Kirjoittaja Aihe: CORR kilpailuja  (Luettu 184368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #840 : 20.12.10 - klo: 23.14 »
Mulle SC on talvilaji, kesällä ajetaan polttiksilla.
Mukavaa olisi, jos kisoissa tosiaan enemmän osanottajia olisi. Kiimingissä oli viivalla 5 autoa, joka on pikkusen liian vähän..
Liikaa Kyoshoja

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #841 : 21.12.10 - klo: 07.22 »
kyllä tää "luokka" on nähty kisaamisen suhteen jo, vaatis tooooodella suuren ihmeen että sais edes 10 autoo viivalle.

Myyrin WJ skabassa oli reilusti yli 10 autoa... SM kisojen yhteydessä tämä luokka ei näytä toimivan se me nähtiin vimme kesänä. Mutta ehkä jos SC kuskit järjestevät itsellensä kisoja omilla ehdoilla ehkä silloin viivalle olisi enempi tulijoita?

Juu!! ja viime talvena oli nokialla joku 40 autoa. Eli aika kova kato on tullu.

bw. Oliko niitä nyt 11 autoo sitten Myyrissä, eli ei nyt niin kovin reilusti.

edit: piti oikee tarkastaa, oma nimikinhan tuolla keikkuu kyllä.

SC-10:

1. Tom Thusberg
2. Miro Simonen
3. Alex Laakkonen
4. Juho Hattunen
5. Jari Itävuori
6. Janne Suutari
7. Tommi Suuripää
8. Kari Joukainen
9. Jouni Saurila
10. Aleksi Manninen
11. Priit Laur
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #842 : 21.12.10 - klo: 07.42 »
Onhan noi koppiautot ihan näyttävän näköisiä radalla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y7BHqQLwkUo&feature=player_embedded[/youtube]

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #843 : 21.12.10 - klo: 08.14 »
Mulle SC on talvilaji, kesällä ajetaan polttiksilla.
Mukavaa olisi, jos kisoissa tosiaan enemmän osanottajia olisi. Kiimingissä oli viivalla 5 autoa, joka on pikkusen liian vähän..

Ja Turussa alkukesästä oliko meitä 4 autoa. Tossa kohtaa loppui mun into luokan ulkokisoista puhuttaessa. Myöhemmin kesällä ajot Espoon radalla kyllä taas olivat ihan älyttömän hyviä sessioita ja siitä innostuneena ilmottauduin Hyvinkään kisaan joka tosin sitten siirrettiin ja ajot jäivät ajamatta. Espoossa voitas varmaan harkita viemään läpi jotku klubikisat mutta ajanottoa siellä ei ole enkä tiedä onnistuuko kierroslaskenta käsipelillä (jos laskijoita löytyy niin eiköhän). Toisaalta ajot itsessään olivat niin mukavia että eipä niitä kisoja jäänyt edes kaipaamaan kun muutenkin sai ajaa paljon kavereiden kanssa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa veijo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #844 : 21.12.10 - klo: 08.36 »
Meillä Honkala GP:llä on ajanottojärjestelmä tosin kyllä Robitronic, sillä kyllä aika-ajot pystyy 100% suorittamaan mutta kisoissa jäi aina välillä kierroksia laskematta.(ei täydellinen mutta toimeen tulee).Meillä sc kuskeja noin 14, jos kesäksi joku pienimuotoinen sarja saataisiin järjestettyä niin roudaan täältä vaikka väkisin 6-8 kuskia paikalle. :mrgreen:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #845 : 21.12.10 - klo: 08.47 »
No tuo voisi kyllä olla sitten hyvin soveltuva ratkaisu. Kun kausi käynnistyy niin voidaan alkaa puuhamaan asiaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #846 : 21.12.10 - klo: 10.00 »
Onhan noi koppiautot ihan näyttävän näköisiä radalla.

