Herätetäänpä tätäkin topicia henkiin, kun Assolta on vihdoin saatu uutta autoa ulos. Vähän ensi kokemuksia uudesta tuotteesta muutaman litran ajon jälkeen. Jo kasatessa tuli tunne, että tämän saisi kasaan vaikka amerikkalainenkin
. Ainoatakaan osaa en joutunut ”koneistamaan” vaan kaikki istui hienosti paikalleen. Koneen sisäänajo tehtiin ennen radan sulamista asfaltoidulla parkkipaikalla. Kun rata viimein oli ajokunnossa pääsi heti ajamaan ”täyttä”. Viimekauden ”takkuamisen” vuoksi Joonalla intoa enemmän kuin kuvitella voi. Muuan paikallinen sm-mitalisti oli radalla näyttämässä missä mennään vauhdillisesti tässä luokassa. Asso sai heti sellaista pommitusta, että välillä oli päätä käännettävä poispäin. Kuitenkin joka kerta mällin jälkeen soitto jatkui. Yhtään osaa ei ole autosta rikki saatu! Muutama ruuvi toki on radalla, jotka mekaanikkona otan täysin omaan piikkiin. Kaikki ruuvit joihin ohjekirja käskee laittaa lukitetta (tulee tietysti paketin mukana) on myös näin tehtävä
. Setupin suhteen kopioin Asson sivuilta jonkun fiksun oloisen. Eka ajokerralla oli kiinni tämä setup. Auto kääntyi huonosti sisään, mutta yliohjasi ulostulossa. Penkalta huudeltiin muutoksia jotka auttaisivat tähän ongelmaan. Kotona manuaalia tutkiessa olin muuttanut juuri nämä asiat paketti-setupista
. Tänään paketti-setup paikalleen ja avot. Toimii todella hienosti. Viikonloppuna Joona kokeilee siipien kantavuutta ”isojen” poikien luokassa. Nöyränä lähdetään, mutta ei se pitäisi ainakaan kalustosta kiinni olla.
Mika Haatanen