Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haxu.R

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Rupee asvaltit kohta jäätyy. Täällä ollaan jo valmiina  :wink:

Piikkirenkaat alle niin saa kokeilla jäädriftausta.

92
Oneway on kokonaan oma vetopyörästö. Vaihdetaan tasauspyörästön tilalle, siellä on pikkurattaiden sijaan vain yksisuuntalaakeri.

93
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 22.10.13 - klo: 19.18 »
No nyt on alettu toteuttaa tätä maailmanlopun VTR rojektia (ihanku muita runkoja ei olis jäljellä kuin TT :grin: :grin: :grin: )
Kattelin tossa osa laatikoita niin mähän saan noista kasattua tulenuuden TT:n, jätetään tuo luisupulkka rauhaan.

Onko se ny niin että grippiautossa pitää sit olla ratasdiffi takana ja spooli edessä? Tarkootus olis tehdä mahd. helppo auto ajaa.
Ja onks kellää ollu tota hpi camaro -67 koppaa tt:n päällä, riittääkö vintage 31mm vanteis offsetti?

94
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.10.13 - klo: 21.07 »
No voi morjens!! Toi Kuusankosken rata on just makee!! Onko vetureilla ajettu tota rataa?
Aika lähellä Villähdettäkin niin tuonne ens kesänä.
Täytyy mennä ihmettelee viel syksyllä jos lumet sulaa.

95
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.10.13 - klo: 17.51 »
Tuli luettua nyt tämä topikki läpi ja voin sanoo et kuume ei ainakaan laskenu  :azn:
Bluebeetle laittoikin että tohon tt:seen saa vakio osillakin sen 5.11.
Täytyy hommailla talven aikana oikeita osia, käytettyjäkin saa tarjota (moottori, nopari ja renkaat+vanteet).

Noissa kisavideoissa kiinnitin huomioo pariin asiaan.
Laukaallahan on tosi hieno asvalttirata kun rajoittuu oikeasti nurmikkoon!! Onkos tuollaisi ratoja muualla?
Ja sit jos takana tulija työnsi etummaisen ulos tai katollee niin tämä jäi odottamaan että päästiin jatkamaan samassa järjestyksessä. Todellista herrasmiesajoa!

Hyviä taisteluja oli paljon.

96
Millasia välityksiä teillä on noissa driftareissa? Käytättekö suurta kiihtyvyyttä vai huippunopeutta?
Mulla TT01:ssä vakiovälitys 7.93 ja 10.5T moottori. Pelas hyvin hitaissakin paikoissa. Tiuhavälitys parantaa kaasutuntumaa ( luin jostain)

edit : korjasin välityksen.

97
Kannattaa kirjottaa asioita myös Facebookin puolelle RC DRIFTING FINLAND Jos haluaa jotain CS tietoa. Täällä ei välttämättä vastausta saa. Sielä kumminki pörrää CS kuskeja ja viestit huomataan helpommin kuin täällä.
Tästä päästään taas siihen että oon uppiniskainen jörö juntti   :grin:
En oo veisbuukis... Taas yks syy liittyä, niit ei kyl montaa oo.

98
Kyllä jo vähän hymyilyttää, tt01 1,5CS kokoajan helpompi ajaa  :azn:
Onnistuin jo täysiä kierroksi pyörähtämättä helpohkolla radalla.
Eilen säädin neg. Camberia lisää taakse pito parani, tänään vaihdoin UR50 öljyt iskareihin, ei hötky enää niinpaljon. Mutta sitten lisäsin 50g takapuskuriin niin vaikutti tosi paljon.

Nyt siis edessä tamiyan hard jouset, takana soft, iskariöljy UR50, ajokorkeus etu 6mm taka 4mm (liian matala nostan huomen mutta stance säilyy, tässä siis muoviöljyiskari= ei säätöä) ja edessä lisäpainoa 75g takana 50g.

Rupeeko menee vaan syvemmälle metsään?  :grin: :grin:

Mielipiteitä, huomasin tuossa Tikkurilan radan esittelyssä ainakin kaks CS autoo? (Kerran jo kyselin täällä onko Suomessa CS kuskeja, ei tullu vastauksia  :sad: )

99
Kaikkee sitä tulee kokeiltuu...
Kävin ajamassa 1,5 CS spoolilla äsken, ja mullahan ei oo vielä oneway:tä :grin: :grin:
Eihän se suoraan mennyt yhtään kun eturenkaat pistää vastaan mutta jos ajo ässää kokoajan niin kyllä siihen sai tuntumaa. Oli niin kivaa et sudittelin akun tyhjäks! Kyl toi CS on mun juttu, heti on realistisempaa kun perää pystyy roikottaa ilman et vauhti nousee kolmeensataan :)
Vaikeetahan se tulee olemaan ainakin alkuun.
Nyt tuli postista oneway. Onhan toi CS aika vaikee ajaa, en tiiä kuinka paljon vaikuttais jos aloittais jollai 1.2x cs:llä, muutaman luisun sai menee aika hyvin mut ei puhettakaan et täyttä kierrosta omatekemällä radalla asvaltilla. Täytyy seuraavaks muuttaa tota ohjausta, teräsvetarit on varastossa jos ei vakiot käänny tarpeeks. Nyt taas tarvii lisää pitoa perään  :cool: vähän parani kun pistin jäykemmät jouset eteen. Täytyy noita cambereita kokeilla säätää huomen.

