Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25
241
Sain varmistettua, että Vaasan osakilpailun päivämäärä on 17.9.2016.
Se on sama päivämäärä kuin Nokian kisan piti alunperin olla. Vaihdettiin siis kaksi kisaa päittäin.



242
Ja tässä vielä Nokian Finnish Open -harjoituskilpailun ilmoittautumislinkki.
Keskiviikkopäivä vielä aikaa ilmoittautua.

Tervetuloa mukaan!

http://rc10.fi/index.php?topic=97090.msg798921


243
Sääolot ja radan muuttuminen sen mukana ovat asioita, joihin ei voi vaikuttaa.
Harmi, että sunnuntain kisa piti peruuttaa, mutta se oli oikea päätös. Vettä tuli valtavasti.


244
Moikka,

Lisätietoa tarjolla:
Nokian FO-osakilpailu ajetaan saman viikonlopun SUNNUNTAINA (24.7.2016) kuin piti ajaa Vaasan osakilpailu.
Korjasin päivämäärät ekaan viestiin.

Varmistan vielä mikä on Vaasan osakilpailun uusi päivämäärä.


t. Kai

245
Täytyy kyllä sanoa, että en ollut uskoa silmiäni kun näin 40 M8e kuskia ilmoittautuneena!
Mahtavaa!!!

246
Morjesta vaan kaikille,

Olen saanut tällä viikolla tiedon, että Vaasan FO-kisaa ei voida järjestää aiottuna ajankohtana.
Selvittelen eri vaihtoehtoja mahdollisimman nopeasti.

Kerron lisätietoa tällä palstalla heti kun on mahdollista.

Mahdolliset kysymykset tai kommentit voi laittaa minulle sähköpostilla tai YV:nä.


t. Kai

247
Turun osakilpailu on ajettu ja Vantaan osakilpailusta näyttää olevan jo kilpailukutsu esillä.
Voitte vapaasti ilmoittautua.

http://rc10.fi/index.php?topic=96892.msg798371#msg798371

Huomatkaa, että kilpailun viikonpäivä on sunnuntai 10.7.

248
Tulokset / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku, Tulokset
« : 22.05.16 - klo: 11.49 »
Moi,

Toivottavasti myös muilla oli kiva päivä. Minulla oli ainakin.
Tero ja Timppa järjestivät Jeppen avustamana hyvän kilpailupäivän, vaikka ajanotossa olikin ylimääräisiä kiireitä.
Master Chef Buffetissa oli Parjanen ja Björkmanit sekä VP ja Kari tarjoamassa hyvä seuraa sekä ruokaa.

Päivän aikana tuli sähkökasia säädettyä kohtalaisen paljon. Nitroautosta nappasin muutamia toimivaksi havaittuja osia kuten iskarit ja auto alkoi pelittää koko ajan paremmin. Olin hieman etukäteen jännittänyt miten liukkaaksi ratamme muuttuu päivän aikana. Tehoakin oli enempi kuin viime vuotisella 1600kv moottorilla. ;)

Alkuerissä yritin ajaa mahdollisimman tarkasti. Kevään ajan olen yrittänyt apinoida Thusbergin ja Poutiaisen ajolinjoja. Alkuerissä oltiin ilmeisesti Westerisen kanssa melko samoissa ajoissa. Westerisen meno näytti kyllä vauhtia vertaillessani nopeammalta. Viimeisen alkuerän loppu oli mielenkiintoinen. Kaadoin viimeisessä mutkassa huonon hypyn seurauksena ja ilmeisesti se antoi Westerille TQ:n. No se oli kyllä Westeriselle hyvä, koska tuntui olevan nopeampi.

Finaalit olivat mielenkiintoisia. Aina alussa Westerinen lähti karkuun kunnes sain rytmin päälle. Ilkka ajoi pitkään kilpaa samassa porukassa monessakin finaalissa. Kaikille tuli virheitä silloin tällöin ja sijoitukset vaihtelivat. Lopulta ajoin ykköseksi.