On :cool:
Varsinkin kun rata on sopiva.
Tekniset hypyt on näille myrkkyä :angry:

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #847 : 21.12.10 - klo: 12.04 »
Tekniset hypyt on näille myrkkyä :angry:

No ainakaan nelivetoiselle en oo vielä löytäny hyppykompleksia mikä ois liian hankala, Hobao 10SC ainakin lentää ku purje yli mistä vaan. Tuupilla tahtoo ilmatila vaikuttaa hieman enemmän, mut esim Kiimingin kisoissa oli hieno seurata ilmeisesti Inferno GT:n menoa, ihan helkkarin tyylikkäästi tuuppitötterö eteni eikä näyttäny "iso" etuhyppy olevan ongelma.

Ihmetyttää silti, ettei jengi aja wj kisoissa mukana. On ainakin mattopinta sen verta "helppo" verrattuna kesäiseen liposeen pölypintaan, ettei kovin paljoa parempaa pitoa ole tarjolla ja takavetoisillakin riittää peräpito. Kiimingin WJ:ssä ajettiin myös Trukeilla ja ei mun mielestä ois paha ottaa corrien täytteeksi myös noita pikkumöykkyjä jos kuskeista on uupelo. Toki kontaktia ei kärsi hirveästi ottaa kun renkaat on ulkona korista, mutta eikait sitä muutenkaan oo tarkotus ajaa mitään romurallia  :huh: Kierrosajoissakaan ei älyttömiä eroja ole mitä tuloslistaa ihmettelee varsinkin kun on kuski puikoissa. (tuuppi sc 18läpin tulos ja nelkkutrukilla 19 läppiä).

Toisaalta, montako vuotta näistä on täälä ollut juttua ja montako kuskia nykykisoja edes kiertää  :huh: :mrgreen:







 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #848 : 21.12.10 - klo: 12.26 »
Jon puhuikin teknisistä hypyistä.
Triplaa, nelosta jne.

Kyllä noi möykyt pääsääntösesti kehnosti lentää jokaisesta hypystä.
Mitä isompi, sitä kehnommin.
Ainahan niillä yli pääsee joo... mutta vähän meinaa olla korkeamman hallussa ellei ihan täydellisesti onnistu.
Ja kun hyppyrit on jotain teknisiä yhdistelmiä niin ei ne vaan oikein tuppaa luonnistumaan.


Nyt WJ kisoissa möykyt hyppäs aika kivasti.
No teknisyyttähän hyppyrissä ei ollut, vaan se oli yksi pomppu.
Vielä kun muistetaan että itseasiassa hyppyri heitti autoa vähän takakorkeeks.
Eli nelkut joutu hyvin pitkälti trimmaamaan lentoasentoaan kaasulla... Corrit myös pomppas ilmaan niin että auto pyrki kiertämään etuperin.
Se jo siis itsestään kääns purjeen parempaan asentoon.

Toista on hyppyreissä mistä auto lähtee täysin vaaterissa lentoon... hyppyri ei siis heitä auton perää tai keulaa mitenkään ylöspäin vaan auto irtoaa hypystä nätisti... Näissä möykyt saa kivasti ilmaa korin alle ja sillon tullaan perä edellä korkealta ja kovaa.

Muistetaan myös että renkaat kokonaisuutena vaikuttaa hyvin paljon tuohon auton käytökseen niin maassa kuin ilmassakin.

Oikeat kumit... tietynlainen insertti ja vielä tietynlaiset vanteet.
Muuttuu kummasti...
Myös korilla suurta merkitystä.
Jokainen näistä oli Juholla eri kuin vakiot.

Mutta silti teknisissä hyppyriyhdistelmissä nää möykyt on edelleen ontuvia.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #849 : 21.12.10 - klo: 13.18 »
No joojoo, triplaa ja tuplatuplaa tässä on hypitty jo usiampi kesä.

