Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ylikar-h

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25
571
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 12.08.13 - klo: 15.06 »
allright! Kiitos! Onko teillä kiire?

Ei ole kiirettä, kiire on sairautta :grin:

572
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 12.08.13 - klo: 14.00 »
Ja mulle tietty yksi... :shocked:

573
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 10.08.13 - klo: 21.24 »
Homma toimii, eli ulkoinen bec auttoi minun ongelmaan, kiitos kaikille jotka neuvoivat asiallisesti "tyhmää", myös kaikille yksityisviestejä lähettäneille.

574
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 10.08.13 - klo: 10.00 »
Jep, minulla jo hankittuna ulkoinen bec, uskoisin sen korjaavan tilanteen.
Minullakaan tätä ongelmaa ei ole 3s ja 4s akuilla , vasta 6s akuilla.
Se viittaa nimenomaan siihen säätimen poiskytkeytymiseen kovassa jarrutuksessa ( jarru 100%), siis suurempi nopeus 6s akuilla = jarrutus rajumpi = säädin kyykkää hetkeksi  :wink:

575
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 10.08.13 - klo: 00.27 »
No niin minulla on vähän vastaava ongelma. Oma veikkaus on että escin sisäinen bec ei riitä.

Setuppi on:
Esc: HW Xerun 150a http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=238
Motti: HW XERUN-4274SD 1800kv http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=240
Servo: Graupner DES 806 BB http://www.graupner.de/en/products/01642515-4b83-448d-8515-ba6d5e0a3d9d/7952/product.aspx
Vastari: R3WP http://www.absima.com/en/products/controll-systems/receivers.html

Escin sisäinen bec antaa 5.75V ja 3A. Oireilu tapahtuu vain 5s akkusetupilla (3s 5000mc 50c ja 2s 5000mah 50c sama valmistaja molemmilla akuilla) 4s setupilla ei ole ongelmia.

Ongelma: Eli 5s kiinni, lämä pohjassa (kaasun EPA 70%) ja alan kääntelemään autoa, niin ensin vauhti hidastuu mateluksi ja hetken päästä stoppaa kokonaan. Pysähdyksissä jatkan servon rääkkiä, niin sekin hidastuu kunnes hyytyy kokonaan. Välillä voima palautuu kun odottaa hetken, mutta jossain tilanteissa ei ole auttanut muu kuin virran käyttö pois. Tasaisella ja kovalla alustalla en ole saanut autoa hyytymään edes 5s:llä, mutta soramontulla tämä tapahtuu aina.

Olisiko ulkoisen becin hommaaminen edessä?

Edit: lipo cutoffit on säädetty molemmille setupeille, joten niistä ei pitäisi johtua tuo hyytyminen.

Onko sattumaa, mutta minulla sama säädin / moottori.

576
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 09.08.13 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* link=topicjajo77755.msg689947#msg689947 date=1375685502
Siis mikä lopettaa toimintansa???

Ohjain sulla on kädessä, ei autossa.

Jep..."viisastelua"... siis lähetin on kädessä, vastaanotin autossa...(sait kostettua.." :wink:)..mutta ohjain kyykkää .
Oli se vika sitten kummassa vaan.
Mutta asiaan: - todennäköisesti tapahtuu juuri niin..että jarrutus kovasta nopeudesta rasittaa säädintä,  se kytkeytyy hetkeksi pois, ( ei siis mekaanista jarrua ) ja ei anna virtaa vastaanottimeen.
Jokin foorumin käyttäjistä antoi jo vinkin yksityisviestillä..kiitos hänelle, en mainitse nimimerkkiä, kun ei " kuulemma " ole hyväksyttävää, kun kerran niin tein. ( kuulemma jokin saanut jopa bannia tälläisestä ?)
Lähettimen / vastaanottimen kantomatka ei ole lyhyt muuten, paitsi kovan jarrutuksen jälkeen.

Ei tuo kyllä mitään viisastelua ollut. Ohjain kun ei kyykkää tollasesta niin mitenkään.
Jos kantomatka tosiaan yhtäkkiä lyhenee jossain jarrutilanteessa niin vastaanotin siinä kyykkää eikä ohjain.
Ohjainta ei kiinnosta mitä autossa tapahtuu.

