Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 17
121
Ilmo auki taas ja ilmeisesti tähän iltaan asti, en kyllä lupaa tota :tongue:

Jos ny niin käy että ei ilmoittautuminen onnistu tonne niin mulle vaan YV:nä Nimi, luokka ja ponderinumero niin mennään sillä

T:Tero

122
Kunhan saadaan toi taas auki niin jatketaan ilmoittautumista huomiselle

123
Ilmolinkki ei enää voimassa?

-marko
Pitäsihän tuon olla mutta eipä näytä toimivan, koitetaan saada auki taas....

124
Montaa luokkaa ajaville tiedoksi että osallistumismaksu toiseen luokkaan on 10€. Jos kolmattakin luokkaa ajaa niin se menee vitosella ja neljää luokkaa ajavat ansaitsevat neljännen luokan ilmaiseksi  :wink:

125
Onko toi kisaprofiili?
Eiköhän me tuolla aika pitkälti mennä, jotain pientä säätöä mahdollisesti tehdään mut ei mitään isompaa

126
Ilmolinkki lisätty

127
Jos tämän vuoden sääntöjä ei vielä ole niin sitten viime vuoden sääntöjen mukaan.

Vapaa rengas olisi kiva, niin voisi tuhota jäljelle jääneet kesäkumit pois.
Ajetaan ihan SC sääntöjen mukaan traxuilla.

Aloittelijoille toki sallitaan muutkin RTR renkaat kuin traxxaksen viralliset kisarenkaat.

128
Jos tämän vuoden sääntöjä ei vielä ole niin sitten viime vuoden sääntöjen mukaan.

129
Turun Urheiluautoilijat Ry kutsuu kaikki sähkökrossaajat ja kuskit kauden avaus kilpailuun Turkuun
Kilpailupaikka ja aika:
HPI Areena, Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku, 8.10.2016
https://www.facebook.com/HPIAreena

Ilmoittauminen 5.10 klo 20:00 mennessä tänne:
http://bit.ly/2dpiWnV
Ilmoittautuneet: http://bit.ly/2d7gMK5

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder tai RC4/Hybrid transponder
Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Pondereita rajoitetusti. Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä lähettämällä minulle YV viesti.

Ponderin toiminnasta vastaa kuljettaja! Poislukien tilanteet, jossa häiriötapauksia on lukuisia.

Luokat:
- SC2-10, SC4-10, M2-10 ja M4-10

Osallistumismaksu:
20 €/luokka
Harjoittelu ennen kilpailua mahdollista HPI Areenan aukiolojen mukaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=92883.0

Aikataulu:
Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin. Mikäli aikataulun puitteissa mahdollista aamuun laitetaan 30-60 min pitkä vapaa harjoitus jossa TUA hoitaa nostamisen

Aikataulu:
Ovet aukeavat n. 8:00, tarkempi aikataulu viimeistään kilpailua edeltävänä iltana.

Säännöt:
SC Cup ja WJ säännöt kevennettyinä.

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: on
Tuomarit: ehkä
Katsastus: Ajoittainen

Rata:
Pinta huopamattoa. Renkaana sarjasääntöjen mukainen rengas

Muuta:
- Mekkaustilassa voi olla paikkapaikoin hämärää, oma pöytävalaisin hyvin suotava. Osa mekkaustilasta saattaa olla rata-alueen tilasta poikkeavassa tilassa, riippuen kilpailijamäärästä.
- Sähköt on, omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit mukaan. Pitkämatkalaisille em. rajoitetusti.
- Akkujen lataus aina latauspussissa, ohjeen rikkojalle penaltia.
- Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla. Muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa tai viimeistään ohjaajakokouksessa.
- Kilpailubuffet palvelee koko viikonlopun.

Tiedustelut:
YV:llä vaikka minulta tai jatkossa kilpailunjohtajalta

130
Alla tulokset Turun SC SummerCup kisasta. TUA kiittää kaikkia kisailijoita ja kisojen järjesteyihin osallistuneita

2WD: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27961/174208
4WD: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27961/174209

131
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 28.07.16 - klo: 20.49 »
Sääennusteet ainakin ilmatieteenlaitoksen ja norjalaisten sääprofeetojen osalta näyttää nyt parempaa lauantaille joten noiden ennusteiden kanssa ei kannata lähteä ainakaan tässä vaiheessa kisaa perumaan.