Tommosta supercrossia on tuupattu sc pirssillä ihan menestyksekkäästi.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IoxYBlpYwUM[/youtube]

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #850 : 21.12.10 - klo: 13.27 »
Takimmainen (tripla vai nelonen) on julma, ei tekninen... :shocked: Pari epäonnistumista ja varaosakauppias on ystävä.
Keskimmäinen tuplatupla vaatii oikean ajoituksen ja laskeutumiskohdan mikä näillä on hankalaa kun välillä vähän liitää. Myös lyhyt kiihdytys tuo oman haasteensa, voi olla tuupeille liian lyhyt.
Etummainen näytti helpolta, sen kun ajelee yli.

Ja että kenenkään ei tarvitse ottaa hernettä nenään niin nämä olivat vain minun omia mielipiteitäni videon perusteella.

Nii, me täällä etelässä käytetään itikkakarkotinta :tongue:

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #851 : 21.12.10 - klo: 13.32 »
eipä tosa mäiskäämisessä paukkunu hobaosta mitään koko kesänä :D
Mut tottakai purjeena tuo auto ei taitu siihen mihin nelkkukrossi,sehän on ihan selvä homma! Tervetuloa testaamaan rataa, triplan voi ajaa myös kahdella :D

Poissa veijo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #852 : 21.12.10 - klo: 13.33 »
Tässä meidän SC Cuppia Kotkasta. Taisi parhaimmillaan olla 12 kuskia kisassa.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ewUUT-wzHHw[/youtube]

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #853 : 21.12.10 - klo: 13.34 »
Juu sitä minäkin että kyllä näilläkin hyppii, se vaan on kuskista kiinni osaako hyppiä ja osaako säätää sen autonsa niin, että se toimii. Toki aina voi sanoa, että joku toinen autotyyppi on parempi ja nopeampi, mutta sellaista se on. Kyllä näissä correissa on ihan oma viehätyksensä, joka tuntuu toisille aukeavan, toisille ei.

Vaan jos lähtis tästä Myyriin säätämään junnujen autoja, täällä foorumilla ajamisen sijaan...

Lisäys: toi Kotkan rata on mun makuuni oikea SC-rata.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #854 : 21.12.10 - klo: 13.41 »
Honkalan rata on tehty SC-autoille :smiley:
Myyrissä nähdään.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #855 : 21.12.10 - klo: 13.46 »
Joo, aika hyvältä näyttää.  :shocked:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #856 : 21.12.10 - klo: 13.54 »
Nimenomaan on kuskista kiinni.
Kyseinen luokka on ollut näköjään suurimmaksi osaksi perus suddailijoiden luokka missä harvemmin autoa pahemmin säädetään radan mukaan jne.
Se mitä nyt on saanut jo parin vuoden aikana tästä luokasta nähdä niin siellä on se yks kaks kolme kuskia jotka näkee vähän enemmän vaivaa säätämiseen ja ylipäätään vähän enemmän kyseistä luokkaa reenaa.

Kisat kun tulee niin siellä on ne kyseiset parikolmeneljä kuskia jotka etenee kivasti ja loput lentelee hyvin randomisti.

Eihän se ole mikään ongelma kiertää rataa mitä on jo kuukausia treenannut.
Hienostihan tuo näyttää toimivan.

Mutta otetaanpas tuo video missä noita isoja loikkia paiskotaan ja laitetaan siihen se 10 kuskia rymistelemään.
Sehän tiedetään mitä siitä tulee.
10% koko päivän hypyistä onnistuu, loput tulee joko nutulleen tai mitenlie huonosti kuitenkin.
Jokaisessa kisassa on nähty kuinka niin yksinkertasistakin hypyistä lennellään perä tai nokka edellä tartaniin niin että pauke käy.
Oli kyseessä sitten nelkku tai tuuppi corri.
Mitä teknisempi hyppyri, sitä pienempi onnistumisrosentti möhköillä... joilla se onnistumisprosentti on kisapäivän aikana jo keskiarvoltaankin hupaisaa tasoa  :p

