Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mika Haatanen

Sivuja: [1]
1
Team Associated / Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« : 11.11.13 - klo: 21.50 »
Kyllä. Mittasin juuri, finaaleihin vaihdetuilla, nyt lähes slicseillä spikeillä 23mm. Auton korkeus on alle "bones levelin", eli olisi  varmaan saanut olla korkeampikin? Petellä oli aluksi diffissä 5000, mutta minä tein Joonalle suoraan 3000:lla.

2
Team Associated / Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« : 11.11.13 - klo: 20.41 »
Todella toimivalta laitteeltahan tuo vaikutti. Ensi metrit autolla ajettiin kisa aamuna ja vauhti oli heti kohdallaan. Iskarit oli suoraan Vantaan Wj autosta ja etu mäntä siten eri, kuin Petellä. Muuten setup oli aikalailla sama. Eturenkaana Joonalla oli Stagger slim Stagger low profilen sijaan, jonka vuoksi auto oli hieman aliohjaava. Viimeiseen alkuerään vaihdettiin ratasdiffi, joka toi mutkan ulostuloon huimasti lisää vauhtia. Tästä on helppo lähteä Oulun matoille katsomaan muiden vauhti  :afro:

3
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 28.11.12 - klo: 16.47 »
Tässä vielä Setup Sheet Nokian kisasta.

4
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 27.11.12 - klo: 22.24 »
Moi.

Kauden toinen WJ-kisa takana. Tiksin kisan jäljiltä ei tarvinnut isoja muutoksia tehdä. Lisää kääntyvyyttä Nokialla tosin tarvittiin verraten Tiksiin. Keulaan hieman painoa ja linkkien alta prikat pois. Nyt saatiin Assoon aikaiseksi setuppi jolla Joona ehti kaikissa neljässä alkuerässä kierroksen kakkoseksi ja lopputuloksen ollessa myös toinen. Lääke auton todella rauhalliseen käyttäytymiseen löytyi uusista AE Big Bore iskareista. Iskari/jousi setuppi on muuten suoraan lapusta, joka tulee pumppujen mukana  :wink: Isompi iskari sallii kuskilta enemmän virheitä esim. hyppyjen venyessä yli pitkiksi sekä pääsuoran ja sitä seuranneen shikaanin kanttareiden yli sai laskea tosi "härskisti" auton muuttamatta suuntaa. Seuraavaan kisaan onkin mukava lähteä, kun ainakin auton puolesta vauhti on kohdallaan :smiley:

Ps. laitan setup sheetin kun saan pienennettyä, että kelpaa tähän liitteeksi.



5
Polttisautot / Vs: Team Associated RC8
« : 18.07.12 - klo: 23.02 »
Nyt on setuppiakin viimein saatu esille.

6
Polttisautot / Vs: Team Associated RC8
« : 16.07.12 - klo: 23.53 »
Nyt olis Rc8.2 lla muutama kisa takana. Paljoa ei olla ehditty säätöjä hakemaan, kun aika on mennyt vielä polttiksen perus asioiden opettelussa. Kauhavalla vauhti oli jo kohtalaista, mutta Jyväskylässä Joona pääsi jo aika lähelle kärkivauhtia. Kuskin palautteen mukaan auto on helppo ajaa, jota tukee myös kahdessa ensimmäisessä alkuerässä ajetut 4. sijat. Lopputulos jäi saamatta kaadosta seuranneeseen koneen sammutukseen lyhennetyssä semi-finaalissa. Muutoksia ennen Jyväskylää oli vain ohuempi kallistuksenvakaaja eteen, jolla saatiin hieman lisää kääntyvyyttä. Renkaina kaikissa kisoissa oli JConceptin Hybrids.

Mika Haatanen

edit: Setup Sheet tulee kohta.

7
Polttisautot / Vs: Team Associated RC8
« : 09.05.12 - klo: 23.38 »
Herätetäänpä tätäkin topicia henkiin, kun Assolta on vihdoin saatu uutta autoa ulos. Vähän ensi kokemuksia uudesta tuotteesta muutaman litran ajon jälkeen. Jo kasatessa tuli tunne, että tämän saisi kasaan vaikka amerikkalainenkin :grin:. Ainoatakaan osaa en joutunut ”koneistamaan” vaan kaikki istui hienosti paikalleen. Koneen sisäänajo tehtiin ennen radan sulamista asfaltoidulla parkkipaikalla. Kun rata viimein oli ajokunnossa pääsi heti ajamaan ”täyttä”. Viimekauden ”takkuamisen” vuoksi Joonalla intoa enemmän kuin kuvitella voi. Muuan paikallinen sm-mitalisti oli radalla näyttämässä missä mennään vauhdillisesti tässä luokassa. Asso sai heti sellaista pommitusta, että välillä oli päätä käännettävä poispäin. Kuitenkin joka kerta mällin jälkeen soitto jatkui. Yhtään osaa ei ole autosta rikki saatu! Muutama ruuvi toki on radalla, jotka mekaanikkona otan täysin omaan piikkiin. Kaikki ruuvit joihin ohjekirja käskee laittaa lukitetta (tulee tietysti paketin mukana) on myös näin tehtävä :cool:. Setupin suhteen kopioin Asson sivuilta jonkun fiksun oloisen. Eka ajokerralla oli kiinni tämä setup. Auto kääntyi huonosti sisään, mutta yliohjasi ulostulossa. Penkalta huudeltiin muutoksia jotka auttaisivat tähän ongelmaan. Kotona manuaalia tutkiessa olin muuttanut juuri nämä asiat paketti-setupista :embarrassed:. Tänään paketti-setup paikalleen ja avot. Toimii todella hienosti. Viikonloppuna Joona kokeilee siipien kantavuutta ”isojen” poikien luokassa. Nöyränä lähdetään, mutta ei se pitäisi ainakaan kalustosta kiinni olla.

Mika Haatanen

8
Ihme touhua tää pienois-autoilu? Ajoin itse kilpaa sm tasolla joskus hiilikone ajalla. Samoja kavereita näkyy olevan mukana vielä tänäkin päivänä. Käsittämätöntä väittelyä turhista asioista. Olen 12 vuoden ajan ollut aktiivi kilpailijana ja ammattimekaanikkona isojen autojen parissa rc uran jälkeen. Myös heillä on rengas säännöt ja ennakko katsastukset. Käsittääkseni auto ennakko katsastetaan ja se tulee olla sääntöjen mukainen koko kilpailusuorituksen ajan. Montako "uutta" kuskia on kauden aikana käyttänyt tätä mahdollisuutta ajaa vapaalla renkaalla? Moniko heistä on ollut A tai edes B finaalissa? Jokainen aloitteleva  kuljettaja joka ajaa treeni erät muulla kuin sarjasäännön mukaisella renkaalla, voi tulla ennen alkueriä hakemaan minulta uudet Minipinnit tai Spiket joilla voi kisan ajaa.


Mika Haatanen
050-5263399

9
Vaikka oliskin naaman mukaan erälistat tehty, niin pääsit kuitenkin listalle. Myö taidetaan lähteä aamulla kotia kohti. Päästiin kuitenkin perjantaina treenaamaan.

Sivuja: [1]