Jotkut ymmärtää asian ilman rautalankaa. :wink:
Jospa lopetetaan tämä mustikoista puhuminen kun on kyse puolukoista.  :grin:

577
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 08.08.13 - klo: 23.45 »
Näitä meni kahteen paikkaan muistaakseni  :wink:

Niin meni.. Minulle tuli se 4S setupilla oleva  :tongue:

Jep..siinä oli se Edamin akkukotelo, ja kun ostin GT Warriorilta ne kaksi Edamia, otin sen takaisin siihen varaosa-autoon..  :laugh:

578
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 08.08.13 - klo: 21.03 »
Kyllä minulla on nyt toi 2 sivulla oleva Subaru...tiedä mitä kautta kulkeutunut, mutta Mansen suunnalta sen ostin rullaavana ?




579
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 08.08.13 - klo: 20.43 »
Jo toisella lennolla  :wink:

Taitaa olla jo neljännellä lennolla..kun minulla mielestäni  se Subarun koppa...ja ostin sen Tampereen suunnalta , vai olenko väärässä ?

580
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 05.08.13 - klo: 13.50 »
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* link=topicjajo77755.msg689947#msg689947 date=1375685502
Siis mikä lopettaa toimintansa???

Ohjain sulla on kädessä, ei autossa.

Jep..."viisastelua"... siis lähetin on kädessä, vastaanotin autossa...(sait kostettua.." :wink:)..mutta ohjain kyykkää .
Oli se vika sitten kummassa vaan.
Mutta asiaan: - todennäköisesti tapahtuu juuri niin..että jarrutus kovasta nopeudesta rasittaa säädintä ja se kytkeytyy hetkeksi pois, ( ei siis mekaanista jarrua ) ja ei anna virtaa vastaanottimeen.
Jokin foorumin käyttäjistä antoi jo vinkin yksityisviestillä..kiitos hänelle, en mainitse nimimerkkiä, kun ei " kuulemma " ole hyväksyttävää, kun kerran niin tein. ( kuulemma jokin saanut jopa bannia tälläisestä ?)
Lähettimen / vastaanottimen kantomatka ei ole lyhyt muuten, paitsi kovan jarrutuksen jälkeen.
No mutta hyvä jos selvisi. Eihän sitä tänne kannata kertoa..  :smiley: Banneja jos on saanut kun kertoo YV:llä ongelmaan vastauksen niin riiiistus sentään.. Tätä en ihan heti kuitenkaan niele vaikka modet on välillä kummallisia  :wink:

Tuskin siitä, että on antanut yv. vastauksen, on tullut bannia vastauksen antajalle. Mutta.... jos vastaanottaja julkaisee yv:n lähettäjän nimimerkin/nimen, niin siitä voipi antaakin. YV on yksityisviesti.... jota koskee ns. kirjesalaisuus....

En tiedä kirjesalaisuuksista, mutta nimenomaan kuulin, että tämä yksityisviestin antaja oli saanut bannia, koska oli neuvonut yksityisviestillä ...mutta voi olla näitä urbaanilegendoja..en tiedä totuutta.

581
Radiolaitteet / Vs: Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 05.08.13 - klo: 12.46 »
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* link=topicjajo77755.msg689947#msg689947 date=1375685502
Siis mikä lopettaa toimintansa???

Ohjain sulla on kädessä, ei autossa.

Jep..."viisastelua"... siis lähetin on kädessä, vastaanotin autossa...(sait kostettua.." :wink:)..mutta ohjain kyykkää .
Oli se vika sitten kummassa vaan.
Mutta asiaan: - todennäköisesti tapahtuu juuri niin..että jarrutus kovasta nopeudesta rasittaa säädintä,  se kytkeytyy hetkeksi pois, ( ei siis mekaanista jarrua ) ja ei anna virtaa vastaanottimeen.
Jokin foorumin käyttäjistä antoi jo vinkin yksityisviestillä..kiitos hänelle, en mainitse nimimerkkiä, kun ei " kuulemma " ole hyväksyttävää, kun kerran niin tein. ( kuulemma jokin saanut jopa bannia tälläisestä ?)
Lähettimen / vastaanottimen kantomatka ei ole lyhyt muuten, paitsi kovan jarrutuksen jälkeen.