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #857 : 21.12.10 - klo: 14.01 »
Juu, yllättäen mennään jo asian sivuun. Totesin vaan ääneen, että kyllä noilla lepakoillakin "teknisesti" hypätä voi. Eri asia on, mahtuuko kymmenen hiluxia tommoselle pikkuradalle pyöritteleen. Ja mikä toiselle on tekninen, on sitten asia erikseen. Tota videon keskipattia sais tuuppikorrilla hioa luultavasti kuolemaan asti, tuskin menis siltikkään  :mrgreen:

Säätämiseen liittyen, hobaossa oli pakettisetuppi poislukien takaiskareissa modatut männät ja niille haettu öljy.

No sen pituinen se omalta kohalta, ei mennä liian vakaviin tinkoihin vaan jatkakaa aiheesta. Ei muuta ku winterjumpseihin ajeleen kaikki koppimopot!




Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #858 : 21.12.10 - klo: 14.09 »
Noniin... juuri noita asioita meinasinkin.

Oikeastaan voidaan jo sanoa hyvin yleistäen että nää möhköt hyppää kehnosti ja tekniset kompleksit on myrkkyä... Eikö vain???

Ellei sitten jossitella ja verrata siihen kuinka jollain radalla on tahkottu setuppia ja muutenkin siinä treenattu niin että menee selkärankaan koko homma yms yms.
Mut nimenomaan reilusti suurin osa tilanteista on sitä että kun porukka kisa aamuna pistetään uudelle radalle niin möhköillä yks tai kaks kuskia selvittää hyppyreitä nätisti ja loput on ihan puhdasta lottoamista.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #859 : 21.12.10 - klo: 14.09 »
Ihan sama  :mrgreen: :mrgreen:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #860 : 21.12.10 - klo: 21.40 »
Ei moro teiän vääntöjä. Ohan se ihan selevä, ettei muuttolaatikko lennä kuin krossari. Mutta kyllä sillä voi ajaa ja pitää hauskaa. Kuten Data totesi, yhdelle tekninen on toiselle muuta. Mulle aika moni kohta on ollut liian tekninen, mutta vetomiehet onkin ollu aina erikseen...  :roll: :grin:

Kotkan radasta ei ole livenä kokemusta, joten en kommentoi muuta, kuin että videolla menee kivasti. On ihan Ameriikan meininkiä! Täytynee tulla koittamaan, kunhan sattuu reissua sille nurkalle. Hypyistä tulee muuten paljolti mieleen Ulvilan rata, joka on myös erittäin CORR-ystävällinen ja mukava rata. Ei noin pitkä, mutta myös vauhdikas ja helppo ajaa.

Ousan poikia taasen täytyy puolustaa sen verran, että on tuo oikeasti ihan hauska paana ja passaa siellä corrillakin päästellä. Ite kylläkin suosin rataa näin itikattomana kautena. Meillä jäi eilen perinteiset joulukuun pakkasajelut väliin, kun ei tuo Data pentele vastannut kapulaan. Viime vuonna 13.12. ajeltiin muuan tunti 26 asteen pakkasilla ja kivaa oli! Oli muuten meikän Fire illan nopein...  :evil:

Mutta jottei menis ihan offiksi, niin itse lukeudun tuohon porukkaan, joka osallistui Nokia sisäkisoihin (2wd ja 4wd) mutta luovutin homman ulkokauden alkaessa. Nokia kisasarjan systeemit toimi, sai ajaa corria ja trukkia koko päivän, kuulutukset pelasi ja omaankin ajoon löytyi hyvä fiilis. Kisatarjonta kuihtui, joten innostuskin lopahti. Kesälomakin (9vko) meni lasten kanssa eikä autoillessa.

