Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Veskuvaan

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25
691
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.01.10 - klo: 12.07 »
Ej oo ku tilasin rc martilta, sielä on noita jotain vintagehenkisiä koppia tamiyan listoilla. Celicaa ja sen semmosta. Tuo koppahan on kapea, eli menee noi tamiyan omat rattaat just rajalle. Ainiin, hexit tossa on ne aluversiot lukituksella, en tiä onko vakiot leviämmät vai kapiammat.



Katohan perhana... ne on näköjään joo päästänny markkinoille maalaamattomankin version deltasta, aikaisemmin listalla oli vain se valmiiksi maalattu ja tarroitettu versio ja www.modellbauseidel.de:n kautta sai erikseen koria ja muita säleitä... omassa deltassa jää kyllä renkaat huomattavasti sisemmäksi jos käyttää nolla vanteita ellei käytä 10 mm leveitä hexejä
:huh:

692
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.01.10 - klo: 09.54 »
onko toi joku integrale leveillä hexeillä vai löytyykö noita vanteita off-setillä ?
ja kori taitaa olla saksasta tilattu ?

693
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 27.01.10 - klo: 20.13 »
...Kysyn siis että kannattaako maksaa 60e "osittain kasatusta ajamattomasta" 01:stä...

itse voisin maksaakkin jos hintaan sisältyy kuulalaakerit

694
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 26.01.10 - klo: 15.39 »
Rc-autojen off-set mitta ilmoitetaan eri tavalla kuin oikeiden autojen, nolla vanne on nolla vanne mutta rc autoissa ilmoitettava off-set levittää raideväliä kun oikeissa se kaventaa sitä

696
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 25.01.10 - klo: 08.37 »
Miten siinä Hong Norin 4000 kv BL combossa riitti potku tähän kärryyn ?

697
Sähköautot / Vs: Mistä noparin tuulettimia?
« : 23.01.10 - klo: 23.23 »
no jos tarviit sen "heti" niin Partco Oy:stä löytyy

http://www.partco.fi/luettelot/osat/PARTCO2007_OSA4.PDF
sivu 14 noi B 2510 D12 JK A/B käy suoraan mittojensa puolesta

698
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 20.22 »
Edelleenkin puhuin balanssista, en painopisteestä.. Kas kun auton oikean ja vasemman puoliskon pitäisi painaa suunnilleen saman verran ja siihen ei alustan korkeus vaikuta hölkäsen pöläystä..

joo tsori oli varmaan taas päässä oikosulku :) kalustohan varmaan kuitenkin loppupeleissä määrittelee sen balanssin säätö tarpeen eli jos joku vanha mattopiiska on oikeasti suunniteltu NiMH akuille niin sen balanssihan kärsii kevyemmästä liposta jos 50/50 balanssi on tavoitteena ja vanhan TA-03 R/F:n ja TA-04:n tasapaino viisveisaa kevyemmästä akusta, no anyways eikö myötäpäivään rataa kierrettäessä oikea puoli saisi olla painavampi kuin vasen ? no ehkä liiallisesta hifistelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä tässäkin lajissa :)

eikä toi 8 millin maavara varmaan ole mikään ylitsepääsemätön este kenellekkään

olen vain saanut sellaisen kuvan että VTR-10:stä oltaisiin haluttu rento/edullinen/suosittu jokkisluokka ja nyt ihmetellään miksi porukkaa ei näy ja vanhatkin feidaa, kasvaneen passiivisuuden voi kai sitten vierittää vuodenajan syyksi jos kaikki muut puitteet on kunnossa ?

699
Sähköautot / Vs: Hiilettömien KV-arvot
« : 23.01.10 - klo: 18.21 »
Eikö olisi helpompaa hankkia yksi tehokas kone kahden huonon tilalle?

Ei noista halpiksista potkua puutu, yli 5 kilon twini keulii ympäri pitävällä alustalla ongelmitta, ja hinta oli naurettavan halpa

700
Sähköautot / Vs: Hiilettömien KV-arvot
« : 23.01.10 - klo: 17.15 »
no lähinnä kiinnostais tietää että jos mä ostan jotain "laadukkaampia" koneita niin onko niissä samanlaisia heittoja keskenään vai osuuko ne kapeammalle toleranssille, noita halpis koneita ei vaan jää suremaan jos ne laukeaa

ongelmana on se että mulla on noi molemmat koneet samalla spurilla ja 60 Amppeeriset esc:t stumppaa itsensä seitsemän kennosilla akuilla kun noi koneet riitelee keskenään...

701
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 13.02 »
Tuota, jos pikkasen valottaisit lisää?

