Tervehdys taas,
Lunch Box on nyt hankittu, koottu ja ensisavut otettu (kirjaimellisesti).
Lunchboxin ostin modelsportilta ja mukaan ostin lisäksi kuulalaakerisetin sekä Parman lexanikopan.
Laturi on HK:sta IMAX B6AC, johon hankin eu-virtajohdon verkkokaupasta.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24727HK:sta hankin myös sen parinkympin oranssimustan GT2 gigaohjaimen...
Pari litiumakkua tuli myös HK:sta, mutta voi olla etteivät nuo mene tähän autoon: Turningy 3S 1450 mAh ja Lightmax 2S 2650 (40C). Ensimmäistä on väki asennellut tuohon GT2 ohjaimeen ja jälkimmäinen oli tosi lituska ja kaavailin sitä Lunch boxiin. Atalasta hain vielä yhden 2200 NiMH:n pötköakun ensiajoihin. Akkukaukalo on itseasiassa väljä ja aaaaivan liian väljä tuolle lituskaiselle lipolle. Akkukaukalo ei ole muotoiltu pötköakuille. Voin mittailla myöhemmin, jos kiinnostusta on.
Atalasta matkaan lähti myös Kyoshon perusservo ohjaukselle ja parit deans-liittimet.
Olisikohan nuo hankinta-asiat nyt tuossa.
Kokoaminen oli aika suoraviivaista. Servosaver oli servon perusasennossa aina hieman jompaan kumpaan suuntaan vinossa eli "yksi pykälä" puuttui välistä. Ohjauskulmat edestä menivät siis poskelleen ja yritin sitä vähän paikata tukivarsien mittoja muuttamalla - tiedä sitten oliko oikea tapa korjata...
Lunchboxin omat kuoret maalattiin sinisiksi, vanhemman pojan vaatimuksesta. Sain vängättyä väriä hieman Porsche Riviera Blaun suuntaiseksi
Lisäksi ostin lexanille kromimaalin (HA, ALCLAD 2 LACQUERS, Chrome for Lexan ALC5114), pari akryyliväripurkkia detaljeja varten ja Humbrolin akryylilakan. Akryylilakka ei toiminut kromimaalin päällä ja kromimaali jäikin Tamiyan omasta kuoresta pois. Lexanikoppaan tein kromimaalilla Normandy stripesit. Täytyy sanoa, että on maalit kehittyneet parinkymmenen vuoden aikana - kromimaali kiiltää aivan kuten kromin kuuluukin! Saako tänne jotenkin fiksusti kuvia, vai pitääkö laittaa ulkoiseen kuvapalveluun?
Ne ensisavut sitten...
Avasin GT2 radion alimmat ruuvit ja raotin paristokotelon irti. Juotin johtoihin deans-liittimet ja vaihdoin em. 3S akun liittimet deanseiksi. Oli tainnut radion koonneella kiinalaistytöllä menneet tinaukset pieleen, sillä värkki päästi välittömästi savunsa ulos. Primäärireaktioni oli viskata radio roskikseen. Kaksi käyttämätöntä vastaria jäi pakin pohjalle. Sekundäärireaktio oli tilata Futaban PL2 gigaradio Racing Factorystä. Taisi olla kiinanradio hintansa väärti.
Tänään menin poikien kanssa lähikentälle kokeilemaan autoa. Lexankoppa päälle ja ajolle!
Futaban radiossa on ilmeisesti 70/30% kaasu. Saako sitä vaihdettua 50/50%:ksi? Pakilla lähtee nimittäin aina sutien liikkeelle, vaikka toisinaan olisi tarve varovaiselle lähdölle. Auto tuntuu kulkevan ajo-ominaisuuksiinsa nähden vähintäänkin riittävästi. Takapää pomputtaa pahasti ja pari kertaa heitti auton pikkutöyssyssä hytilleen. Neitsytajon saldona on pieni vekki kopan takanurkassa ja yksi katkennut kopan kiinnitystappi. Taitaa mennä osasarja C tilaukseen Modelsportista.
Iskareiksi on väki ilmeisesti vaihtanut Ansmannin 75-85 mm öljyiskareita? Mitenkäs kun tuo kiinnitys on kovin erilainen. Olisiko jossain kuvausta miten tuo modaus kannattaisi tehdä?
Tässä kuva ko. Ansmannin iskareista:
http://www.jr-hobby.com/ansmann/alumiini-iskarit-75mm-2-201000037-p-201000037.html