Ainakaan kaikissa pitpro:ssa ei ole "aito" daytona(esim. fiddy)..vaan kiinan kopio, tosin taisipa suomen suurimman minimx puljun myyjä taannoin kirjoittaa eräällä foorumilla että voipi olla että "orkkis" daytonatkin tulisi kiinasta...
Lainattu eräältä ulkomaan foorumilta:
and RM85's are made in china land aswell. Daytona are originally a japanese based manufacturing performance engine component company but have started transfering much of the manufacturing over to china ( to lower costs and sales prices) such as that 115cc motor ,apparently all there products next year will be made in China but to the same quality standards
Myös useita "merkki" pyöriä tehdään nykyään kiinassa.
Minikrossien "parempia" merkkejä on esim. motovert, pitsterpro, pitpro, workz, thumpstar.
(eli jos minin haluaa on se lähes pakosti "kiinalainen"..bbr on jenkki mutta siinäkin voi olla kiina osia, myös "merkki" minit voi olla kiinasta kuten tietääkseni jammu ttr ja noihin "merkki" vehkeisiinhän saa vaihtaa about ihan joka osan jos isompi sälli meinaa päästellä kovempaa, esim. kawan 110:n saa muuttaa lähes kokonaan, eli esim. huiskia samat palikat jotka vakiona jossain motovertissä, no kasvuikäisille ne alunperin onkin suunniteltu. Jotkut on niin ylpeitä kun on kawan mini vaikka siinä ole kawaa enää kuin muovit suurinpiirtein) Crf50:n muokkaamisestahan tämä homma joskus lähti.
Ja "änkkä" ei ole vakio, kuten ei koko pyörä(osistahan se on itse tehty), putki on hyvin samanlainen kuin fmf, paksunee kolmessa osassa, putki on akunar merkkinen. Ei pitäisi olla pelkoa että tuo rööri ahistaisi. (onkos motovertin "pöntöissä" vikaa?)
Kaasun vääntely videota ei ole tähän hätään..
Tossa pitäisi olla maailman eka alumiinirunkoinen yms. "crf", eli bbr:n tsygä joka tehtiin Ricky Carmichael:le...