Helpointahan se on 0mm maavaralla, silloin ei akkujen paino meinaa mitään, mutta muuten ei liene merkitystä onko auto 4 mm vai 8mm irti ajoalustasta.

Tai sitten olen (taas) käsittänyt jotain väärin.

Mitä korkeammalla sulla on auton painopiste sitä herkemmin se kaatuu, right ? no korkea maavarahan ei vättämättä takoita sitä että painopiste olisi korkealla mutta käytännössä sä et voi nostaa maavaraa ja laskea painopistettä ellei sulla ole käytössä lisäpainoja jotka saat sijoitettua auton painopisteen alapuolelle. nyt jos pitoa on liikaa ja painopiste on korkealla niin tottakai se auto kaatuu helpommin ja edelleen jos et voi säätää auton painopistettä muuta kuin alustaa nostamalla / laskemalla niin tottakai sä pystyt ajamaan kovempaa mutkaan 4 millin maavaralla kuin 8 millin, mutta et enään 0 maavaralla ? Jos sä haluaisit optimi painopisteen niin sun pitäisi saada se radanpinnan alapuolelle :) koska silloin sivuttais voima pyrkisi kaatamaan sun auton pohjankautta ympäri eikä katon :) mutta jos sä saisit edes teoriassa sun painopisteen radan pintaan tai sen välittömään läheisyyteen niin silloin suurimman mahdollisen mutkanopeuden määrittäisi renkaiden ja ajoalustan välinen pito ja liian suurella nopeudella vedetyssä mutkassa se auto vaan liukuisi mutkasta ulos vähän niinkun käy 1:1 rata-autoissakin, tottakai sielläkin nähdään että korkean painopisteen takia turisteissa irtoaa sisäpuolen renkaat radasta tiukassa mutkassa mutta formula foordeissa ja le-mans autoissa alkaa renkaat pysymään jo radassa kiinni.

eli edelleen jos ne autot kaatuu mutkissa liiallisen pidon takia ja setuppi on muuten täydellinen tai niin hyvä kuin säännöt vain sallii niin vauhtia on vain yksinkertaisesti liikaa ?

Downforcea saa tietysti lisää perää nostamalla jos se auttaisi asiaan

702
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 02.52 »

...ja tämä koski sanomaani miten?


No lähinnä kelasin että oot sitä mieltä että neljällä kennolla ei voi ajaa vaan sen takia että pitäisi käyttää NiMH:ejä

703
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 23.41 »
Turistien balanssi lienee vähän helpompi kakskennoisilla...

se lienee helpompi myös alle 8mm maavaralla ?

onhan noita sarjaan kytkettyjä 2s saddlepack akkuja :) joista saa ilman suurempaa modaamista vaikka mitä kivaa

tolleen oikoluettuna vaan tämä kotimainen VTR-10 luokka ei täytä jenkkivastineen ideaa ?

The class is based on slower, equal playing field competition with less traction, minimal aerodynamic aids and mostly older carpet racing technology. The final objective is close, fair, wheel-to-wheel racing for all.

704
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 23.14 »

NiMH:ejä nyt ei enää nykypäivänä kannata varmaan miettiäkään, joten se niistä...

Eiköhän konekin tullut kokeilun kautta, todettiin sopivaksi nopeutensa puolesta?


no vaihtuihan w-gt autoissakin 4 kennoset 1s:iin ?

705
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 22.52 »
Kysytään nyt vielä kun tämä potenttiaalisena SCALE luokkana kiinnostaa että kun te puuhastelitte noita SUOMEN sääntöjä ilmeisesti jenkkien sääntöjen pohjalta niin nostitteko te tarkoituksella 17.5 lankasten koneiden akut 6/2 kennoisiksi ? UsVintageT/A luokassahan ajettiin 17.5 koneita vain neljällä kennolla ja 21.5 lankasia kuudella/2s:llä.

Nykyäänhän niillä on monopoli koneina Novakin SS 25.5 Pro ja Ballistic 25.5 joita en itse löytänyt edes novakin sivuilta mutta niiden kv:t on ilmeisesti alempia kuin SS 21.5 Pro:n 1800

706
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 22.18 »
Jos vertaat meidän säännöt USAn sääntöihin niin huomaat että meillä on paaaljon paremmat säännöt.
Jerzi

no todellakin ! ja aktiivisia osallistujia oli ?

...1-4 jos oikein luin

nykyään jenkeissä pitää olla jopa kuski figuurit autoissa :D kyllä ne on vaan tyhmiä...