100
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 14.10.13 - klo: 14.59 »
Välityksen puolestahan tuo passaa sisäradoille ja varmasti sillä voi ajaa kuitenkin muiden mukana.
Ajo-ominaisuuksiissa uskoisin että annat aika paljon tasoitusta muille turisti rungoille.

Mutta alkuun pääset varmasti tuolla nykyiselllkin kalustolla.

Tervetuloa mukaan!

Korian kisaan kerkeet hienosti ja näet siellä lisää tätä näyttävää luokkaa!
Joo se on tiedossa ettei tt:llä kärkeä hätyytellä enkä muutenkaan meinannu ny kisoihin uskaltautua mut asvaltilla kiinostais ajaa josko ens kesänä tulis kattoo ainakin reenejä auto piilossa takaluukussa  :azn:
Driftingille sydän lyö mutta sielläkin mennään vintage kalustolla sekä isoissa että pienissä.
Hieno luokka, aloitin just lukee tätä ketjuu alusta niin tietää sitten koko historian luokasta  :smiley:

101
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 11.10.13 - klo: 10.34 »
Jostain aiemmin luin ettei TT01:llä kerkee näissä piireissä kun ei saa välitystä lähellekkään 5,0.
Muutin just oman drifteri tt:n 1.5 CS:ksi. Eli perävälitys 29/17 = 1.7.
61spurri ja 20 pinioni = 3.05
Tästä siis saatais 3.05x1.7=5.185  :smiley:
Eli molempiin päihin autoa 1.5cs spooli.

Menikö ihan mettään, laskinko oikein?

Tämä vaikuttaa niin kiinnostavalta luokalta että vois välillä treenata pidolla ajoakin jos kävis samalla autotyypillä.
Vai tuleeko tosta ihan mahdoton ajaa jos spoolit molemmis vetopyörästöissä?

102
Kaikkee sitä tulee kokeiltuu...
Kävin ajamassa 1,5 CS spoolilla äsken, ja mullahan ei oo vielä oneway:tä :grin: :grin:
Eihän se suoraan mennyt yhtään kun eturenkaat pistää vastaan mutta jos ajo ässää kokoajan niin kyllä siihen sai tuntumaa. Oli niin kivaa et sudittelin akun tyhjäks! Kyl toi CS on mun juttu, heti on realistisempaa kun perää pystyy roikottaa ilman et vauhti nousee kolmeensataan :)
Vaikeetahan se tulee olemaan ainakin alkuun.

103
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 25.09.13 - klo: 11.36 »
Yritin kyllä kaivella haulla ja googlellakin tuloksetta.
Miten näitä pitäisi huoltaa? Tulee ajettua melko pölyisellä betonilla niin mietin pitäiskö vetareita pestä ja rasvata välillä? Mitäs rasvaa? Entäs vetopyörästöt ja spurri pitääkö välillä rasvata vai ajetaanko loppuun ja sit uusiin rasvat? Ja sit vielä ostin tosiaan käytetyn vakio TT01D:n niin tossa on säädettävät ylätukivarret?!? Onko D:ssä vakiona niin ja onko tuo kuulalaakeroitu?
Anteeks jos tyhmiä kyselen mutta todella aloittelija näiden RC autojen kanssa  :sad: :sad:
Tulipa nyt tämäkin topic luettua kolmen päivän aikana läpi  :smiley:
Tulipa noihin aiemmin kysyttyihin selvyydet matkan varrella vaikka haulla en silloin löytänyt. Selvisi paljon muutakin hyödyllistä tietoa tt:stä. Oli hieno lukea 09 juttuja kun puuhattiin jo omaa ratasarjaa, taisi olla tt buumi kovimmillaan silloin. Harmi kun vasta nyt löysin tämän rc autoilun.