Lisäksi itsellä muutamiin järjestettyihin "arvokilpailuihin" osallistuminen kaatui lisenssin puutteeseen. Lisenssi oli vieras asia, johon ei edes kiinnostanut tutustua. Nykyään ymmärrän nuokin jutut eikä siinä ole mitään henkisiä esteitä/ennakkoluuloja. Kylläkin tekninen toteutus on edelleen tekemättä, tällaisena "tuurikisaajana" on vaikea ennakoida pitkäjänteisesti omaa osallistumista = maksaa etukäteen vuoden maksuja seuralle jne.

Jotta viesti päättyisi positiiviseen henkeen, niin elän toiveissa ettei "tallista" löytyvät 2x Blitz sekä Honkkari pikkutrukki olisi turhaan vaan niillekin tulisi ajokilsoja ja miksei kisojakin. Eksyin Kotkan topikkiin ensimmäistä kertaa pari iltaa sitten ja siellä hommat näyttää hyvältä! Jäämme odottavalle kannalle!  :wink: Samoin tuo Ulvilan sakki voisi herätä hieman, sielläkin olisi kiva vetää talvirallit kevään aikana?! Pistetäänkö luokka uuteen nousuun?!  :wink:

Tomi

PS: Jon älä epäröi olla yhteydessä, vaikka kisoja olisi edempänäkin! Täältä löytyisi ainakin yksi matkakaveri ja kustannusten jakaja jos esim Kotkaan tai Ulvilaan lähdetään!  :wink:

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #861 : 21.12.10 - klo: 22.12 »
Tais lähteä vähän mopo käsistä. ;)

Kotkan rata näyttää erittäin hyvältä CORR-autoa ajatellen. Sopivan näköisiä ja kokoisia loikkia. Olette saaneet mukavasti porukkaa mukaan. Ilmeisesti olette saaneet myös uusia jäseniä. Tämä luokka sopii mielestäni erittäin hyvin ensimmäiseksi (krossi)RC-autoilulajiksi. Jos haluaa autoa säätää, niin auton saa säädettyä. Jos haluaa keskittyä ajamisen opetteluun, niin sekin on mukavaa ja ehkä jopa helppoa kun isot pyörät auttavat sopivasti alustaa. Kaikki näyttivät menevän omalla tasollaan erittäin mukavasti.

Turussa ollaan ajettu Corria viime talvena ja nyt taas tänä talvena. Sellainen ero näillä kahdella kaudella on ollut, että täksi kaudeksi lähes kaikki tuuppikuskit ovat siirtyneet nelivetoon.

Joka toinen viikko ollaan ajettu kisaa LRP-Areenan sarjassa. Kuskeja Turun alueella on ollut noin 5-7/kisa. Tiukkaa vääntöä on ollut. Kuskien taso on SM-finalistista aloittelijaan. Kaikki mahtuvat hyvin radalle. Aina yritämme ajaa kovaa ja aina on hauskaa. Hyvin harvoin menee osia rikki. Suurin osa kuskeistamme ajaa kesällä M8-luokkaa. Yhtäläisyyksiä näiden autojen (M8 ja Corri) välillä on melko paljon. Samat säätötoimenpiteet toimivat myös Corrissa. Autojen "samanlainen" koko ja Corrin hieno kori ainakin itsellä vaikutti innostumiseen Corri-luokasta. Emme aja EFRA-akuilla, vaan niillä mitä lähikaupoista saa. Hyvin ovat kestäneet vaikka moottoritehohuiput ovat 800W tietämissä.

Jos ajatellaan Corri-luokkaa aloittelijan näkökulmasta, niin aloituskynnys ensimmäiseen kisaan kisapaikalle saapumiseen pitää olla erittäin alhainen.

Olen yrittänyt pohtia vetäviä syitä Correille: kaverit harrastavat ja ajaminen näyttää mukavalta hommalta (myös kisaaminen), RTR-paketit ovat suhteellisen edullisia, autot kestävät hyvin pommitusta myös aloittelijan käsissä, autot näyttävät "esikuvan mukaisilta autoilta", autoja on haluttaessa helppo virittää. Autoja on saatavilla usean merkkisiä.

