Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haxu.R

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Tervetuloa Make00 lajiin mukaan! Sitten vaan mukaan ajamaan kun auto löytyy. Tommin kanssa samoilla linjoilla auton suhteen että muovi yd2 on paras ensimmäiseksi autoksi eikä sitä tarvii välttämättä ikinä vaihtaa jatkossakaan.

2
Messumattoa kun kyselee. Orimattilassa myy Stopteltat käytettyä mattoa 100neliön erissä. Mulla on autotallissa ja on palosuojattua niin voi hitsatakin vielä rauhassa 😁

3
Hemmo79 retron vanteet on. Vaihdoit mun kanssa niihin liloihin 5spoke vanteisiin  :cheesy:

4
Hemmo79 hyvän näköiset vanteet escortissa  :smiley:

5
Sakura d4 rwd on paljon käytössä että hyvä. Yd2 on kovasti nyt ylistetty, siinä pitäis olla kaikki mietitty kohdalleen.

6
Haku tuotti yhden "järkevän" tuloksen gyron käytölle takapotkuissa ja viesti oli suurinpiirtein että: "mahdoton ajaa ilman".

Onko näin? Mulla on kokemusta vaan nelkuista ja ne taittuu ihan hyvin ilman gyroja.

3Racing Sakura D4 RWD olen vakavasti harkinnut ensimmäiseksi RWD-aihioksi (milloinhan lie tuo Yokomon YD-2 mahtaa tulla kauppoihin? kannattaako sitä odottaa? mikähän mahtaa olla hinta?) Sakura sopii ainakin hyvin budjettiin :)

Joo kyllä se gyro täytyy rwd:ssä olla. Nelivedossa luistaa eturenkaatkin kokoajan niin siinä ei oo niin tarkaa vaikka välillä tulis virheliikkeitä. Joku voi pystyä ajamaan ilman muttei se missään nimessä oo hyvännäköistä enää.

7
Hamietti leveyttähän saa offsetilla. Jos yhtään muuta kuin touring/drifting vanteita käyttää niin ongelmaks muodostuu renkaat. Jos taas halkaisijasta on kyse niin ei kai se haittaa, vehkeet vaan tonttiin. Kuvassa mun auton ylisuuret pyöräaukot.

8
Hyvää ja rauhallista Joulua! Matka jouluun on alkanut. Toivotaan paljon pikkuisia autonosia kuusen alle :)

Toivoopi JTH racing team

9
minkälaisia öljyjä/vaseliinia ootte käyttäny autojenne rattaissa ja perissä? ja kuinka pakusa?
Ite käyttäny ihan perusvaseliinia mitä on tallissa isojen autojen takia. Siis rattaisiin edessä cs auton oneway:n laakereissa wd40/perus crc spray.

10
Paikkahan olisi juuri oikea driftingkysymyksiin :) Ongelma on se et kaikki on nykyään facessa...
Itsellä vaikutti tuon auton hankintaan se että saa osia Suomesta, jotenkin vierastan ulkomailta tilaamista luultavasti turhaan :)
Pitää koittaa infota et jätkät kävis täälläkin tsekkaamassa viestit.

11
Touring autohan muuttu drifteriksi renkaat vaihtamalla. Kisa suositus moottori on 10,5T mutta taitaa porukka ajaa 4,5-17,5T moottoreilla. Ja sitten vaan hakee mieleisiä säätöjä auton alustaan.

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.02.15 - klo: 20.07 »
Monelta aukee huomenna ovet? :)

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 06.02.15 - klo: 13.58 »
Tuolta ylempää selviikin et 8.2 sunnuntain pääsis ajaan. Monelta aamulla ovet auki?

14
Hexx80 jos autot on uusia niin heti kuulalaakerit jos ei tullu paketin mukana. Takadiffi vaan jumiin, muoviöljyiskareista saa ihan toimivat kun kasaa vähä "huolimattomasti". Mä laitoin onewayn vasta ku muutin cs:ksi mutta sillä vois saada puskemista pois kun ollaan pois kaasulta ja sillä saa tietysti käsijarrun käyttöön. Ja kyllähän cambereita säätämällä saa autoa mieluisammaks ajaa.

Eihän se tt paras vaihtoehto ole mut uskoisin että järkevillä päivityksillä hyvä auto driftailuun.