104
Jostain luinkin että TT01:ssä isokokoiset ja painavat tasauspyörästöt mikä tietysti juuri aiheuttaa tuota että haluaa mennä suoraan kun painot ääripäissä. Täytyy hommata tuo oneway:kin ja säädellä josko nyt jonkunlaisen vielä sais... Vuottakaan ajanu rc autoilla vielä, eli en osaa ajaakaan kunnolla niin jo tulee mieleen et pitäis olla parempi alusta  :sad:

105
Joo kyllä se tavallaan ihan puskee, sillon kun alkanut jo puskee niin ei saa perää irti ku järjettömällä kaasun käytöllä ja sillon ei enää latu riitä. Sit jos onnistuu ajaa pitemmän mutkan niin etupyöriä joutuu kääntää sisäkurvin puoleen ettei oikene.
Mitä tarkoitat neg. aurauksella? Haritusta? Sitä on vähän. Tiedossa on että perä on liian pehmee kun pompottaa heitoissa, en vaan oo saanu aikaiseks tilaa jäykempää öljyy ja jousia ku toi isokilpuri on aiheuttanu murhetta.

Oppinu vaan tänäkesänä isojen autojen kanssa et drifteri pitää olla helppo ajaa, menee tavallaan itsekseen luisussa ja kuljettaja määrää vaan vauhdin ja kulman. Etupyörät määrää mihin mennään ja jos vauhtia on liikaa niin perä edellä mennään ulos

106
Nyt kaikki pro-kuskit kuulolla tai miksei muutkin kellä hyvät säädöt autossa. Painin tuolla fullscale puolellakin alustaongelmien kanssa (liekö sukuvika kun driftpulkka ei luista  :grin: ) niin samahomma jatkuu näköjään täällä scalepuolellakin...

Sehän kertoo paljon alustan säädöistä kun vertaillaan autojen käyttäytymistä ilman kaasua.
Niin kuinka teidän autot kääntyy jos ajetaan suoraan melko kovaa ja annetaan rullata vapaalla ennenkuin käännetään pyörät linkkuun? Saako perän irti pelkällä ratin käännöllä vai meneekö suoraan/kaartaa loivasti etupyörien luistaessa? Yritän selvittää onko mulla säädöt nyt ihan metsässä kun tahtoo keula edellä aina mennä.

107
onko parkki paikalla hyvä ajaa

Itse oon ajanu nyt kesällä parkkipaikoilla, viimeks oli mukana pitkä sähköjohto niin tein oikeen radankin  :grin:
Oon aina ajanu ns. uusilla tasaisilla parkkiksilla ja viimekerta varjossa ku tuntuu kuuma bitumi olevan aika pitävää jopa hobbypron muovirenkaille.

108
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.07.13 - klo: 06.58 »
Voiko eri jäykkyyden iskariöljyjä sekoittaa? Eli tuleeko 30w jos puolet 20w ja puolet 40w? Tuli aivan liian löysää öljyä ostettua ja mietin voiko oikeeta jäykkyyttä hakee sekoituksilla. Googlestakaan en löytäny.

109
Oon nyt puolen vuoden driftauksissa pistäny merkille että auton käyttäytyminen muuttuu puskevammaksi noin 10min revittelyn jälkeen ja ajosta ei meinaa tulla enää mitään. Johtuuko tää pelkästään renkaiden lämpeämisestä? Kun jos tauon pitää niin taas on auto "säädöissä". Ja tänää lopetin 15min asvalttitreenit ku meni jo ihan suoraan hobbyproon muovirenkailla, lämpeekö nekin muka?

Säätääkö kovatjätkät auton lämpöisille renkaille :grin:

Tuo johtuu juurikin takarenkaiden lämpenemisestä. Vaihtaa pikaiseen etu ja takarenkaiden paikkaa niin ongelma poistuu hetkeksi.

Onko auton painopiste kuinka takana joka aiheuttaisi tuon?
Ei oo millään muotoo mitattu mut edessä on kyl punttii aika paljon, vakiona tt01:n taitaa kyl olla takapainoinen.

110
Oon nyt puolen vuoden driftauksissa pistäny merkille että auton käyttäytyminen muuttuu puskevammaksi noin 10min revittelyn jälkeen ja ajosta ei meinaa tulla enää mitään. Johtuuko tää pelkästään renkaiden lämpeämisestä? Kun jos tauon pitää niin taas on auto "säädöissä". Ja tänää lopetin 15min asvalttitreenit ku meni jo ihan suoraan hobbyproon muovirenkailla, lämpeekö nekin muka?

Säätääkö kovatjätkät auton lämpöisille renkaille :grin:

111
Minkäslainen servo on hyvä drifteris, montako kiloo pitää vääntää ja nopeuksiakin on erilaisia? Radioksi tulee varmaan luokkaa 80e futabat jos vaikuttaa johonkin. Ja CS tai ehkä jopa 2WD auto tulee että pyöriä käännetäänkin paljon jos 2wd niin todella paljon  :wink:
Niin ja hintaluokkaa edullinen jos mahdollista.