Ai niin, Tammikuussa on Turussa Corri-kisat WJ-sarjan yhteydessä. Muistaakseni päivämäärä on 15.1. Kannattaa tarkistaa, ettet tule paikalle vääränä päivänä. :) Uskoakseni paikalle saapuvat ainakin paikalliset Corri-kuskit (5-6 kpl). Kaikki muutkin tervetuloa mukaan! Tampereelta onkin jo porukkaa käynyt kisaamassa LRP-Areena-sarjassa.

Kisapäivä on 16.1.!

« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 14.24 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #862 : 21.12.10 - klo: 22.17 »
Pakko nyt kommentoida tuohon hyppimiseen...

http://www.rcshortcourse.com/forum/showpost.php?p=89703&postcount=14


Lainaus
I was asked to check this thread out and give my thoughts on the subject.

Venting the body does make a difference. The amount of difference will not always be constant though from driver to driver. Losi made a short course looking body for the XX-4 a very long time ago, it made the car jump like crap. The 1/10 trucks are sensitive to windy days at the track when the 1/10 2wd buggies are not as sensitive to wind. The 2wd bodies fit tightly and 'wrap' the chassis preventing air from catching the sail that is a 1/10 truck or SCT body. If you have seen 1/10 trucks wheelie before, usually the sides of the bodies flap from catching wind and tend to make the truck start to speed wobble and get unstable sometimes rather than carrying on a straight path.

The thing is the cars are so light relative to the amount of air or force that can be transmitted through the body from catching air so it doesn't take much air to disrupt the car's path once airborne. If you grab your body with one hand and wave it fast in the air up and down (sort of palm the roof) you'll feel it but that is with your whole body's mass acting against that force....a lot more than the 4-5lbs your truck weighs. Also once the cars air airborne, you can briefly correct the car with the throttle, but usually you don't maintain the throttle wheel speed in the air so your tires slow down a lot. So hitting the brakes has little to no effect after the car has been airborne for a bit of time.

Venting SCT bodies does make a difference, mainly in when the truck 'drops' after it's reached the top of it's airborne path arc and it falling down to land. Once the truck leaves the jump and is in the air, it is losing speed and exponentially falls more straight down than the distance it covers. What that means it the longer the truck is in the air, the less the truck is passing through the air like a plane covering distance but the truck is falling straight down as if you were to drop it from your hands to the ground. When it does this the air acts more directly against the body surface creating more resistance and is where the blow overs happen.

SCT's tend to leave the jump face well and have a good arc and chassis posture in the air (same as a 1/10 buggy or truck would, nothing bad is happening yet) but after the wheel speed has diminished and the truck is falling down more vertically is when you'll notice the trucks do a wheelie or sorts in the air right before they land. There really isn't anything you can do to correct this if you leave the jump correctly. You can leave the jump 'incorrectly' which means attack the jump and lift hard or use the brakes a bit once the front tires aer in the air and rear tires on the jump face still to make the truck leave the jump at an excessive nose down posture. This is kind of what is needed for SCT's to jump decent most of the time however leaving the jump (with 1/10 or 1/8 cars) at an excessive angle often doesn't help. Reason is this is when the car is at it's fastest speed while airborne and traveling the most horizontal/distance than vertically in the air. So the rear of the body or wing pushes the truck level and if the angle is too severe for the speed, it can build momentum up in the chassis and still make it land nose high.

So you can vent the body so when the truck falls to the landing, it catches less air. There is a picture of my Blitz body from a race in January somewhere, it's vented a lot but would benefit from more venting on the front portion of the body. Or you can add a bit of mass to the chassis so that the air force is 'weaker' and acts less against the heavier chassis. I think you would need to add a minimum of 4oz to the chassis to see a noticeable difference with the blow overs but realistically I think it might require about 7oz to make it jump more safely like a 1/10 buggy does. We all know we don't want to add that much weight to our cars, so venting the body is the better of the two options.

