Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 400033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #840 : 16.12.05 - klo: 15.41 »
Miten hyvin B4 osat sopii edellisiin malleihin?
Onko B2, B3 osien saatavuus mikä?

En edes vaivaudu kysymään kerkeääkö noilla vanhemmilla, joku saattaa tietää miksi... 15v lainakamat...  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #841 : 16.12.05 - klo: 15.55 »
Kokeilepa tutustua niinkin eksoottiseen kohteeseen, kuin maahantuojan sivuihin!  :wink:

http://www.rcpiste.pp.fi/

Autot / Varaosalistat  
Varaosat B3 / B2  <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Varaosat B4  <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Listat puhukoot puolestaan....

B4 on ihan erilainen aiempiin malleihin verrattuna....ja hyvin noilla B3 / B2 versioillakin vielä on pärjätty....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #842 : 16.12.05 - klo: 15.59 »
Tarkentaakseni vielä, eli tilanne kisapaikoilla. On kyllä kyseisen liikkeen sivut ihan tullut jo katsottua, mutta ei ne liikkeen osalistat paljon lohduta jos osat ovat a) tilauskamaa b) ne ei ole kisapaikoilla joukossa.

(Juu ja tämä kalustolla kerkeäminen olikin jo selviö.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #843 : 16.12.05 - klo: 16.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tarkentaakseni vielä, eli tilanne kisapaikoilla. On kyllä kyseisen liikkeen sivut ihan tullut jo katsottua, mutta ei ne liikkeen osalistat paljon lohduta jos osat ovat a) tilauskamaa b) ne ei ole kisapaikoilla joukossa.

Puhelin käteen, ja kysymään liikkeestä suoraan asiaa....
Tähän asti olen huonolla näöllänikin nähnyt jokaisella SM-sarjan kisapaikalla ko. liikkeen varaosa-auton, ja -myyjän niitä myymässä.
Kertaakaan "EI OOTA" ole myyty, joten....

http://www.rcpiste.pp.fi/   Klikkaapas sitä KÄYNTI KAUPASSA tekstiä....
Hyllyjä eivät sentään raahaa kisapaikoille.... :lol:

Crossipuolella muiden merkkien osalta en ole varma, onko asiat yhtä hyvin....no toisaalta, onhan tämä valtamerkkikin automäärillä mitattuna...
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #844 : 18.12.05 - klo: 08.14 »
Laitan b4 solukumirenkaat niin pitääkö minun silloin porata reiät vanteeseen.
Mitä nämä ovat
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTX54&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSF70&P=7
ja mihin näitä käytetään?
joo o

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #845 : 18.12.05 - klo: 09.57 »
Ensimmäinen on ruuvilukitetta ja toinen liukastetta iskarin varteen.

Solukumirenkaat on täyttä solukumia, jolloin ilmaa ei ole vanteen ja "kumin" välissä. Ei siis tarvitse porata reikiä.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #846 : 18.12.05 - klo: 10.49 »
Onko noita tökottejä pakko käyttää asso b4?
joo o

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #847 : 18.12.05 - klo: 11.18 »
Jos haluaa :D

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #848 : 18.12.05 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Onko noita tökottejä pakko käyttää asso b4?


No tuota ylempää eli ruuvilukitetta ei ainakaan ei tarvitse jos kierteet on kunnossa, mutta jos on kirteet huonot niin sitten voi laittaa tuota lukitetta ja ruuvi pysyy kiinni

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #849 : 18.12.05 - klo: 11.27 »
Diffirasva on oikeastaan ainoa "pakollinen" "tökötti"... Ruuvilukite ei ole välttämätön. Green Slimen käyttö herkistää iskareita, mutta en sitten tiedä, että saavutetaanko sillä suurtakan etua krossissa..?

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #850 : 19.12.05 - klo: 10.34 »
Moottoripukin (tai siis levyn) ruuveihin kannattaa laittaa lukitetta niin se pysyy paikallaan ja vetoratas säilyy ehjänä!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #851 : 20.12.05 - klo: 17.48 »
Mä kysyn tän asian täällä, koska liittyy touringiin: mun radiossa ( graupner XS6 racer ) voi säätää lähetysnopeuden, on NORMAALI lähetysnopeus ja NOPEA lähetysnopeus, niin kannattaako mun käyttää nopeaa lähetysnopeutta, jos mulla on hidas servo assossa ( 0.16 sek. ) :?: Vaikuttaako mitenkään ohjauksen nopeuttamiseen :oops:  :?:
- Tapsa

