Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lappu

Sivuja: [1]
1
HPI / Vs: Savage xl
« : 04.06.16 - klo: 00.31 »
Hei!
Oliskos jollain kertoa Savage xl:n ala ja yläneulan tehdas säädöt? Kun ei meinaa millään löytyä säätöjä polttoaineen vaihdoksen jälkeen ja itse en muista noita vakio säätöjä.
Mistä muuten johtuu että kone toimii viileänä melko hyvin mutta kun kuumenee niin ei pysy enää käynnissä? Tai kun antaa kaasua niin kukkuu hyvin mutta sammuu heti kun kierrokset alkaa tippumaan tyhjäkäynnille?
Oikeastaan kuumana kone ei lähde käyntiin jos ei kaasuttele kunnolla samalla kun käynnistää ja sitten sammuu heti kun kaasuttelun lopettaa. Tyhjänkäynti ei ainakaan ole liian pienellä.

Edit: oonkin näköjään koko ajan säätänyt seosventtiiliä alaneulan sijasta, joten jos joku tuon seosventtiiliruuvin tehdas asetuksen kertoisi niin olisin enemmän kuin kiitollinen! Ei pysy auto käynnissä muuta kuin tyyliin kaasu pohjassa, muuten sammuu kuin seinään..

2
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.07.14 - klo: 21.35 »
Joo, tuli tossa hommattua Savage XL monsteri uutena eilen. Tänään ajelin sisäänajot ja kun kunnolla pääsi ajamaan niin huomasin ettei vaihda ollenkaan vaihdetta, katsoin ohjeista miten niitä säädetään ja sain sen vaihtamaan toiselle vaihteelle. Ilmeisesti siellä vaihteensäädössä olevat 2 ruuvia ovat toisen ja kolmannen vaihteen säätö ruuvit ja tehdas asetuksissa ne ovat niin että ei vaihda ollenkaan isommalle? Huomenna täytyy yrittää kääntää vielä sitä toista ruuvia jos saisi kolmannenkin vaihteen toimimaan.
Sitten varsinaiseen ongelmaan.. Mikä on vikana että jarru ei toimi lähes ollenkaa ? Uusi auto, vain hetki ajettu ja jarrut ei pelitä. Ei paljon uskalla kaaasu pohjassa laskea menemään kun ei saa autoa pysähtymään.. Voiko johtua vakio servosta ?
Ja vielä yksi kysymys, Jos ajan auton ensin lämpimäksi ja sitten pysähdyn ja annan käydä paikallaan vähän aikaa ja sitten painaa kaasun pohjaan niin auto sammuu? Pitää aina kääntää ohjaimesta thr säätöä myötäpäivään että tyhjäkäynti suurenee ennenkun lähtee liikkeelle jotta pysyy käynnissä tai lähteä liikkeelle hitaasti kaasuttaen enemmän ja enemmän..
Tehdassäätöihin en ole vielä juurikaan koskenut.

Sivuja: [1]