Olipas lystiä päästä ajamaan krossia, renkaina käytettiin Shumin minipinejä pitoaineen kera. 3Racingin renkaat toimii myös mainiosti, ne ei olleet niin kranttuja jos meni likaiselle linjalle ja pito oli tasaisempaa. Näin siis nelkulla.
Tuupissa Minipin/Stagger ja pitoaineet, ei tarvinnut tuskailla niin paljoa spinnaamisten kanssa, kunhan malttoi pysyä pois pölyisiltä reunoilta.
Tuuppi Corrilla resepti on tuttu viime talvelta, Asson vakiorengas toimii mainiosti.
Eli pitoaineet käyttöön että saadaan rataan tasaisempi pito ja ajamisesta mielekästä, drifting rata on siinä käytävän toisella puolella jos haluaa liukastella
Oma schumi kokeilu ei ollut kovin mairitteleva.
Siihen aikaan kun radalle pääsin niin pitoa ei suoraan sanottuna ollut hyvä jos ollenkaan.
Tähän syynä oli järkyttävä määrä irtomoskaa ympäri radan.
Sliksi schumi ei pitäny ei sitten tipan vertaakaan pitoaineenkaan kanssa.
Nicke kävi vähän kosteella mopilla sutimassa pahimmat moskat ajolinjalta pois niin sit alko taas ajokin edes jotenkuten sujumaan.
Huomenna yritän saada uudet minipinnit alle... josko sit alkais pitoaineen kanssa ajo sujumaan.
Mutta tuo moskan määrä oli sellainen että radalla on pakko pitää oikeesti moppaus/pesu talkoot... ennen kuin sinne edes tehdään kunnollisia ratamerkintöjä.
Radan alueella ja varsinkin juuri itse radan välialueilla oli aikaisemmin paljon sahanpurua ja muuta rakentelusta tullutta moskaa.
Se oli nyt kaikki sitten ympäri rataa ja tosiaan sillon kun tulin paikalle niin pito oli surkein mitä olen vielä tuolla nähnytkään.
Yksi iso huomio jokaiselle rataa käyttävälle.
Radan reunaputket saa käydä tökkimässä takaisin paikoilleen kun siellä on tupeksinut ja töninyt putket sinnetänne.
Ei haittaa tippaakaan vaikka kävis muutenvaan välillä putkia vähän paikoilleen laittelemassa vaikkei omasta mielestä niitä olisi pois paikoiltaan töninytkään.
Eilen siirtelin putket takaisin paikoilleen pariin kertaan.
Tänään paikalle saavuttuani rata oli siinä kunnossa että ihan oikeesti suoraan sanottuna *&%&%¤#&&...tutti.
Sori jos sanon pahasti, mutta suoraansanottuna spedeilyä rymistellä putket keturalleen ja loput ajelee sen mukaan miten putket millonkin sattuu olemaan.
Toinen huomio on koko paikan siisteys ylipäätään.
On se nyt kumma että pari päivää on paikka ollut auki ja tässä on nicken (tais olla myös bagi mukana) kanssa kerätty pöydiltä jne tyhjiä pulloja reilu muovikassillinen ja roskia ties kuinka paljon.
Varikolla on myös melkonen villakoiraviidakko.
Onko ne autosta kaivetut paksut turrekasat ihan pakko heittää suoraan lattialle???
Ei kellään satu käymään mielessä että nyppii ne turret vaikkapa pöydälle ja siitä pyyhkäsee käsin ne pieneks villakoiraks ja siitä roskiin...
Järkyttävä siivo noin isossa tilassa jo parin päivän aikana.
Vessassa on yhtä poikkeusta lukuunottamatta palanut valot kun olen paikan sulkenut...
Miten perhanan vaikee se on lukea niitä lappuja joita ei voi olla huomaamatta... Valot kun pyydetään sulkemaan jokaisessa halvatun vessan ovessa... Et pääse kuselle koskematta kahteen oveen missä laput on.
Silti se on mahdotonta sammuttaa valot perässään.
Luultavasti monella harrastajalla on kämpässään valot yötäpäivää päällä, kaikki tyhjät pullot ja roskat ympäri huushollia ja lattiaalla vilistää villakoiria pilvinpimein.
Radoilla kävijöistä varmaan 98% on aikuisia ihmisiä.
Pikkusen itseä niskasta kiinni ja hoitaa edes oman osuutensa ja mielellään vaikkapa kaverilta pudonneen roskan siinä samalla.
Muuten joudutaan ilmeisesti pitämään pistoluontoisia siivoustalkoita... Ovet lyödään takalukkoon... radat suljetaan ja ajamaan pääsee vasta kun edes isoimmat moskat on kerätty.
Ihan pistää oikeesti nyppimään teidän jälkien siivoilu.
Omissakin on jo tarpeeks siivottavaa.