Toka finaalissa tapahtui finaalin alkukierroksilla jotain erikoista. Enpä ehtinyt reagoimaan yhtään kun etuväärällä auto kääntyi katolleen täydessä vauhdissa ja liukui rata-alueen ulkopuolelle. Tämä tapahtuma olisi kiva nähdä vaikka videolta. Jäin porukan hännille, josta yritin tarkalla ajolla kiivetä paremmille sijoille. En muista miten sijoitukset menivät. Rata oli tässä vaiheessa jo erittäin liukas ja vauhtini tuntui hitaalta. Autolle piti tehdä jotain muutosta, koska sutiminen oli valtaisaa.

Kolmanteen finaaliin sain Alhon Tommilta lainaksi pehmeämmät renkaat. Tommi oli jo lämmitellyt renkaitaan 45 minuutin polttisfinaalin ajan. Tämä finaali olikin taas mahtava ajaa. Alussa kaadoin auton oikeaan takakaarteeseen, jossa muistaakseni Ilkka meni minusta ohi. Finaalin edetessä samassa kaarteessa ohitin Ilkan ja Westerisen, jotka olivat tuolloin nutullaan. Kiva oli taas ajaa kun auto kulki ja pitoa oli tarpeeksi. Tarkalla ajolla sain toisen ykköstilan.


249
Moi,

Tein muutamia päivityksiä ja korjauksia sääntöihin. Muutokset lukevat ensimmäisen viestin lopussa.
Suurin muutos on varmaankin nitroissa semifinaalien poisjättäminen.
Tärkein syy on kilpailupäivän lyhentäminen.

Jos säännöissä on jotain omituista tai virheitä, niin laittakaa minulle sähköpostia. Osoite on ensimmäisessä viestissä.


t. Kai

250
Polttomoottorien käynnistelystä/säätämisestä on tullut kysymyksiä.

Tuo nitrojen käynnistys -kohta aikataulussa on laitettu sen takia, että kesken edeltävän sähköerän ei käynnistellä/lämmitetä moottoria nimenomaan ajajakorokkeen alla.
Viime vuonna tuli palautetta tästä ainakin Turun kisassa. Meillä ei ollut silloin erillistä käynnistelypaikkaa. En ole suinkaan kieltämässä nitrojen ääniä vaan antamassa nitroja edeltävälle sähköerälle ajorauhan myös eränsä loppupuolella.

Nitrojen eriä varten auto käynnistetään käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa.

Lisäsin tästä lyhyen ohjeen tuonne ekaan viestiin kohtaan: Muut ohjeet.


t. Kai

251
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 PM-kisakutsu on julkaistu!
« : 13.05.16 - klo: 09.54 »
Sain oheisen pdf-dokun käsiini PM-kisoihin liittyen.
29.5.2016 näyttää olevan viimeinen ilmoittautumispäivä.

Jos on kysyttävää PM-kisajärjestäjältä, niin tuo info... -sähköposti näyttää toimivan hyvin.


t. Kai

252
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 PM-kisakutsu on julkaistu!
« : 12.05.16 - klo: 23.18 »
Milloin on viimeinen ilmoittautumispäivä? Ihan vaan sillä kyselen, jos jollain jää ihan viime tippaan.  :shocked:

Voisikos joku liittää sen Nordics2016 dokumentin myös tänne?
Kiitos.


t. Kai

253
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 12.05.16 - klo: 23.03 »
Juu. Muutoin niiden määrä olisikin kasvanut äärettömästi.  :wink:

254
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I / 21.5.2016 Turku
« : 12.05.16 - klo: 15.36 »
Mielenkiintoista, että sähkökaseja näkyy olevan tuplamäärä polttiksiin nähden (12.5. klo 15:36).

255
Moi,

Kiitos kommenteista.

Soittelin AKK:hon kyselläkseni miten vakuutukset ovat voimassa kilpailunjärjestäjän puolella.
Kilpailun järjestäjä lähettää kilpailulupahakemus-lapun liittoon ja siihen on merkitty harjoituskilpailu.

Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan, koska se on mainittuna vakuutuksen voimassaolossa. Lisäksi voi ostaa kilpailijalisenssin - sitä ei tässä sarjassa vaadita eikä kielletä.
AKK:n jäsenseuroja ovat muun muassa Turun Urheiluautoilijat, jne.

M8 ja M8e nostamisesta...
Nostajan ikärajaksi tulee se vuosi, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta. Se tarkoittaa, että
sinä vuonna voi olla 14-vuotiaana nostamassa.