Toki jos pahempaan suuntaa muuttuu niin katosotaan sitten asiaa uusiksi

132
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 27.07.16 - klo: 17.20 »
Näyttää siltä että sääennuste vaihtelee joka päivä sateen ja auringonpaisteen välillä, joten seuraillaan tilannetta ja perjantaina varmaan osataan jo sanoa että ajetaanko kisat.

Tuuppeja varten on nyt tehty uusi ponderilinja joten niiden ei kisassa tarvitse nelkkuja pomppia, muuten käytössä on koko rata ilman oikaisuja. Nelivedot ajelee radan kokonaisuudessaan.

133
Kilpailukutsut / Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 15.07.16 - klo: 12.20 »
Varattu

134
Kilpailukutsut / SC SummerCup 30.07.2016 Turku
« : 15.07.16 - klo: 12.19 »
KERHOKILPAILUKUTSU SC Summer Cup II, 30.7.2016   

TUA järjestää SC Summer Cupin osakilpailun lauantaina 30.7.2016. Kilpailussa ajetaan luokat SC2-10 ja SC4-10. Kilpailulisenssiä ei tarvita.

AIKATAULU:
Lauantaina 30.7.2016
Alustavasti klo 9:00 - 20:00

Kilpailupaikka:
Jyrkkälän Pienoisautorata
Nuorisotalonkuja 1 (ent. Suikkilantie 8), Turku

Ilmoittautuminen 26.7. klo 23:00 mennessä
Ilmoittautumiset tuonne: http://bit.ly/29J3imA
Ilmoittautuneet: http://bit.ly/29Bz8DS
Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa:
Kilpailijan nimi, seura, ponderinumero, KILPAILIJANUMERO (driver nr kenttään)

Osallistumismaksu 20€/luokka, maksetaan paikan päällä (varaa tasaraha) tai tilille TurunUA FI53 1743 3000 0228 67, viestiin SC Summer Cup 2016 sekä osallistujan nimi.

Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5€ hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä, ilmoittautumislomakkeella, kirjoittamalla kommenttikenttään. Transponderin hukkaaminen veloitetaan täysimääräisenä.

Ajotapa:
SC Sarjasääntöjen mukaan

Rata:
Pinta: Savi ja keinonurmi
Pituus: noin 250/350 metriä
Leveys: 3-4 metriä
Kiertosuunta: Vastapäivään
Harjoittelu mahdollista arkisin klo 10:00-20:00, viikonloppuisin 12:00-20:00 hintaan 10€/päivä (ellei muuta ilmoiteta), tiedustelut hyvissä ajoin viestiketjussa http://rc10.fi/index.php?topic=11315, koroke on lukittu ja avoinna vain tarpeen mukaan.

Rataprofiili tarkennetaan myöhemmin

Varikko:
Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan
Sähköä 230 v saatavilla
Varikko ei ole katettu
Noin 200 m kauppa

Buffetti: On

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailunjohtaja: Tero Piipponen
Ajanotto: Ilkka Virtanen
Tuomarit: Tero Piipponen ja Mr TBA
Ratamestari: The Maulat

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä allekirjoittaneelle

Sarjaa tukemassa:

135
Tulokset / Vs: M8 SM#2, M8e, Turku 11.6.2016
« : 13.06.16 - klo: 11.16 »
Kivat kisat oli. Oma suorittaminen oli totutulla tasolla eli kärkisijoja ei kauheesti haviteltu. Auto oli ihan hyvä ajettava ja kuten normaalia Teknon kanssa niin mitään ei hajonnut vaikka jokunen rajumpi niittikin tuli, muun muassa nelkkujen jälkeen tuli käväistyä aidan väärällä puolella mutta onneksi Mara lähes gasellimaisella liikkumisellaan haki auton nopeasti takaisin radalle  :wink:

Ilkka veti ajanoton ja kuulutukset hyvin, buffassa oli herkkua tarjolla ja tuomaritkin oli ainakin omiin silmiin ajan tasalla. Korokkeella taidettiin vähän liikaa huudella josta kyllä omasta mielestä voisi vähintää varoituksia antaa, sen verran ainakin itteä kuulunut mökä korokkeella häiritsi. Toki ääntä maailmaan ja korokkeellekkin sopii mutta rajansa silläkin varsinkin kun kisassa on mukana junioreita.

