan samassa kohtaa akkua sijaitse (hyvä jo turvallisuus syistäkin varmaan).
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1622 : 23.04.09 - klo: 20.01 »
Eihän lipoja tartte mitenkään purkaa? Kuinka kuuma lipo on vaarallinen?
Ënsimmäinen viesti tässä aiheessa kertoo paljon.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1623 : 23.04.09 - klo: 23.15 »
Tervehdys taasen!

Onkos kellään kokemusta noista Polyquestin lipoista, esim. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7161&Product_Name=Polyquest_5100mAh_2S_25C_RXP_Racing_Lipo_Pack

Miten tuollainen pärjää vertailussa esim LRP:n vastaavaan?
Polyquestit on ehkä parhaimpia lipoja mitä löytyy, LRP noh ei ole kokemuksia, riippuu mistä kennoista on tehty.
Enerland ja Kokam kennoista tehdyt lipot on parhaita, ja Polyquestit on Enerlandin tekemiä joka tekee myös A123 kennoja.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1624 : 24.04.09 - klo: 15.12 »
En jaksanu koko viestiketjua selata, alun luin kyllä ja muita ohjeita mutta ekat lipovehkeet on nää.. imaxin B8 balanseri laturi, ja 4kpl 3000mah 30c 2s lipoja.. Laturis on liittimet 3-8s lipoille, mistähän ja millaisen adapterin/adapterit tartteisin että saisin neljää tai kahta lipoa ladattua yhtäaikaa?

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1625 : 28.04.09 - klo: 15.48 »
pistänpäs tänne semmosen kysymyksen että: ostin hobbycitystä kaksi zippy 3600mah 3s lipoa, pistin laturiin kiinni ja annoin ladata. noin 50min jälkeen laturi oli ladannut kahta kennoa pelkästään siihen 4.2v ja yksi kenno oli vajaat 4.0v eikä suostunut enempää sitä ladata. onko tämä normaalia uusilla kiina lipoilla?


kävin vielä akun ajamassa puolityhjäksi ja kokeilin uudestaan ja sama juttu...?? ei muuta mutta toi akkuhan ei ole balancissa ikinä tota menoa vai meneekö kennojen jännitteet pikkuhiljaa kaikki siihen 4.2v?
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1626 : 28.04.09 - klo: 15.58 »
Mikä sulla on laturina? Onhan varma että se myös balansoi. Noissa monissa kiinalatureissa on erikseen Charge ja Balance charge toiminnot. Vain jälkimmäinen balansoi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1627 : 28.04.09 - klo: 16.03 »
ostin tommosen perus yungtong laturin mikä lataa max 5a 6s. mulla on noita zippy akkuja 4kpl joista 2 uusia mitkä tekee tota, toiset kaksi toiminut hyvin ja on balanssissa joka latauksen jälkeen. onkohan tullut mulle nyt joku jämä akut kotiin  :undecided:

edit: joo kyllä balansoi noita kahta kennoa mitkä vilkkuu ja yhtä kennoa lataa todella hitaasti...
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1628 : 28.04.09 - klo: 18.23 »
Tai sitten laturi näyttää jännitteet väärin, tarkista yleismittarilla.
Jere M

Poissa Björkka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1629 : 29.04.09 - klo: 09.13 »
ostin tommosen perus yungtong laturin mikä lataa max 5a 6s. mulla on noita zippy akkuja 4kpl joista 2 uusia mitkä tekee tota, toiset kaksi toiminut hyvin ja on balanssissa joka latauksen jälkeen. onkohan tullut mulle nyt joku jämä akut kotiin  :undecided:

edit: joo kyllä balansoi noita kahta kennoa mitkä vilkkuu ja yhtä kennoa lataa todella hitaasti...