Kirjaan nostokohdan myös tuonne ekaan viestiin.


t. Kai

256
Kiinteillä numeroilla mennään ja jokaisen kilpailuun tulee oma numero.
Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Ne jaetaan ajajakokouksen yhteydessä tai kun tulosohjelmisto
sitä vaatii.


t. Kai

257
Ollaan saatu Kymppi-Katto sarjan tukijaksi.


258
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.

SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.


t. Kai

259
Numeroinnista on tullut kysymyksiä.

Katotaan pitääkö erikseen pyytää numeroa vai laitetaanko vaan järjestyksessä joku.

Numero olisi siis koko kesän tai mahdollisesti vaan kisakohtainen.
Pari vaihtoehtoa on. Mut ideana olis, ettei tarttis päivän aikana vaihtaa numeroa kertaakaan.
Ei aleta ihan vielä varaamaan numeroita. ;)

Jos joku sponsoroija on halukas järjestämään numerot, niin olen kiinnostunut asiasta.


t. Kai

260
Oletko hamietti kokeillut vaihtaa one way:n eteen ja spoolin taakse?
Toimisikohan paremmin drifterinä...

261
Moi,

Sarjainfo on esillä ensimmäisessä viestissä.
Jos ja kun tulee kysyttävää, niin laittakaa minulle mieluiten sähköpostia.
Osoitteeni on näkyvissä ensimmäisessä viestissä.

Nostajan ikärajalle en löytänyt nyt tietoa. Etsin vielä lisää.


t. Kai

262
Mielenkiintoinen tämä Vintage -kisa.
En tiedä antaako kuitankaan aika myöden osallistua.

Tuohon moottoriasiaan vaan kommentti, että muistaakseni ajoin tuolloin (90-luvulla) Cougar 2000 -tuuppiakin jollain 11 lankaisella LRP-hiilikoneella savi/nurtsi -radalla. 17,5 lankaisella tapaisella ajoin joskus mattoautoa stanuluokassa. Niin ja silloista krossin stanuluokkaa ajettiin 27 lankaisilla koneilla.

Pitääpäs katsoa vielä nuo linkitetyt ohjeet/säännöt läpi.


263
Moi,

Formaatti/päivän kulku/muut -asioita on sopivalla porukalla mietitty. Kerron kun saadaan valmista.
Toivottavasti mahdollisimman pian.

Lisäsin Nokian taas listalle mukaan. Heidän kisajärjestelynsä varmistuivat.


t. Kai

264
Olette kyllä videon perusteella tehneet todella hienon radan Model Expoon! Nyt on kyllä laitettu efforttia.
Nostan hattua kaikille tekijöille.


t. Kai

265
Moi,

Kiinnostaa tuo mainittu etuvetoauto. Mikä alusta kyseessä ja miten kulki tuloksellisesti ja kuka ajoi?


266
Polttisautot / Vs: M8 kisa-auto kaudelle 2016
« : 11.04.16 - klo: 17.44 »
Ennen auton hankintaa kannattaa käydä paikallisessa kerhossa katsomassa millaisella kalustolla porukat ajaa.
Ehkä jo tiedätkin millä he siellä ajavat. Jos sen pohjalta automerkin valinta on vielä vapaa, niin tuosta listasta kun valitsen jonkun auton, niin se on varmaan hyvä valinta. Varaosien saanti on tärkeätä. Kannattaa selvittää mistä ja miten niitä saat valitsemaasi automerkkiisi.

Mikään ei harmita enempää kuin olla ajamatta varaosien saannin takia.

267
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailukalenteri 2016 v0.2.3
« : 04.04.16 - klo: 16.59 »
Huomatkaa, että Finnish Open M8 sarjassa on Turun kisapäivämäärä vielä päivittämättä kalenteriin.
Vanha päivämäärä on 13-14.5. Uusi on siitä viikon eteenpäin.

268
Moi,

Huomatkaa Turun kisan muuttunut päivämäärä!!!
Lue viestiketjun ensimmäinen viesti.

t. Kai

269
Juu on selvillä. Nokialla ei järjestetä Finnish Openia. Yritän saada jonkun muun paikan tälle.

270
Huomatkaa, että Vantaan kilpailu siirtyy viikkoa myöhemmäksi 10.7. ja on sunnuntaipäivä!
Ja on myös EM-kisojen kanssa päällekkäin, mistä on käyty myös keskustelua.


t. Kai

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25