707
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 21.48 »
musta kun näytti että jenkki videoissa noi autot köröttelee kaikessa rauhassa ja täällä tapellaan siitä että pärjäkö stanuille vai ei ja itketään että autot kaatuu mutkissa liian korkean maavaran ja pidon takia jne. jne. niin heräs kysymys että miksi tätä luokkaa ei voi ajaa noilla jenkki säännöillä ? ymmärrän joo että jos radalla on eriluokkien autoja samaan aikaan niin hitaat on vaan tiellä ja sitten kenelläkään ei ole hauskaa ja kaikki on p*****stä yms yms...

kyllähän sen toisaalta ymmärtää että suomalaisella sisulla on pakko puskea ja mennä vaikka p***e edellä puuhun mutta miksi ?

708
Sähköautot / Vs: Hiilettömien KV-arvot
« : 22.01.10 - klo: 10.09 »
eikös ajoitus näyttele suurta osaa väännössä ? ja kv:n pitäisi olla vakio ?

Mittasin huvikseni omista Yeah Racing eZRun 3650-M 12T koneista kv:t kun valmistaja ilmoittaa sen olevan 3300 niin sain toisesta tulokseksi 3440 ja toisesta 3510. seuraavaksi kokeilen vielä vaihtaa esc:t päittäin ja katsoa onko niillä mitään vaikutusta mitattuun kv arvoon...

709
Sähköautot / Vs: Hiilettömien KV-arvot
« : 22.01.10 - klo: 09.27 »
onko kukaan mitannut omista koneistaan todellisia kv arvoja ?

710
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.01.10 - klo: 23.51 »
ISO KIITOS,

koitan kysyä sieltä.


Edit:  HUI, hirvee hinta... (about 20 euroa spray-pullo + postitus...)

YKSI PULLO + POSTIKULUT: 38 euroa!! HUH HUH!

Joo noi flippi värien hinnat on aika tervoja, en sitten tiedä että onko tota tarkoitus vetää vain ohut kerros ja "pohjustaa" se jollain muulla esim. mustalla, sillonhan toi purkki riittäisi useampaan koriin

711
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.01.10 - klo: 23.17 »
Bonzer tarkoittanee 1:1 autojen takavaloja ?

IsoSuolle tuota SpazStixia voi yrittää tilata Morfars.dk:lta josko niiltä onnistuisi toimitukset myös maateitse esim. tuote http://www.morfars.dk/rc/multicolour-bluepurplered-p-2107.html

712
Sähköautot / Vs: Korit?
« : 09.01.10 - klo: 15.51 »
Omana kysymyksenä: Onko kukaan löytänyt 1:10 kokoisia B-ryhmäläisiä koreja? Olisi todella cool. En ole löytänyt kuin yhden italialaisen e-bay paikan mutta ei toimita suomeen :cry: (Lancia delta HF integrale, 037, S4, 205,...)

Carson Model-sport on joskus valmistanut Audin S1:stä mutta sekin näyttää poistuneen valikoimista
Tietonikkarissa olen joskus moisen nähnyt jopa livenä

Ei muuta kuin Retro Racingille adressia että B-ryhmää kaivataan, menisi varmaan kaupaksi maailmallakin

713
Sähköautot / Vs: Korit?
« : 09.01.10 - klo: 00.25 »
http://www.morfars.dk/rc/stealth-mount-p-4672.html
näyttää heppoisilta...

itse käytän bilteman tarraa mutta sen liima ei kestä kovia kolhuja pakkasessa

714
Yleinen keskustelu / Vs: lempi korinne
« : 04.01.10 - klo: 02.02 »
Parman 1/8 Gravedigger...

715
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 04.01.10 - klo: 02.01 »
Vuodessa tonni josta 70 % Twiniin :|

716
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 25.12.09 - klo: 18.31 »
moottori rajoitus on 5.5 t Star

717
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 13.12.09 - klo: 10.15 »
ne on tullut vakiona kaikissa ensimmäisen sukupolven TT-01:ssä eli kysele vaan ylimäräisiä porukalta

719
Sähköautot / Vs: Todistetusti suomen nopein rc auto?
« : 11.12.09 - klo: 10.33 »
Onkos kukaan kokeillut huippujen mittausta kännykän GPS:llä ? Nokian Sports Tracker ohjelma rekisteröi ainakin nopeuden ylös mutta kuinkakohan pitkä pätkä pitää ajaa urku auki että saa huipuista lukemia...

720
Sähköautot / Vs: kyosho twin force
« : 09.12.09 - klo: 11.43 »
Joustaahan renkaat ja ajoalustakin sen verran ettei perä repeä... pitävällä alustalla joutuu vaan ajamaan varovasti kun toi tykkää keulia vähän liiankin herkästi vaikka punch on säädetty pehmeeksi

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25