Ja pienenä huomiona. Iskareissa joissa "ilmaus" tehdään edellä mainitulla tavalla, iskari imaisee männänvarren kautta ilmaa iskarin sisälle muutaman ajorundin jälkeen. Näin kuuluu käydäkkin ja näissä iskareissa on aina pieni ilmatila iskarissa ja ilma/öljy sekoittuu keskenään ajon aikana, tätä iskarityyppiä kutsutaan emulsio-iskunvaimentimeksi.
Eli, iskareissa kuuluu olla sen verran ilmaa sisällä mitä iskarin luontainen alipaine vetää ilmaa sisälle. Iskari toimii mainiosti kunhan iskari ei vuoda ja ilma ei lisäänny iskarin sisällä niin paljoa että se alkaa vähentämään nesteen vaimentavaa vaikutusta.
Vakiotilavuus iskunvaimentimessa taas on iskunveimentimen korkissa kumitutti jonka tarkoitus on pitää iskunvaimentimen nestetilavuus vakiona ja ilmattomana. Tässä iskunvaimennintyypissä ei saa iskariöljyissä olla yhtään ilmaa, iskarit pitää kasata ilmattomiksi ja tutti pitää huolen ettei alipaine imaise iskarin sisään ilmaa.
Molemissa iskarityypeissä on puolensa ja omat ominaisuutensa, nämä riippuu siitä miten iskarit on suunniteltu toimimaan, emulsio vai vakiotilavuus.