Boldasin olennaisen kohdan.

Ja tosiaan, takavetoiset SC-autot on siis huomattavasti herkempiä leija-efektille kuin (ainakin tämän hetken) nelivetoiset.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #863 : 22.12.10 - klo: 03.18 »
Ei moro teiän vääntöjä.


Ottakaas ny taas sitä tonttulakkia vähäks aikaa pois ettei kiristä.

Hupaisaa huomata että jokainen keskustelu missä vaihdetaan viestejä puolin ja toisin useempi kuin yks niin jo se on herranjestasapuvamorjesta siis ihan kamalaa hei comoon siis.

Taitaa ihmisillä joulukiireet puskea tähän aikaan vuodesta kun kaikki otetaan vääntönä eikä ilmeisesti huomata että ainoa jolla pienintäkään ressin poikastakaan asiasta iskee, saattaa sittenkin olla siellä oman peilin takana.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #864 : 22.12.10 - klo: 09.15 »
Ai niin, Tammikuussa on Turussa Corri-kisat WJ-sarjan yhteydessä. Muistaakseni päivämäärä on 15.1. Kannattaa tarkistaa, ettet tule paikalle vääränä päivänä. :)

Täytyy yrittää päästä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #865 : 26.12.10 - klo: 14.06 »
Turun Corri -kisa Winter Jumpsien yhteydessä on sunnuntaina 16.1.

Et tarvitse lisenssiä, joten se ei ole syy kotiin jäämiseen. :)
Muut säännöt on WJ-säännöillä.

Ohessa lisätietoa. Tais olla topikki kisakutsunakin jo. Joku vois copy-pastettaa sen
vaikka tänne, niin on porukalla helpompi ilmoittautua ja osallistua.


KILPAILUPAIKKA
LRP Areena / Hobbylinna
Lukkosepänkatu 7, Turku

Lisätietoja: http://www.lrpareena.com

« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 14.25 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #866 : 11.01.11 - klo: 14.21 »
Tällä hetkellä 16.1. sunnuntain CORR-kisaan on ilmoittautunut
2wd 10 kuskia
4wd 10 kuskia.

Lisää varmaan vielä mahtuu. Ilmoittautuminen menee umpeen tänään tiistaina klo 20:00.
Ole nopea!

Aika mukavasti on tosiaan porukkaa tulossa. Kisakutsu löytyy Kilpailut osiosta.

Poissa veijo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #867 : 16.03.11 - klo: 21.51 »
Täältä Kotkasta päin tulisi pieni muotoinen kysely, onko kiinnostusta ensi kesänä SC kilpailuja kohtaan. Voisimme järjestää kisoja SC10-2 luokalle. Meillä on käytössä robitronicin ajanotto joten joudumme panostamaan taloudellisesti pondereitten hankintaan että niitä riittää vuokrattavaksi. Sen takia täältä vähän huudellaan vieraisiin pöytiin. :grin: 2009 ajelimme trukeilla 9 kuskin voimin, ajanottona toimi munakello 2010 siiryimme SC10-2 luokkaan ja ajajia oli 14. Ajanotossakin siiryimme 2000 luvulle. Nyt pitäisi taas kehittää toimintaa eteenpäin että jäsenet olisivat nirvanassa rc-harrastusta kohtaan.
Tarkoituksena olisi järjestää kisat noin 3-5 kertaa kesän aikana josta jokaisessa jaettaisiin pisteitä.
Omasta seurasta saataisiin kisoihin osallistujia 7-10 kuskia ja jos vierailijoita tulisi edes muutama niin saataisiin hyvät kisat aikaiseksi.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #868 : 16.03.11 - klo: 22.03 »
mukana ollaan jos aika taulu passaa.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: CORR kilpailuja
« Vastaus #869 : 16.03.11 - klo: 23.08 »
Juu ihan varmasti!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022