582
Radiolaitteet / Ohjaimen "kyykkääminen"
« : 02.08.13 - klo: 23.49 »
Ongelma: Autossa 6S lipo ja kun ajan kaasun tappiin täydellä akulla , vapautan kaasun ja alan jarruttaa...lipohälytin piippaa pari kertaa ja se varsinainen ongelma tulee sitten :- auton ohjain lakkaa toimimasta.."kinkkinen" tilanne kun nopeutta n 100 km/ h..
Eli eikö vastari  saa tarpeeksi virtaa...se oudoksuttaa,  kun se tapahtuu vasta nopeutta vähennettäessä ei siis kiihdytettäessä...??
Luulisi virran loppuvan vastarille jo kiihdytettäessä..jos se olisi ongelma...?

583
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.07.13 - klo: 22.01 »
Ei ne vaikuta tohon mitenkään, koska eihän diffi sisältä hajonnu ?

Ei hajonnu sisältä...rattaat oli aivan ok..mutta kun auki oli, niin laitoin samalla..
Sen lautaspyöränkin saa teräksisenä..oli vain niin suolaisen hintainen, että laitoin alkuperäisen. ..mitä valua nyt onkin..

584
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.07.13 - klo: 21.43 »
Tarkotatko että pitäs tehä takaveto  :wink:

No ilmeisesti se lautaspyörä hajosi,  kun nokka oli koko ajan ilmassa ja kun se putosi asfaltille aina jarrutettaessa...se oli liikaa lautaspyörälle...ihmettelin vain, kun diffin pikkurattaat oli täysin ehjät..lisäsin sinne nyt ne ylimääräiset rattaat samalla..

585
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 31.07.13 - klo: 21.33 »
Vähä ot mutta aattelin kokeilla miten toi dbx kulkee vortex sevenillä ja 4s lipolla..Ainaki difft tykkää :police:
Diffit kestää muuten,  mutta etummaisen diffin lautaspyörä hajoaa ensin...kokemusta on... :cool:

586
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 21.07.13 - klo: 22.22 »
Se on silleen..että mihin tottuu...3 s lipot tuntui joskus riittäviltä...4 s lipot sitten...ja nyt 6 s lipot...ja lisää tarvis...ja autot DBX , Inferno Ve ja GT....ja Traxxas XO-1 jälkeen, kun näitä ajaa 6 s lipoilla ..tuntuvat melko "mopoilta"... :laugh:

587
Sähköautot / Vs: Uusi auto hakusessa!
« : 20.07.13 - klo: 22.04 »
onko DBX ihan toivotoon radalla?

Tiedä nyt toivoton...mutta kestävyys voi olla koetuksella, on sen verran "hentoinen"..mutta sen myötä myös kevyempi..omalla radalla , mikä osittain asfalttiakin, se on nopeampi kuin Inferno tai Hobaon sähköversio. ..tietysti vaatii kallistuksen vakaajat jne... (ei ole vakiona)

588
Sähköautot / Vs: Uusi auto hakusessa!
« : 20.07.13 - klo: 20.47 »
1/10 crossi näkyy olevan. Ei mitään käsitystä kestosta / varaosista.
Jarno

"Kevyempi" versio Infernosta..kiva ja melko kestävä peli piha-ajoon..varaosat löytyy melko hyvin..

589
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.07.13 - klo: 16.15 »
Olen etsiskellyt  tätä Mamba XL säädin/moottori pakettia ulkomaan kaupoista..ja hinta n 600 e...ja käsittääkseni rtr  Hpi Baja Fluxissa on sama combo- yhdistelmä ja hinta n 800 e..eli autolle ja radiolle (siis ilman comboa) jää hinnaksi n. 200 e..siis kannattaa ostaa rtr Hpi Baja flux...saa Bajan rungon ja radion ym... 200 eurolla...