Onnittelut Markolle patterikasien ja Tomille nitrojen voitosta joka meni vähän jännäksi lopussa

136
Tulokset / Finnish Open I / 21.5.2016 Turku, Tulokset
« : 22.05.16 - klo: 00.38 »
Tulokset löytyy MyRCM:stä
M8: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/26733/170285
M8e: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/26733/170286

Kiitokset kaikille kilpailijoille mukavasta kisapäivästä :cool:
Kiitokset myös kisoja tekemässä oleelle TUA:n porukalle

Ja tottakai onnittelut voittajille !

FO sarja jatkuu 10.7 Vantaalla, siellä jatketaan...

137
Polttisautot / Vs: TeknoRC NB48.3
« : 18.05.16 - klo: 09.50 »
Nyt on vähän reilu gallona ajettu NB:llä ja tähän mennessä auto on pelannut moitteetomasti. Muutaman säädön jälkeen perussetupista on tullut parempi ajaa. Suurimmat ongelmat perussetupissa oli peräpidon puute ja kääntyvyyden puute tiukoissa mutkissa. NB:ssä kuten myös EB:ssä on ohjaukseen laitettu limitterit jolla renkaiden maksimi kääntynyyttä saa prikkojen avulla rajoitettua, nuo poistamalla prikat niin kääntyy ihan kivasti Jyrkkälän muutamassa tiukassa shikaanissakin.

Oman ajotavan tai jopa ajotaidon takia auto saa välillä vähän kovempaakin osumaa radalle ripotettuihin kiinteisiin esteisiin mutta mitään ei ole tähän mennessä mennyt rikki. Suurimmat ongelmat alussa liittyi muutmaan irronneeseen ruuuviin. Kitin mukana tulevaa lukitetta kannataakin laittaa vähän reilummin tai käyttää jotain parempaa.

Pyrin tekemään diffit uusiksi noi gallonan välein ja nyt kun ne otin auki niin etu ja takadiffissä öljyt oli vielä harmaita mutta keskidiffissä ihan mustaa. Mitään merkkejä diffien vuodoista en kyllä havainnut.

Diffien ulostuloissa alkaa näkymään pientä kulumaa mutta vetareissa tai kardaaneissa ei kulumaa näy.
http://teknorc.fi/wp-content/uploads/2016/05/WP_20160507_22_22_12_Rich.jpg

Jos kiinnostusta on nähdä auto livenä niin olen mukana Turun FO kisassa 21.5 joten rohkeesti kyselemään vaan.

138
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 17.05.16 - klo: 16.34 »
Mites rata perjantaina avoinna eli onko mahdollisuus tulla ajamaan n. 14 aikoihin?
Itte en kerkee radalle vasta kun neljäksi joten silloin viimeistään. Kyselen vielä jos joku pääsis avaamaan korokkeen aikasemmin

139
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 17.05.16 - klo: 08.09 »
Tänään kahdeksaan asti ehtii vielä ilmoittautua. Eilen jyräilltiin rataa ja se on ainakin tällä hetkellä aivan loistavassa kunnossa

140
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.

SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.


t. Kai
Onko tähän tullut tarkennusta vai mennääkö nostajalla 18v ikärajan kanssa FO kisoissa ?
Huoltajahan alle 18v kilpailijalla pitää olla joten suurempaa ongelmaa tosta ei pitäisi tulla

141
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« : 06.05.16 - klo: 20.06 »
Laitampa nyt omankin lusikkani tähän soppaan vaikka en ny oo sarjaa ajanutkaan toviin.