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #852 : 24.12.05 - klo: 11.56 »
Misksi tuota slipperikytkimen ja diffin jousta pitää painella kasaan pihdeillä ja kuinka paljon niitä pitää painella kun en saanut ohjeesta selvää?
joo o

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #853 : 25.12.05 - klo: 10.04 »
http://download.teamassociated.com/pdf/manuals/b4_manual_web.pdf
Katsokaapa tuolta sivun 3 viitos kuvaa. Eli kumpaan pitää laittaa nuo "pallopäät" tuohon kuvan näyttämään reikään vai setten siihen reikään johon se nuoli näyttää ja lukee
Lainaus
Instal ball ends here only when you using optiona inline axles ...
joo o

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #854 : 27.12.05 - klo: 19.44 »
Tässä on vastauksia vähän kaikille kyselijöille tältä sivulta:

Ruuvilukitetta on perinteisesti käytetty ainakin MIPin vetarien ruuvveissa. tärinästä tahtoo irrota. (ihan kaikki automerkit ja mallit). Ruuvilukitetta on tietysti hyvä käyttää järjen kanssa muissakin paikoissa, kuten jo Sinervo asian ilmaisi.

Green Slime on sinänsä ihmeitä tekevä että se A rasvaa punaiset o-renkaat jolloin pöly ei pääse tukkimaan männän reikiä ja B se estää punaisen o-renkaan laajentumisen (jota siis silokoni aiheuttaa).

Diffin jousen puristamisen tarkoitus lienee sen löystyminen eli pari kertaa riittää... itse annan pari kertaa sille pihdeistä niin kyllä se tokenee.

juge2: jep. Eli olikohan se niin että inline axle on semmone akseli joka on linjassa kingpin tapin kanssa (Kingpin on se tappi joka toimii ohjauspalan saranana. Hieman vaikeesti selitetty.)
Eli siis jos sen akselin läpi menee saranatappi niin silloin se on inline.
Mutta vakio B4 ei mene. joten laitat niinkuin kuvassa näytetään, ei mihin nuoli osoittaa.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #855 : 28.12.05 - klo: 09.30 »
Moniko millisellä poralla pitää porata ne vanteen reiät? Ne oli tuumina. :x
Niin ja auto on kasasa.  :mrgreen:
joo o

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #856 : 31.12.05 - klo: 10.15 »
Kannattaako ne eturenkaiden muoviruuvit vaihtaa alumiinisiin kun niitä kiinnilaittaessa ne tuntui niin leluilta.
Voisiko joku sanoa mihin nämä ovat tarkoitettuja:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX2848&P=Z
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSG69&P=Z
Niin ja onko tossa stealt versiossa mitään semmosta erityisen heikkoa kohtaa joka pitäisi korvata jollakin alu tai hiilari osalla?
joo o

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Asso Talk
« Vastaus #857 : 31.12.05 - klo: 11.15 »
Katso ohjekirjasta, mitä muttereita tarvitset. Ne koot on ihan sielläkin ilmoitettu.

Eiköhän se auto kestä ainakin aluksi ilman virittelyitä.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #858 : 31.12.05 - klo: 13.55 »
Mun assossa renkaat lähtee aikaajoin irti, kun alu tavalliset ruuvit ei pysy kiinni, pitäs varmaan ostaa krossarin renkaan ruuvit :?
- Tapsa

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #859 : 31.12.05 - klo: 13.56 »
Ne ohuemmat mutterit on paremmat ainakin touringissa.
Paksuissa ei ruuvi ylety tarpeeksi mutterin lukkomuoviin.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #860 : 31.12.05 - klo: 14.03 »
Mulla taitaa just olla noi paksut :? No, pitää ostaa uudet rc-pisteestä :)
- Tapsa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #861 : 31.12.05 - klo: 16.32 »
Olen huomannut ihan saman. En tiennyt, että niitä on ohuempiakin. Aina piti käyttää lukitetta. Nykyisissä, titaanisissa vetareissa on onneksi hitusen pidemmät pyöränakselit, että se nylock yltää kierteille.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #862 : 01.01.06 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Kannattaako ne eturenkaiden muoviruuvit vaihtaa alumiinisiin kun niitä kiinnilaittaessa ne tuntui niin leluilta.
Voisiko joku sanoa mihin nämä ovat tarkoitettuja:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX2848&P=Z
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSG69&P=Z
Niin ja onko tossa stealt versiossa mitään semmosta erityisen heikkoa kohtaa joka pitäisi korvata jollakin alu tai hiilari osalla?

