Jos LiPot kytketään rinnakkain, niin ei saa olla jännite-eroa. Jos LiPoissa on jännite-eroa ja kytket ne rinnan, lataa se täydempi akku tyhjää, eikä virtaa rajoita muu kuin laturina toimivan akun C-arvo ja akkujen sisäiset resistanssit. Eli riippuen akuista ja jännite-eron suuruudesta, siellä saattaa liikkua helposti semmonen ~200A latausvirta. Ja tämähän koskee LiPojen lisäksi myös muita akkutyyppejä, tosin virrat eivät välttämättä ole ihan tota luokkaa.
Käytännössä voit ladata ne erikseen täyteen, kunhan lataukset tapahtuvat mahdollisimman peräkkäin. Latauksen jälkeen olen kytkenyt lipot saman tien rinnakkain yhteen ja jättänyt säilöön odottamaan seuraavaa ajoa.
Sarjaan kytkettäessä ei ole ihan niin justiinsa noiden jännitteiden ja latauksien kanssa. Jos akut ovat eri jännitteisiä kun isketään autoon kiinni, niin se tyhjempi luonnollisesti tyhjenee ensin ja sen jännite saattaa laskea alle suosituksen (~3V), josta kennot saattavat tykätä kyttyrää.