Oon samaa mieltä muutamien kanssa siitä että yhden harjoituksen perusteella renkaiden valinta on aika hankalaa varsinkin radalla josta ei ole lähiaikoina kokemusta.
Jos ekassa ja ainoassa harjoituksessa alla ollut rengas ei syystä tai toisesta toimi niin sitten pitää riskillä valita joku muu rengas. Toki viidessä minuutissa ehtii ajamaa toisellakin renkaalla kun nopeesti vaan vaihtaa, mutta siinä jää sitten itse treeni aika nollille.

Itse käsitin että renkaiden rajoituksella pyritään rengaskulujen vähentämiseen ja se varmaan toimiikin.
Mutta sen mukana vaikuttaa tulevan pakollinen treenireissu tai perjantaina paikalle saapuminen treenaamaan, varsinkin jos haluaa olla renkaastaan varma. Sen minkä rengaskierroksessa säästää menee helpolla matkakuluihin tai hotelliyöpymiseen.

Stinden ehdoitus että renkaat merkataan vasta alkuerien jälkeen olisi ainakin omasta mielestä hyvä vaihtoehto. Toinen on että koko rengasrajoitus ei olisi voimassa radalla jonka pinnasta ei monella ole kokemusta.

Ja omasta mielestä vapaita harjoituksia pitäis aina olla kaksi kierrosta. Vain yhden harjoituksen ajaminen suosii eniten niitä kenellä on ollut mahdollisuus ja intoa lähteä erikseen treenaamaan.

142
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 05.05.16 - klo: 23.42 »
Kysymykset tms joko YV:nä minulle tai tonne alle

143
Polttisautot / Vs: TeknoRC NB48.3
« : 29.04.16 - klo: 15.00 »
Eilen sain NB48.3:sen vihdoin ensimmäistä kertaa radalle. Rakensin auton manuaalin mukaisella setupilla josta muutin vain diffit 5-5-5 -> 7-5-3. Muutaman tankillisen jällkeen muutama pieni muutos jonka jälkeen auto oli jo hyvä ajettava liukkaalla ja vielä hieman märälläkin radalla.
Kääntyvyyttä autossa ei perussetupilla ole tarpeeksi mutta samaa on kuulunut EB48.3 kuskeilta, mutta säädöillähän sitä on löytynyt reilusti lisää
Kestävyyskin vaikuttaa yhtä hyvältä mihin Teknoissa on tottunut, muutama aika kova niitti tuli ajettua mutta eipä niistä mitään jälkeä löydy.

Kirjoittelin rakentelun lomassa lyhyen raportin joka löytyy http://teknorc.fi/teknorc-nb48-3/

144
Millä formatilla kisat ajetaan.
Ajaako esim kaikki nitrot pitkän finaalin ?

145
Tulokset / Vs: Kerhokisat 2016 Lopputulokset
« : 04.04.16 - klo: 09.34 »
Kiitokset sarjanvetäjille ja kisajärjestäjille hienosta kaudesta ja tietysti kaikille kisakumppaneille.

Omalla kohdalla ensimmäinen kerhokisasarja oli varsin onnistunut. Ekaan Korian kisaan kun lähdin niin ei ollut mitään tieton millaiseen sarjaa sitä nyt lähtee, mutta Classikilla kisailuhan on todella hauskaa ja tasaista vääntöä. Sarjan lopputuloksissa kolmas sija Classikissa oli todellinen yllätys, selkeäasti kannattaa kiertää vähintää se viisi kisaa  :wink:

Timpalle isot kiitokset vinkeistä ja neuvoista kauden aikana.

Tero #56

146
Polttisautot / TeknoRC NB48.3
« : 31.03.16 - klo: 13.06 »
Avataan oma topikki nyt TeknoRC NB48.3 M8 Nitro krossarille kun sellaista ei näytä olevan.
Näitä ei taida toistaiseksi montaa vielä Suomesta löytyä mutta itellä nyt tuollainen on.

Kasausvaiheessa olevasta autosta ensivaikutelma on että samaa hyvää laatua ja tarkkaa työtä kuin TeknoRC SCT410 josta itsellä on enemmän kokemusta.
Osat sopii ilman mitään työstöä paikalleen nätisti. Ainoa mitä tähän mennessä on pitänyt hieman työstää on hingepinnien reijät tukivarsissa mutta enpä ole vielä tukivarsiin törmännyt missä ei tuota pitäisi tehdä.

