91
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« : 14.01.15 - klo: 12.43 »
-
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Aika heikosti tuntuu löytyvän tietoa tuosta uudesta 4 pole moottorista, mutta siis jos kv on sama kuin vanhassa moottorissa (3500), niin ei se 13/54 välitys ainakaan liian pitkä ole.
Aika heikosti tuntuu löytyvän tietoa tuosta uudesta 4 pole moottorista, mutta siis jos kv on sama kuin vanhassa moottorissa (3500), niin ei se 13/54 välitys ainakaan liian pitkä ole.
Kerrotko hieman mikä auto, nopari, moottori ja kengän numero sulla on?
Kyllä nopari lämpiää puoliteholla vähemmän kuin täys kaasulla.
Ootko varma että akku ei kyykkää? Kun akkua ei kuormiteta, niin siitä voi saada sen käsityksen, että akku on kunnossa mutta kuormituksessa jännite kuitenkin laskee. Jos sulla on jokin akkuhäly, niin sillä saisit nopeasti tarkastettua akun kunnon.
Onko tuo Castlen 10A bec nyt sama kuin se UBEC? http://www.amain.com/castle-creations-10-amp-adjustable-bec/p18210
Onko UBEC sama kuin Bec? Se täytyy jotenkin viritellä jos ei nyt konkallakaan toimi. Tosin voi olla että vaihdan Tekinin säätimeen ja siinä joku 5-7A bec joten se riittää ainakin. Castlessa tais olla 3A bec.
UBEC on hakkuri mallinen, eli se toimii korkeammalla jännitteellä kuin tavallinen BEC.
mistä johtuu kun summitin voimansiirto luistaa ja vinkuu, kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti. mistä johtuu? voiko itse korjata? vai pitääkö ostaa uutta osaa? onko vika moottorissa vai vaihteistossa vai jossain muualla? auttakaa aloittelijaa!!!!
Ei vittu tuon maxxin kanssa Maksoin melkein 700€ siitä että se toimisi hyvin. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan ollaan edelleen lähtöpisteessä, hyvä jos kestää yhden akullisen hajoamatta. Nyt kesti jopa puol akullista. En sitten tiedä onko vika käyttäjässä mutta Summit kestänyt jo monta akullista yhtä rajua ajamista ja siinä vielä telat jotka varmaan viis kertaa raskaammat pyörittää kuin renkaat.
Ongelmia on nyt ainakin se että etu kardaanin kuppi hyppii yli, lukitus ruuvi ei pidä ja/tai akselin taso on kulunut, joten sitä vois kokeilla syventää jos alkais pitämään. Toinen probleema on että säädin sammuu aina silloin tällöin, varsinkin jos renkaita kääntelee rajusti. Tuon servon piti viedä saman verran virtaa kuin Futaba. Ja p*skat, paljon enemmän haukkaa kyllä virtaa. En nyt mene vannomaan mutta muistaakseni minulla on jo konkka siellä, pitää kurkata onko, jos ei niin vois laittaa mutta jos on niin toinen tuskin auttaa mitään. Servona joku uusi Savöx.
Eihän tossa nyt ole kuin kaksi ongelmaa mutta niiden kanssa ajaminen on yhtä hemmettiä.
Tänään sitte tuli 2e.n paketti postissa jossa oliki kaupanpäällisiks valojärjestelmä rc autoon. Nopariin kytkettävä mistä taitaa löytyä pitkät, lyhkäset, sumarit, taka & jarruvalo, pakkivalot ja vilkutkin.
Menee kyllä ohi aiheen, mutta kiinnostaisi tietää mikä setti ja mistä tilasit? Voisi helpottaa omia valo-asennussuunnitelmia...
Tosi upea!! pitäis kyl itekki alkaa väsäämään jotain samantapaista mutta itellä oli mielessä rakentaa kilparekka
Olis ihan hyvä jos olis eri topicci noille nastarengas virityksille ja sähköjen suojaamiselle.
Nyt saa lukea kaikki 32 sivua, joista siellä täällä puhutaan sähköjen suojaamisista.
P.S. mitää nastoja tarvi 4wd ja opettelee ajaan. Tietty jos haluaa aina 6s:llä mennä, ni ei voi mitään.
Asensin reiskaan FPV laitteet. Sitten kun uudet antennit ja kamera tulee, niin piilotan laitteet vähän paremmin jos ja kun auto kaatuu.
Kesää odotellessa että pääsee rannalle tiirailemaan kukkuloita..
Tuollanen pika maalaus tuli tehtyä luisupulkkaan. Juu koritolpat lyheneen , offsettiä lisää ja tarrat paikoilleen.
aika näppärä systeemi
entä jos laitat niitit ulkoapäin "heppiin" ja katkaset varren nastaksi..ois terävämpi piikki
ja tuo niitti pitäs paremmin rengasta vasten tuota reikäpantaa paikoillaan
Ostin pojalle joululahjaksi Stampeden, isikin varmaan saa vähän ajella Nyt mietin mitä kannattaisi siihen kylkeen vielä ostaa. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Tukivarret meni itsellä ensimmäisenä kun lipsahteli.
Ajattelin aluksi tilata vielä pari rengassarjaa: badlandsit ja tuollaiset hiekka/lumirenkaat.
Onko kumit helppo laittaa vanteelle ja sieltä pois vai kannattaako aina hankkia vanteineen? Revitäänkö vain käsin vai täytyykö käyttää apuvälineitä?
Kannattaa vanteetki hommata, työlästä puljata edestakas niitä yksille vanteille.
Lisäksi vielä tehoakku ja laturi täytyisi hankkia. Jos hankin lipoakkuja tehot kasvaa ilmeisesti sen verran paljon että vetareitakin tulee menemään?? Millaiset vetarit kestää vai hajottaako sitten jotain muuta?
Traxxaxen omat teräsvetarit on kestäny 3s lipo akkuakin, vakiot ei oikein kestäny ku training modella
Mistä löytyisi hyvä sisäkoppa joka pitää ylimääräisen kökön poissa sisätiloista?
Just äske latasin traxxas nimh 7.2v 1800mah akun 2a laturilla niin latauksen jälkeen yleismittari akkuun kiinni ja katos vaan 9.47v oli virta. Onko tämä turvallista?