Nutech XT5:n käy aika pienellä vaivalla ainakin HK:n "Dominator"...
Asennuksesta sen verran että katkaistaan se pyttyyn tuleva orkkis laippa pois siitä sellaisen supistuksen etupuolelta, sitten sahataan vielä n. 6 - 7 cm putkesta pois. Hitsataan supistus uudelleen kiinni ja liitetään silicon-letkulla (jota saa Motonet / Tuning kaupat / Etola etc) alkuperäiseen Nutech:n putkeen. Putket menevät juuri sopivasti päällekkäin, siten että orkkis tämän sisälle, jolloin pakokaasu ei ole edes suoraan kosketuksissa silicon-letkun kanssa. Parilla letkuklemmarilla kiinni. Sattumoisin putken kiinnike osuu vielä auton pohjassa olevan diffikotelon ruuvin kanssa kohdakkain johon putken saa tukevasti kiinni.
Meinasin aluksi laittaa kumityynyn väliin, mutta hyvimpä tuo on kestänyt noinkin...(ja huomenna tietty menee poikki)
En osaa sanoa miten tuo vaikuttaa tehoon kun muuta putkea en ole kokeillut...voisihan sitä tietty vakioputkea vertailun vuoksi kokeilla, mutta sen istuvuus paikalleen ei ole kovinkaan hyvä.
Putken etuosa kulkee koneen ali tuohon iskaripukin kohdalle (Nutech orkkis etuputki). Orkkisputken kuuluisi tulla heti tuohon iskaripukin taakse poikittain kuten
kuvassa.
Nyt siitä alkaa vielä tuo "Dominator:n" osuus eli pituus on kaikkineen kohtalaisen pitkä...pois leikattu osuus kompensoi koneen ali menevää osuutta, mutta silti etuputken pituus on kasvanut varmaan 7 - 8 cm. Onko se lähellekään oikea tai onko tuon HK:n putken mitoitus edes aluperin lähelläkään oikeaa ???
Hyvin se silti sysää noin painavaksi autoksi ainakin omasta mielestä.
Putken suojaksi olen suunitellut "Wheelie bars" tyyppistä kaatumarautaa 5mm alumiinista, vaikka eipä tuo noilla tehoilla/painolla olekaan niin tarpeen varsinaisessa merkityksessään, mutta suojaisipa putkea.
Vaimennin on tarpeen, sen verran rajua meteliä tuo pitää muuten...vaikka mahtuuhan sitä meteliä maailmaan