Rctech.net:iin on jo jonkun verran kertynyt asiaa NB:stä, topikki löytyy tuolta mistä löytyy myös tarkemmat speksit:
http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/885334-official-tekno-nb48-3-thread.html

Laittelen autosta kuvia jakoon ja vähän enemmän tarinaa kunhan saan sitä vähän enemmän kasattua.

147
Polttisautot / Vs: M8 kisa-auto kaudelle 2016
« : 25.03.16 - klo: 17.51 »
Tekno RC NB48.3
Tekno on maailmalla kovassa nosteessa ja jotenkin myös  tämäkin kiinnostaisi, mutta Suomessa taitaa Teknon nitrokuskit olla aika vähissä.
Teknoista en tiedä kuin oman tulevan NB48.3:sen joka tulee joitain kisoja kiertämään kesällä. EB:itä sen sijaan on muutama enemmän, vähintään kaksi näkyy varmaan Lavangossakin. Mutta eiköhän noita Nitrojakin enemmän löydy

Itse autosta en vielä osaa enempää sanoa kun en oo sitä omiin käsiin saanut, mutta kun samaa tekoa on kuin Teknon SC niin kyllä pitäisi kestää useampikin kausi.

Ainoa huono puoli NB48:ssa on että varaosien saatavuus on hieman heikko Suomesta, mutta Englannista löytyy ja sieltä tulee aika nopeaan. Toivottavasti Suomeenkin saataisiin hyvä valikoima varaosia tarjolle NB:lle ja EB:lle.

Noihin muihin merkkeihin en ota kantaa kun ei ole yhtään kokemusta niistä


148
SC sarja säännöt on alusta asti ollu hyvinkin tulkinnan varaisia ja kuskit ajo herrasmiessäännöillä eikä tarkkoihin sääntöihin ollut tarvetta

Se mitä tässä on nyt ilmeisesti muuttunut on että ennen ajettii huvin vuoksi ja voittaminen oli vaan mukava bonus eikä sen takia tarvinnut lukea sääntöjä että "onkohan tämä erikseen kiellettyä".

Ps. Tai sitten pitää lisätä "No Limit-luokka".... johon kaikki "Tuunarit" saa keksiä uusia virityksiä  :evil:
Vois olla hyvä, huvin ja harrastuksen vuoksi ajavat voivat ajaa omaa luokkaansa ja pitää hauskaa. Aika kaukana ruvetaa olemaan siitä SC sarjasta millä joskus aloteltiin

Jokainen voi omalta osaltaa miettiä mitä on tehnyt luokan rentouden hyväksi.

Mulle kyllä riitti, palaillaan asiaan kun ollaan taas renommalla meiningillä
T:Tero

149
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.

150
Crossi puolella sääntöjen muuttaminen kesken kauden onnistui hyvin helposti.
Eihän se siitä kiinni olekkaan onnistuuko se vaan siitä että SC sarjan olisi tarkoitus palvella aloittelijoita. Sarjasääntöjä on alusta asti pidetty mahdollisimman vapaina sen takia että aloittelijoiden on helppo tulla kisoihin mukaan kokeilemaan kilpailemista sillä kalustolla joka sattuu löytymään. Jos rajataan liikaa esim. juuri rengasta jolla voi kisailla niin osa jää pois.
Nyt radalla oli montaakin erilaista rengasta ja ainakin yksi joka oli fiilistelemässä juuri traxuilla.

Tää seikka jää enemmän ja enemmän kokoajan välillä vähän liiankin totisen kisailun varjoon. Enemmän keskitytään siihen että mikä seura järjestää parhaat kisat tai siihen että millä merkillä voitetaan kuin siihen että uusia harrastajia pitäis saada kisoihin mukaan pitämään hauskaa rennolla fiiliksellä oli ne mistä vaan tai ajavat millä autolla tahansa. Totisempaa kisaa voi sitten ajaa muissa luokissa hyvällä asenteella toki niissäkin.
Ja toi ei nyt tarkoita sitä etteikö SC luokassa voisi ajaa kisaa tosissaan vaan että pipon voi pitää vähän löysemmällä.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 17