Kirjoittaja Aihe: Touring-autot  (Luettu 14112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #30 : 19.05.03 - klo: 21.32 »
Osta noi CS-27 renkaat!

Nappe puhu jotain et CS-22:siakin vois käyttää!

Jos menet TJ-10 niin siin voi olla mitkä vaan kumirenkaat!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #31 : 19.05.03 - klo: 22.06 »
Feenovi: jos valitset cs 22/27 niin ehdottomasti 27, koska kuluu vähemmän, repeilee vähemmän, liimaukset pysyy paremmin kiinni, ainoa virallisissa kisoissa sallittu ja Tattarisuolle riittää mielestäni hyvin 27.

Voiko muuten camber kulmat olla erilaiset vaikka vasemmassa ja oikeassa eturenkaassa? Tuntuu ainakin sille, että vasemman puoleiset renkaat kuluvat liikaa ulkoreunasta vaikka kulmat ovat samat kuin oikealla.

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
camber..
« Vastaus #32 : 20.05.03 - klo: 09.57 »
Renkaat kuluu eri tavalla eri puolilta koska radalla on yleensä eri määrä erilaisia mutkia.Esim. Kuusankoskella kaverin polttiksen renkaissa oli järkyttävä kokoero takarenkaissa (2-3mm) koska vasemmalle oli enemmän nopeita mutkia..Oikee takarengas oli "valmis" puolen tunnin finaalin jälkeen  :D

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #33 : 20.05.03 - klo: 10.06 »
Feenovi : Ei ole mitään syytä ostaa muita renkaita kuin nuo TakeOff CS-27 renkaat. Tulevan kauden ainoat sallitut snagat. Kerhokisoissa ilmeisesti saamme ajaa vanhat "kakskakkoset" historiaan.
Eturenkaiden aurauskulma ei varsinaisesti vaikuta renkaan kulumiseen. Auraavaa keula on rauhallisempi ajaa/helpompi ohjata.
Jos autosi on kehno kääntymään mutkaan sisään, kokeile etupyörien haritusta, 1-2 ast. Autosta tulee vikkelämpi mutkissa, mutta vaeltelee enemmän suorilla.

MattiM : Vaikuttaa että autossasi on jokin muu pielessä, eri säädöt auton eri puolelle ei varmaan tue, kuin korkeintaan jollain ovaalilla.
Tattiksen rataa kierretään vastapäivään jolloin voisi ajatella oikean puolen renkaiden joutuvan isommalle rasiutukselle. Oletko varmistanut että vasen iskarisi on kunnossa, tyhjä/ilmaa/vuotaa..?!
Tarkista myös että iskarit ovat varmasti saman pituiset.
THR

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #34 : 20.05.03 - klo: 16.54 »
Mitkä olisivat hyvät renkaat asvaltille?
Renkaiden tulisi olla mahdollisimman pitkäikäiset, mutta pitoakin saisi jonkun verran olla.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #35 : 20.05.03 - klo: 19.43 »
Eiköhän se tossa ylhäällä lue eli Takeoff cs 27.
täysii

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #36 : 20.05.03 - klo: 21.06 »
Meinasin vaan että onhan CS-27:kaakin parempia renkaita...
 :roll:

Niin että joku jolla on kokemusta jostain hyvin kestävästä renkaasta voisi varmaankin kertoa. Olis pitäny heti laittaa että cs-27 kestävämpi rengas on se mitä haen, niin olisin säästyny kaiden ruikutukselta...[/u]

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #37 : 20.05.03 - klo: 21.24 »
Perjaatteessa on parempia renkaita mutta itte en aio ostaa mitään cs:ssää parempia koska cs on ainut "virallinen" merkki jolla saa ajaa. Niillähän kannattaa harjotella.
täysii

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #38 : 21.05.03 - klo: 20.57 »
riippuu ihan sun ajotaidoista.

sinun tapauksessasi suosittelisin jotain 25-32 lankasta konetta!
sinulla kun ei se ajotaito ole mitään "pro" luokkaa!!!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajotaito!
« Vastaus #39 : 21.05.03 - klo: 22.50 »
Saanko kysyä sulta Vikstedt, että mikä sä olet muita arvostelemaan? Varsinkin kun me kaikki tiedämme kuinka hyvä sä olet ajamaan :D, ja toiseksi annan sulle vinkin: keskity ajamaan vain yhtä luokkaa, äläkä vaihda luokkaa. Sä et koskaan kehity, jos sä aina olet vaihtamassa luokkaa! Polttiksissa tuskin Vikstedtin poikaa kaivataan, kun suhun on jo monet vit********* sähköpuolellakin!
Tämä oli vain oma mielipiteeni asiasta! Otan haukut vapaasti vastaan! Niin negatiiviset kuin positiivisetkin  :lol:

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #40 : 23.05.03 - klo: 00.21 »
Kannattaa ostaa vaan stanu moottori, siitä on hyötyä enemmän tulevaisuudessakin kuin syndicatesta, käsittääkseni Pro-stock kisoja ei taida pahemmin olla, toisin voi sanoa TJ-10 luokasta.