Meillä ei ainakaan ole ollut crossarissa, josta (....stealt versiossa....) nyt näyttää olevan kyse, ole ollut tarvetta korvata siinä etupäässä niitä muttereita millään muulla!
Niitä ei vain saa kiristää irvishampain, koska muovi alkaa pyöriä yli kierteiden metallisen akselin ympärillä....
Toki mutterit pitää uusia riittävän usein, jos ja kun niitä paljon on ollut tarvetta availla....
Touringissa tosiaan ne ohuemmat mutterit ovat paremmat, mutta niitäkin pitää uusia riittävän usein, koska touringissa niitä avataan myös aika tiuhaan....nailoninen lukitusosa kuluu pikkuhiljaa....

Lainaus
Niin ja onko tossa stealt versiossa mitään semmosta erityisen heikkoa kohtaa joka pitäisi korvata jollakin alu tai hiilari osalla?

Auton keulassa oleva alatukivarsien saranatappien välinen osa kannattaa vaihtaa alumiiniseen, siinä kaikki!
Eli tähän 9665: http://www.rc10.com/enlarge/9665.htm
Ja jos välttämättä haluat vielä jotain uusia, niin vanttiruuvit voisi vaihtaa titaanisiin, sekä pallokupit tukivarsien päissä RPM:n valmistamiin....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #863 : 02.01.06 - klo: 09.47 »
Onko nuo RPM:n osat parempia kuin asson vakiot?
joo o

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #864 : 02.01.06 - klo: 12.15 »
RPM:n pallokupit pysyy tiukemmin kiinni, eivät repeile ja näyttävät paremmilta.
 Kupit
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #865 : 02.01.06 - klo: 12.28 »
Entäs muut osat?
joo o

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #866 : 02.01.06 - klo: 16.44 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Entäs muut osat?

Viittaan edelliseen vastaukseeni....

juge2 kirjoitti:
Lainaus
Niin ja onko tossa stealt versiossa mitään semmosta erityisen heikkoa kohtaa joka pitäisi korvata jollakin alu tai hiilari osalla?

TTKoo vastasi:
Lainaus
Auton keulassa oleva alatukivarsien saranatappien välinen osa kannattaa vaihtaa alumiiniseen, siinä kaikki!
Eli tähän 9665: http://www.rc10.com/enlarge/9665.htm
Ja jos välttämättä haluat vielä jotain uusia, niin vanttiruuvit voisi vaihtaa titaanisiin, sekä pallokupit tukivarsien päissä RPM:n valmistamiin....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #867 : 04.01.06 - klo: 00.22 »
Moi
Onkos kellään tietoo tosta asson Rally Conversion Kit Tc3??
Aattelin tehä mun toisesta tc3:sta tehä rally version. :D

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #868 : 04.01.06 - klo: 00.46 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Onkos kellään tietoo tosta asson Rally Conversion Kit Tc3??
Kylä on, ja kisakokemustakin yhden kauden verran!
Ihan hyvä valinta vaikka kilpailuun, sellaisella ajoi mm. 2004 vuoden rallimestari....
Jos kyselet mitä sisältää, niin ylä- ja alatukivarret, joilla auto muuttuu 200 mm. leveäksi.
Iskareihin pidemmät männänvarret, ja lisäksi korotettua mallia oleva etupuskuri.

Laji aivan mahtava, harmi että valmiita ratoja on vain yksi, Kuusankoskella.
Toki sellaisen tekeminen onnistuu talkooporukalta ja myötämielisyydellä vaikka touringradan yhteyteen....

Kannattaa katsoa kisakuvia, saa pienen käsityksen siitä, mikä siinä vetää puoleensa.
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12287 Ralli I ja II
Reittilän kisakuvat löytyy täältä: http://www.prfoto.com/TSR-10_III_IV_Kuusankoski_300705/index.htm Ralli III ja IV

Reittilän Pekan kuvagalleriasta: http://www.prfoto.com/TSR-10_V_Kuusankoski_161005/index.htm Kauden päättänyt mattoralli, eli ralli V

NÄIN KÄY, kun on useammalla samanlainen kori,  :mrgreen:  , siinä sitten "arvotaan" kumman kumpikin on....
http://www.prfoto.com/TSR-10_III_IV_Kuusankoski_300705/imagepages/image44.htm
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa 88pore

  • Tulokas
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #869 : 14.01.06 - klo: 21.51 »
Onko muilla mennyt Asson ready to run autoista kierteitä tehdasasennuksessa? Omasta löytyi useita ja myyjäliikkeen mukaan Assoista ei ole kierteitä mennyt.

http://kotisivu.suomi.net/kerola/