Saattaa mennä pitkään ennenkuin on kolmas kenno samoissa kahden muun kanssa, riippuen miten laite balansoi ja millä virroilla maksimissaan. Mulla oli ECpowerin 2S lipoissa epäbalanssia n. 0,2V ekalla latauksen lopussa ja Accucell-6 ei niitä perusbalasoivalla latauksella saanut kohtuuajassa tasoitettua. Latasin täältä saadun neuvon perustella tyhjempää kennoa 1s latauksella (kohtuu virralla balansointipiuhasta) ja homma toimi. Suosittelen siis sitä.

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1630 : 29.04.09 - klo: 10.52 »
joo täytyy tuota kokeilla. sillähän ne saa ainakin lähelle ja sitten uudestaan tasaukseen. kiitos neuvoista.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1631 : 29.04.09 - klo: 11.01 »
Pistä laturiin pienimmällä mahdollisella (jotain 0.1A) virralla latautumaan niin tasuri kerkeää hommansa hoitaa  :wink:

Ei tartte mitään piuhavirityksiä tehdä.

Mutta jos jatkossakin on tollasta eroa kokoajan niin akku ei ole ihan järissään.
Axial SCX 10 TR

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1632 : 29.04.09 - klo: 13.16 »
Sellaista ajattelin kysäistä. Oma GTB-säätimeni on huollossa ja kuitenkin tekisi mieli ajaa kun kelit sitä sallivat. Minulla onkin ollut tällaisten pahojen päivien varalle varastossa Novak XRS-Säädin, joka on hiilikoneelle tarkoitettu. Säätimeesä ei ole LiPo-cutoffia mutta kun kokeilin LiPoa säätimen kanssa se toi ihan hyvin. Kysynkin, että voiko tällaista perussäädintä käyttää LiPon kanssa, kunhan vain pitää sen mielessä että akkua ei loppuun ajeta
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1633 : 29.04.09 - klo: 13.27 »
tottakai voi kunhan et vaan noparin jännitteen kestoa ylitä.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1634 : 29.04.09 - klo: 13.51 »
tottakai voi kunhan et vaan noparin jännitteen kestoa ylitä.


Hmmm mistäs ne saan selville??? Ohjekirjasta varmaankin, mutta kun nekin pirut ovat hukkuneet =/. jos joku osaa sanoa niin kiitollinen olen. Säädin on siis Novak XRS ja lipot 3 racing 3700mAH 2kennoinen.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1635 : 29.04.09 - klo: 14.36 »
jos nopari kestää 6 kennoisen nimhin (7.2v) niin kyllä se kestää 2s liponkin (7.4v)
onko kyseessä siis tämä:http://www.tcscrawlers.com/Novak-XRS-Reversible-Sport-ESC-1830-p-16646.html
"nput Voltage: 4-6 cells NiMH (1.2V/cell) or 2S Li-Po when used with Novak's Smart-Stop Li-Po Module (#5470) "
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1636 : 29.04.09 - klo: 15.04 »
jos nopari kestää 6 kennoisen nimhin (7.2v) niin kyllä se kestää 2s liponkin (7.4v)
onko kyseessä siis tämä:http://www.tcscrawlers.com/Novak-XRS-Reversible-Sport-ESC-1830-p-16646.html
"nput Voltage: 4-6 cells NiMH (1.2V/cell) or 2S Li-Po when used with Novak's Smart-Stop Li-Po Module (#5470) "

Kyllä, juurikin tuo. Löysin paketin ja siinä todetaan että 4-7 Cell. Eli pitäisi kestää. Noh ei sitä kauaa tarvitse, kun vapun jälkeen saa GTB:n takaisin. On vain niin suolesta kun NIHM joutuu ajamaan, saisi pikkuisen edes tehoa lipolla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1637 : 30.04.09 - klo: 23.39 »
Onko vaarallista jos 5000mah akkuun menee latauksessa 5200mah? Onko sen merkki että katkasujännite ollu liian pienellään?
Ajossa oli siis MMM ja siinä sarjaan kytkettynä 2x 2S 5000mah lipottimet ja MMM:stä lipo cut-off Auto-Lipolla.
Kannattaisko muuttaa tuo Auto-Lipo suosiolla vaikka 12,5V ettei päästä akkuja noin tyhjiin?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1638 : 01.05.09 - klo: 12.11 »
Mulla menee 5000 zippyyn 5400mAh ja latauksen lopussa kaikki kennot on 4,20V ja akku ei lämpeä. Se on siis ihan normaalia ja mielestäni nimelliset mahit pitääkin ylittyä ladattaessa, tai näin mulla on kaikki akut olleet. Paitsi nosramin 1800 25c 2s lipo johon ei uutenakaan menny kuin 1600 ja risat sisään ja hävän aikaa oli ali voltit. Sain pelaamaan (väärillä lataus menetelmillä) ja sisään meni 1650 mAh (täyteen latasin ihan oikein).