112
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Hobbypro renkaat ollu hyvät asvaltilla. Ja 10,5 motilla mennään.

113
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.07.13 - klo: 19.51 »
Voi että on taas tyhmä olo... Laitoin tamiyan vakioiskareihin ultimateracing 25 öljyt ja toi yksikköhän on cps eikä w.
Löysin hyvän laskurin jolla muuttaa cps w:ksi niin toihan vastaa 3w!!! Ei oo ihme jos perä pompottaa.
Ja eihän tuolta RF:ltä löydy kun 80cps öljy mikä vastaa 9w. Ei tajuu vai eikö näitä oo tarkoitus pelkästää käyttää?

Ultimate racingin iskariöljyjen jäykkyys määritetään cps taulukolla ja tuo käyttämäsi öljy on 250cps. Ultimate racingin iskariöljyihin pitää lisätä yksi 0 perään jotta ollaan ns. "normi" lukemissa. Syy miksi ur käyttää tällaista merkintätapaa on mulle ainakin tuntematon.
Kiitos, nyt taas alkaa järki palaamaan :)

114
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.07.13 - klo: 12.42 »
Voi että on taas tyhmä olo... Laitoin tamiyan vakioiskareihin ultimateracing 25 öljyt ja toi yksikköhän on cps eikä w.
Löysin hyvän laskurin jolla muuttaa cps w:ksi niin toihan vastaa 3w!!! Ei oo ihme jos perä pompottaa.
Ja eihän tuolta RF:ltä löydy kun 80cps öljy mikä vastaa 9w. Ei tajuu vai eikö näitä oo tarkoitus pelkästää käyttää?
 

115
Kävin eilen testaa parannettuja tt01d vakioiskareita tutulla asvalttialueella. En tiedä voiko alustan toiminta vaikuttaa, kun aivan älytön pito oli autossa. Lähti hobbypron kovilla muovirenkailla ku jänis makuultaan.
Epäilen kyl et asvaltti ei oo ajoalustana hyvä, aurinko poltti pintaa ja olisko bitumi niin pitävää. Oon ettiny aina tuoreita tasaisia asvaltteja. Täytyy mennä kokeilee vanhemmalla pinnalla missä kivet on näkyvissä.

116
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.07.13 - klo: 17.39 »
Tuli vähän huollettua omaa drifteriä kun ohjausnivelet rupes olee melko väljät, leikö syynä nuo 9 offset vanteet. Laitoin tässä vaiheessa vielä vaan uusia vakio muoviosia, kyllä noillakin saa välyksettömän ohjauksen kun on rasvat välissä :)

Sitten kysymys. Ajaako kukaan noilla TT01d vakioilla muoviöljyiskareilla? Niissähän on melko suuri kitka, mullakin jäi etupää pohjaan kun on lisäpainoja puskurissa. No ajattelin säästää ja vaihdoin iskareihin Ultimateracing 25W öljyt.
Lisäksi otin männänvarren toisen O-renkaan pois!! Tuloksena todella herkästi liikkuvat iskarit  :smiley:
Nyt on höykytetty kuopissa ja eikä ainakaan vielä vuoda. Tuo 25w öljy vaan on liian löysää perä pompottaa kunnon heitoissa.
Täytyy kokeilla jäykempää öljyä ja ehkä jäykempiä jousikin.

117
Nyt on käyty ajaa Hobbypron renkailla asvaltilla. Tykkäsin kovasti ajotuntumasta  :smiley:
Auto liukuu kaasun noston jälkeen vähän ja powerdriftistä saa kuitenkin hyvin "pidolle" ja saa tiukennettua kaartosädettä.
Ei mielestäni yhtään liian liukkaat.

15min revittelin eikä mainittavaa kulumista renkaissa, toki näyttää sille että on pyöriny tyhjää...

118
Mulla on drifteris Novatech c36 harjaton motti niin mistä saan tietää montako Teetä se on? Onks toi raju moottori driftingiin vai puolitehoinen? Vielä on voima riittäny hyvin  :smiley:

119
Tässä videossa on ymmärretty hyvin mitä auton sisäisen inertian kasvattaminen vaikuttaa. Auto on on varmasti yhtä tasapainossa kun perinteiset ratkaisut mutta painot on auton ääripäissä, tämä rauhoittaa käytöstä huomattavasti. Puolenvaihtoihin tarvitaan suurempi voima. Aika hyvin menee takavetoinen.


http://m.youtube.com/#/watch?v=K19T2NP8L7k&feature=related

120
Voi jukukäki! Kyllä ne on ne vanteet mikä auton tekee! Tuli Hpi:n 9offset vanteet ja on kyllä justiin, alustahan on TT01-d ja 200mm hpi koppa.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5