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #41 : 23.05.03 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "kaide"
juu nytmä sen hoksasin.  mistä muuten teikäläiset saa  rahaa. siis tarkoitan 15-12vuotiaita???


Kiitos Kaide!!!
Tässä meni sitten tämä topikki aivan päin vi**ua!!!
Kuinka hel**tissä toi liittyy touring-autoihin??!!
Oot muutenkin jo laittanu tänne vaikka minkälaisii viestejä jotka ei mitenkään liity autoijen säätöihin ja muihin, vaan jotain "ketkä tulee kisoihin?".

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #42 : 24.05.03 - klo: 10.02 »
Nimen omaan. Topicin tarkoitus oli kerätä säätöjä, kokemuksia ym. Touring-autoista. Sitten tulee mr. kaide jakyselemään kuka tulee ajamaan johonkin, ja mistä te ihmiset saatte rahaa harrastukseen. Kiitos kaide, näin se on hyvä! Eikös vain!?

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #43 : 24.05.03 - klo: 16.57 »
Kysymys oikeastaan otsomaanille:
Kumpaa konetta suosittelet tonne tattrisuon radalle näistä vaihto ehdoista (www.rc-superstore.com)

-Monster Horsepower
-P2K2 (Kierroskone)
-p2K (vääntökone)
On noilla varmaan kuitenkin jotain eroja.
täysii

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #44 : 24.05.03 - klo: 17.28 »
tattiksen rata on aika laaja joten siellä ei oikeen tee mitään vääntökoneella, joten eiköhän toi p2k2 ole parempi!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #45 : 24.05.03 - klo: 19.57 »
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Kysymys oikeastaan otsomaanille:
Kumpaa konetta suosittelet tonne tattrisuon radalle näistä vaihto ehdoista (www.rc-superstore.com)

-Monster Horsepower
-P2K2 (Kierroskone)
-p2K (vääntökone)
On noilla varmaan kuitenkin jotain eroja.


Riippuu ihan sun pinjoni ja pääratas kokoelmasta. Jos sulla on varaa pistää välitykseks joku 5 niin sitten vääntökone, koska sillä on sitten parempi ajaa myös talvella. Kierros kone on sitten hyvä jos sulla on vaan pienempiä pinjoneja.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #46 : 25.05.03 - klo: 20.00 »
Mitä ootte muuten mieltä: Kannattaako Stanussa ajaa vain 2400 akuilla? Sykkiikö ne paremmin kun jotkut 3000?
täysii

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #47 : 25.05.03 - klo: 20.29 »
Usein Ni-Cad akuissa on suuremmat voltit. Eli 2400mah voisi olla ihan hyvä stanussa koska kapasiteetti ei ole ongelma, ja voltteja on enemmän kuin Nimh akuissa (3000mah,3300mah)

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #48 : 26.05.03 - klo: 00.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Usein Ni-Cad akuissa on suuremmat voltit. Eli 2400mah voisi olla ihan hyvä stanussa koska kapasiteetti ei ole ongelma, ja voltteja on enemmän kuin Nimh akuissa (3000mah,3300mah)


aivan. Sama pätee myös latauksessa, ni-mh akuissa mulla on yleensä jännite latauksen loppuessa 8.5 - 9 voltissa, ni-cd akuissa jännite latauksen loppuessa on 8.5- 10.5 volttia. Tietenkin, jos on vanhoja akkuja, niin akkujen jännitteethän tottakai ovat pienemmät mitä uusissa.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #49 : 26.05.03 - klo: 15.59 »
Suuri latausjännite kertoo lähinnä suuresta sisäisestä vastuksesta, eikä ole siis tavoiteltava asia. Pienempi parempi.