Max ampseihin menee sitten ihan reilusti yli nimellisen. 6000 mAh meni ajojen jälkeen yli 7000mAh ja mitään poikkeavaa ei latauksen aikana tapahtunu. Ite kyllä lopettasin myös YLI hintasten lipojen mollaamisen, sitä jotkut harrastaa. Niihin menee maheja aikalailla enemmän mitä ilmotetaan ja ovat oikeesti hyviä. 1000 mahia lisää ajoaikaakin aika reilusti, 10-15 min
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1639 : 01.05.09 - klo: 13.21 »
1000 mahia lisää ajoaikaakin aika reilusti, 10-15 min

niin millä kalustolla?
minulla kun kestää 5000 zippykin vain about 20 minsaa
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1640 : 01.05.09 - klo: 14.17 »
1000 mahia lisää ajoaikaakin aika reilusti, 10-15 min

niin millä kalustolla?
minulla kun kestää 5000 zippykin vain about 20 minsaa
Stampedella varmastikin kevyellä koneella, kevyillä asetuksilla ja kohtuullisella takapään pidolla 3S 5000 akulla menee 30-45 min.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1641 : 01.05.09 - klo: 18.04 »
Osa tuosta "ylimenevästä" ampeerimäärästä selittyy tasauksessa hukkaan menevästä virrasta. MA taas käyttää suurempia kennoja kuin mitä pakan päällä lukee, esim. purkamani 7,4V 8000mAh 2S2P pakka oli kasattu neljästä 4200mAh kennosta. Joku voisi kysyä miksi näin?
Tuskin sitä kuitenkaan hyvää hyvyyttään tekevät, ehkäpä sen takia että akut vastaisivat paremmin pakan päälle painettuja speksejä?
Ja tietysti isommalla hintalapulla varustettuna...  :grin:

Tästä nyt ei kannata kenenkään herneitä vetää, kukin ostaa ja käyttää niitä akkuja kuin itse haluaa.
Toki laatu maksaa, mutta sitten puhutaan esim. sellaisista tuotemerkeistä kuin Polyquest ja Flightpower.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1642 : 01.05.09 - klo: 19.37 »
Jos partajeesus kysyit mun kalustoa, se on kerrottu spede topicissa. Mut laitetaan nyt.
Eli moottori Feigao 540 L, eli kannu on 60mm pitkä 3511kv, nopari mamba max ja akut zippy 3s 25c 5000mAh

Janezki laskeskeli 1000w moottori tehoa eli 1,3 heppaa tuolle setille. Jos on kevyt viritys niin kyllä ihmettelen  :lol: Ja auto painaa himpun yli 2kg. Tässähän on etunsa esim. kaasua ei läheskään koko ajan voi pitää pohjassa, tai siis täysin pohjassa en ole vielä voinu ajaakaan, koska ajopaikkani ei ole parhailta osiltaan vielä vedestä vapaa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1643 : 01.05.09 - klo: 20.24 »
Ostin käytettynä auton akkuineen. Siinä on 2kpl 2S akkuja ja ajon jälkeen yhden kennon jännite on selvästi muita alempi. Olen ladannut vasta kaksi kertaa (tasaavalla Bantam BC5:llä) ja latauksen jälkeen jännite ihan kohdillaan kaikissa. 

