[/quote]
No niin laturi hommattu, ja täytyy myöntää, että tuollainen kunnon laturi on ihan omassa kastissaan verrattuna tuohon entiseen "2A, 3.5A, 5A" laturiin. Siinä missä sillä 5A:lla 4,2Ah akkua latasi tunnin, tuo uusi hoitaa homman 4,2A:lla ~40min. (sinne meni ~3Ah). Eli akku on jo parhaat päivänsä nähnyt (kysessä siis vanha NiMH). Toisen 6kk käyttämättä olleen se jopa elvytti. Parilla syklillä se otti 3,9Ah vaikka se on vaan 3,6Ah akku. Ja kauppiaan mukaan pehmeällä lipolla pärjää. Jos haluaa oikein varmistella, niin akun pohjaan ja sivuille pari kerrosta "jesaria", niin ei pitäisi olla ongelmaa.
[/quote]
Ja mikähän liike on noin edesvastuuton, että edes kehtaa suositella pehmeitä akkuja?
Varsinkin pihasuttauksessa, sitä pientä terävää kiveä lentelee.
Ja ne pienet terävät kivetkin painaa niitä kennoja, jos rungon ja akun välissä ovat.
Sitä ei pehmeä jeesusteippikään estä, ne kivet painaa kennoja koska jesari joustaa.
Maalaisjärki käteen ja autokäyttöön AINA kovakuoriset Li-Po akut.