15
Kiva kun tulee lisää tt-driftereitä :)
Mul on omassa cs tt:ssä vaan ohjauspaloista otettu stopparit pois niin kääntyy sen mitä ohjausvarsilla on tilaa ( ottaa kartaanitunneliin kiinni ). En tiiä tilaisko ne RF:ään oneway:n, mä taisin ostaa viimeisen mikä oli hyllyssä. Mut ulkomailta ainakin. Laita pahvin pala tasauspyörästöön kannen alle niin voi kokeilla onko edessä vai takana lukko mieluisempi. Mulla ollu aina takana lukko.

Sivulla 163 on mun tt katollaan pyörät linkussa ja alempana cs speksit.

16
Kumpi on parempi alusta drifti  hommiin jäykkä/löysä vai joku näiden yhdistelmä. Auton kun ostin käytettynä niin mukaan tuli erilaisia jousia eri jäykkyyksillä niin minkälaiset noille iskareille kannattaa laittaa. 

Edit: kyseessä tt-01

Jos kyseessä 50/50 neliveto niin eteen pehmeemmät esim soft ja taakse medium tai hard. Ja sit kaikki stopparit pois ohjauksesta, et kääntövarsi osuu kardaanitunneliin asti, vakiovetari menee vielä.

17
Miten tärkeä cs on drifterissä? Onnistuuko driftaaminen jos molemmissa päissä on tasauspyörästöt?
Ei cs pakollinen ole sillä haetaan vaan realismia että pääsee ajaa pyörät linkussa. 50/50 nelivetohan menee luisussa pyörät suorassa tai jopa mutkaan päin käännettyinä. Kannattaa aloittaa 50/50 nelivedolla ja jotku laittaa lukon eteen jotku taakse että kyllä se luisussa menee tasauspyörästöilläkin. Cs auto ei sitten helpolla mee suoraan, itse vuoden ajanu cs:ää ja vaatii vieläkin keskittymistä jos pitää selvitä vähänkään pitemmästä suoranpätkästä.

18
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 02.10.14 - klo: 10.48 »
Onkohan tuo rallylegends escort tehty samalla muotilla ku retroracing? Sivuikkuna linja samalla tapaa vähän pielessä...
Lancia on todella mittatarkka!
Rally Legends Escort Mk2 on eri muotilla kuin Retro Racing. Rally Legendsissä keula on kiinteä, mutta takahelma pitää itse kiinnittää. Mukana tulee myös mm. takaspoileri ja muita tykötarpeita. Kori on ohuemman tuntuista ja joustavampaa materiaalia kuin Retro.

Jaakko/miniland
Kiitos tiedosta. Tuo tarra-arkki on hauska! Keksikö kaikki jo mitä ylimääräisillä kirjaimilla tekee?  :grin:

19
Tuli käytyy nyt oikeen moottoriradalla driftaamas  :grin: eli Kuusankosken pienemmällä ulkoradalla. Koko kesän pitäny mennä kokeilee olisko sopiva rata myös luisutteluun ja olihan se, ajoin sen keskimmäisen lenkin takaosassa. Oli kyllä hieno ajaa sai roikottaa oikeen pitkää luisuu pääty suoralla... vauhti oli kova ja sit ku ei osunu ni oli aika pitkällä pensaassa. :)

20
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 28.08.14 - klo: 13.20 »
^Mitkä noi tukivarret on? Nois on joku eri systeemi olka-akseleissa. Saako noilla välyksettömän TT:stä?

21
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 28.08.14 - klo: 08.48 »
Onkohan tuo rallylegends escort tehty samalla muotilla ku retroracing? Sivuikkuna linja samalla tapaa vähän pielessä...
Lancia on todella mittatarkka!

22
^ Upeen näköinen e30!! Mä niin tykkään näistä bemareista scale puolella. Kasvatus vaan vaatii pysymään voortissa isoissa autoissa...

23
Muakin korpes harrastuksen alussa kun ei noissa offset luvuissa ollu mitään järkee.
Aloitin silloin tämän.

 http://rc10.fi/index.php?topic=76039.0

24
Mitä vanteita suosittelisitte Xray T3 2011 autoon? Koriksi tulee http://www.rc-race-and-drift-japan.com/index.php?main_page=product_info&cPath=91_92&products_id=780 ja mietin, että minkälaiset vanteet sopisivat autoon siten että auton leveys ei muutu. Olen vielä vähän hukassa driftingin kanssa :roll:
Riippuu tietenki siitä että minkä väriseksi maalaat tuon korin :huh:
Niin joo tottakai :grin: varmaan ihan mustaksi jollain pienellä vaaleammalla vivahteella eli mustat tai valkoset vanteet tulisi alle.
Tää on sitte vaan mun mielipide... Mustat vanteet ei näytä hyvältä missään ei edes kottikärryssä  :angry:
Eli valkoiset sit ehdottomasti  :grin:

25
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 22.07.14 - klo: 10.24 »
Kokeneemmat voisivat kertoa mitkä ovat "pakolliset" upgradet tt-01D versioon drifting käyttöön. Alumiininen kardaani varmaan ainakin?
Toi on hyvä versio kun saa cambereita säädettyy, mulle tuli käytettynä samanlainen, 10,5t moottori ja lipo vaan lisätty. Jos yhtään tuntuu ettei jaksa sutia niin moottorin varmaan vaihtaisin ekana. Mä treenailin 50/50 nelivedolla ilman onewayta, alkuun ei ollu ees lukkoo takana. Vakio muovi-iskareihin sellainen vinkki et laittaa siihen liukuputkeen vaan yhden O-renkaan, tulee herkät ja ainakin mulla on pysyny öljyt sisällä. Niin öljyks sit UR 50. Ja sit noi vakio jouset oli ainakin käytetyssä tosi pehmeet, 50/50 nelivedos vois  toimii soft (pun) edessä ja medium tai hard (kelt tai sin) takana). Oneway helpottaa kääntyvyyttä rullatessa ja jarrulla. Alukardaanii en oo viel tarvinnu.

Edellisellä sivulla on mun 1.5 CS TT:n speksit mut ei voi ihan soveltaa 50/50 nelivetoon. Alusta speksit pitää ainakin heittää toisinpäin

26
Tervetuloa driftingin pariin hpi-cen!

Mä oon tykänny asvaltilla hobbypron muovirenkaista, en oo kyllä hpi t drifteillä kokeillu mut tamiyan superdriftit on samantyyppiset ja on aika pitävät. Varsinkin lämpöisellä ilmalla asvaltin bitumi tekee siitä melko pitävän alustan.  Mäkin haen aina varjopaikkaa aurinkoisina päivinä.
Parkkipaikoille voi tehdä katuliiduilla radan niin on mielenkiintoisempaa. Mul on yhdel syrjäisel kentällä rasvaliidulla tehty rata, clipping-pointitkin löytyy ja kestää sadetta...

27
Pitähän se kilpurissa nimet olla lasissa!
On sitte AKK:n sääntökirjan mukaiset, oikeissa autoissa pitää olla 8cm korkee fontti niin nää on 8mm  :azn:

28
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 29.06.14 - klo: 15.26 »
^Hieno saappi! Noi on josku hinnoissaan jos ei jo nyt.

Aloitetaan Escort kuvalla ja haastetaan samalla muita kellä Escortteja (tuolta rc auto kuvista löyty yks Escortti taka-alalta)

Tässä oma 1:1 drifteri Escort.
Volvon 2.3 16v vaparimotti ja 217hp takapyöristä.

29
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.06.14 - klo: 15.13 »
Välikopasta on aika nihkeesti kuvia mutta on se tota mesee siistimpi, ei ole Mastonilla ja tussilla maalattu  :grin:

Mesen koppa on Deltaplastikilta, se vahvempi 1.5mm versio:
http://www.deltaplastik.it/?p=prodotti&l=eng&id=876

Slashin päälle soveltuvia retrokoreja on aika vähän tarjolla, toi mesen 1:8 koppa sopii harvinaisen hyvin.

p.s. taitaa toi välikoppa olla syntynyt ennen suurinta osaa Teistä  :wink:
Ps ps. Älä ainakaan mulle rupee, mua on alettu "valmistella" jo edellisenä vuonna  :grin: :grin:

30
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.06.14 - klo: 14.52 »
Mitäs TT-01 -versiota suosittelette, jos tarkoitus olisi ajaa asfaltilla ja talvella ehkä mattoradalla, eikä driftausominaisuudet niin hirveästi ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta?

TT-01E vai onko järkeä/hyötyä hankkia TT-01D (E-versio) johon vaihtaa normirenkaat?
TT-01D:ssä ainakin öljytäytteiset iskarit ja säädettävät ylätukivarret. En löytäny onko perus E:ssä mut Tt-01R typeE :ssä on.
Ps. multa ohjeet että saa herkät noista vakio öljyiskareista.

Sivuja: [1] 2 3 4 5