Kuinka iso epätasapaino on mielestänne huolestuttavaa? Nyt oli ainakin kerran n. 3,6-3,7 muissa kennoissa ja yhdessä noin 3,2 volttia. Pitäisikö asettaa cutoff niin ylös, että pienijännitteisenkin kennon jännite jää turvalliseksi (n. 3,5V ajojen jälkeen) vai ostaa suosiolla yksi uusi akku?

Kyseessä Maxampsin 8000mAh/160A akut ja ihan turhaan ei siis tee mieli ostaa vara-akkua.
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1644 : 01.05.09 - klo: 20.37 »
Oletteko kokeilleet halvoista lipoista tehdä järeämpiä akkuja rinnankytkennällä. Saako siitä lähinnä päänvaivaa vai joskus jopa kohtuuhintaan kelvollisen akun?

Autona Hyper 7, jossa Mamba Max + Neu combo eli kuormaa akuilla kyllä riittää.

Ostin ihan testimielessä yhden 12 euron hintaisen 4000mAh 2S Lipon, joka antaa jatkuvaa virtaa 32A. En ole vielä sitä testannut missään autossa. Mietin akun tekemistä kuudesta tuollaisesta. Eli kolme rinnan ja kaksi tällaista kolmen pakettia sarjaan. Silloin kapasiteetti olisi 12 000mAh ja antaisi jatkuvaa virtaa 96A. Hintaa koko setille tulisi 69 euroa (ilman liittimiä). Akut fyysisen koon puolesta mahtuisivat autoon.

Maxampsin 160A jatkuvaa antavat ovat ajosession jälkeen aavistuksen lämpimät (ehkä kädenlämpöiset), mitä arvelette, onnistuisiko ajelut ollenkaan tuolla 96A virranantokyvyllä vai kuumenisivatko akut liikaa / meno olisi laiskaa? 8000mAh Maxampsit maksavat lähes 300 euroa eli tokihan jotain eroa on odotettavissa..

Halpisakku: http://www.ecpower.com.hk/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=246
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1645 : 01.05.09 - klo: 21.33 »
Jos partajeesus kysyit mun kalustoa, se on kerrottu spede topicissa. Mut laitetaan nyt.
Eli moottori Feigao 540 L, eli kannu on 60mm pitkä 3511kv, nopari mamba max ja akut zippy 3s 25c 5000mAh

ihan yleisesti kyselin että millä kalustolla noin paljon lisää ajoaikaa tulee.
kuinka kauan sulla sitten tuo akku kestää kun mulla oli velineon motti joka on myös 3500kv ja 16/90 välit ja se 5000 zippy hyytyy sen 20 minsan jälkeen.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1646 : 02.05.09 - klo: 23.05 »
Oletteko kokeilleet halvoista lipoista tehdä järeämpiä akkuja rinnankytkennällä. Saako siitä lähinnä päänvaivaa vai joskus jopa kohtuuhintaan kelvollisen akun?

Ostin ihan testimielessä yhden 12 euron hintaisen 4000mAh 2S Lipon, joka antaa jatkuvaa virtaa 32A.

Halpisakku: http://www.ecpower.com.hk/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=246

Tulipa testattua halpisakkua Thuder Tigerissa hiilikoneella. Akku toimii ihan hyvin, mutta lämpenee melko paljon. Ajo oli suht kevyttä menoa eli välillä kovaa, välillä hitaampaa ja irtohiekalla eli rasitus ei ollut mahdoton. Nämä akut eivät siis sovellu autokäyttöön 1/10 kokoisiin autoihin. Johonkin pienikoneiseen ja pienikokoiseen autoon toimi varmaankin ihan ok.