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #50 : 26.05.03 - klo: 19.20 »
Piti taas mennä kysymään halvoista touring-autoista, mutta mitkä olisivat halvimpia kisakelpoisia sähkötouringeja. En saanu oikeen hyviä vastauksia edelliseen aihetta käsittelevään topicciin
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #51 : 26.05.03 - klo: 19.22 »
minulta!

minulla on myynnissä asson touringi!

auto,
2koria,
varaosia   hmm?? 150€??/tarjoa!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #52 : 26.05.03 - klo: 19.26 »
Ai oot alentanut hintaa, kohta vois jo rueta miettimään  :wink:  Ajattelin kyllä uutta, käytetyt taitaa olla kuluneita
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #53 : 26.05.03 - klo: 21.21 »
Kannattaa kattoa Yokomon MR-4 tc:n hintaa kun uusi SD tuli niin ne taitaa jäädä sivuun, jolloin niiden hinnat laskevat (todennäköisesti) kuin lehmän häntä.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Touring-autot
« Vastaus #54 : 27.05.03 - klo: 08.42 »
Lainaus käyttäjältä: "niko.lindvall"
Piti taas mennä kysymään halvoista touring-autoista, mutta mitkä olisivat halvimpia kisakelpoisia sähkötouringeja. En saanu oikeen hyviä vastauksia edelliseen aihetta käsittelevään topicciin


Yksi hyvä vaihtoehto on varmastikin Xray T1 Raycer. Hintaa tuolla on uutena noin 250 Euroa, joten mitenkään kalliista autosta ei ole kyse. Tällä voi myös sellaisenaankin osallistua kisoihin pelkäämättä kovinkaan nopeasti, että auto on se suorituskyvyn pullonkaula. Lisäksi tähän autoon käy lähes kaikki EVO2:sen osat, joten virittämis vaihtoehtoja löytyy.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #55 : 27.05.03 - klo: 14.03 »
Suosittelen ostamaan sellaisen auton, joita on paljon kerhollasi. Näin kerho-kaverit voivat auttaa sinua säätämään autoa jne. Ensimmäinen touring-auto kannattaa mielestäni ostaa käytettynä, mahdollisesti vanhalta kisaajalta, jolla on kokemusta kisaamisesta, tällöin myyjä kertoo sinulle säätöjä, ja kaikenmoista. Yleensä kisaajien myymissä autoissa tulee myös paljon tärkeää tavaraa mukaan ja varaosia.

Ostin oman Assoni edelliseltä kisaajalta (Mikko Huttunen ;)), ja se oli koko huikean 1.5 vuoden pienoisautoilu-urani kannattavin kauppa. :)

Otsomaani

  • Vieras
Touring-autot
« Vastaus #56 : 27.05.03 - klo: 16.45 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Ensimmäinen touring-auto kannattaa mielestäni ostaa käytettynä, mahdollisesti vanhalta kisaajalta, jolla on kokemusta kisaamisesta, tällöin myyjä kertoo sinulle säätöjä, ja kaikenmoista. Yleensä kisaajien myymissä autoissa tulee myös paljon tärkeää tavaraa mukaan ja varaosia.


Niin tai vielä parempi, tiimikuskilta. He eivät autoilla välttämättä paljoa aja, koska saavat kumminkin kohta uuden prototyypin :mrgreen: . Ja tietenkin he luopuvat autoista sopuhintaankin, mutta salaisia säätövinkkejä he eivätt välttämättä anna. Kokemusta on. Kannattaa etenkin katsoa Tepon, Vesan ja muiden Xray kuskien myynti ilmoituksia, kun Xrayn tiimi näköjään vaihtaa autoa usein. :mrgreen:

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #57 : 27.05.03 - klo: 17.37 »
Suosittelen ostamaan Xpress Mike swaugeria tai Pro-99. Ne on kestäviä ja komeita ja vielä kaiken lisäks halpoja! Niinkuin pm:ssä sanottiin... Xpressiä myy rc-superstore (www.rc-superstore.com)
täysii

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #58 : 27.05.03 - klo: 18.10 »
Ottakaa myös huomioon että tuohon Yokomon keppipeliin ei saa osia vielä suomesta. Siinä mielessä tuo remmipeli on parempi ja ei sitä koskaan tiedä, että onko toi keppipeli nyt parempi vai ei?
Prrr

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Touring-autot
« Vastaus #59 : 27.05.03 - klo: 21.56 »
Olen tässä kesän myötä ostamassa uutta autoa ja vahvaksi vaihtoehdoksi on noussut tälläinen sähkötouring.
Vielä toistaiseksi ajelen polttiscrossilla eli sähkötouringi saisi olla vähän tavallista sähäkämpi versio ettei se tuntuisi ihan Nikolta tuon polttiksen jälkeen.
Minkähänlaista menopeliä suosittelette mulle. Servo ja radiolaitteet löytyy jo omasta takaa.
Pitäisi ostaa:
- itse auto
- nopari
- kone
- akku (pari kpl) & laturi
LRP - Ei tulta ilman savua