590
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 16.07.13 - klo: 14.00 »
Onko kukaan hankkinut tätä uutta Mamba Monster XL 2 säädintä (8 S lipo) ? Ei taida Suomen liikkeistä vielä löytyä ?
Ei ainakaan mun korviin ole kantautunut. Toisaalta jos miettii mitä E-Maxx, E-Revo, Savage kulkee 6S akuilla niin ei ehkä ihan heti tarvii päivittää 8S asti  :wink:
Nälkä kasvaa syödessä.... :azn:
Jep.. ei nää ikinä voi tarpeeksi kulkee  :wink:

Niinpä Traxxas X0-1:seen sen laittaisin..vakiona vain 6 S -säädin :sad:

591
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 15.07.13 - klo: 19.01 »
Onko kukaan hankkinut tätä uutta Mamba Monster XL 2 säädintä (8 S lipo) ? Ei taida Suomen liikkeistä vielä löytyä ?
Ei ainakaan mun korviin ole kantautunut. Toisaalta jos miettii mitä E-Maxx, E-Revo, Savage kulkee 6S akuilla niin ei ehkä ihan heti tarvii päivittää 8S asti  :wink:
Nälkä kasvaa syödessä.... :azn:

592
entä tullit ja muut modelsport uk:sta  :shocked:
.
Eikös ole englantilainen liike, eli kuuluu EU-maihin..ei tulleja tai veroja ?

593
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 13.07.13 - klo: 15.10 »
Onko kukaan hankkinut tätä uutta Mamba Monster XL 2 säädintä (8 S lipo) ? Ei taida Suomen liikkeistä vielä löytyä ?

594
HPI / Vs: Hpi ken block micro rs4?
« : 12.07.13 - klo: 17.17 »
Minulla oli noita 2 kpl...kiva auto autotallin radalle ...siis sisäkäyttöön..menee ilman muuta hankintalistalle..

595
Yleinen keskustelu / Vs: RC hankintaa / valintaa
« : 05.07.13 - klo: 10.06 »
En nyt tiedä näistä nykyisistä nitroautoista...mutta ei se ihan noin helppoa ollut muutama vuosi sitten.."nitroa tankkiin ja menoksi.. "...ovat voineet nekin kehittyä helpommiksi...olisi ihan kiva tosiaan kuulla nykyisten nitroautojen käyttäjiltä...onko se edelleen sitä säätämistä..mutta toisethan tykkää siitä..
Kyllä noi nykyiset ajoakut (lipot)  kestävät yllättävän kauan rajuakin ajoa ja paljon latauksia...kunhan satsaa ostovaiheessa rahaa enempi siihen akkuun..ei osta sitä halvinta... :smiley:

596
Sähköautot / Sähkömoottorin tehon laskeminen..
« : 04.07.13 - klo: 17.37 »
Kertokaas , miten lasketaan sähkömoottorin teho tietyllä lipomäärällä...eli esim. 6 s lipo 40c  / 2200 kv (moottori)...mitä muuta tietoa tarvitaan..tietysti välitys, jos halutaan teho pyöristä..?
En löytänyt suoraa kaavaa mistään.

597
Yleinen keskustelu / Vs: RC hankintaa / valintaa
« : 04.07.13 - klo: 09.25 »
Jos kokemusta ei ole paljon , ja haluaa keskittyä ajamiseen, kallistuisin sähköauton kannalle. Omat kokemukseni nitroautoista on, että ne vaatii paljon enempi huoltoa ja säätämistä...tämä sai minut lopettamaan aikoinaan koko harrastuksen, mutta nyt harrastus taas alkanut uudesta sähköautojen huiman kehityksen ansiosta.
Harjaton tekniikka 6 S-lipoineen antaa riitävästi tehoa ( liikaakin )...ja ilman jatkuvaa säätämistä ja ruuvaamista..ja on myös "siistimpää" ( se öljy..) ja hiljaisempaa...
Mutta niinhän se on, että toinen tykkää äidistä..toinen tyttärestä... :smiley:

598
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 02.07.13 - klo: 16.44 »
Todella nopeaa asiakaspalvelua taas kerran....ja takuuasiat toimii ilman turhia viivyttelyä ja jahkaamista...

599
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Eurorc
« : 17.06.13 - klo: 21.53 »
On kyllä uskomatonta palvelua 3 kertaa tilannut...tavara seuraavana päivänä noudettavissa postista..eräänä viikonloppuna kysyin jostain...vastaus tuli puolen tunnin sisällä sähköpostiin...!

600
Kyosho DBX VE tutka mittaus 114 km/h...varaa olisi ollut vaikka kuinka.. , mutta lähtee lentoon.......6s lipo ja HW 150...

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22 23 ... 25