Samalla kokeilin Yuntongin 5000mAh 20C akkuja Mamba Monsterin ja Neun koneen kanssa 1/8 autossa. Pelittää hienosti. Kunnon kengitystä asvaltilla ja hiekalla eivätkä akut lämpene. En myöskään huomannut että tehoa olisi ollut vähemmän käytettävissä kuin Maxampsin akuilla.
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1647 : 02.05.09 - klo: 23.09 »
Ostin käytettynä auton akkuineen. Siinä on 2kpl 2S akkuja ja ajon jälkeen yhden kennon jännite on selvästi muita alempi. Olen ladannut vasta kaksi kertaa (tasaavalla Bantam BC5:llä) ja latauksen jälkeen jännite ihan kohdillaan kaikissa. 

Kuinka iso epätasapaino on mielestänne huolestuttavaa? Nyt oli ainakin kerran n. 3,6-3,7 muissa kennoissa ja yhdessä noin 3,2 volttia. Pitäisikö asettaa cutoff niin ylös, että pienijännitteisenkin kennon jännite jää turvalliseksi (n. 3,5V ajojen jälkeen) vai ostaa suosiolla yksi uusi akku?

Kyseessä Maxampsin 8000mAh/160A akut ja ihan turhaan ei siis tee mieli ostaa vara-akkua.

Latasin taas akkuja. Kun tasausta oli kestänyt noin tunnin, piti keskeyttää lataaminen, jännitteet olivat n. 4.20 4.19 4.19 ja 4.17. Useamman tunnin päästä jatkoin lataamista ja tilanne oli n. 4.19 4.19 4.20 ja 4.12, josta latausta (eli tasausta) jatkui 3 tuntia ja se päättyi laturin aikakatkaisuun. Loppujännitteet olivat kaikissa kennoissa 4.19 luokkaa. Mutta ei ehtinyt kuitenkaan tulla "valmis" tekstiä laturiin.

Ajattelin vielä huomenna kytkeä akut tasaukseen ja katsoa saako se tasauksen valmiiksi.

Onko kokemuksia vastaavasta, saitko akun vielä kuntoon vai oliko se vaurioitunut?
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1648 : 03.05.09 - klo: 15.43 »
Oletteko kokeilleet halvoista lipoista tehdä järeämpiä akkuja rinnankytkennällä. Saako siitä lähinnä päänvaivaa vai joskus jopa kohtuuhintaan kelvollisen akun?

Mulla on 2 kpl Rhino 2350 mAh 4S LiPo rinnan pidennetyssä ja madalletussa "Revossa". Autolla painoa reilut 6 kg, voimanlähteenä Mamba Monster Combo 2200 kv ja kulkupuolta riittää noilla akuilla riittävästi. Tokihan tuolla autolla ajetaan enimmäkseen vain jyrkkiä sorarinteitä ylös, mutta se nyt tuskin on sitä kaikkein keveintä ja helpointa ajomaastoa.

Tuo setup on toiminut hyvin ja nuo akuthan eivät yksinään riitä antamaan riittävästi virtaa tuolle autolle. Koska autoa käytetään käytännössä vain kisakäytössä, niin akkujen paino on pyritty minimoimaan siten, että niistä saadaan tarpeeksi virtaa yhdessä ja kapasiteetti riittää juuri yhden kisan ajamiseen. Tuossa käytössä kun riski akun fyysiselle vaurioitumiselle on myös olemassa, niin en halunnut investoida mihinkään satojen eurojen akkuihin, kun näilläkin saa sen tarvittavan suorituskyvyn autosta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1649 : 03.05.09 - klo: 17.40 »
Itsellä myös kaksi 4S Zippy-R akkua rinnan, oikein hyvin pelittää ja ajoaikaa on sillanen 30min, jossain kohtaa saan myös nuo 6S Zippy Flightmax kytkettyä rinnan, niin kokemuksia tulee enemmän.
Nuo Zippy-R akut ainakin pysyy hyvin balansissa, sanovat tuolla HC sivuilla että olisi joltain korealaiselta valmistajalta nuo kennot, mutta eivät silti kerro valmistajaa ja koreastahan taitaa tulla tällä hetkellä ne parhaat lipot.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-